Ja mensen,
Ik had beloofd verslag te doen van mijn bezoek aan de bijeenkomst van Boekingscentrale!
Ik kwam in een zaaltje met een kleine groep mensen die ook binnen een postcode gebied vielen dat op hun uitnodigingen stonden.
Gelijk trok ik aan de bel waarom het 06-nummer op beide dagen niet bereikbaar was voor info.
"Ja, dat kwam doordat ze pas een kantoor in Nederland gingen oprichten en de aansluitingen nog niet gereed waren dus daarmee het pand nog niet in bedrijf is genomen."
Sommige mensen hadden ook een ander soort uitnodiging waarop dan wel het juiste 06-nummer stond!!!!
Er waren twee mensen, een jonge man (35) en een wat oudere vrouw (50+) die daar een verkooppraatje afstaken.
Hij had in het begin van de demonstratie gelijk over de te ontvangen cadeau's die we pas echt aan het einde van de demonstratie mochten verwachten.
Hij probeerde ons een matras, kussens, dekens aan de man te brengen. Gooide enorm met kortingen, die ons allemaal de schouders deden ophalen van ongeloofwaardigheid. Om een voorbeeld te noemen, het matras koste bij aanvang €1200,- maar mocht worden meegenomen voor €600,- mits je de andere producten erbij kocht.
De kracht zat 'm in het totale pakket.
De beddenmatrassen zouden goed zijn tegen reumatische klachten.
Oudere dames uit de zaal hadden wel hun of zoon of dochter mee genomen om miskopen te voorkomen. Najah,allemaal wat overtrokken.
Later in zijn gesprek ging hij met, ik noem het voor het gemak maar een creme, rond dat voor wel een 15tal kwaaltjes werkzaam blijkt te zijn.
Ook hier werd weer gestunt met prijzen. Maar de potten vlogen als warme broodjes over de toonbank voor een prijs van €20,-
In de pauze kregen we allemaal een kop soep. En we zagen dat er veel mensen een bestelformulier hadden ingevuld.
De formulieren konden slechts die dag worden ingevuld en worden ingeleverd. E

en website was nog in aanmaak!
Later sleet hij ook nog wat kussens met daar in magnetischevelden die de bloedsomloop stimuleerde en daardoor mensen geen koude voeten meer kregen voor €25,- p/s. Hij had er nog maar 4 stuks van.
Het moment van de dag waar o.a. ik ook voor was gekomen, was de uitreiking van de cadeau's en tevens het einde van de demonstratie.
Ik kreeg inderdaad datgeen wat me op de uitnodiging beloofd was.
Een 19-delig manicure setje in reisformaat. Omdat ik alleen was kreeg ik geen koffiesetapparaatje (was maar een klein ding hoor).
Het cadeau ter waarde van €355,- was een 4 daags arrangement in het Schwarzwald met logies en ontbijt voor slechts de genodigde!
Kom je op het idee om toch vriend of vriendin mee te nemen, dan krijg hij of zij wel de korting van €200,- maar moet de rest zelf betaald worden. Ook het avondeten was niet in het arrangement inbegrepen.
Er werden ook pannensets van Schäfer weggegeven! Daar had de verkoper de vrije hand in en hij bepaalde wie zo'n pannenset cadeau kregen.
Ja logisch zijn dat de mensen die het meeste bij hem hadden gekocht!
Dus kort samengevat: De dingen die ze beloofd hebben op de uitnodiging komen je toe.
De kwaliteit valt weliswaar tegen, althans mijn vriendin als schoonheidsspecialiste.
Het arrangement leek een leuke aanbieding maar je kwam er ook niet mee weg zonder dat het je nog eens ettelijke honderden euro's gaat kosten. Je partner moet voor de helft nog worden gefinanciert.
De producten leken op het oog redelijk to goed van kwaliteit maar toch stervens duur omdat de prijsverschillen met winkels in de dekens en hoofdkussens zat. zo'n €140,- voor een hoofdkussentje is toch iets waar mensen 's nachts wakker van kunnen liggen, niet waar?
Idd. zijn het goed getrainde verkopers met een leuke overbreng van hun verkoop praatjes. Maar trap er niet in!
Maar voor de cadeau's hoef je het niet doen!