LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Halfwezen stopt!!!!
Re: Halfwezen stopt!!!!
Ik snap ook zeker wel dat er bezuinigd moet worden in Nederland.
Iedereen moet dingen gaan inleveren. Maar moet dat echt met 265 euro in de maand?
Halen ze van dat bedrag nou 10 of 20 euro af net als bij de pensioenen, dan hoor je mij niet hoor?
Ik zie hier veel verschillende reacties, en dat vind ik op zich wel leuk om te lezen.
Hoe een mening van iemand anders eruit ziet.
In sommige kan ik mee komen, maar in sommige denk ik ook waar slaat dit op?
Ik zet idd het bedrag voor de kinderen opzij.
Zodat zij een spaarpotje hebben voor in de toekomst. En wat iemand zijn mening daar over mag zijn, vind ik allemaal goed.
Maar feit is gewoon dat je beloofd is dit te krijgen tot een bepaalde leeftijd.
Het zou hetzelfde zijn dat je van je baas te horen krijgt dat je over 6 maanden 265 euro minder gaat verdienen....Dan wil ik de meningen ook nog wle is horen.
Want dan kan diegene ook niet meer sparen voor de kinderen voor later.
En je wilt tenslotte het beste voor je kids.
Mij had beter geleken zoals hier een aantal zeggen om af te bouwen....niet en ene rigoreus!
En idd de mensen met een ANW die krijgen er een gedeelte bij...maar het haalt het niet bij het bedrag van wat ze nu krijgen.
Iedereen moet dingen gaan inleveren. Maar moet dat echt met 265 euro in de maand?
Halen ze van dat bedrag nou 10 of 20 euro af net als bij de pensioenen, dan hoor je mij niet hoor?
Ik zie hier veel verschillende reacties, en dat vind ik op zich wel leuk om te lezen.
Hoe een mening van iemand anders eruit ziet.
In sommige kan ik mee komen, maar in sommige denk ik ook waar slaat dit op?
Ik zet idd het bedrag voor de kinderen opzij.
Zodat zij een spaarpotje hebben voor in de toekomst. En wat iemand zijn mening daar over mag zijn, vind ik allemaal goed.
Maar feit is gewoon dat je beloofd is dit te krijgen tot een bepaalde leeftijd.
Het zou hetzelfde zijn dat je van je baas te horen krijgt dat je over 6 maanden 265 euro minder gaat verdienen....Dan wil ik de meningen ook nog wle is horen.
Want dan kan diegene ook niet meer sparen voor de kinderen voor later.
En je wilt tenslotte het beste voor je kids.
Mij had beter geleken zoals hier een aantal zeggen om af te bouwen....niet en ene rigoreus!
En idd de mensen met een ANW die krijgen er een gedeelte bij...maar het haalt het niet bij het bedrag van wat ze nu krijgen.
Dus jij hebt het geld niet nodig en de gemeenschap is voor jouw kinderen aan het sparen.Jiltje schreef: Ik zet idd het bedrag voor de kinderen opzij.
Zodat zij een spaarpotje hebben voor in de toekomst.
Prima dus dat dit soort regelingen wordt aangepast.
Maar voor de verhoging van de AOW leeftijd is wél een fatsoenlijke overgangsregeling in het leven geroepen. Deze verhoging gaat wél in stapjes. En dit is een maatregel die al langere tijd in de pijplijn zat en waar je eventueel op had kunnen anticiperen. En het is een maatregel waarbij je als (toekomstige) gepensioneerden er eventueel nog voor kunt kiezen om langer door te werken om zo het gat op te vullen.vogels schreef:O, en veel mensen is beloofd dat zij met 65 mochten stoppen met werken.
(Nog los van het feit dat het eenmalig gemis van bv. een maand AOW om heel wat minder geld gaat dan enkele jaren ANW mislopen.)
