LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo modem werkt draadloos niet goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nevermind

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door nevermind »

Dekseldopje schreef:Hoezo beter? Kan je dat voor TS beargumenteren? Zelf heb ik bij diverse mensen Sitecom modems/routers geinstalleerd en qua interface en gebruiksvriendelijkheid is het zeer goed mocht je niets ingewikkelds willen doen.

Producten van Cisco, Netgear en AVM heb ik ook positieve ervaringen mee, deze zijn wat uitgebreider qua features maar minder gebruiksvriendelijk om in te installeren mits je er langer mee werkt. Je kan dan bijv. met DMZ werken, het managen van bandbreedte etc. Maar dat is iets waar je net behoefte aan moet hebben, en belangrijk genoeg moet vinden.

Misschien dat TS iets meer kan uitleggen wat voor features belangrijk zijn, behalve een goede wifi feature.

Neen kan Geurt-J niet, is mijn nieuwe volgeling, op mijn berichten :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een D-Link hebben mijn ouders en ik zelf gehad en die gingen toch regelmatig over hun nek als gevolg van een externe portscan , dan leek de router de WAN kant (tijdelijk) dicht te gooien, dat heb ik een Linksys nooit zien doen.

Morticiah

Ongelezen bericht door Morticiah »

Mijn eerdere suggestie schijn je OF overheen te lezen OF niks mee te willen, mag van mij beiden : "Je zou kunnen vragen of ze de Cisco kunnen vervangen door een Ubee".
Terwijl we overal lezen dat de Ubee juist zo slecht is, en dit ook door ziggo medewerkers wordt bevestigd. Ik had ook een Ubee, waardeloze WiFi verbinding. Behalve de woonkamer nergens verbinding. Nu een Cisco modem, nog steeds waardeloze WiFi verbinding. Kanalen ook al aangepast, geen resultaat. Heb zelf een extender aangeschaft, signaal is iets beter maar nog steeds verre van optimaal. Ook ik kreeg het advies om een router aan te schaffen... maar ja ik kreeg hiervoor het advies om een extender aan te schaffen, dat is gebleken dat dat ook geen optimale oplossing is. Wie zegt mij dat dit met een router wel zo is? Voordat ik me nog verder op kosten ga jagen voor ziggo wil ik eerst meer zekerheid.

Het is m.i. wel degelijk de keuze van Ziggo om slechte modems te leveren. Dit is bij hen bekend. Ik zal niet zeggen dat Ziggo hierin uniek is, maar bij de vorige provider (modem met externe antennes) had ik t.a.t. overal in het huis en tuin (zelfs bij buren 4 deuren verder) WiFi verbinding. Dus ja... wat is de beste oplossing, zeg het me maar, ik weet het niet meer.

bprosman

Terwijl we overal lezen dat de Ubee juist zo slecht is, en dit ook door ziggo medewerkers wordt bevestigd. Ik had ook een Ubee, waardeloze WiFi verbinding.
Hier heb ik een Ubee in de meterkast hangen (waar ik nu op zit te werken) met daaraan vast een Linksys.
Beide modems doen het hier goed, heb ze qua kanalen uit elkaar gezet. De Linksys gebruik ik op 5GHz, de Ubee op 2,4GHz.
Moet er eerlijk bij zeggen dat ik een hout-skelet woning heb dus de signalen komen er goed doorheen.
Ik weet niet wat je snelheid is die je wil/moet halen maar je zou een robuuste WRT54G of zo (met externe antenne's) via marktplaats voor weinig op de kop kunnen tikken.
Die functioneren echt probleemloos echter halen ze (bedraad) de 150MBit niet (meer).

Morticiah

bprosman, Ik heb het meest gangbare abonnement met download-/uploadsnelheid van 60 / 6 Mbit/s. Nu weet ik wel dat dit draadloos niet te halen is. Maar dat om de haverklap de internetverbinding wegvalt, en ik boven, in de tuin, in de keuken etc helemaal geen verbinding heb vind ik uitermate frustrerend. Ik zal me eens gaan verdiepen in de verschillende modems. Ben zelf niet zo thuis in die wereld dus dat maakt het ook lastig. Maar heb idd nog niet op MP gekeken. Misschien vind ik daar iets betaalbaars en goed. Ik heb me ook laten vertellen dat de Drayteks ook goed zijn. Weet jij dat zo?

bprosman

Drayteks heb ik niet meer gebruikt sinds Ziggo nog @Home was. Dus dat is al enkele jaren geleden. Toen waren het HEEL goede routers , echter toen nog geen draadloos.
Een WRT54(G) koop ik op de rommelmarkt regelmatig voor bedragen tussen de 10...15 Euro.
En 60Mbit (bedraad) kunnen ze wel aan.

Morticiah

En 60Mbit (bedraad) kunnen ze wel aan.
Maar draadloos dus niet? :(

bprosman

Nee maar dat haalt geen een draadloze router.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Nee maar dat haalt geen een draadloze router.

