Pagina 3 van 4

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 13:03
door tenormin
weetnietveel schreef:http://www.woonplus.nl/huurder/servicebedrijven/
Laatste keer: als je een storing hebt bel je rechtstreeks met Mercurius! Woonplus hoeft geen afspraak te maken voor reparatie dat kun je zelf doen. Als het gaat om een nieuwe cv ketel dan moet Woonplus de opdracht geven.
Zeker niet gelezen dat het om oude ketel gaat; alles moet worden vervangen. Met alles bedoel ik dus alle ketels in alle woningen.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 13:14
door tenormin
woonmin, die link gaat hem niet worden....

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 13:18
door weetnietveel
tenormin schreef:
weetnietveel schreef:http://www.woonplus.nl/huurder/servicebedrijven/
Laatste keer: als je een storing hebt bel je rechtstreeks met Mercurius! Woonplus hoeft geen afspraak te maken voor reparatie dat kun je zelf doen. Als het gaat om het plaatsen van een nieuwe cv ketel dan moet Woonplus de opdracht geven.
Zeker niet gelezen dat het om oude ketel gaat; alles moet worden vervangen. Met alles bedoel ik dus alle ketels in alle woningen.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 13:18
door sjohie
Chocomelk schreef:
ciske schreef:
En is vijf dagen onredelijk?
Nee dat is niet onredelijk.
Ik vind 5 dagen zeer zeker onredelijk om zonder verwarming en warm water te zitten.
Mijn mening he.
Zeker met dit weer wel ja, maar als er in de bijna 2 weken niemand is langs geweest, is er meer aan de hand. En wat dat ketel verbouwen(?) betreft, dat is ook wat raadselachtig. Hoe weet een storingsmonteur die volgens eigen zeggen niet is geweest, wél dat alles vervangen moet worden? Overigens is dat ook geen struikelblok, een pomp, warmtewisselaar, brander-automaat, 3-wegklep en besturing is door elke installateur binnen 2 werkdagen in het magazijn te krijgen bij de TU, zeker in het geval van woningbouw ketels die meestal redelijk generiek worden gekozen, moeten die onderdelen geen al te groot probleem zijn.

En een complete ketel vervangen kost ook maar een middag, dus zelfs dat hoeft niet zo lang te duren.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 14:12
door woonmin
De link nog een keer [aangepast].
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... te]=891654

De monteur kan natuurlijk op afstand niets.
Die heeft ook niet gezegd wat vervangen zou moeten worden, laat staan alles.
Wat hij wel heeft gezegd is dat ze al vervangen hadden moeten worden, en dat de kans aanwezig was dat de ketel vervangen zou worden, dit in overleg met Woonplus.
Het merkwaardige is ook dat er wel telefonisch geconstateerd wordt dat het spoed is, en er vervolgens niemand wordt gestuurd.
Op afstand wordt besloten dat dat tot de volgende ochtend kan wachten, om vervolgens weg te blijven.

En ik snap ook niet waarom dit zo lang moet duren, daarom deze melding op verschillende forums.
Het is hier niet het einde van de wereld, niets opengebroken, email werkt, postbode komt dagelijks lang (denk ik), geen enkele belemmering (naar mijn weten).

De enige conclusie is dat persoonsgegevens verwijderd door de Moderatorof een eigen agenda heeft, of echt geen afspraak kan maken.
En wie legt mij dat uit?

En de ketel is van Vaillant.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 16:06
door woonmin
[Ciske, je hebt gelijk, link verwijderd]

Voor wie is geïnteresseerd, zie Woonplus.nl
Kleine toevoeging, de foto is openbaar gemaakt door Woonplus op de site van Woonplus.
Of ook dat een intelligente zet is kan je je afvragen.

Het gaat om het functioneren van personen in organisaties.
En hoe ze met hun klanten omgaan, degene die er uiteindelijk voor zorgen dat ze kunnen eten.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 18:31
door woonmin
Even on topic.

Ik heb gereageerd op een bericht van Nevermind, die een foto op de site van Woonplus heeft gevonden.
Die heb ik gelinkt, en weer verwijdert.

Alle links en quotes zijn nu verwijderd, dus graag weer aandacht voor het onderwerp.

Ik ben slachtoffer van niet functionerende personen/functionarissen binnen niet functionerende organisaties.

En de vraag is, wat doe ik daar mee?

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 18:32
door puma73
woonmin schreef:[Ciske, je hebt gelijk, link verwijderd]

Voor wie is geïnteresseerd, zie Woonplus.nl
Kleine toevoeging, de foto is openbaar gemaakt door Woonplus op de site van Woonplus.
Of ook dat een intelligente zet is kan je je afvragen.

Het gaat om het functioneren van personen in organisaties.
En hoe ze met hun klanten omgaan, degene die er uiteindelijk voor zorgen dat ze kunnen eten.
Het is niet toegestaan op het forum
Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Daar vallen ook foto's onder, u heeft u akkoord verklaard met de gedragsregels toen u zich aanmeldde.

Dus zelfs het noemen van de naam van de beste man is niet toegestaan. Die is ook al een aantal malen verwijderd door de moderator.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 18:33
door ciske
TS, heb je nog gebeld , dus vandaag??

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 18:47
door nevermind
woonmin schreef:Even on topic.