Sorry, maar ik vind het geen financiële achterstand als je zelf, zonder spaarpotje, voor de eerste inrichting van je kamer/huisje moet zorgen.VioletPrue schreef: Fijn dat jij het een prima maatregel vind, had ook niet anders verwacht van je.
Ik ben simpelweg dankbaar dat mijn vader jarenlang premie heeft betaald om te zorgen dat mijn moeder en mijn zus en ik netjes verzorgd zouden achterblijven mocht hem iets gebeuren.
En ik ben blij dat mijn moeder het ook apart heeft gezet, zodat zowel mijn zus als ik een goede start konden maken.
Dat jij liever ziet dat premies betaald worden, maar niet uitgekeerd en dat kinderen die al een trauma te verwerken hebben gehad ook nog eens met een financiele achterstand hun leven beginnen.....tja, verbaasd me niks.
Dat doet half ? Nederland, ook met twee ouders.
Ook vind ik het geen slechte start, als je op jezelf gaat wonen zonder spaarpotje.
@ Jiltje, ik begrijp je gevoel absoluut MAAR je kan niet verlangen van
de gemeenschap dat die gaan sparen voor je kinderen, ja ik weet vader is overleden maar
al was vader er nog dan zou je waarschijnlijk (in deze tijd) ook niet dat bedrag per maand
opzij kunnen zetten om te sparen voor je kinderen, niet als je een 'normaal' salaris hebt.
de gemeenschap dat die gaan sparen voor je kinderen, ja ik weet vader is overleden maar
al was vader er nog dan zou je waarschijnlijk (in deze tijd) ook niet dat bedrag per maand
opzij kunnen zetten om te sparen voor je kinderen, niet als je een 'normaal' salaris hebt.
Lees zo es heel de discussie door...
Zal bij het begin beginnen... de vader van mijn kinderen is psychisch ziek geworden. Hij kon alleen gedwongen opgenomen worden als ie alleenstaande zou zijn. De situatie was levensbedreigend, dus gescheiden. Wilde geen partner-alimentatie omdat ik zelf mijn boontjes wilde doppen, Wel kinderalimentatie, en die heeft de curator altijd netjes overgemaakt. Dan overlijd ie door zijn dementie.
Ik kreeg geen ANW-uitkering, omdat ik geen partner-alimentatie-gerechtigde was!!
Maar de kinderalimentatie is bij leven zoooo heilig, totdat de papa overlijd, dan zegt de regering.. ANW / kinderalimentatie staat los van elkaasr. Dan kreeg je gelukkig nog halfwezen, maar deze week een brief gekregen: per 1 oktober stopt deze. Ik heb gelukkig werk, maar het is een aderlating... Nu moet ik bezuinigen op de extra's voor mijn kinderen. Hoe krom kan deze wereld zijn?
En terugkomend op vorige discussies, ik ben alleenzorgende ouder... 24/24 zorg ik voor mijn kinderen, en heb ook de financiele verantwoordelijkheid. Nu moet ik nog meer gaan werken, maar wie is er dan voor mijn kinderen? Juist: niemand!! Kan ze moeilijk naar de begraafplaats brengen zodat papa voor hen kan zorgen
Zal bij het begin beginnen... de vader van mijn kinderen is psychisch ziek geworden. Hij kon alleen gedwongen opgenomen worden als ie alleenstaande zou zijn. De situatie was levensbedreigend, dus gescheiden. Wilde geen partner-alimentatie omdat ik zelf mijn boontjes wilde doppen, Wel kinderalimentatie, en die heeft de curator altijd netjes overgemaakt. Dan overlijd ie door zijn dementie.
Ik kreeg geen ANW-uitkering, omdat ik geen partner-alimentatie-gerechtigde was!!
Maar de kinderalimentatie is bij leven zoooo heilig, totdat de papa overlijd, dan zegt de regering.. ANW / kinderalimentatie staat los van elkaasr. Dan kreeg je gelukkig nog halfwezen, maar deze week een brief gekregen: per 1 oktober stopt deze. Ik heb gelukkig werk, maar het is een aderlating... Nu moet ik bezuinigen op de extra's voor mijn kinderen. Hoe krom kan deze wereld zijn?
