| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht Tele2 mobiel abonnement
Re: Klacht Tele2 mobiel abonnement
Tros TV show is van Yvo Niehe !
Ik werd zomaar afgesloten op een zondag in november 2014, 8 uur in de ochtend dus Tele2 was niet bereikbaar. Afijn ik was 225?? Over mijn datalimiet. Moest direckt 100 overmaken en 3 dagen later nog eens 125. Als ik een 3 euro hoger Abbo nam, werd ik direckt weer aangesloten. Als alleenstaande moeder van 4 met dit als mijn enigste lijntje naar buiten heb ik dit maar gedaan. Toen ze mijn rekening afschreven werd 50 Abbo + 225 dus 275 nog maals afgeschreven. Dat heb ik dus gelijk teruggeboekt. Bleek achteraf ook nog eens hun fout te zijn want in mijn contract staat dat ik niet buiten mijn bundel kon en zowel ik een waarschuwing zou krijgen! Dus ik kreeg het (geleende) bedrag terug!
Nu 34 telefoontjes en 8 weken later nog steeds niks! Steeds nieuwe beloftes! Ik kreeg uiteindelijk 19 dec een sms met beste klant (ja ja) over uiterlijk 4 weken word het bedrag overgemaakt. Dat is dus uiterlijk vandaag! 16 jan. Precies 4 weken later! 14 dec werd dit mij toegezecht. Eerst moest ik boos worden en na lang gezeur had ik gelijk. Was het er de 16de niet dan moest ik gelijk bellen met een rechtstreeks nummer! Ik natuurlijk gebeld. Zeggen ze gewoon weer het kan nog 2!!!! Weken duren! Dit kan toch niet? Ik heb dus beloofd het geleende geld vanavond terug te betalen! Moet ik weer gaan afzeggen! Dit is voor mij als werkende moeder van 4 mijn maandbudget aan leefgeld!
Ik heb gezegd dat ik van het contract afwil. Ik ben al 3 jaar klant en nog nooit een herinnering gehad want ik betaal altijd keurig. Zij geven mij zwart op wit in een sms dat het binnen 4 wk word overgemaakt! Als zij zich niet aan de afspraken houden, waarom ik dan wel? Ik wil er vanaf! Zegt die "eikel" vandaag, u heeft de 22 ste de sms ontvangen! Das knap als ik hem de 19de heb! Zegt hij, wij betalen aan het eind van de week, dat is ons systeem dus vanaf de 22ste dan eind van de week plus 4 weken!!!! Komen deze medewerkers uit een ei of zo! Wat heb ik daar mee te maken? Ik ben rechtsbijstand verzekerd en denk er hard over na om deze in te zetten. Ik heb daar graag mijn eigen bijdrage van 100 euro voor over! Ik ga dit echt tegen iedereen vertellen en ten zeerste afraden om ooit met "Tele2" in zee te gaan! Mijn hele kerst verziekt! In de schulden bij mijn omgeving en straks ook mijn geloofwaardigheid kwijt waar ik het geld heb geleend en al meerdere malen heb terug beloofd!
Kom je bij een "escalatie" afd. gaat daar een of andere uilskuiken op max. basisschool niveau een preek tegen mij houden! Toevallig ben ik zelf werkzaam in het maatschappelijk werk en heb een dijk van een ervaring in gesprekstechnieken! Mijn dochter van 8 kan beter luisteren en positieve gespreksvoering voeren als deze "zogenaamde" escalatie afdeling!
Tele2, voor mij voortaan "Tele-Nee"
Leyla
Nu 34 telefoontjes en 8 weken later nog steeds niks! Steeds nieuwe beloftes! Ik kreeg uiteindelijk 19 dec een sms met beste klant (ja ja) over uiterlijk 4 weken word het bedrag overgemaakt. Dat is dus uiterlijk vandaag! 16 jan. Precies 4 weken later! 14 dec werd dit mij toegezecht. Eerst moest ik boos worden en na lang gezeur had ik gelijk. Was het er de 16de niet dan moest ik gelijk bellen met een rechtstreeks nummer! Ik natuurlijk gebeld. Zeggen ze gewoon weer het kan nog 2!!!! Weken duren! Dit kan toch niet? Ik heb dus beloofd het geleende geld vanavond terug te betalen! Moet ik weer gaan afzeggen! Dit is voor mij als werkende moeder van 4 mijn maandbudget aan leefgeld!
