LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsverzekering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Har06

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:Sorry maar ben het met chocomelk eens!!!

Pas als boekt weet je exacte prijs dan kan je de doorlopende tijdelijk even tot dat bedrag aanpassen??
Doolopnde is leuk,als je vaak even naar bv belgie,duitsland of korte dingen doet die niet boven dat bedrag komen...stedentrips of last minutes...
Doorlopende is voordelig als je dit geregeld doet!...

wat een onzin, je boekt toch niet zonder de boekingsprijs te weten,maar oke je hebt gelijk.

ts hing het verhaal op over een boeking en nadien het willen afsluiten van een annuleringsverzekering :mrgreen:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Sorry maar ben het met chocomelk eens!!!

Pas als boekt weet je exacte prijs dan kan je de doorlopende tijdelijk even tot dat bedrag aanpassen??
Doolopnde is leuk,als je vaak even naar bv belgie,duitsland of korte dingen doet die niet boven dat bedrag komen...stedentrips of last minutes...
Doorlopende is voordelig als je dit geregeld doet!...
Ik weet de prijs voor het boeken, dan kan ik als ik wil doorgaan, of deze reis niet boeken.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ja ik weet ook vaak de prijzen tot die dag die ik wil vertrekken er net niet meer is en oh..oeps die dag 40 euro duurder is...en oh klasse van stoel is duurder...dus exact,pas op moment van boeken.,simpel :mrgreen: of zit hetbij jullie altijd mee,de dag dat je wilt...precies is er.,.en oh ja de goedkoopste stoel is er ook..heb het over vliegen nu...

Oh en luchthavenbelasting...want ik zeg maar ams is duurder als rdam,
Kan wel doorgaan?? :wink: precieze prijs als reis geboekt is...

Har06

rozemarijntje schreef:Nou ja ik weet ook vaak de prijzen tot die dag die ik wil vertrekken er net niet meer is en oh..oeps die dag 40 euro duurder is...en oh klasse van stoel is duurder...dus exact,pas op moment van boeken.,simpel :mrgreen: of zit hetbij jullie altijd mee,de dag dat je wilt...precies is er.,.en oh ja de goedkoopste stoel is er ook..heb het over vliegen nu...

Oh en luchthavenbelasting...want ik zeg maar ams is duurder als rdam,
Kan wel doorgaan?? :wink: precieze prijs als reis geboekt is...
Jij weet dus helemaal niets van je reis:

prijs
personen
bestemming
stoel
vlieghaven
klasse
etc etc jij laadt je koffer vol en gaat naar Amst of misschien Rotterdam hangt van de windrichting af ?

vreemd verhaal en off topic .

ts wist wel waar hij/zij heenging,ts wist ook de prijs, maar stelde een vraag over het acheraf afsluiten van een annuleringsverzekering

rozemarijntje

Joh har,zou nu heel veel kunnen zeggen,doe het niet..

Vandaag ma...morgen ga je boeken je denkt brochure staat ik zeg maar wat 1000 pp..oke denk je mdat is 2000, reisburo...ja maar die dag zit vol dus wordt andere dag is hte ineens 1020 pp,dan oh je kan dan ook niet meer vanaf ams maar rdam,of andersom,dan verandert de reissom toch of niey?

Je kan een hoop zeggen ,maar dat jullie aan het klieren zijn is een ding wat zeker is!!
Ik laat het hierbij!

Met u is zo en zo geen dicussie mogelijk je zal en moet gelijk hebben toch. Maar reageren als je zelf even een hak wordt gezet sla je voor gemak even over :mrgreen:
Ik niet hoor...

Knap als jullie exact je reissom tot op de euro weten als je boekt,ja als alles gaat zoals het moet,maar 8 vd 10 x niet...

Maar je hebt een lekkere dag,je hebt weer ff kunnen stangen,allen tja,,je hebt de verkeerde har...ik leg het naast me neer....ik hoef geen mensen te stangen....heb gewoon plezier ondanks alles in het leven :mrgreen:

Veel reisplezier..

nevermind

Knap als jullie exact je reissom tot op de euro weten als je boekt,ja als alles gaat zoals het moet,maar 8 vd 10 x niet...
Nog een keer.
Als ik niet weet, wat ik moet betalen boek ik niet, heel simpel.
Ja, ik weet hoeveel ik moet betalen.
Als ik roulette wil spelen, ga ik naar de speelbank.

Har06

nevermind schreef:
Nog een keer.
Als ik niet weet, wat ik moet betalen boek ik niet, heel simpel.
Ja, ik weet hoeveel ik moet betalen
.
Als ik roulette wil spelen, ga ik naar de speelbank.

Rozemarijntje is het niet met ons eens en boekt zonder de reissom te kennen,ik boek nooit zonder het bedrag te weten, wat heeft voorstaande met stangen te maken???

rozemarijntje

Jullie houden vol vam te voren precies de reissom te weten tot op de cent...knap die zie je toch pas als je geboekt hebt? En dan sluit je verzekering af???

