LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ Criminelen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sephora30

Re: CVZ Criminelen

Ongelezen bericht door sephora30 »

puma73 schreef:waar moeten ze dan de grens leggen? 2 maanden? 4 maanden? Men moet ergens een grens trekken en die grens is 6 maanden (of meer) geen zorgpremie betaald hebben.

En vergeet niet dat deze mensen vaak gewoon zorg afnemen en krijgen.
Gewoon 1 keer niet betalen hoppa gelijk actie! Niet op laten lopen zodat het leed niet meer te overzien is.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

sephora30 schreef:
puma73 schreef:waar moeten ze dan de grens leggen? 2 maanden? 4 maanden? Men moet ergens een grens trekken en die grens is 6 maanden (of meer) geen zorgpremie betaald hebben.

En vergeet niet dat deze mensen vaak gewoon zorg afnemen en krijgen.
Gewoon 1 keer niet betalen hoppa gelijk actie! Niet op laten lopen zodat het leed niet meer te overzien is.
Dat is natuurlijk onzin, dan kunnen ze half Nederland aanmelden als wanbetaler. Ik vindt het een billijke grens. Dan heeft men ook de tijd om de zaken wel op orde te krijgen.

Het is belangrijker dat mensen met problematische schulden tijdig hulp zoeken i.p.v. aan blijven modderen en het ene gat met het andere te dichten.

cvzwebcare

Ongelezen bericht door cvzwebcare »

Beste maria053,

Naar aanleiding van uw bericht willen wij contact met u opnemen.
Daarom hebben wij u een privébericht gestuurd.

Met vriendelijke groet,

CVZwebcare

sephora30

puma73 schreef:
Dat is natuurlijk onzin, dan kunnen ze half Nederland aanmelden als wanbetaler. Ik vindt het een billijke grens. Dan heeft men ook de tijd om de zaken wel op orde te krijgen.

Als dat nodig is dan vind ik dat prima. Beter voorkomen dan genezen.

Het is belangrijker dat mensen met problematische schulden tijdig hulp zoeken i.p.v. aan blijven modderen en het ene gat met het andere te dichten.
Ja en dat doen veel mensen dus niet, die wachten tot het water ze aan de lippen staat waardoor ze het vaak niet meer zelf kunnen oplossen.

puma73

sephora30 schreef:
puma73 schreef:

Als dat nodig is dan vind ik dat prima. Beter voorkomen dan genezen.

Ja en dat doen veel mensen dus niet, die wachten tot het water ze aan de lippen staat waardoor ze het vaak niet meer zelf kunnen oplossen.
Je kunt hier wel de problemen van de wereld willen oplossen, alleen de oplossing die je aandraagt is complete onzin en dat weet je zelf ook.

Dus daarom is in elk geval een systeem bedacht om de zorgkosten te innen en de kosten ervan te laten betalen door diegene die de problemen veroorzaken namelijk de wanbetalers.

De wanbetaler kan, als hij zijn zaakjes regelt met schuldhulpinstanties de zaken terug laten draaien onder bepaalde voorwaarden.

Dus werkt het twee kanten op, aan de ene kant een boete als je wanbetaler bent, zodra je wel je zaakje regelt kun je indien je voldoenden afloscapaciteit hebt en de zaak via de schuldhulpverlening regelt weer op een "normale" manier verzekert zijn.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

ik heb heel eerlijk gezegd geen idee hoeveel winst een zorgverzekering maakt, maar inderdaad er is blijkbaar nog geld voor reclame.

Punt is alleen: dat horen wij niet. Ik werk op een afdeling met hele hoge kosten, omdat er zowel behandeld als gesneden wordt. Waar wij constant tegen aan lopen is dat mensen niet aan de verzekering betaald hebben en dat de verzekering tegen ons zegt: nou, er is niet betaald, dat geld dat vorderen wij nog wel, en zodra wij het hebben krijgen jullie het. Dat kan soms best wel eens een paar jaar duren waardoor wij met een enorm gat in ons budget zitten. Dat wordt vervolgens meteen gekort op personeel. Op artsen kun je niet echt bezuinigen, want die moeten er gewoon zijn, dus wordt er altijd bezuinigd op helpenden en verzorgenden. Dat betekent dat verpleegkundigen die taken van die helpenden en verzorgenden overnemen, maar dat werkt helemaal niet met als gevolg dat patienten heel lang moeten wachten om verzorgd te worden.