Ik heb gezegd dat ik van het contract afwil. Ik ben al 3 jaar klant en nog nooit een herinnering gehad want ik betaal altijd keurig. Zij geven mij zwart op wit in een sms dat het binnen 4 wk word overgemaakt! Als zij zich niet aan de afspraken houden, waarom ik dan wel? Ik wil er vanaf! Zegt die "eikel" vandaag, u heeft de 22 ste de sms ontvangen! Das knap als ik hem de 19de heb! Zegt hij, wij betalen aan het eind van de week, dat is ons systeem dus vanaf de 22ste dan eind van de week plus 4 weken!!!! Komen deze medewerkers uit een ei of zo! Wat heb ik daar mee te maken? Ik ben rechtsbijstand verzekerd en denk er hard over na om deze in te zetten. Ik heb daar graag mijn eigen bijdrage van 100 euro voor over! Ik ga dit echt tegen iedereen vertellen en ten zeerste afraden om ooit met "Tele2" in zee te gaan! Mijn hele kerst verziekt! In de schulden bij mijn omgeving en straks ook mijn geloofwaardigheid kwijt waar ik het geld heb geleend en al meerdere malen heb terug beloofd!
Kom je bij een "escalatie" afd. gaat daar een of andere uilskuiken op max. basisschool niveau een preek tegen mij houden! Toevallig ben ik zelf werkzaam in het maatschappelijk werk en heb een dijk van een ervaring in gesprekstechnieken! Mijn dochter van 8 kan beter luisteren en positieve gespreksvoering voeren als deze "zogenaamde" escalatie afdeling!
Tele2, voor mij voortaan "Tele-Nee"
Leyla
Mag ik vragen hoe jullie klachten opgelost zijn en of ze opgelost zijn? Ik heb ongeveer dezelfde problemen ineens onverklaarbare hoge rekeningen
Waar ik tele2 tot voor kort bij iedereen zou aanraden, zou ik het nu bij iedereen afraden. Ik ben al sinds de komst van tele2 in Nederland bij tele2. Tot aan de laatste tijd zeer sociaal, persoonlijk en denkende in gezamelijke oplossingen. Totdat ik buiten mijn schuld om een data verbruik had buiten mijn bundel om van bijna 600 euro. Dan heeft tele2 een site waar je om een vergoeding kan vragen. Ik daar heel mijn verhaal gedaan en uitgelegd dat in deze periode vanwege mijn verhuizing de telefoon in het bezit was van mijn zoon en ik er van uit ging dat hij middels de wifi spelletjes was aan het spelen enz. Wat je terug krijgt is een automatisch gerenegeerde mail, waarbij het nog teveel moeite kost om je naam weer te geven in de aanhef. Inhoud mail, we hebben je sms's verstuurd, maar het zou kunnen dat de laatste sms te laat was (die heb ik ook echt kunnen lezen in deze periode, not). Een genereuze vergoeding van maar liefst 60 euro kon ik krijgen omdat de laatste sms te laat was verstuurd. Moest dan wel even een nieuw abbonement aangaan met vertraging zodra ik buiten de bundel ging. Waarom is mij dit nooit verteld dat dit mogelijk is? Had ik dan graag van tevoren gehad en niet als het te laat is. Hiermaar een klacht van ingediend bij tele2. Na 3 dagen zouden ze reageren stond erbij. Nou het heeft bijna een week geduurd voordat ze reageren. Inhoud, wederom 1 of ander automatisch gerenegeerd mailtje waarbij het nog teveel moeite kost om mijn naam in de aanhef te zetten. En daarbij afvragend of ze wel mijn klacht hebben gelezen. Alleen maar weer doelend op de genereuze vergoeding van ongeveer 60 euro. Als ik het er niet mee eens was, kon ik de geschillencommisie telecomunicatie inschakelen of rechtsbijstand. Daar ik dat zeker zal doen, voor mij geen tele2 meer. Totdat er gerechtigheid komt, tref ik wel een betalings regeling en vangen ze verder geen cent meer van mij. Ook zal ik bij iedereen tele2 afraden, waardoor ze waarschijnlijk meer verlies lijden, dan dat ze nu bij me willen innen. Ik vind het laag bij de grond hoe tele2 nu met klanten omgaat en vooral met iemand die er al vanaf de beginne bij was.
Ben al een jaar klant bij Tele2 voor mobiel abonnement en heb inmiddels al 2 keer vervelende ervaringen gehad.