Althans ik ga nog naar buro...en ja idd ik heb een prijs maar die kan veranderen omdat xie datum noet beschikbaar is of reis wordt duurder of iets goedkoper...aan de hand van die prijs sluit je annuleer af...

Begrijpen jullie nu wat ik bedoel???

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

rozemarijntje schreef:Jullie houden vol vam te voren precies de reissom te weten tot op de cent...knap die zie je toch pas als je geboekt hebt? En dan sluit je verzekering af???

Althans ik ga nog naar buro...en ja idd ik heb een prijs maar die kan veranderen omdat xie datum noet beschikbaar is of reis wordt duurder of iets goedkoper...aan de hand van die prijs sluit je annuleer af...

Begrijpen jullie nu wat ik bedoel???
Nee rozemarijntje.
Op het moment dat ik mijn handtekening zet weet ik nml precies
wat ik moet betalen.Ook de luchthavenbelasting etc.Tevens zit daar
ook mijn annuleringsverzekering bij want uit ervaring weet ik dat dat
nodig is.Nou boek ik veel via internet en ook daar is het zo duidelijk als wat.
Met andere woorden.Een annuleringsverzekering afsluiten na dat er
geboekt is vind ik dom want die maatschapijen zijn ook niet gek.

nevermind

[bericht aangepast door de Moderator i.v.m. off topic gaan]

@Rozemarijntje
Ik weet niet wat je met boeken bedoeld, dus ik denk, je bedoeld iets anders dan ik.

Als ik boek, dan heb ik definitief de reis geboekt /besteld, dus dan is er niets meer aan te veranderen.
Dus dan weet ik voor het boeken, het totaalbedrag van de reis.
In jouw geval, kan je dan de doorlopende annuleringsverzekering aanpassen, als de reis duurder als het afgesproken bedrag van de verzekering is.

rozemarijntje

Ik bedoel dus...zit op reisburo,alles is klaar,wilt annuleer erbij..ja...klaar..dat bedoel ik??
Dus reis gedaan,wilt u verzekering,ja ,einde...

Volgens mij...bedoelen we alle drie wat anders :oops:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Aantal berichten verwijderd door de Moderator i.v.m. off topic gaan.

Gelieve on topic blijven!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

de combi van verzekering en annulering hebben velen afgesloten incl mezelf, vandaar dat ik dat onderdeel op de boekingsformulieren eraf kan halen, Ts had geen combi afgesloten voor z,n geboekte reis, achteraf afsluiten geeft derhalve problemen, de annuleringsverzekering gaat meestal tot een bepaald limiet bij reizen boven de plm € 2.500,-- moet je een aanvullende verzekering afsluiten, liefs voor het boeken van de reis.
Je kunt bijn nooit voordat je een reis hebt geboekt bij je verzekeraar aangeven dat je een reis voor bedrag x wilt verzekeren. De beschikbaarheid en de prijzen verschillen namelijk van minuut tot minuut. Het kan dus goed zijn, zelfs als je de reis en je verzekereing tegelijk in je browser hebt open staan, dat de uiteindelijke reissom tóch hoger is dan van tevorern gedacht. Nog afgezien van de mogelijke extra's die je zou willen bijboeken.

Daarom kun je altijd binnen een relatief korte termijn van 2 weken of 10 dagen na het boeken nog een annuleringsverzekering afsluiten. Dan heb je nog rustig de tijd om na te gaan welke dekkingen je zou willen en waar je dat zou willen afsluiten.

Je kunt ook direct bij het boeken al aanvinken dat je een reis/annuleringsverzekering wil, maar dan ben je vaak heel wat duurder uit. Een annuleringsverzekering kan dan al snel 6% van de reissom zijn. Als je een beetje dure reis hebt, bv. met het hele gezin een verre reis, dan kan dat algauw een paar honderd euro zijn. Terwijl je voor zo'n 100 euro per jaar al een annuleringsverzekering kunt hebben die tot 14.000 dekt.

Dus ja, je kunt makkelijk en heel duur het vinkje aan laten staan bij het boeken, maar je bent vaak heel wat beter uit als je na het boeken zelf een losse verzekering afsluit. Mits je dat binnen 2 weken doet, natuurlijk...

rozemarijntje

Jaik ben makkelijk wat dat betreft kan maar geregeld zijn :oops: liever alles afgehandeld dan.,,
Moet idd binnen 10 dg...bij de meeste

Har06

rozemarijntje schreef:Jaik ben makkelijk wat dat betreft kan maar geregeld zijn :oops: liever alles afgehandeld dan.,,

U heeft helemaal gelijk, alleen de meeste mensen werken een boeking met verzekering anders af met name op basis van een VAST reisbedrag :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:Jaik ben makkelijk wat dat betreft kan maar geregeld zijn :oops: liever alles afgehandeld dan.,,

U heeft helemaal gelijk, alleen de meeste mensen werken een boeking met verzekering anders af met name op basis van een VAST reisbedrag :mrgreen:
Wat maakt het nu uit Har of je dat met een doorlopende reis/annuleringsverzekering doet OF met
een annulering die je bij de reis gelijk afsluit of direct na het boeken van de reis !
Het belangrijkste is dat je een reis/annuleringsverzekering hebt.

