Pagina 3 van 4
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 14:22
door Wen1986
Ook ik heb een klacht over het opzeggen van mijn lidmaatschap bij de ANWB:
Op 02-11 heb ik mijn opzegbrief met handtekening verzonden naar de ANWB. Gezien ik destijds lichamelijk in slechte gezondheid was heb ik mijn vriend gevraagd op de nota (van het lidmaatschap) te kijken van vorig jaar naar het postadres wat hierop vermeld stond, hiernaar heb ik de brief verzonden. Tot mijn verbazing heb ik toch een factuur ontvangen en hierover mijn klacht ingediend (schriftelijk) bij de ANWB op 20-12-2014 nadat ik telefonisch zeer onvriendelijk te woord was gestaan door een medewerker. Het kwam erop neer dat het niet op de juiste afdeling terecht was gekomen, de opzegging daardoor niet in behandeling is genomen en het mijn eigen fout was. Vandaag heb ik een reactie gehad per mail dat ze niet mee kunnen gaan in mijn argumenten en dat ik mijn lidmaatschap voor 2015 gewoon moet betalen. Dus dat zij een opzegging die (per abuis) op een andere afdeling terecht is gekomen niet doorsturen maar de juiste afdeling, kan ik nu een jaar voor de kosten opdraaien. En dan nog niet te spreken over de zeer kwalijke manier waarop ik ben aangesproken aan de telefoon door de medewerker.
Ik vind de manier waarop de ANWB omgaat met trouwe klanten (al 10jaar) die een dienst willen beëindigen zeer slecht. Daarnaast zou een training over juiste communicatie naar klanten ook geen kwaad kunnen!
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 14:26
door berndv
Op zich niet handig om zomaar een adres te pakken en daar de brief heen te sturen, maar als ze zelf toegeven de brief te hebben ontvangen, vind ik het wel vreemd dat ze het verzoek niet in behandeling willen nemen
Wen1986 schreef:
Ik vind de manier waarop de ANWB omgaat met trouwe klanten (al 10jaar) die een dienst willen beëindigen zeer slecht.
Dat is natuurlijk wel een beetje een vreemd argument. Ze moeten anders met u omgaan omdat u zo'n trouwe klant bent die geen gebruik meer wil maken van hun diensten
Wen1986 schreef:Daarnaast zou een training over juiste communicatie naar klanten ook geen kwaad kunnen!
De ANWB heeft eigenlijk geen klanten maar leden
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 14:29
door rozemarijntje
Sorry,ik kan helaas alleen maar zeggen,anwb is
alle opzichten.
u kunt boos worden,maar u gaat het niet winnen van die lui...
Wat u kunt doen,nu betalen,helaas,nogmaals brief schrijven denk niet dat het helpt...
En alvast aan die brief opzegbrief doen voor 2016!! Aangetekend opsturen met ontvangstbewijs!!!
Kan er helaas niet meet van maken,maar anwb is gewoon
heeft bij volledig afgedaan..
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 16:02
door Wen1986
berndv schreef:Op zich niet handig om zomaar een adres te pakken en daar de brief heen te sturen, maar als ze zelf toegeven de brief te hebben ontvangen, vind ik het wel vreemd dat ze het verzoek niet in behandeling willen nemen
Het is niet "zomaar" een adres berndv, op de nota van 2013 stond namelijk boven dit adres "Lidmaatschap" maar blijkbaar hebben ze voor 2014 nu hier in ene "Marketing" boven gezet..
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 16:30
door witte angora
Waarom heb je dan niet het adres gebruikt dat je in de brief van september/oktober kreeg? Of even op hun site gekeken hóe je op moet zeggen?
Kijk hier maar eens...
http://www.anwb.nl/wegenwacht/service/opzeggen
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 06 jan 2015 17:49
door cckuijpers
Het kan nog makkelijker, gewoon met een bankoverschrijving, maak gewoon een paar centen over en schrijf erbij dat je het lidmaatschap wil beëindigen.