De eerste keer kwam het doordat ik mijn factuur niet had betaald omdat op de Tele2 app stond dat ik de factuur al betaald had en op de website stond dat ik het niet had betaald. Na enige verwarring door niet correcte informatie heb ik met Tele2 gebeld maar ze konden niets meer voor me doen want de aansluitkosten moesten toch door mij betaald worden.
de tweede nare ervaring was omdat ik geen brief en sms had gekregen dat ik niet betaald had en dat ik afgesloten zou worden. Na gebeld te hebben met een mevrouw die nog wel een cursus over klankvriendelijkheid kon gebruiken heeft zij een notitie doorgestuurd naar de afdeling financiën. Maar waarvan ze eigenlijk al bijna zeker wist dat ik ook alweer de aansluitkosten zelf moest betalen.
Al met al door communicatiefouten van Tele2 heb ik telkens moeten betalen.
De eerste keer kwam het doordat ik mijn factuur niet had betaald omdat op de Tele2 app stond dat ik de factuur al betaald had en op de website stond dat ik het niet had betaald. Na enige verwarring door niet correcte informatie heb ik met Tele2 gebeld maar ze konden niets meer voor me doen want de aansluitkosten moesten toch door mij betaald worden.
de tweede nare ervaring was omdat ik geen brief en sms had gekregen dat ik niet betaald had en dat ik afgesloten zou worden. Na gebeld te hebben met een mevrouw die nog wel een cursus over klankvriendelijkheid kon gebruiken heeft zij een notitie doorgestuurd naar de afdeling financiën. Maar waarvan ze eigenlijk al bijna zeker wist dat ik ook alweer de aansluitkosten zelf moest betalen.
Al met al door communicatiefouten van Tele2 heb ik telkens moeten betalen.
Dear All,
This is my experience with Tele2
Contacting Tele2 is as follows:
Calling Customer Service -- Approx. waiting time one hour - all costs are on the caller
Opening a new topic on Tele2 Forum -- Approx waiting time one week
Writing and sending a letter -- Approx. waiting time one month.
Still do not expect a normal answer. It will be convoluted, not to the point and a big lie.
Trust me I have experience as I tried all the above and still my problem (created and started by Tele2) is not resolved.
I have two subscriptions with Tele2.
I paid both August invoices on the same date.
One payment is "in the system" and the other one completely disappeared from "the system" and of course the number was disconnected.
Both payments contain the adequate/correct information and made to the same bank account.
This is becoming really ridiculous .....
it is not funny anymore to have to deal with such incompetence and dishonesty and unprofessionalism.
I paid my August 2016 Invoice on time and to the correct bank account number with all the relevant information.
Meanwhile, I have sent print screens of my payment (by regular mail) to Tele2. on 07-092016 and on 22-09-2016. Plus email from, my bank with all the necessary info.
I have contacted the customer service several times, only to be told that a message has been sent to the financial dept. (average waiting time to get an agent +/- 40 minutes)
I have neither the possibility to look in Tele2 system and/or contact the financial dept.
My number has been disconnected since 29-08-2016.
Lately, Tele2/transcom does not even answer any letters/emails.
If you are thinking of getting any service from Tele2, my advice is run away, all you will get is head aches, frustration, and incompetence.
This is my experience with Tele2
Contacting Tele2 is as follows:
Calling Customer Service -- Approx. waiting time one hour - all costs are on the caller
Opening a new topic on Tele2 Forum -- Approx waiting time one week
Writing and sending a letter -- Approx. waiting time one month.
Still do not expect a normal answer. It will be convoluted, not to the point and a big lie.
Trust me I have experience as I tried all the above and still my problem (created and started by Tele2) is not resolved.
I have two subscriptions with Tele2.
I paid both August invoices on the same date.
One payment is "in the system" and the other one completely disappeared from "the system" and of course the number was disconnected.
Both payments contain the adequate/correct information and made to the same bank account.
This is becoming really ridiculous .....
it is not funny anymore to have to deal with such incompetence and dishonesty and unprofessionalism.
I paid my August 2016 Invoice on time and to the correct bank account number with all the relevant information.
Meanwhile, I have sent print screens of my payment (by regular mail) to Tele2. on 07-092016 and on 22-09-2016. Plus email from, my bank with all the necessary info.
I have contacted the customer service several times, only to be told that a message has been sent to the financial dept. (average waiting time to get an agent +/- 40 minutes)
I have neither the possibility to look in Tele2 system and/or contact the financial dept.
My number has been disconnected since 29-08-2016.
Lately, Tele2/transcom does not even answer any letters/emails.
If you are thinking of getting any service from Tele2, my advice is run away, all you will get is head aches, frustration, and incompetence.
Allemaal heel herkenbaar ..... ook ik ben geschrokken hoe je als trouwe betalende klant opeens volledig in de kou wordt gezet.