Jawel hoor, nieuwste generatie N routers haalt vele malen sneller dan voorheen 54mb.
Als je 1 gig router hebt dan is 300mb draadloos zekers haalbaar als je natuurlijk ook het bijbehorende abo hebt.

bprosman

Inderdaad, de "N" routers zouden dit wel moeten halen.
Ik weet niet hoe de Ubee van TS nu ingesteld staat voor zover ik weet kan de Ubee niet beiden maar of G , of N.
En de PC moet uiteraard "N" aankunnen.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Nou is de data-overdrachts-snelheid van de WiFi niet echt het probleem. Het grootste probleem is dat de meeste mensen niet in de gaten hebben dat bij downloadsnelheden van 100Mbps en sneller de harde schijf het vaak niet kan verwerken en wegschrijffouten maakt. En dat heeft helemaal niks meer met de provider te maken, maar toch presteren de mensen het om ook daarover te gaan klagen bij providers.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Morticiah schreef:bprosman, Ik heb het meest gangbare abonnement met download-/uploadsnelheid van 60 / 6 Mbit/s. Nu weet ik wel dat dit draadloos niet te halen is. Maar dat om de haverklap de internetverbinding wegvalt, en ik boven, in de tuin, in de keuken etc helemaal geen verbinding heb vind ik uitermate frustrerend. Ik zal me eens gaan verdiepen in de verschillende modems. Ben zelf niet zo thuis in die wereld dus dat maakt het ook lastig. Maar heb idd nog niet op MP gekeken. Misschien vind ik daar iets betaalbaars en goed. Ik heb me ook laten vertellen dat de Drayteks ook goed zijn. Weet jij dat zo?
Even voor de duidelijkheid, je internet valt niet weg, maar je draadloze verbinding tussen zender en ontvanger. Dat kan aan de wifi router liggen, maar net zo goed aan de ontvanger.

Met een goede wifi router en ontvanger (geloof me, veel problemen liggen aan de ontvanger) haal je makkelijk 60 mbit/s, ik zit momenteel op een 5 ghz netwerk rond 100 mbit en dat is omdat andere apparaten ook permanent verbonden zijn.

Drayteks zijn prima, maar schreeuwend duur in vergelijking met anderen die hetzelfde bieden. Linksys, netgear of TP link zijn ook prima. Vooral tp biedt veel waar voor weinig geld, maar geen topprestaties.

olaf79

devious schreef:Nou is de data-overdrachts-snelheid van de WiFi niet echt het probleem. Het grootste probleem is dat de meeste mensen niet in de gaten hebben dat bij downloadsnelheden van 100Mbps en sneller de harde schijf het vaak niet kan verwerken en wegschrijffouten maakt. En dat heeft helemaal niks meer met de provider te maken, maar toch presteren de mensen het om ook daarover te gaan klagen bij providers.
Ik weet niet welke hardeschijf van 30 jaar oud jij nog gebruikt maar 100 Mbps = 12,50 MB/S, dat redt zelfs een compact flash kaart nog...

Alleen bij gigabit snelheden kan de hardeschijf snelheid de bottleneck zijn. Tegen de tijd dat we die snelheid over het internet halen zijn we 10 jaar verder (minstens)

olaf79

bprosman schreef:Inderdaad, de "N" routers zouden dit wel moeten halen.
Ik weet niet hoe de Ubee van TS nu ingesteld staat voor zover ik weet kan de Ubee niet beiden maar of G , of N.
En de PC moet uiteraard "N" aankunnen.
Nieuwste ziggo en ubee modem routers van ziggo ondersteunen simultaan dual band.

devious

Ongelezen bericht door devious »

olaf79 schreef:Ik weet niet welke hardeschijf van 30 jaar oud jij nog gebruikt maar 100 Mbps = 12,50 MB/S, dat redt zelfs een compact flash kaart nog...

Alleen bij gigabit snelheden kan de hardeschijf snelheid de bottleneck zijn. Tegen de tijd dat we die snelheid over het internet halen zijn we 10 jaar verder (minstens)
Ach ja, ik haal de b en de B altijd door elkaar. Maar goed, het wegschrijfprobleem bestaat al.

olaf79

devious schreef:
olaf79 schreef:Ik weet niet welke hardeschijf van 30 jaar oud jij nog gebruikt maar 100 Mbps = 12,50 MB/S, dat redt zelfs een compact flash kaart nog...

Ach ja, ik haal de b en de B altijd door elkaar. Maar goed, het wegschrijfprobleem bestaat al.
Dus het ligt toch misschien wel aan de provider??

bprosman

Nieuwste ziggo en ubee modem routers van ziggo ondersteunen simultaan dual band.
Klopt maar ALLEEN op 2,4 Ghz. Op 5Ghz heb je alleen "N" (en daar heb je juist een beter bereik en grotere doorvoesnelheid). Hij ondersteund geen 2,4Ghz en 5Ghz tegelijkertijd zoals op de Linksys WRT610N.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

De Cisco EPC3928 die ik heb doet anders tegelijkertijd 2.4 en 5Ghz.

Het blijven natuurlijk wel wifi dingen van een ISP, ik verwacht niet dat ze hetzelfde presteren als een mid- of highend losse router.

potplantje

Ongelezen bericht door potplantje »

Ik heb een D-link router 857 gekocht maar heb geen idee hoe je die 5Ghz moet inschakelen. Kwam als beste router uit de bus bij Vara-Kassa.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... l/speel/1/

bprosman

Gesloten