LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@ M.Martens

Ik begrijp het niet helemaal.
Er is dus 105 euro ten onrechte afgeschreven van je rekening, en door bemiddeling van Pretium Webcare kan dus 105 euro terugkrijgen van Pretium als je de afschriften kan overleggen.
Vervolgens krijg je 80 euro terug, en de resterende 25 euro krijg je niet omdat je geen origineel afschrift wil verstrekken ?

Het lijkt me logisch dat je de originelen zelf wil houden. Een copietje moet voldoende zijn, en je mag gerust eventueel vertrouwelijke gegevens doorhalen. Bovendien maken veel mensen gebruik van internetbankieren en krijgen geeneens afschriften meer. Als jij 100% zeker weet dat er 105 euro is afgeschreven zou ik rustig even afwachten of er reactie komt op je brief. Krijg je die niet binnen redelijke termijn, ga dan weer naar de geschillencommissie. Jammer dat alles zo moeizaam gaat bij Pretium, maar dit is blijkbaar de manier van klantenbinding van Pretium

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

M.Martens schreef:In Haarlem zijn ze niet gauw van mij af.
Was dat bij de rest wel?
Van mij niet in ieder geval, mijn nickname Langste Adem heb ik destijds gekozen juist vanwege de Pretium perikelen . Ze hebben mij het bloed onder de nagels gehaald op vele manieren, en ik moest heel veel geduld opbrengen.
Gelukkig is mijn probleem met Pretium allang voorbij.
Maar juist vanwege de uitermate schofterige manier waarop Pretium hun klanten binnenhaalde, en blijkbaar nog steeds doet, kan ik het niet nalaten om mensen te waarschuwen voor deze praktijken.
Al zou ik gratis kunnen bellen, ik hoef geen Pretium, nu niet en nooit niet.

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Het is wat met die Pretium, als ik het zo hoor kan ik nog wel wat verwachten! Het eerste foutje was alweer, dat er een rekening kwam waar de betalingstermijn verkeerd opstond. Er moet over de maand july wel worden betaald, maar er stond juni, terwijl het abb. op 26 juni inging. Telefonisch contact gehad en dat was een admin foutje! Wel neem ik zelf alle telefonische gesprekken op! Zodat alles wat zij zeggen geregistreerd staat!. Ik wacht af hoe het verder gaat.
Tot nu toe nog geen brief van Pretium ontvangen waarop zal staan dat het abonnement weer over gaat naar de KPN. Dus maar weer afwachten!
Ik hou jullie op de hoogte!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@Marinus

Over dat opnemen van het telefoongesprek : Een aantal jaren geleden ook meerdere malen telefonisch contact gehad met Pretium, en toen ik weer voor de zoveelste keer van het kastje naar de muur werd gestuurd, vertelde dat ik het telefoongesprek had opgenomen (was niet waar hoor, ik heb daar de middelen niet voor, maar dat terzijde.) Prompt werd me verteld dat dat niet rechtsgeldig was omdat ze daar geen toestemming voor hadden gegeven en toen werd de hoorn eropgegooid.

Maar nu terzake :

Op 3 juli schreef je dat binnen 3 weken weer bij KPN zou zitten. Je zou dan zowel van Pretium als KPN een brief moeten krijgen, en ik hoop niet dat dat weer de zoveelste leugen was van Pretium.

Pretium heeft in het verleden opzeggingsbrieven geweigerd, omdat er stond instond "opzeggen" in plaats van "opheffen". Dat wetende zou ik nooit een rekening aan Pretium betalen met een typfoutje erin, laat ze maar een nieuwe rekening sturen. Maar misschien eerst nog 1 week wachten of je inderdaad een brief van Pretium & KPN krijgt zoals beloofd.
Laat idd even weten hoe het afloopt.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

M.Martens schreef:
Laat de ouderen gewoon waar ze ongeveer al een halve eeuw zijn. De KPN.
Nee, de KPN. Daar wordt gelukkig nooit over geklaagd....

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Bij KPN zullen ook best wel problemen voorkomen hoor.....
Maar het is misselijk als mensen daar weggekaapt worden door Pretium zonder dat die mensen daar erg in hebben. Veelal op basis van opdringerige getrainde marketeers die hun targets moeten halen, en daarbij misleiding niet uit de weg gaan. De "overeenkomsten" van Pretium bestaan uit een geknipt/gemanipuleerd stukje bandopname. En als je dan als "klant"van Pretium het er niet mee eens bent, ben je vaak weken of maanden bezig om je gelijk te halen en om er vanaf te komen.