Op 27-10-2016 kreeg ik een sms dat mijn abonnoment afgesloten werd. Redelijk bezorgd belde ik de helpdesk: wat blijkt? Mijn dual sim had gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart voor internet. Tele2 vraagt het absurde bedrag van 1 EURO / MB voor een simkaart ZONDER internet.
Ik wil geen internet op die simkaart, nooit gewild. Rekening nu van honderden euro’s en ondanks mijn verzoek is mijn rekening niet gedeblokkeerd. Telefonisch verwijzen ze me al lachend naar de het inschrijfformulier “Oh, haha, ja dan bent u wel het bokje”. De oplossing die ik telkens te horen krijg is dat ik het beste een telefoon abonnement met internet kan nemen. Via het online formulier om een redelijk oplossing gevraagd maar Tele2 gaat daar op geen enkele manier in mee. Ik ben al jaren klant en voel me zeer geschoffeerd. Kan niet bellen / sms’en en moet honderden euro’s betalen voor iets wat mij niet te verwijten valt. Kosten staan niet in verhouding met geleverde (ongevraagde) dienst. Ook kan ik geen kostenspecificatie inzien omdat Mijn Tele2 een foutmelding geeft.
Nu pas merk ik hoe dit bedrijf haast ingericht lijkt om op deze onrechtvaardige manier hun geld te verdienen.
Je wordt altijd vanaf een no-reply beantwoord en het klachtenformulier verwijst je naar de helpdesk waar ze vervolgens je altijd eerst wat proberen te verkopen en vervolgens zeggen dat ze niets voor je kunnen doen en weer verwijzen naar het schadeformulier. Niemand van Tele 2 kan mij redelijkerwijs te woord staan over deze bizarre gang van zaken.
Op 27-10-2016 kreeg ik een sms dat mijn abonnoment afgesloten werd. Redelijk bezorgd belde ik de helpdesk: wat blijkt? Mijn dual sim had gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart voor internet. Tele2 vraagt het absurde bedrag van 1 EURO / MB voor een simkaart ZONDER internet.
Ik wil geen internet op die simkaart, nooit gewild. Rekening nu van honderden euro’s en ondanks mijn verzoek is mijn rekening niet gedeblokkeerd. Telefonisch verwijzen ze me al lachend naar de het inschrijfformulier “Oh, haha, ja dan bent u wel het bokje”. De oplossing die ik telkens te horen krijg is dat ik het beste een telefoon abonnement met internet kan nemen. Via het online formulier om een redelijk oplossing gevraagd maar Tele2 gaat daar op geen enkele manier in mee. Ik ben al jaren klant en voel me zeer geschoffeerd. Kan niet bellen / sms’en en moet honderden euro’s betalen voor iets wat mij niet te verwijten valt. Kosten staan niet in verhouding met geleverde (ongevraagde) dienst. Ook kan ik geen kostenspecificatie inzien omdat Mijn Tele2 een foutmelding geeft.
Nu pas merk ik hoe dit bedrijf haast ingericht lijkt om op deze onrechtvaardige manier hun geld te verdienen.
Je wordt altijd vanaf een no-reply beantwoord en het klachtenformulier verwijst je naar de helpdesk waar ze vervolgens je altijd eerst wat proberen te verkopen en vervolgens zeggen dat ze niets voor je kunnen doen en weer verwijzen naar het schadeformulier. Niemand van Tele 2 kan mij redelijkerwijs te woord staan over deze bizarre gang van zaken.
mheitkamp schreef:Mijn dual sim had gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart voor internet.
Van wie is die dual-sim? Als uw telefoon gebruik maakt van de verkeerde simkaart is dat toch niet aan te rekenen aan tele2? Het was uw telefoon die gebruik maakte van internet. Als u uw telefoon op de juiste wijze had ingesteld, had die ook geen gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart.mheitkamp schreef:Kan niet bellen / sms’en en moet honderden euro’s betalen voor iets wat mij niet te verwijten valt.
Ze vragen het niet voor een simkaart zonder internet maar voor een simkaart zonder internetABONNEMENT. Dat is heel wat anders. Op uw tarievenlijst zal vast en zeker gewoon een tarief staan dat overeenkomt met die 1 euro per MB. U heeft ook geen abonnement voor het buitenland, maar ook die tarieven brengen ze gewoon in rekening als u uw telefoon in het buitenland gaat gebruiken. Als u bepaalde diensten niet wilt gebruiken zou u of uw telefoon dusdanig in moeten stellen dat die diensten niet gebruikt worden, of u kunt in veel gevallen aan uw provider vragen of daar een blokkade op geplaatst kan worden.mheitkamp schreef:Tele2 vraagt het absurde bedrag van 1 EURO / MB voor een simkaart ZONDER internet.
waarschijnlijk kan niemand u te woord staan met het gewenste antwoordmheitkamp schreef:Niemand van Tele 2 kan mij redelijkerwijs te woord staan over deze bizarre gang van zaken.