Heb je altijd een bewijs op je bankafschrift
Carolina
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 jan 2015 11:31
door sacredfour
Ik heb mijn lidmaatschap ook een paar jaar geleden opgezegd. Volgens de ANWB had ik dit niet correct gedaan. Nu de ANWB te kennen heeft gegeven dat ze de opzeggingsbrief wel ontvangen hebben, maar dat deze niet naar het correcte adres is verzonden, zal dit weinig indruk maken op een rechter. Stuur de ANWB een brief waarin je duidelijk maakt dat je als klant wel mag verwachten dat ze de zaak intern beter geregeld zouden moeten hebben. Een telefoontje of fax intern had de zaak kunnen oplossen. Om u alsnog als klant aan te houden is misbruik van de situatie maken. Stop met betalen! De ANWB zal hier nooit over gaan procederen. (hebben ze bij mij ook niet gedaan)
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 jan 2015 12:44
door stap50per
in aug heb ik mijn lidmaatschap telefonisch opgezegd..ik kreeg een vriendelijk dame aan de telefoon
ze wilde alleen ff weten waarom dat heb ik uitgelegd
niet lang daarna heb ik de bevestiging ontvangen en tot het eind vanhet jaar de kapioen ontvangen
geen problemen mee gehad....dus zo kan het ook
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 jan 2015 15:28
door GJvdZ
sacredfour schreef:klant
Je bent geen klant van de ANWB, maar een lid. Dat is nogal een verschil.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 jan 2015 15:34
door GJvdZ
stap50per schreef:in aug heb ik mijn lidmaatschap telefonisch opgezegd..ik kreeg een vriendelijk dame aan de telefoon
ze wilde alleen ff weten waarom dat heb ik uitgelegd
niet lang daarna heb ik de bevestiging ontvangen en tot het eind vanhet jaar de kapioen ontvangen
geen problemen mee gehad....dus zo kan het ook
Dat klopt. Zelfde ervaring. [sarcasm on] Op zich wel gek natuurlijk, dat als je gewoon de methode gebruikt die ANWB aangeeft dat het gewoon goed gaat... [sarcasm off]
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 jan 2015 19:42
door Quark
Als je op tijd op de juiste manier opzegt en ervoor zorgt dat je een schriftelijke bevestiging op tijd binnen krijgt ( dus je moet wel even zelf goed opletten) gaat het goed.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 17:04
door Geertvaneupen
Ook ik heb momenteel problemen met de ANWB deze claimen zonder vorm van bewijs een lidmaatschap te hebben afgesloten door het sturen van alleen een factuur. Ze maken het zelfs zo erg dat ze een incasso op me af sturen. Ik heb ze daarom gevraagd het bewijs te leveren, waar ik al sinds oktober om vraag dat ik dit lidmaatschap heb afgesloten. Dit komt echter niet, overigens je kunt mailen of bellen je hoort nooit iets. Gisteren nog maar eens gebeld, zou de zelfde dag teruggebeld worden wat denkt u weer niet. Wat er wel kwam was weer een incasso dreiging. Kortom een organisatie die niet op orde is. Advies ga niet in zee met de ANWB je schijnt zo lid te zijn zonder het te weten, en je komt er niet van af.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 17:53
door eleven
Geertvaneupen schreef:Ook ik heb momenteel problemen met de ANWB deze claimen zonder vorm van bewijs een lidmaatschap te hebben afgesloten door het sturen van alleen een factuur. Ze maken het zelfs zo erg dat ze een incasso op me af sturen. Ik heb ze daarom gevraagd het bewijs te leveren, waar ik al sinds oktober om vraag dat ik dit lidmaatschap heb afgesloten. Dit komt echter niet, overigens je kunt mailen of bellen je hoort nooit iets. Gisteren nog maar eens gebeld, zou de zelfde dag teruggebeld worden wat denkt u weer niet. Wat er wel kwam was weer een incasso dreiging. Kortom een organisatie die niet op orde is. Advies ga niet in zee met de ANWB je schijnt zo lid te zijn zonder het te weten, en je komt er niet van af.
Ben je zeker, dat de factuur afkomstig is van de ECHTE ANWB ?
Vergelijk een s de gegevens.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 17:59
door dhc
Dat zal de echte wel zijn als meneer al een tijdje in de clinch ligt.
Volgens mij sturen ze niet zomaar een acceptgiro als ze geen gegevens hebben.
Ik denk er het mijne van.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 18:05
door eleven
dhc schreef:Dat zal de echte wel zijn als meneer al een tijdje in de clinch ligt.
Volgens mij sturen ze niet zomaar een acceptgiro als ze geen gegevens hebben.
Ik denk er het mijne van.
Ze hebben geen acceptgiro , maar een factuur gestuurd.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 21:19
door dhc
Factuur, acceptgiro....whatever. Feit is dat men niet zomaar iets opstuurt aan een wildvreemde.
Als je verder niets relevants te melden hebt, fijne avond verder.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 29 jan 2015 21:24
door eleven
dhc schreef:Factuur, acceptgiro....whatever. Feit is dat men niet zomaar iets opstuurt aan een wildvreemde.
