LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overlast papegaai
Re: Overlast papegaai
Wanneer je een scheldende en schreeuwende papegaai naast je hebt wonen piep je wel anders Vogel !
Mijn oplossing heb ik voorgelegd aan een deskundige en nadat deze bekomen was van het lachen gaf hij we wel gelijk.
Mijn oplossing heb ik voorgelegd aan een deskundige en nadat deze bekomen was van het lachen gaf hij we wel gelijk.
Wij hebben 2 papegaaien en als die gaan schreeuwen buiten dan zeggen wij :"Jullie moeten stil zijn, anders mogen jullie niet naar de papegaaienopvang in Veldhoven" dan zijn ze heel erg stil. Want wij hebben ze de uitzending van Radar uit 2009 constant laten zien.
Nou zitten meeuwen over het algemeen niet in een kooi in de tuin van je buren.O, dan is het gekrijs niet vervelend?
-
hondjekees schreef:Wij hebben 2 papegaaien en als die gaan schreeuwen buiten dan zeggen wij :"Jullie moeten stil zijn, anders mogen jullie niet naar de papegaaienopvang in Veldhoven" dan zijn ze heel erg stil. Want wij hebben ze de uitzending van Radar uit 2009 constant laten zien.
Dan zal er wel wat (te eten) te halen zijn.of struinen rond in je tuin.
Bovendien , een meeuw kun je nog eens een handveger of zo naar zn hoofd gooien, de buurman zal dat met zijn papegaai wat minder op prijs stellen (als ie je dat al duidelijk kan maken ivm een taalprobleem).
Nu woon ik (qua glasvezel) in een "onderontwikkeld gebied" (Den Bosch) maar wij hebben toch al ettelijke jaren kunststof kliko's. Misschien een ideetje om eens in te brengen in de gemeenteraad.Waar niet??? Dat heb je tegenwoordig al snel met al die verschillende culturen
dat valt ook onder geluids hinder en daar vallen bepaalde tijden onder dat er geluid geproduceerd mag worden
-
- Contacteer:
vogels schreef:O, dan is het gekrijs niet vervelend?Meeuwen zijn vrije natuur dieren en voor zover mij bekend geen huisdieren.
Ik heb 2 prachtige kaketoes gehad, dus ik weet waar ik over praat.Daarbij kan je pas oordelen of gezeur is of niet als je zo'n vogel ( sorry kon het niet laten ) naast je hebt wonen.
Nu ben jij toch wel aan het doorzeuren hoor. Jij haalt meeuwen erbij terwijl over lawaaipapegaai gaat.
Er zijn wel meer dieren welke krijsen, maar daar gaat het nu niet om.
Als jij zo goed weet waar je over praat hoe houden die beesten dan het beste hun snavel dicht ?
weet niet of u in een huurwoning woont, in dit geval kan je ook de woningbouw inschakelen.
zo niet inderdaad de wijkagent eens raadplegen.
lijkt me nou niet echt handig om kwaad met kwaad te gaan bestrijden gezien er ook nog andere mensen in de straat wonen.
zo niet inderdaad de wijkagent eens raadplegen.
lijkt me nou niet echt handig om kwaad met kwaad te gaan bestrijden gezien er ook nog andere mensen in de straat wonen.
-
hondjekees schreef:Wij hebben 2 papegaaien en als die gaan schreeuwen buiten dan zeggen wij :"Jullie moeten stil zijn, anders mogen jullie niet naar de papegaaienopvang in Veldhoven" dan zijn ze heel erg stil. Want wij hebben ze de uitzending van Radar uit 2009 constant laten zien.
Ik had drie huizen verderop een tamme,maar die deed een telefoon na,elke telefoon! Dus ook die van oms.dacht oh mijn telefoon gaat was het die papegaai..maar ach dat waren leuke dingen,helaas overleden,
En die hebben dan weer geen buren met tuin waar je een papegaai in kunt zettenBeetje moeilijk, hè om mensen die 4 hoog wonen zonder lift
Waarschijnlijk wel een balkon.bprosman schreef:En die hebben dan weer geen buren met tuin waar je een papegaai in kunt zettenBeetje moeilijk, hè om mensen die 4 hoog wonen zonder lift
rozemarijntje schreef:@ nevermind
U gaat offtopic door weer eens een sneer te geven, hier ben ik weeeeer.....geweldig hoor!!
Taal idd belangrijk ts geeft aan er is een probleem,als je hier woont ,zeker basis woorden kennen,
En idd ts heeft het erover dus totaal niet off topic...maar ach..,,spijker laag water wel....toch??
Nog even nou er zijn er die willen heel graag zo snel mogelijk ned leren en die denken ,waarom!
En de ned die meestal naar buitenland om even off topic te gaan,passen zich meestal aan met engels en dat is internationaal.....turks,marokaans,antiliaan,what ever niet...verschilletje..
Ik geef ook geen sneer, ook zou je dat graag willen, en ik ben er ook niet weer, maar nog steeds aanwezig.
De sneer geef je zelf.
Wat jij denk, mag mij worst weten, mijn mening is, dat het om de overlast van de papegaai gaat en niet om het probleem van allochtone buren, zo noem ik deze mensen, en niet zoals vele hier allochtone uitkeringstrekkers, en dat zijn gewoon racistische opmerkingen.
Dit soort overlast kan ook een papegaai van een Nederlands gezin veroorzaken.
En dit bericht kan ik alleen toestemmen:
BTW, jou bericht is foutloos geschreven.En inderdaad mag iedereen zijn / haar eigen mening hebben. Racistisch in deze vindt ik niet, heb wel erger gezien hier
iemand betitelen als uitkeringstrekker heeft helemaal niets met rasisme te maken. Als buren zul je ook echt wel weten of het zo is en als het zo is dan zijn het gewoon uitkeringstrekkers.
Bijstandsgerechtigden.
Dat is PVDA taal. De nadruk weer leggen op het ergens recht op hebben.Bijstandsgerechtigden.
Natuurlijk heeft het wordt uitkeringstrekkers niets met racisme te doen.sjoegel schreef:iemand betitelen als uitkeringstrekker heeft helemaal niets met rasisme te maken. Als buren zul je ook echt wel weten of het zo is en als het zo is dan zijn het gewoon uitkeringstrekkers.
Hier is een probleem met een papegaai, en dan heeft het niets mee te maken, van welk(e) persoon(en) deze is.
Om dan allochtone uitkeringstrekkers te schrijven, is zoals ik al vaker nu geschreven heb, in mijn ogen een racistische opmerking.
Maar iedereen mag toch zijn/haar mening hebben.
Ik ben ook een uitkeringstrekker, heb geen moeite met dat woord, tis zoals t is
Mensen die de Nederlandse taal begrijpen is iets makkelijker uit te leggen, dat je als buren het lawaai van die papegaai niet zo kunt waarderen.
Vraag me af wat de eigenaren zelf ervan vinden? Die horen toch hetzelfde?
@klopt sjoege, het is ook een recht.
Is geen specifiek PvdA woord, gewoon de officiële term.
Vraag me af wat de eigenaren zelf ervan vinden? Die horen toch hetzelfde?
@klopt sjoege, het is ook een recht.
Is geen specifiek PvdA woord, gewoon de officiële term.
Nee nevermind. Het noemen van het woord allochtone uitkeringstrekkers zegt mij direct veel over het probleem en een eventuele oplossing. Het is dus wel relevant. Zie voor de mogelijke oplossing(en) hierboven.