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chioe »

Even een update:
Na plaatsing van mijn klacht op klachten.nl en op dit forum werd ik direct gebeld door Pretium Webcare. Mijn hoogbejaaarde moeder waarmee Pretium gesproken heeft, contract echter op vaders naam, komt in aanmerking voor de coulanceregeling ouderen. Binnen 3 weken zouden zij weer terug zijn bij KPN, mits de afdeling die dit moet doen dit ook direct oppakt. Helaas ging hij niet inhoudelijk in op onze aangetekende brief.

Ook had ik deze brief in cc naar de KPN gestuurd met het nadrukkelijk verzoek om geen medewerking te verlenen aan deze ongewilde overname. Ik werd vlak voor de overname door een KPN medewerker gebeld.

Hij zei dat mijn brief genoeg aanknopingspunten geeft dat dit een ongewenste overzetting is. Echter gezien de wet, moest KPN het overnameverzoek van Pretium inwilligen zonder navraag bij de klant zelf te doen. Wel gaf hij 2 opties aan:
1. Zacht: Ik ga proberen via de coulanceregeling een herstelorder te verzoeken bij Pretium, ook al is er eigenlijk geen sprake van coulance omdat er geen rechtsgeldig contract ligt. Echter dit is wel de minst energiekostende weg, omdat Pretium dan geen fouten hoeft toe te geven.
2. Hard: KPN gaat informeel (zonder opnieuw van allerlei papieren in te hoeven vullen), de aansluiting weer terug laten zetten. Echter, zal dit wel consequenties hebben n.l. dat Pretium dit zal beschouwen als contractbreuk met alle dreigbrieven etc claims op doorbetaling van dien. Hij durft dit wel aan, maakt er dan een mooi project van, want KPN zal sterk bij de rechter staan omdat uit onze aangetekende brief en mijn aanvullende info duidelijk is dat zij dit nooit gewild hebben.

Om mijn ouders niet nog meer te belasten, ga ik voorlopig voor optie 1. Wordt vervolgd!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Enigszins begrijpelijk dat je voor optie 1 gaat.

Als je het laatste bericht op dit Pretium topic leest: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... start=2640
zou je ook voor optie 2 kunnen gaan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

hmm, die KPN medewerker is niet zo heel slim bezig.

Het KPN signaal kan makkelijk over dat van Pretium worden gezet, geen probleem. Maar daarmee is Pretium niet opgezegd èn opzeggen is verantwoording klant en niet KPN. Die gaan echt niet voor een klant naar de rechter. Klinkt wel heel klantvriendelijk, maar gebeurt niet en is ook nog nooit gebeurd.

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chioe »

Natuurlijk hebben wij als klant ''opgezegd'', zie mijn eerste log, ondanks dat er o.i. geen sprake is van een rechtsgeldig contract. Bedoeld wordt dat de KPN medewerker het signaal ongevraagd, dus zonder daarvoor een verzoek bij Pretium in te dienen, terug wil halen. Daardoor loopt hij het risico dat Pretium KPN voor de rechter daagt. Dat risico wilde hij wel nemen, zei hij.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

Dat heet lijnkaping en dat isde normaalste zaak van de wereld. Geen provider die daar om maalt. Zij hebben immers het contract met de klant, dus ook al is de lijn gekaapt, dan nog heeft de klant een betalingsplicht.
Leuk bedacht door de KPN-er die je hebt gesproken, maar je bent blij gemaakt met niks. De realiteit is dus anders.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als Chioe heeft opgezegd, is er geen betalingsplicht.
Chioe zou dat gesprek schriftelijk kunnen vastleggen en - mocht het zover komen - KPN idd het risico laten nemen.
Met die nieuwe wetswijziging in het vooruitzicht, kan ik me de reactie van KPN wel voorstellen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

Nogmaals, lijnkaping is aan de orde van de dag. Geen provider maalt erom. En als er is opgezegd in dit geval, waarom dan zo moeilijk doen?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Chioe,

Jouw keuze is heel verstandig. Als KPN een proefproces wil uitlokken is dat heel fijn. Maar dat moet dan maar niet over de rug van jouw oude moeder.

Beste mensen,

Met de wetswijziging in het vooruitzicht (zie hier) verwacht ik in de komende maanden nog een tsunami van telefoonterreur. De proleten onder de aanbieders zullen waarschijnlijk proberen nog snel hun slag te slaan. Na 13 december is het namelijk afgelopen met de telemarketing omdat de reden daarvoor is weggevallen. Die reden is: de mogelijkheid om consumenten verplichtingen te laten aangaan door het plegen van overvallen vanuit een hinderlaag.