Als je verder niets relevants te melden hebt, fijne avond verder.
Het is wel een verschil tussen beide.
Jij hebt weer niet goed gelezen.
Er worden vaker spookfacturen verzonden, maar dat wil je niet geloven maar ja, bekend.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 07 apr 2015 14:26
door p0756v
Het opzeggen van de ANWB is nog niet zo makkelijk.
Althans, ze hebben een telefoonnummer en daar moet je heen bellen.
Een vriendelijke meneer neemt de telefoon op en zegt dat hij alles in orde gaat maken.
Totdat je een brief krijgt van een incassobureau.
Even terug.
Geen lidmaatschapskaartje ontvangen, geen factuur en geen aanmaningen wel een incassobureau.
Dus maar even gemaild, of ik de bevestiging van de ANWB even kon laten zien.
O, weet niet, kan ik niet vinden die heb ik dus schijnbaar niet gehad. Stom van mij, had ik om moeten vragen natuurlijk.
Nog even contact met de ANWB. Die praten niet met je als je achterstand van betalen hebt, ook niet als je 40 jaar trouw lid bent geweest.
Ik heb vandaag het incasso bureau maar betaald. 50 euro en een illusie armer.
ANWB een consumenten organisatie?, bah.... ze zorgen alleen voor zichzelf.
Vandaag maar weer gebeld om het lidmaatschap op te zeggen. Nu wel gevraagd om een bevestiging.
Maar dat blijft afwachten natuurlijk.
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 09 mei 2015 04:19
door aadfransen
het gaat er gewoon om dat je betaald voor een dienst die je niet meer hebt of wilt hebben!!, is dat nou zo moeilijk?? persoonsgebonden of niet, het maakt niets uit, als ik niet meer in een auto rij heb ik de anwb niet nodig!!punt !!!, dus maandelijks opzeggen en maandelijks inchecken!!,
Re: Klacht over opzeggen ANWB-lidmaatschap
Geplaatst: 22 mei 2015 14:14
door Nicolaas52
Ik heb de laatste tijd het een en ander meegemaakt met de ANWB ik ben al 32 jaar lid van deze club met alle toeters en bellen pech hulp aan huis ,in het buitenland,150 per jaar kost dat tegenwoordig ..dit omdat ik jarenlang aan beurzen door heel Europa deelnam en dag en nacht met de auto onderweg was .. vorig jaar ben ik helaas erg ziek geworden en moest ik mijn activiteiten gedwongen staken geveld door een hernia en wat meer persoonlijke en financiële problemen die daarbij komen kijken ,, kortom een hele slechte tijd ..ik werd ziek in november en niet aan het ANWB lidmaatschap gedacht .. Ik ging er dus van uit dat ik als platina lid na 32 jaar dat als je niet betaalde het lidmaatschap vanzelf ophield en je dus gewoon geen service meer kreeg alleen als je weer lid werd zo was dat vroeger altijd in ieder geval . ik kreeg een aanmaning in januari en daarbij had ik een mail gestuurd dat ik ziek was even geen auto had en er geen gebruik van kan maken ..(de auto stond inmiddels geschorst ) .de auto verzekering geschorst ook te laat maar die hadden er geen probleem mee en hadden begrip voor de ontstane situatie ..krijg ik tot mijn verbazing een brief van de ANWB dat ze mijn ,,geval'' in handen hebben gegeven aan incasso club TKB ..ik heb TKB weer het geval uit gelegd ,,dat ik wel zou betalen als ik weer mijn auto ging rijden en weer gezond was om de bedrijf activiteiten te starten ,, en dat ze dit nogmaals maar aan de ANWB moesten melden .. op hun verzoek geheel tegen mijn zin nog een inkomens verklaring gegeven en nadat ze na een ellenlange mail wisseling mij een voorstel vroegen voor een betaling regeling kreeg ik binnen een dag een dreigbrief dat ze gerechtelijke stappen gingen nemen en het bedrag 194 euro gingen vorderen bij de kanton rechter .. Nu ben ik ondanks mijn ziekte zover dat ik ze verzocht heb om dit voor de rechter te laten komen ! Volgens mij heb ik nog nooit een contract met de ANWB in die 32 jaar gesloten dus kunnen ze die opzegtermijn niet op mij toepassen . en ik vind dat ze weinig coulant zijn naar hun al jaren betalende leden toe en ook dat ze geen enkel begrip tonen voor de ontstane situatie ,voel me zwaar beledigd door die club en vraag me af of er nog meer mensen zijn die zo behandeld zijn door deze kille commerciële auto vereniging ..