LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
StijnOomen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2013 14:05

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door StijnOomen »

Hier ook problemen met QR online marketing

brieven verstuurd zoals voorbeeld hierboven, uiteindelijk vandaag een brief gekregen van Ad rem incasso B.V.
dreigen nu met gerechtsdeurwaarder...

We zijn niet van plan om te betalen uiteraard, ben benieuwd hoever ze het laten komen.

Iemand ook al zo ver in dit traject?

groothandel mire
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 10:46

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door groothandel mire »

Hallo allemaal,

Is het niet mogelijk dat alle gedupeerden een reactie schrijven naar de redactie van tros radar.
Hoe meer reacties ze krijgen des te sneller er een uitzending van komt.
Het email adres is te vinden op deze site.
Ook kun je een brief schrijven, ook deze gegevens staan op de site.

Hopelijk komt er een uitzending over dit bedrijf, zodat we deze oplichters een lesje kunnen leren.
Waarschijnlijk staan we dan voor de rechter ook sterker,
aangezien we met een grote groep gedupeerden zijn.

Ik hoor het wel.
M.v.g.
Rewalt Peeters

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Guardian72 »

groothandel mire schreef:Hallo allemaal,

Is het niet mogelijk dat alle gedupeerden een reactie schrijven naar de redactie van tros radar.
Hoe meer reacties ze krijgen des te sneller er een uitzending van komt.
En toch - het is niet direct een consumenten issue -maar meer een business-to-business issue
Ik denk niet dat Radar hier echt veel aandacht aan zal schenken.

Ook is er al zoveel over geschreven, uitgezonden - dat je ondertussen dit toch als algemeen bekend mag veronderstellen.

tppstoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013 22:26

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door tppstoop »

Hallo,
Ook wij zijn erin getrapt. Inmiddels hebben ze hun praktijken ook uitgebreid naar Zoetermeer.
Mijn man is tandprotheticus, was met een patient bezig, toen een medewerker met de telefoon naar hem toe kwam, het was een zeer volhardende dame die zich niet af liet schepen.
Mijn man was geirriteerd en vertelde dat zij helemaal niet had mogen bellen omdat wij in het bel-me-niet register staan vermeld.
Zij vertelde dat zij een formuliertje zou mailen, als hij dit invulde en direct terug stuurde zouden wij verwijderd worden. Hij heeft zijn handtekening gezet (achteraf niet slim, maar door de situatie van tijdsdruk en er snel van af willen zijn, voor de hand liggend, maar dat is dus duidelijk ook hun taktiek).
Mijn man heeft direct gebeld, hij zou worden terug gebeld door Glenn Harms, dat is dus duidelijk niet gebeurd.
Daarna heb ik ook nog gebeld met mevrouw T. Meijer, zij was de persoon die mijn man had gesproken, maar volgens haar was dat iemand anders en had zij alleen maar het mailtje verstuurd.
Zij vertelde mij ook dat ik terug gebeld zou worden door meneer Harms, maar dat is natuurlijk ook nooit gebeurd.
Het is gewoon een smerige manier van zaken doen. Wij hebben al direct aangifte gedaan bij meldpunt acquisitiefraude en zij adviseerden ons een aangetekende brief te sturen en ook een mail met lees- en ontvangstbevestiging.
Een week later kregen we gewoon weer een betalingsherinnering.
Ik schrik er wel van als ik zie hoe dit bedrijf bezig is, in alle branches, en dat het zich steeds verder verspreidt in heel Nederland.
Ik ben niet van plan om me door dit soort bedrijven te laten intimideren en zal er alles aan doen om dit tot te bodem uit te laten zoeken.
Ik hoop dat zo veel mogelijk bedrijven in opstand komen tegen dit bedrijf.

tppstoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013 22:26

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door tppstoop »