Na 13 december is het niet meer mogelijk dat een consument is gebonden aan een overeenkomst omdat hij of zij instemmend heeft geantwoord op een suggestieve misleidende vraag van een verkoper na het opnemen van de telefoon vlak nadat het warme eten was opgediend. Om over oude mensen nog maar te zwijgen.

Ik denk wel dat de slachtoffers van telepiraterij in de komende maanden nog wel met succes een beroep kunnen doen op de komende wetswijziging. Een rechter zal zeker vatbaar zijn voor de argumenten uit de Memorie van toelichting bij de wetswijziging. Zie de link hiervoor. Het is wel kost voor fijnproevers en reglemententijgers :lol: maar de memorie van toelichting is op zich goed leesbaar.

Groetjes,
MementoMori

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Mijn moeder had destijds nog niet de leeftijd voor de coulanceregeling, en toen ik de zaken namens haar afhandelde heb ik op alle mogelijkheden geprobeerd om van pretium af te komen. Uiteindelijk zelf weer naar KPN gegaan en alle incasso's slaten terugboeken. Mijn moeder is toen regelmatig gebeld over betalingssachterstanden en ze voelde zich behoorlijk geintimideerd door het deigen met deurwaarders door Pretium.

Dus @Chioe : ik denk dat je inderdaad het best voor optie 1 te gaan om je ouders verder niet meer te belasten.Ook al zit dat woord coulance voor je gevoel niet lekker, je bent er in ieder geval vanaf.

@Mementomori : Het is me iets te taaie kost om al die wetsartikelen helemaal door te lezen , maar het doet me deugd om je bericht te lezen dat de telefoonterreur binnenkort ophoudt. Ik snap niet dat het zo lang heeft moeten duren , maar ik ben blij dat de overheid eindelijk is wakker geworden.

Ik ben benieuwd hoeveel klanten Pretium nog binnenhaalt vanaf 13 december. Waarschijnlijk nog geen 10% van de klanten die ze momenteel wegkapen. :lol: :lol: :lol:

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

langste adem schreef:@Marinus

Over dat opnemen van het telefoongesprek : Een aantal jaren geleden ook meerdere malen telefonisch contact gehad met Pretium, en toen ik weer voor de zoveelste keer van het kastje naar de muur werd gestuurd, vertelde dat ik het telefoongesprek had opgenomen (was niet waar hoor, ik heb daar de middelen niet voor, maar dat terzijde.) Prompt werd me verteld dat dat niet rechtsgeldig was omdat ze daar geen toestemming voor hadden gegeven en toen werd de hoorn eropgegooid.

Maar nu terzake :

Op 3 juli schreef je dat binnen 3 weken weer bij KPN zou zitten. Je zou dan zowel van Pretium als KPN een brief moeten krijgen, en ik hoop niet dat dat weer de zoveelste leugen was van Pretium.

Pretium heeft in het verleden opzeggingsbrieven geweigerd, omdat er stond instond "opzeggen" in plaats van "opheffen". Dat wetende zou ik nooit een rekening aan Pretium betalen met een typfoutje erin, laat ze maar een nieuwe rekening sturen. Maar misschien eerst nog 1 week wachten of je inderdaad een brief van Pretium & KPN krijgt zoals beloofd.
Laat idd even weten hoe het afloopt.
Ik (mijn moeder eigenlijk) heb een brief van de KPN ontvangen dat ze per 26 juli weer bij de KPN is. En zonder enige kosten. Van Pretium heb ik geen brief meer ontvangen, alleen een overzicht van de rekening met (nog steeds) verkeerde datums, maar goed, het lijkt er op dat alles nu rond is. We houden een vinger op de pols!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Hi Marinus,

Goed om te horen dat je straks weer bij KPN zit zonder verdere kosten.
Hou er wel mee dat de gemaakte belkosten in de "pretium periode" wel betaald moeten worden.

Het ligt helemaal aan jou of je die rekening met verkeerde gegevens gaat betalen.
Je zou kunnen overwegen om Pretium een andere factuur te vragen met daarop wel de juiste gegevens.

In mijn geval was ik het er uit principe niet mee eens : ik heb destijds aangegeven dat ik die kosten wel wilde betalen, maar dan alleen aan KPN en geen cent aan Pretium omdat er nooit was ingestemd met een abonnement bij Pretium. Dat er destijds wel kosten gemaakt zijn door Pretium (er was immers wel gebeld in de periode dat we weggekaapt waren door Pretium) was niet mijn probleem, dan moest Pretium dat maar bij KPN verhalen was mijn insteek.
Maar dat was nog een heel gedoe. Ik kan me voorstelen dat je helemaal klaar bent met Pretium en er vanaf wil zijn.