Overigens ik boek geen reizen die meer kosten dan 1500 euro per persoon DUS ik zit bij mijn doorlopende reis/annuleringsverzekering goed.

Har06

Chocomelk schreef:[
Wat maakt het nu uit Har of je dat met een doorlopende reis/annuleringsverzekering doet OF met
een annulering die je bij de reis gelijk afsluit of direct na het boeken van de reis !

Overigens ik boek geen reizen die meer kosten dan 1500 euro per persoon DUS ik zit bij mijn doorlopende reis/annuleringsverzekering goed.

Dat maakt allemaal niets uit.

RozenMarijn boekt een reis zonder een fix prijs, dat vind ik vreemd en onlogisch. :oops:

De Topic starter boekt een reis zonder annulering verzekering en wil later de verzekering alsnog afsluiten, Ts moppert dat het niet blg Ts der wens verloopt :lol:

rozemarijntje

Har06 schreef:
Chocomelk schreef:[

Dat maakt allemaal niets uit.

RozenMarijn boekt een reis zonder een fix prijs, dat vind ik vreemd en onlogisch. :oops:

De Topic starter boekt een reis zonder annulering verzekering en wil later de verzekering alsnog afsluiten, Ts moppert dat het niet blg Ts der wens verloopt :lol:

Mijn god har lees eens,boven ergens zeg ik tuurlijk heb ik een prijs maar kan veranderen en laatste bericht zeg ik hoe ik het bedoel...

Mzzl har,snap het lekker niet,ga wat zinnigs doen ,bv een reisboeken ofzo :lol:
Ik ga me met andere dingen bezig houden als met jou :wink: gegroet rozemarijntje is het trouwens :wink:

Har06

rozemarijntje schreef:
Har06 schreef:[RozenMarijn boekt een reis zonder een fix prijs, dat vind ik vreemd en onlogisch. :oops:

Mijn god har lees eens,boven ergens zeg ik tuurlijk heb ik een prijs maar kan veranderen en laatste bericht zeg ik hoe ik het bedoel...

Mzzl har,snap het lekker niet,ga wat zinnigs doen ,bv een reisboeken ofzo :lol:
Ik ga me met andere dingen bezig houden als met jou :wink: gegroet rozemarijntje is het trouwens :wink:

een reisboeken doen we uiteraard alleen op basis van een vaste prijs,dit lijkt me een zinvolle bezigheid, anders dan R een reis boekt zonder een prijs te kennen.
de topic openaar is inmiddels door al het geratel de weg kwijt of is al lang op vacantie :shock:

lilith1980

Ongelezen bericht door lilith1980 »

MariaJ schreef:Op 16 januari hebben wij een vakantie geboekt voor 3 juli, waarvoor we een deel hebben aanbetaald. We hadden nog geen annuleringsverzekering afgesloten. Dat wilden we gisteren doen en de verzekering onderbrengen bij de bestaande alles-in-1 polis. Maar nu kwamen we er achter dat de annuleringsverzekering binnen 10 dagen na boeken moest worden afgesloten. Nu kan het nog wel maar met een clausule dat indien er geannuleerd wordt vanwege een reeds bestaande klacht, we niets vergoed krijgen. Het duurt nog 4 maanden voordat we vertrekken en als we vandaag zouden boeken voor over 4 maanden kunnen we wel normaal een annuleringsverzekering afsluiten. Ook bij het afsluiten van een doorlopende annuleringsverzekering zou deze al geboekte vakantie er buiten vallen. Mevrouw van de verzekering zei dat je ook geen opstalverzekering kunt afsluiten als je huis al in brand staat. Maar wij willen gewoon met vakantie en hebben helemaal de intentie niet om van de verzekering gebruik te gaan maken; liever niet natuurlijk. De grap is dat wij premie moeten betalen voor iets waar we waarschijnlijk geen gebruik van gaan maken, maar we nu worden weggezet als mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Is het niet eerlijker om te zeggen dat je een verzekering moet afsluiten bijv. 2 maanden voor vertrek en alles wat korter ervoor is tegen een iets hogere premie? Kunnen we ons nog wel verzekeren zonder dat we het risico lopen dat we niks vergoed krijgen als er onverhoopt toch iets mocht gebeuren waardoor we moeten annuleren? Dan zouden we de premie helemaal voor niks betaald hebben. Wie weet raad?
Vanaf het moment dat u boekt, is er een risico dat u de reis niet gaat maken.
Zo simpel is het. Dus hoe dichter u bij de datum van de reis komt, hoe groter dat risico. Verzekeraars houden niet van grote(re) risico's. Ze willen zoveel mogelijk premie voor niks opstrijken. Dus moet u de annuleringsverzekering zo snel mogelijk afsluiten.

Gesloten