Op 30 juli kregen wij eerst een mailtje van Natasja Boelens van de afdeling debiteurenbeheer. Dit was de standaard tekst die ik op het forum al eerder voorbij heb zien komen. Zij vroeg mij telefonisch contact op te nemen met hun bedrijf. Ik mailde terug dat ons dat ten strengste werd afgeraden omdat zij telefoongesprekken opnemen en net zo makkelijk knippen, plakken en anders monteren. Op 1 augustus een mailtje van Natasja Boelens van QR, zij vond het beschamend dat ik inging op negatieve ervaringen van anderen. ?? Zij bood mij een eenmalige korting aan van 30%, dit is 356,40.
Hier heb ik verder niet op gereageerd.
31 juli kregen wij een aanmaning waarbij in plaats van 30% korting 10% extra werd gerekend vanwege aanmaningskosten tevens met de dreiging als binnen 5 dagen niet betaald zou worden de vordering definitief uit handen geven aan een incassodienst.
Hier zit 24 uur tussen, dat is een verschil van 40%.
Dat is nog eens creatief boekhouden.
Onder diezelfde aanmaning staat graag zien wij uw betaling binnen 14 dagen op onze rekening.
Ik heb besloten om hier verder geen energie meer in te steken en wacht de brief van het incassobureau af.
Ik vind het schandalig dat dit soort bedrijven hun gang kunnen gaan en laat het er zeker niet bij zitten.
Misschien toch eens gezamenlijk iets doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Jolijn »

tppstoop schreef: Ik vind het schandalig dat dit soort bedrijven hun gang kunnen gaan en laat het er zeker niet bij zitten.
Misschien toch eens gezamenlijk iets doen?
Zolang mensen er in trappen, gaan ze door.

Wat wil je gezamenlijk doen dan? Wat kun je gezamenlijk doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef: Zolang mensen er in trappen, gaan ze door.

Wat wil je gezamenlijk doen dan? Wat kun je gezamenlijk doen?
Het enige dat je kan doen is niet betalen - en anderen inlichten over hun naam en werkwijze.

Johan.K
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 11:34

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Johan.K »

Jolijn schreef:
tppstoop schreef: Ik vind het schandalig dat dit soort bedrijven hun gang kunnen gaan en laat het er zeker niet bij zitten.
Misschien toch eens gezamenlijk iets doen?
Zolang mensen er in trappen, gaan ze door.

Wat wil je gezamenlijk doen dan? Wat kun je gezamenlijk doen?
Gezamenlijk optreden middels een advocaat in te schakelen.

Johan.K

Ruudje den bosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:28

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Ruudje den bosch »

Het is inmiddels 22 augustus en heb niets meer vernomen van QR online oplichting of Bedrijfs registratie oplichting.
Ook geen ad rem brief gehad, uiteindelijk 1 brief gestuurd en verder nergens meer op reageren is toch de sleutel, ga ook zeker niet met deze oplichters in discussie ze zijn getraind het bloed onder je nagels te trekken dus ophangen en negeren !

Ik ben er nu na 2 maanden wel klaar mee en wens iedereen succes en NIET betalen !!

Groet Ruud

pretu
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:03

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door pretu »

Hallo,

Wij zijn naar 2 maanden geen aan maningen of herinnering weer gebeld door ad rem incasso met een schikkingsvoorstel. Als we daarmee akkoord gingen waren de incasso kosten voor QR en niet voor ons.
Dit leek ons al een bijzondere gang van zaken dus we zijn niet akkoord gegaan.
Ze zeggen dat ze nu een deurwaarder gaan inschakelen.
We wachten weer af.

Mvg pretu

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door punked »

Vorig jaar al een telefoontje van dit bedrijf gehad, nadat ik gemeld had dat ik ze ging aangeven enz, toen werd het stil, wat schetst mijn verbazing, mijn dochter meldde dat ze vandaag weer gebeld hadden ( zit inmiddels een jaar tussen) vorig jaar durfde ze te beweren dat ze contakt had gehad met ons privenummer, en ze had gesproken met mijn man, heel vreemd want die heeft een bedrijfstelefoon, en die is elke dag aan het werk. Heb overigens niets getekend, dus ben benieuwd waar ze nu mee komen. :?:

Oneensdees
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:32

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Oneensdees »

Wij zijn naar 2 maanden geen aan maningen of herinnering weer gebeld door ad rem incasso.
Nu wilde ze weer ingaan op de brieven van augustus. We hebben het kort en beleeft gehouden ook nadat gedreigd werd met uithanden geven aan een gerechtsdeurwaarder.

Ook aangegeven schikking niet van toepassing was en dus geen voorstel aangehoord.
Afwachten maar weer.

Gesloten