LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals het ervoor staat met deze regering nu en met al die bezuinigingen kan het wel eens averechts werken.De ouderen worden al helenmaal uit gekleed in de zorg .En ik weet dat als het zover mocht komen dat ik in zo;n omstandig heid moet gaan leven dat ik er dan voor kies om er nie meer te zijn.Kijk da krant van vandaag maar weer eens in over deze kwestie.Wat een regering.Liever vandaag weg dan morgen En deze maken een veel grotere puinhopen dan eerdere regeringen.En vooral die balken ende.Maar een ding is zeker.Afgestraft worden ze zeker en vandaar dat de verkiezingen wel eens anders zal kunnen uitpakken.Maar daar heb jij nog geen kaas van gegeten.De tijd zal het leren.I heb vroeger de sechtetijd gehad en ook goede tijden mee mogen maken en nu is het afknijpen geblazen vooral die groep die aan de weder opbouw van nederland zo hard gewerkt hebben.En respectloos nu in hun hemd worden gezet.!!!!!!!!Wij kunnen een stap terug maken maar de jeugd moet het nog lerendat het ook een slechtere tijd is aangebroken nu en daarmee om moeten gaan.En dat zal een klus wezen.Deze regering deugd niet en dat weet iedereen .Maar ja leg dat maar eens uit aan iemand die alleen met zwepen aan komt!!!!!!!Jij moet nog veel mee maken en dan hoop ik dat je een keer ziet wat de arbeiders voor werk hebben moeten leveren.????
Ik weet het wel.Niet iedereen zit te luieren.En daar maak jij je denkfout
Maar genoeg erover .Heb hard en met plezier gewerkt en mijn man ook vanaf zijn veertiende Hij is nu 61 jaar en heeft genoeg bij gedragen om nu rustig en gelukkig gezond huis te mogen zijn.
Bijdrage beien geleverd hierbij En nu jij nog !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jan Pieter C. v.d. R

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Jan Pieter C. v.d. R »

Ik ben zelf een liberaal in hart en nieren en ik vind ook, dat het handje ophouden maar eens verleden tijd moet zijn.
Gelukkig hebben we een standvastige minister van financiën die duidelijke taal spreekt en het CDA een voorbeeld geeft, over hoe een democratisch land zich moet opstellen als het om geld gaat.
We hebben hersenen, handen en voeten gekregen en het is de hoogste tijd dat elk individu deze zelf een leert gebruiken.

Grv Jan :!:

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Zoals het ervoor staat met deze regering nu en met al die bezuinigingen kan het wel eens averechts werken.De ouderen worden al helenmaal uit gekleed in de zorg
Nee niet helemaal juist, ze worden nog steeds aangekleed in het huidige zorgstelsel.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik dacht het van niet en hou het goed bij. uit kleden is hun kunst en straks zijn hun aan de beurd om uit gekotst te worden.Het is nog maar een kwestie van tijd. En we zien wel wat het wordt.We hebben al de tijd van de wereld nu.En een keer word het hele zooitje geconfronteerd wat ze aan gericht hebben .Gelukkig hoeven we het met elkaar niet eens te zijn.Dat is het mooie ervan.En misschien komt er nog eens een goede pittige discussie om de hoek waaraan deelgenomen kan worden.Zal wel eens heel interessant kunnen zijn.
M.vr.gr een gaste

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Over 5 jaar is er nog maar een pilletje die door de ziektekostenverzekering volledig wordt vergoed en wel enkele reis naar het hiernamaals.

:(

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien wel, en een enkele reis staat ons allenmaal te wachten.Rijk of arm maak niet uit .We gaan met ons allen met de neus omhoog.MaarWe moeten toch proberen om de wereld een beetje vredelievend en verzorgend achter te laten.Waar voor iedereen de goede lucht kan inademen..Maar dan moet er wel een regering staan waar we van opaan kunnen en er op vertrouwen dat het niet allenmaal voor niets is geweest.En daar hoop ik dan maar op.En dat is beter dan de mensen in de kou te laten staan die dat niet verdiend hebben.En zeker niet om met de woorden aan te komen dat er de zweep over moet gaan..Dat is minachting voor harde werkers die hun steentje hebben bij gedragen in het verleden en nu bezig zijn om dat te doen. maar weet je we moeten er zelf voor gaan en de moeite nemen om het te doen.!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

De rijke doet de arme een voorsteld, zullen we eens doen wie het snelste in Parijs is en dan wie het meeste kan uitgeven.