Ik heb gereageerd op een bericht van Nevermind, die een foto op de site van Woonplus heeft gevonden.
Die heb ik gelinkt, en weer verwijdert.

Alle links en quotes zijn nu verwijderd, dus graag weer aandacht voor het onderwerp.

Ik ben slachtoffer van niet functionerende personen/functionarissen binnen niet functionerende organisaties.

En de vraag is, wat doe ik daar mee?
Klopt, maar ik heb uit voorzorg ook geen link geplaatst.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 19:12
door woonmin
Ciske, om op je vraag terug te komen.

Nee, om de simpele reden dat ik geen speelbal wil worden tussen Woonplus en Mercurius.
Ik heb enige malen contact gehad met Mercurius, en alle daaruit voorkomende afspraken/overeenkomsten zijn niet nagekomen.
Toen ik daarover Woonplus informeerde, werd ik weer doorgestuurd naar Mercurius om het spelletje nog een keer over te doen.

Daar pas ik vanaf dat moment dus voor.
Dat Woonplus gebruik maakt van een onderaannemer die de kantjes ervan af loopt, al dan niet in overleg met Woonplus, want dat weet ik niet, is hoe dan ook mijn probleem.
En de enige plek waar ik dat probleem neer kan leggen is de partij met wie ik een overeenkomst heb, namelijk Woonplus, en namens deze hr. W. H., Coördinator Reparatie Woonplus (zo wel goed?, hopelijk wat geleerd)
[Toch weer een kleine toevoeging, de naam heb ik van de persoon zelf, zijn functie net van de site]

En het verbazingwekkende van dit alles is dat deze persoon al helemaal niet in staat is een afspraak te maken, ik vraag me dan ook werkelijk af, wat doet die dan wel, en bij wie moet ik dan wel zijn.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 19:14
door ciske
We krijgen vannacht -4 graden, dan hoort je huis warm te blijven.
Bel eens met zo'n 24 uursdienst, vertel hoe het zit en wie weet helpen hun je en gaat de rekening naar je verhuurder.

Toch contact met de huurcommissie opnemen.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 19:23
door woonmin
De huurcommissie (http://www.huurcommissie.nl/) heb ik al schriftelijk geïnformeerd, formulier is zo van de site te halen.

En ik zorg er wel voor dat het hier niet koud word, met of zonder cv.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 06 apr 2013 19:37
door ciske
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oning.html

Lees hier je rechten, juridisch loket is ook nog een optie.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 07 apr 2013 12:21
door woonmin
Ciska, dank voor de link.

Ik heb al even telefonisch contact gehad met Bouw- en Woningtoezicht, ik zal ook die een briefje sturen.
Ik dacht ook de huur te moeten storten op een derdenrekening, dat is dus ook niet nodig.
Ook hiervoor is een berichtje voldoende.

Ik zal ook hr. W. H., Coördinator Reparatie Woonplus hiervan op de hoogte stellen, misschien is er in zijn omgeving iemand die iets op papier of de mail kan zetten (in geval van vakantie o.i.d. zijn vervanger/ster).

Meer dan iets als "Maandag 8-4-2013 8 uur", is het toch niet.
Een briefhoofd is al meer werk.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 08 apr 2013 09:28
door woonmin
Ik heb dit nog gevonden:
Zelf je Vaillant Vhr 24-28c Cv ketel repareren als deze defect is.
http://plazilla.com/zelf-je-vaillant-vh ... -defect-is

Er zijn vast mensen die er verstand van hebben, en die me kunnen helpen met een VCW NL 242 E A 25 So 28.
Die zijn bij deze uitgenodigd.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 08 apr 2013 09:31
door ciske
Sorry dat ik het zeg.....maar vind je dat niet een beetje dom?? Je verhuurder hoort het te laten maken, dus geklungel aan je verwarmingsketel kan je beter niet doen.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 08 apr 2013 09:46
door weetnietveel
woonmin schreef: Er zijn vast mensen die er verstand van hebben, en die me kunnen helpen met een VCW NL 242 E A 25 So 28.
Ja die zijn er. Firma Mercurius, tel. (010) 422 11 10

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 08 apr 2013 09:47
door woonmin
Dat heb ik op het moment van melding al gedaan.
Ik moest allerlei dingen open maken, verwijderen, ...

Natuurlijk heel merkwaardig.
Zoals als je je auto bij een garage brengt en de monteur tegen je zegt, 'daar kan je er onder gaan liggen, als je weet wat er aan de hand is hoor ik het wel'

Maar goed, dat is blijkbaar de werkzijze van Woonplus/Mercurius.
Ze hadden ook uiterlijk binnen 24H een monteur kunnen sturen, is ook niet gebeurd.
Of zich aan de gemaakte afspraken kunnen houden, is ook niet gebeurd.

Maar ik heb net een keurig berichtje van de gemeente gehad met het correspondentieadres van Bouw- en woningtoezicht.
Dat gaat allemaal wat langer duren, maar uiteindelijk komen we er wel.

Re: Afspraak maken

Geplaatst: 08 apr 2013 09:53
door ciske
Je kan ook persoonlijk naar Bouw en Woningtoezicht , ze moeten hier iets aan doen.

Je vraagt gewoon iemand te spreken en je niet af laten poeieren.