Kirrie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 21:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kirrie »

Vandaag werd ik in het huis van mijn ouders gebeld door Pretium en de medewerker kwam mij het "fantastische bericht" brengen dat ik goedkoper ging bellen. Toen ik zei dat ik niet geïnteresseerd was in het afsluiten van een contract en dat hij daarvoor echt bij mijn ouders moet zijn, omdat zij de abonnementhouder bij KPN zijn, zei hij dat hij niks probeerde te verkopen en dat hij alleen maar het "fantastische bericht" kwam brengen dat ik goedkoper ging bellen en dat hij alles wel even per post zou bevestigen. Vervolgens noemt hij een adres op waar mijn ouders echt al jaren niet meer wonen. Toen was ik er helemaal klaar mee en heb het gesprek beëindigd. Hij was nog een soort van beledigd ook toen ik aangaf dat ik het allemaal niet vertrouwde. Daarna ben ik toch maar even op google gaan zoeken en zo ben ik op dit forum terecht gekomen.

En ik ben echt geschrokken van de verhalen die ik hier lees. Ik snap niet dat een bedrijf als Pretium überhaupt nog op deze manier nieuwe klanten mag werven na zoveel klachten. Hoe makkelijk smeren zij je een of ander abonnement aan en hoe moeilijk is het voor ons om er weer vanaf te komen. Echt schandalig! En wat ik ook niet begrijp is dat die medewerker het bij mij aan probeerde te smeren, terwijl ik echt 0,0 over het telefoonabonnement van mijn ouders te vertellen heb en dat ook duidelijk gemeld heb in het gesprek. En dat zo iemand dan ook nog eens glashard zit te liegen dat je geen contract af sluit.... Tot je eraan vastzit... Ik zou me echt doodschamen als ik zo m'n geld moest verdienen!

Kirrie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 21:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kirrie »

M.Martens schreef:
devious schreef:
M.Martens schreef: * Moeten ze een nieuw rekening nummer aanvragen.
* Moeten ze een nieuwe machtiging krijgen.
...
:shock: Waar haal je toch dit soort onzin vandaan?
Internet. Rabobank kantoor. :shock: :shock: :shock:
Even voor de duidelijkheid: die ibannummers kunnen ze zo opzoeken als ze je rekeningnummer hebben en er hoeven ook geen nieuwe machtigingen afgegeven te worden, in ieder geval niet als er bij particulieren geïncasseerd gaat worden.
Wat wel gaat veranderen is dat ze de incasso een aantal dag van tevoren moeten aankondigen en dat je dan bij je eigen bank kan aangeven (dat kan als het goed is via internetbankieren) dat je niet wil dat die incasso afgeschreven wordt. Maar dat lost je probleem met Pretium uiteraard nog niet op, want dan vinden zij gewoon dat je een betaalachterstand hebt :wink:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Kirrie schreef:En ik ben echt geschrokken van de verhalen die ik hier lees. Ik snap niet dat een bedrijf als Pretium überhaupt nog op deze manier nieuwe klanten mag werven na zoveel klachten. Hoe makkelijk smeren zij je een of ander abonnement aan en hoe moeilijk is het voor ons om er weer vanaf te komen. Echt schandalig! En wat ik ook niet begrijp is dat die medewerker het bij mij aan probeerde te smeren, terwijl ik echt 0,0 over het telefoonabonnement van mijn ouders te vertellen heb en dat ook duidelijk gemeld heb in het gesprek. En dat zo iemand dan ook nog eens glashard zit te liegen dat je geen contract af sluit.... Tot je eraan vastzit... Ik zou me echt doodschamen als ik zo m'n geld moest verdienen!
Welkom in de wondere wereld van Pretium. Er was een hele tijd geleden een aflevering op tv waarin met de verborgen camera gefilmd was in het callcentrum. Van die opdringerige jochies die mensen totaal respectloos behandelen , het was geloof ik een training voor niewe medewerkers van het callcentrum. Het maakt ze niet uit hoe, als ze maar nieuwe klanten binnenhalen. Een stukje (geknipt) bandopname waarin er een aarzelend ja wordt gegeven. Dan zullen ze "het wel eventjes per post bevestigen" en als jij niet binnen 7 dagen per aangetekende brief afzegt ben je de sjaak en kom je er heel moeilijk vanaf,

In december komt er eindelijk een wetswijziging : dan moeten een telefonisch afgesloten schriftelijk bevestigd worden. Ik denk dat de vele klachten over Pretium de hoofdoorzaak van de wetswijziging was. (hebben we toch nog iets aan Pretium gehad)

Gesloten