Nou vind ik het punt van een aantal van de mensen hierboven heel sterk: de vraag is natuurlijk, is dat de schuld van de zorgverzekering of van de wanbetaler zelf. Een antwoord daarop heb ik niet. Maar hoe dan ook, het blijft enorm frustrerend voor patient en zorgverlener als er te weinig personeel is en het argument wat ik constant blijf horen is dat het komt omdat zorgverzekeringen niet willen uitbetalen omdat patienten de zorgverzekeraar niet hebben betaald.

isabel

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Isabel1 schreef:Hai,

ik heb heel eerlijk gezegd geen idee hoeveel winst een zorgverzekering maakt, maar inderdaad er is blijkbaar nog geld voor reclame.
Als er geen geld zou zijn voor reclame zou het wel heel erg gesteld zijn met de verzekeraars. Als er dan een keer een forse epidemie zou zijn vallen de verzekeraars om.... (en kunnen we met z'n allen nog een keertje lappen).

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dat is natuurlijk helemaal waar

sephora30

Jij kan t wel zat zijn maar wanbetalers zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Beter is het om betalingsachterstanden niet te hoog op te laten lopen. Desnoods met hulp/dwang van buitenaf. Scheelt de maatschappij een hoop geld, denk aan de schuldsaneringen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind anders dat vogels wel gelijk heeft. Zorgtoeslag is niet voor je boodschappen.

puma73

sephora30 schreef:Jij kan t wel zat zijn maar wanbetalers zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Beter is het om betalingsachterstanden niet te hoog op te laten lopen. Desnoods met hulp/dwang van buitenaf. Scheelt de maatschappij een hoop geld, denk aan de schuldsaneringen.
En hoe wil je dat doen? Mensen met schulden lopen daar niet mee te koop men tegen de tijd dat er deurwaarders aan te pas komen is het meestal al ver heen met de schulden.

Mensen ontvangen al herinneringen, woningbouwverenigingen gaan al in gesprek als men problemen vermoedt. Als mensen niet willen, kun je ze niet dwingen. En wettelijke regelingen met verplichtingen omtrent schuldhulp werkt ook niet neem dat maar van me aan.
Mensen die niet willen laten zich niet dwingen.

Ik zou het ook grote kolder vinden om hier meer dwingende acties aan te verbinden. Immers dit soort actie kosten de belastingbetalers weer geld. Want wie houdt toezicht??

Maar we dwalen af van het topic.

sephora30

ciske schreef:Ik vind anders dat vogels wel gelijk heeft. Zorgtoeslag is niet voor je boodschappen.

Moet je toch zelf weten wat je ermee doet, als je je premie maar betaald :roll:

ciske

sephora30 schreef: Moet je toch zelf weten wat je ermee doet, als je je premie maar betaald :roll:

Pffft wat een instelling.

sephora30

Ik betaal mn premie ook niet van de zorgtoeslag maar van mn uitkering, wat heeft dat met instelling te maken :shock: :idea:

ciske

sephora30 schreef:Ik betaal mn premie ook niet van de zorgtoeslag maar van mn uitkering, wat heeft dat met instelling te maken :shock: :idea:

Waarvoor denk je dat het zorgtoeslag heet???

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@sephora & @ciske, 't maakt toch niet uit wat je waarvan betaalt? Of moet ik van mijn AOW alleen maar ouderdomsartikelen kopen? Dat gaat het niet worden, hoor.
Gewoon zorgen dat, wat je betalen moet, betalen en hoe het heet, huurtoelage, zorgtoeslag, kinderbijslag, salaris, uitkeringen e.d. maakt toch niet uit.

ciske

Gewoon zorgen dat, wat je betalen moet, betalen

Juist .

lilith1980

Ongelezen bericht door lilith1980 »

Iemand die wordt aangemeld bij het CVZ heeft al 6 maanden lang herinneringen gehad van zijn zorgverzekeraar. Ik weet niet wie er dan crimineel is, het CVZ of degene die al 6 maanden lang geen bijdrage levert aan de samenleving door zijn/haar premie te betalen!
De actie die de verzekeraar na 1 maand al neemt, is dat er een brief uit gaat. Echt meer kan je niet echt verwachten. Beetje eigen verantwoordelijkheid mag toch wel verwacht worden dacht ik van iemand van 18+. Iemand die in de financiële problemen zit, kan ook zelf aan de bel trekken in plaats van lekker af te wachten totdat het over gaat.

Wordt een beetje moe van de mensen die te lui blijken te zijn om een beetje zelf verantwoordelijkheid te nemen en alles maar afschuiven op dat de bedrijven en de maatschappijen het voor ze moeten oplossen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Lilith1980

+1

Helaas is TS inmiddels verdwenen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:@Lilith1980

+1

Helaas is TS inmiddels verdwenen.
Wellicht wat adviezen ter harte genomen en een 24/7 baantje gezocht? Of ben ik nu te optimistisch :(

Gesloten