Ik heb inmiddels een klacht bij het CBP ingediend en ook bezwaar aangetekend bij de ING.
En hoeveel tijd ben je daar alles bij elkaar mee kwijt geweest ?
Het mailen van mijn scan inclusief het telefoontje om een wachtwoord door te geven kostte me nog geen 5 minuten.
Tijd doet niet terzake. Als een ieder dit gewoonweg niet wilt en niet hoeft te doen dan is het aan die persoon zelf om te bepalen hoeveel tijd deze erin wilt steken.
Zat mensen welke zaken welke het sop van de kol niet waard zijn tot een rechtszaak laten komen, wel ieder zijn meug.
Psnel schreef:Mag de bank dat zomaar eisen als ik me in het verleden al geïdentificeerd heb?
Dat is ook wat ik mij afvraag. Heb een brief gehad van ASN Bank waarin mij wordt gevraagd om een kopie van een identificatiebewijs te sturen naar hun antwoordnummer. In de brief staat dat "Net als andere banken mogen wij alleen zakendoen met klanten van wie we de identiteit hebben vastgelegd". Ik ben al jaren klant bij ASN Bank en in het verleden (onder meer bij het openen van een rekening) heb ik al eens mijn identiteit laten vaststellen. In ruil voor het insturen van een kopie van het identificatiebewijs, iets dat hoogst riskant is in verband met mogelijke identiteitsfraude, stelt ASN Bank onder meer voor om € 7,50 te doneren voor de opvoeding van blindegeleidehonden. Weet niet of ik nog lang klant van ASN Bank zal blijven.
Het kan best zijn dat er in de loop der tijd veranderingen in de regelgeving zijn geweest en dat er nu meer of andere gegevens moeten worden vastgelegd of gecontroleerd dan in het verleden. Dan kan het zijn dat de oude verificatie niet meer voldoet.
Psnel schreef:Nog even verder gegoogled en kwam dit tegen op rijksoverheid.nl. De redenen waarom een bank mijn identiteit zou moeten vastleggen:
de instelling een zakelijke relatie aangaat met de cliënt;
de instelling een transactie verricht voor de cliënt van ten minste €15.000, of meerdere transacties waartussen een verband bestaat en die een gezamenlijke waarde hebben van ten minste €15.000;
er indicaties zijn dat de cliënt betrokken is bij witwassen of financieren van terrorisme;
de instelling twijfelt aan de betrouwbaarheid van eerder verstrekte gegevens van de cliënt;
de instelling ander aanleidingen ziet om een onderzoek uit te voeren.
Ik ga niets zakelijks doen, heb geeneens 15 000 euro, ben geen terrorist of witwasser, alle gegevens die eerder verstrekt zijn kloppen...
Wat zou in de laatste categorie kunnen vallen?
volgens mij staat er in die regels gewoon, dat de bank ALTIJD om identificatie mag vragen.
Ik heb inmiddels een klacht bij het CBP ingediend en ook bezwaar aangetekend bij de ING.
En hoeveel tijd ben je daar alles bij elkaar mee kwijt geweest ?
Het mailen van mijn scan inclusief het telefoontje om een wachtwoord door te geven kostte me nog geen 5 minuten.
Tijd doet niet terzake. Als een ieder dit gewoonweg niet wilt en niet hoeft te doen dan is het aan die persoon zelf om te bepalen hoeveel tijd deze erin wilt steken.
Zat mensen welke zaken welke het sop van de kol niet waard zijn tot een rechtszaak laten komen, wel ieder zijn meug.
waarschijnlijk is er ook nog wel een regel waarmee de bank de rekening kan opzeggen.
bprosman schreef:
ruud_a schreef:waarschijnlijk is er ook nog wel een regel waarmee de bank de rekening kan opzeggen.
[/quote]
Goh en dat allemaal bijna een jaar na de laatste posting.......
bprosman schreef:
ruud_a schreef:waarschijnlijk is er ook nog wel een regel waarmee de bank de rekening kan opzeggen.
Goh en dat allemaal bijna een jaar na de laatste posting.......[/quote]
Sommige hebben langer tijd om na te denken, maar kan toch!
bprosman schreef:
Goh en dat allemaal bijna een jaar na de laatste posting.......[/quote]
en ze is waarschijnlijk nog steeds met de bank in discussie over die legitimatie.
Lapsang schreef:Het voordeel van de ASN Bank is wèl dat je ze gratis kunt opbellen en in het algemeen vriendelijk te woord wordt gestaan. Heeft u uw twijfels al telefonisch aan hun kenbaar gemaakt? Misschien helpt dat.
Heb alles opgezegd. Als een bank zich zo slecht kan inleven in het belang van de klant (de partij die de bank in leven houdt), dan rest enkel nog een opzegging.