ciske schreef:Zoals ik al zei; als je het hele bedrag storneert heb je daarna over het algemeen een betalingsachterstand, want een bepaald bedrag zal je wel schuldig zijn.
Dat kan je voorkomen door meteen je rekening te betalen. Dus na het storneren het juiste bedrag over maken.
Klopt, maar dan moet JIJ als klant het inderdaad in orde gaan maken, en dan moet JIJ als klant ook gaan uiteenzetten wat dan wel het juiste bedrag zou moeten zijn, en vervolgens gaan zitten wachten totdat UPC ook met een factuur van dat bedrag komt en alles dus weer klopt. Al die tijd moet je als klant dan verantwoording afleggen over de vragen en verschillen in opvatting waarmee UPC dan komt aanzetten. En als ze ondertussen beweren dat je een betalingsachterstand hebt, hebben ze nog gelijk ook. Want stel dat ze recht hebben op 50 euro, maar 75 hebben afgeschreven die je storneert, dan heb je daarmee een betalingsachterstand van 50 euro die je niet alleen moet overmaken, maar daarbij ook nog eens een verklaring geven waarom je hun factuur niet hebt betaald en een -in hun ogen- te klein bedrag hebt overgemaakt. Er komt dan een factuur van 25 euro achteraan die je natuurlijk dan helemaal niet wilt betalen, en ga jij dan maar eens uitleggen waarom, op een manier zodat ook de rechter er t.z.t. wijs uit kan worden. Ondertussen komen er dan ook weer nieuwe facturen die weer wel terecht zijn, en waar misschien die 25 euro gewoon weer bij opgeteld is zodat je weer aan het storneren kan gaan en weer kan gaan voorrekenen wat het werkelijke bedrag zou moeten zijn.
Het probleem is namelijk dat ze niet hun boekhouding aan jouw betaling zullen aanpassen, maar het verschil tussen jouw betaling en hun boekhouding als een tekort zullen constateren en de acties ondernemen die daar bij horen, herinneringen, incassoburo's, etc.. etc... Dat lost dus je probleem niet op, maar maakt het alleen maar groter.
Dat moet je allemaal dus andersom doen en eerst aan HEN een juiste factuur vragen, zodat dat aapje te allen tijde op hun schouder zit en jijzelf als klant alleen maar hoeft te wachten totdat je een berekening ziet waarin je jezelf kan vinden.
Ik verzin dit allemaal niet; ik heb het zelf met UPC aan de hand gehad; Ik had dan wel automatische incasso, maar ze zagen kans om meer dan een jaar lang geen enkele goede factuur op te maken, terwijl ik toch gewoon een simpele internetovereenkomst had met elke maand exact hetzelfde verschuldigde bedrag. Hoe krijg je het voor elkaar, vraag ik me dan af. Nadat je een paar keer storneert, stoppen ze met automatisch afschrijven (zonder dat te melden uiteraard, zodat je voor jandoedel zit te wachten op de volgende afschrijving), en ga je dan zelf het verschuldigde bedrag overmaken dan worden die betalingen weer niet goed in de volgende facturen verwerkt en komen er alleen nog maar facturen die te hoog of te laag (jaja, ook meegemaakt) zijn. Voor de rechter won ik het dan uiteraard wel, omdat mijn boekhouding WEL klopte, maar mijn tip is wel om jezelf nóóit uit te leveren aan de nukken van UPC!!