En terugkomend op vorige discussies, ik ben alleenzorgende ouder... 24/24 zorg ik voor mijn kinderen, en heb ook de financiele verantwoordelijkheid. Nu moet ik nog meer gaan werken, maar wie is er dan voor mijn kinderen? Juist: niemand!! Kan ze moeilijk naar de begraafplaats brengen zodat papa voor hen kan zorgen
Hoi. Zelf heb ik ook weduwe en halfwezen uitkering. Ik ben ook benieuwd hoe mijn rechten zijn. Er is mij 7 jaar geleden verteld dat ik halfwezenuitkering krijg tot mijn dochter 18 is. Nu stopt het opeens. Mijn vaste lasten zijn in verhouding met mijn inkomsten. Als dat opeens lager wordt...
Even over dat waarom wij het "verdienen". Heel simpel. Omdat elke werkende nederlander hier voor betaald. Net zoals je pensioen ingehouden wordt en andere bedragen. Dit werkt zelfs zo zwart wit dat ik niet eens hele volledige bedrag van de anw krijg, omdat mijn overleden partner voor hij met mij was in engeland heeft gewoond. Door die 2 jaar wordt ik gekort.
Het meest rare vind ik ook en vraag ik mij af wat mijn en andere weduwe rechten zijn is dat ik iemand ken die al anw kreeg voordat de regel inging dat je tot je jongste kind 18 is krijgt. Toen haar jongste kind uiteindelijk 18 werd stopte in eerste instantie haar anw. Maar na wat brieven en dergelijke bleek zij toch recht te hebben op anwtt haar 65ste. Aangezien dit zo afgesproken was.
Even over dat waarom wij het "verdienen". Heel simpel. Omdat elke werkende nederlander hier voor betaald. Net zoals je pensioen ingehouden wordt en andere bedragen. Dit werkt zelfs zo zwart wit dat ik niet eens hele volledige bedrag van de anw krijg, omdat mijn overleden partner voor hij met mij was in engeland heeft gewoond. Door die 2 jaar wordt ik gekort.
Het meest rare vind ik ook en vraag ik mij af wat mijn en andere weduwe rechten zijn is dat ik iemand ken die al anw kreeg voordat de regel inging dat je tot je jongste kind 18 is krijgt. Toen haar jongste kind uiteindelijk 18 werd stopte in eerste instantie haar anw. Maar na wat brieven en dergelijke bleek zij toch recht te hebben op anwtt haar 65ste. Aangezien dit zo afgesproken was.
Juist. En omdat elke werkende Nederlander hier voor betaalt kan het dus ook worden aangepast als dat nodig is. Dat jouw vaste lasten in verhouding zijn met je inkomsten is mooi voor jou, maar geen argument.luna444 schreef: Even over dat waarom wij het "verdienen". Heel simpel. Omdat elke werkende nederlander hier voor betaald. Net zoals je pensioen ingehouden wordt en andere bedragen. Dit werkt zelfs zo zwart wit dat ik niet eens hele volledige bedrag van de anw krijg, omdat mijn overleden partner voor hij met mij was in engeland heeft gewoond. Door die 2 jaar wordt ik gekort.
Hoi Jiltje
ik begrijp je helemaal,ook voor ons is dit van toepassing!
Jammer dat mensen het altijd met een scheiding verglijken,zij weten dus helemaal niet hoe het is....ik zal er verder niet op ingaan.
Ik heb wel wat ideeën,mss kunnen we via mail persoonlijk contact hebben,samen sta je sterker!!!
ik begrijp je helemaal,ook voor ons is dit van toepassing!
Jammer dat mensen het altijd met een scheiding verglijken,zij weten dus helemaal niet hoe het is....ik zal er verder niet op ingaan.
Ik heb wel wat ideeën,mss kunnen we via mail persoonlijk contact hebben,samen sta je sterker!!!