Ik stel ook niet dat Tele2 verantwoordelijk voor de instelling van mijn telefoon is. Ik had wel enig begrip voor de situatie verwacht, het is niet zo dat ik bewust voor gebruik van deze dienst gekozen heb.berndv schreef:mheitkamp schreef:Mijn dual sim had gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart voor internet.Van wie is die dual-sim? Als uw telefoon gebruik maakt van de verkeerde simkaart is dat toch niet aan te rekenen aan tele2? Het was uw telefoon die gebruik maakte van internet. Als u uw telefoon op de juiste wijze had ingesteld, had die ook geen gebruik gemaakt van de verkeerde simkaart.mheitkamp schreef:Kan niet bellen / sms’en en moet honderden euro’s betalen voor iets wat mij niet te verwijten valt.
Ze vragen het niet voor een simkaart zonder internet maar voor een simkaart zonder internetABONNEMENT. Dat is heel wat anders. Op uw tarievenlijst zal vast en zeker gewoon een tarief staan dat overeenkomt met die 1 euro per MB. U heeft ook geen abonnement voor het buitenland, maar ook die tarieven brengen ze gewoon in rekening als u uw telefoon in het buitenland gaat gebruiken. Als u bepaalde diensten niet wilt gebruiken zou u of uw telefoon dusdanig in moeten stellen dat die diensten niet gebruikt worden, of u kunt in veel gevallen aan uw provider vragen of daar een blokkade op geplaatst kan worden.mheitkamp schreef:Tele2 vraagt het absurde bedrag van 1 EURO / MB voor een simkaart ZONDER internet.waarschijnlijk kan niemand u te woord staan met het gewenste antwoordmheitkamp schreef:Niemand van Tele 2 kan mij redelijkerwijs te woord staan over deze bizarre gang van zaken.
Ik heb de bevestiging van mijn abonnement er nog eens bij gepakt. Tele 2 noemt daar nergens de genoemde 1 euro / MB.
Het is technisch prima mogelijk om internet te blokkeren of af te knijpen maar ze bieden deze optie doelbewust niet aan voor een pakket zonder Internet.
Daarnaast is het bedrag absurd, er is ook nog zo iets als billijkheid. Juist b.v. met jouw voorbeeld (bellen in het buitenland) zijn er regels opgesteld binnen de EU om deze absurde bedragen tegen te gaan. De limiet voor kosten in het buitenland is al sinds 2012 € 60,50 incl. btw. M.a.w. als dit mij in b.v. Duitsland was overkomen werd ik beschermd tegen dit soort praktijken.
Dit is mensen bewust over glas laten lopen met de hoop dat ze er doorheen vallen. Tele2 biedt dit product overigens om die reden ook al niet meer aan omdat ze hier al te vaak problemen mee hebben gehad.
Los van het antwoord wat ik krijg: bij de helpdesk van Tele 2 krijg je te horen dat ze je niet kunnen helpen en je gebruik kan maken van het formulier. Daar moet je vervolgens 2 weken wachten op een antwoord van een no-reply adres. Tele2 heeft geen enkel e-mail adres waar je ze op kan bereiken. Dat ik vind ik doelbewust de klachten en de communicatie van je klanten ontlopen.
dat zal inderdaad wel zo zijn, ik zit zelf bij t-mobile en op mijn contract of contractbevestiging staat ook niet wat ik betaal voor het bellen naar een 0900 nummer of wat de kosten zijn voor videobellen. Beide zijn zaken die niet binnen mijn contract vallen, maar toch echt in rekening worden gebracht en die technisch gezien ook te blokkeren zijn. Wat wel op mijn contract staat, en ik neem aan dat tele2 ook een soortgelijk iets zal hebben, is dat de tarievenlijst die hoort bij het type abonnement dat ik heb onderdeel uitmaakt van de overeenkomst. En op deze tarievenlijst staat gewoon vermeld wat ik moet aftikken als ik gebruik maak van een dergelijke mogelijkheid.mheitkamp schreef:Ik heb de bevestiging van mijn abonnement er nog eens bij gepakt. Tele 2 noemt daar nergens de genoemde 1 euro / MB.
Tele2 heeft meen ik wel een zorgplicht, net als alle andere providers in nederland. Ze behoren wel een sms te sturen als er gebruik wordt gemaakt en (hoge) kosten komen door internetgebruik buiten de bundel.