Dat is wat men wil in Nederland, de ene heeft geld en mobiele mogelijkheden ten overvloede en de ander staat tot in zijn in de schulden en heeft nog geen fiets om zich te verplaatsen.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Ja gast en dat is het trieste ervan deze constatering.En u heeft gelijk.En de vooruitzichten liegen er niet om. Alleen worden de minima;s meer uitgeknepen en uit geperst dan de rijken.Dat is het verschil.En het word met deze regeringer beslist niet beter op.Het is een pardon regering die steeds als er fouten geconstateerd worden blijven plakken op die stoelen en ook sommige een gouden handdruk mee krijgen en rustig verder gaan.Maar ik hou er mee op nu en hoop dat er toch een regering komt die het misschien op brengen om de schade iets terrug kan brengen om de mensen iets meer lucht geven om te ademen.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

ach ja zijn allemaal leuke plannen, maar waarvan moet het allemaal betaald worden????? nog meer belasting heffen op de rijken die al massaal ons land uitgevlucht zijn?????? nog meer belasting van bedrijven, die niet weten hoe vlug ze nederland uit moeten komen????

hoe lullig het ook is deze bezuinigingen zijn nou eenmaal nodig

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk met de minder bedeelde valt er niets meer uit te persen op een moment ben je uit geperst en komt er niets meer uit en wat dan gast ????? Wie is er dan aan de beurd ?????En de rijken parkeren hun geld al naar buiten en ze zijn al bezig om weg te gaan!!!!En ik heb het ook daar niet over maar wel stel ik vast dat er niets meer uit komt van dat gepers op de lmindere draag krachtige En voor de rijken die voelen hetminder in de belastingen dan die andere groep die toch al niet veel hebben en moeten zien en vechten om het te overleven.En dat is het punt wat voor die doelgroep altijd de pineut zal zijn.Het is maar hoe je het bekijkt.En alsje het bekijkt dan zie je hoe we aan het afglijden zijn begonnen.Dat er bezuinigd moet worden staat vast.Maar de mate kan waarop het gebeurd is veel over te zeggen.Want op de nullijn zitten is tot daaraan toe wat voor te zeggen maar de verhogingen op alles wat er aankomt staat tot de nullijnzo scheef als het maar zijn kan.Van daar dat dit geconstateerd is en daar valt nog veel over te zeggen.En misschien komt er een hete zomer aan,en dat zal mij niets verbazen.
De nullijn en die absurde verhogingen en weg vallende subsiedis dat staat in geen verhouding tot die twee stellingen.
De groetjes

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Intergast »

Gewoon vertrekken naar het buitenland kunnen jullie het evt daar verzieken :wink:

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Op den duur als de prijzen, belastingen, heffingen e.d blijven stijgen dan loont het niet meer om te werken. Dan liever werkeloos en de bijstand in, boontje komt om z'n loontje.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

We leven maar een keer op deze aarde, motto is grijp wat je grijpen kunt, dan behoef jij, plus je kinderen nooit meer een poot uit te steken en je kunt lekker alles doen wat je zelf wilt (zelfs voorgoed naar het buitenland gaan). Je kunt beter met een boel geld verlegen zitten, dan er om verlegen zitten.

LANG LEVE DE VRIJHEID.

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

ALLES IS VOOR BASSIE

:D

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Nee! ALLES WORDT VOOR BASSIE!

:D :D

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben bassie, dank U allen

Purist

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Purist »

Ik zat net een vergelijking te zoeken die overeenkomt met bezuinigen. Ik kwam o.a. bij de omschrijving van dieftstal, dat is een ander wat ontnemen, zonder dat het je eigendom is. Je leven lang premie betalen voor een bepaald recht in een bepaalde omstandigheid, een recht wat je dan vervolgens weer wordt ontnomen is volgens mij ook dieftstal, of heb ik dit helemaal mis?

Gast

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Gast »

Was ik maar polticus krijg ik tenminste nog wachtgeld en ziektegeld.
Kan je als gewoon werknemer ******** bij de eerste blunder wordt je toch gewoon weer burgemeester in een andeee plaats.
Klagen over lange dagen en te weinige salaris maar wel profiteren van de extra vakanties en wachtgeld
Anders is het gewoon werkbezoek .

Over de overbodige kamerleden en die in staddeelraden en deelgemeenteraden, hoe het allemaal mag heten, maar niet te hebben.
En wat moet het weer gaan kosten nu Nederland weer voorzitter is van de EU.

Boer

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Boer »

één dag presentjes weggeven 600.000 eurie :twisted:

Fennie

Re: bezuinigen, maar wat doet de overheid?

Ongelezen bericht door Fennie »

Ik ben het met alle bovenstaande eens. Maar.................... Wat gaan we er aan doen?

Gaan we bijvoorbeeld de bonden steunen bij hun acties?
Gaan we echt protesteren tegen al die maatregelen?

Mensen denken snel dat ze niets kunnen doen, maar als je massaal actie onderneemt zul je nog verbaast staan wat er mogelijk is.

Ik zit zelf in de verpleging, nou je wilt het niet weten wat voor schrijnende gevallen je ziet. Dat verpleeghuis dat laatst in het nieuws was? nou voor mij zijn het bekende beelden hoor, zo kijk ik al jaren tegen de zorg aan. De regering wil alleen maar de beste jongentje van de klas zijn en dit gaat tenkoste van hun eigen inwoners. Vooral naar buiten toe goed presteren. Ze willen alles aan gaan pakken. Mensen met een WAO uitkering. Nou ik heb er zelf drie jaar ingezeten. Ik wilde graag werken hoor maar ik kon niet omdat ik de juiste medicijnen niet kreeg. Kenden ze wel in Nederland maar hadden ze er maar even uitgegooid. Ik betaal ze nu zelf. Ik ben ongeveer 6oo euro kwijt per jaar. De verzekering doet er niets aan. De regering wil eerst weer een heel procedure opstarten om ze weer geregistreerd te krijgen dat kost weet ik veel wel niet hoeveel geld. Terwijl je ze overal kunnen krijgen, duitsland, belgie, frankrijk. En in nederland moeten ze eerst kijken of ze wel werken. Ja dat wisten jullie natuurlijk nog niet. Bij de grens kom je in eens andere wezens tegen. Ja ja Nederlanders heten die. Daar moet alles nog voor uitgezocht worden. Democratisch nederland? Laat me niet lachen, alles wordt hier door je strot gedouwd. En als je wat te mekkeren hebt oja dan heeft dat te maken met je nivo. Referendum? Nooit van gehoord hier in nederland. Nee joh maken zich druk om de landen om zich heen, hoe die mensenrechten overtreden. Hahahahahah een lacherdje. Kijken alleen maar van zich af. Maar laten ze nou eerst eens naar zichzelf kijken. Het geeft mensen een gevoel van onmacht.
Ik weet wel wat je eraan kunt doen.
Achter de bonden en andere organisaties gaan staan die tegen deze regering gaat protesteren. Laat de boel maar plat gaan. Dan krabbelen ze wel terug. Dan krijgen we misschien waar voor ons geld.

Dus ik zeg nog een keer:
Voer actie tegen de regering. De bonden gaan zover ik het weet in oktober mensen oproepen massaal te protesteren tegen deze regering. Doe daar alstublieft aan mee. Laat uw stem ook eens horen, en blijf niet op een forum uw gal spuien maar doe er werkelijk iets mee.

Groetjes,

Strijdlustige.
:evil: :twisted: :evil: :twisted:

Gesloten