LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Nogmaals, het probleem ligt niet of je laat inenten, de problemen die ontstaan worden veroorzaakt door A, cocktails
En B, teveel en dus overbodige inentingen, dat je bij de jaarlijkse da controle ook nog een wormekuurtje bij neemt moet je zelf beslissen, beter is het om de hond/kat gewoon wormvrij te houden, de voeding speelt hierbij een belangrijke rol, net als bij ons mensen, het eten van varkensvlees is vragen om wormen, is het dan ook nog niet goed bereidt dan weet je zeker dat je achterwerk gaat kriebelen.

We zijn hierin zo makkelijk en onnatuurlijk geworden, waarom ontneem je de hond/kat de kans om op een natuurlijke manier zijn afweersysteem op orde te krijgen, indien we blijven kiezen voor gemakzucht en/of onnatuurlijke methode dan zullen we de inentingen blijvend op dienen te voeren, inenten tegen van alles en nog wat, we voelen ons hier zo verantwoordelijk bij, hoe komt dat toch? En waarom krijg je hond/kat iedere keer een vitamine injectie? Is er dan toch iets verkeerd aan de voeding?
Of is dit alleen om het baasje gerust te stellen.
Vooral bij honden van 4 jaar of ouder zijn de injecties volkomen overbodig, waarom voelen baasjes zich dan beter om het beestje jaarlijks vol te laten spuiten met overdoseringen?

A.

hr

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door hr »

lupa jou stelling als je een gezonde hond hebt kennelhoest niet meer is dan een koudje en dus ongevaarlijk klopt niet kennelhoest is als griep bij mensen mijn gezonde labrador kreeg het ook met veel kunst en vlieg werk hebben we volgens onze dierenarts kunnen voorkomen dat het chronisch werd maar dat heef wel ongeveer drie maanden geduurd wat geven jullie dan verder aan injecties aan je hond of kat dievan ons ktijgen er maar een per jaar

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

maar als je het goed aanpakt is het niet levenbedreigend.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik begrijp niet goed waarom mensen zich aangevallen voelen, ook niet dat iemand die wel zelf nadenkt gelijk verweten wordt dat die dus niet goed voor haar dieren zou zorgen, de hier gevoerde discussie is heel interessant en leerzaam, jammer genoeg voelen veel gasten zich aan gevallen, het is toch niet de bedoeling om iemand hier te beschuldigen en ook niet af te blaffen, denk nou eerst eens na, voordat je je tanden laat zien.

De discussie is nog steeds; zijn we niet een beetje maf aan het doen?

O ja en natuurlijk kan kennelhoest chronisch worden, als bijna alles chronisch kan worden, ook de griep!

Tony

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: :lol: Twee keer kennelhoest gehad zijn ervoor behandeld en elk jaar een speein de neus en nooit meer last gehad

ieni

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door ieni »

Hier nog nooit kennelhoest gehad,ook nog nooit tegen geent
de 1 bijna 6 jaar oud de ander 4
Lopen dagelijks met groepen honden die regelmatig kennelhoest hebben.
hoeveel d.a controleren de honden en katten op evt ziektes e.d voordat zij een enting geven??
Het zijn er niet veel..en lees de hondenforums maar eens hoeveel honden er toch gevaccineerd worden ondanks dat ze niet lekker zjn,diaree enz.
een antibiotaca kuurtje,een enting en je hond heeft echt een probleem
hoevel artsen geven advies om je hond een vitamine kuurtje/een weerstand verhogend middletje te geven na een enting??
bijna geen 1

Helemaal niet enten ben ik geen voorstander van,wel met beleid,geen coctails en na een periode helemaal geen enting meer.

groetjes,
ineke

Eline

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Eline »

Ik heb zelf 2 katten van 12 en 10 jaar. Deze hebben al hun inentingen gehad die in het begin noodzakelijk zijn. Van een dierenarts die mijn ouders vroeger hadden heb ik toentertijd vernomen aangezien mijn vraag was wanneer ik mijn katten weer eens in moest enten, zei hij tegen mij: "Mevrouw komt u maar terug als ze de tien gepasseerd zijn, ze hebben toch al hun inentingen gehad?"

De dierenarts in mijn nieuwe woonplaats is er dol op! Een spuitje hier en een spuitje daar, pilletje en ga zo maar door. Zelfs na een verwonding heeft hij mijn kat trouwens goed geholpen daar niet van , maar ik moest nog wel even terugkomen hoor om te laten zien op het allemaal wel goed genezen was! Of ik dat zelf niet zou kunnen zien?
Je denkt toch zeker niet dat ik terug ga om te laten zien dat het helemaal genezen ping ping. Weet echt wel hoe het eruit ziet als het niet goed is.

Terwijl ik pas geleden weer eens een wormenkuurtje wilde halen bij een andere dierenarts met "apotheek" vroeg hij mij of mijn katten wel wormen hadden! Nee, zei ik. De dierenarts deelde mij mede dat ik het wormenkuurtje in iedergeval pas zou moeten geven als mijn katten echt wormen zouden hebben en niet preventief, want dat heeft absoluut geen zin.

Ik hou het op de wijze woorden van die dierenartsen, die mij altijd goede, bruikbare raad hebben gegeven. :D

hr

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door hr »

lupa wat bedoel je met goed aanpakken meer als naar dediernarts gaan en antibiotica geven kun je niet en als zelf de dieren arts het al niet meer weet en naar utrecht moet bellen om advies hoe moet ik dat als baas dan weten en het is toch een verdomd goede arts die we hebben

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

ja ik bedoel natuurlijk niet jou!
een griep kan ook heel vervelend lopen maar 9 van de 10 keer is het gewoon griep.
Ik bedoel te zeggen dat kennelhoest niet fatal is dus niet leven bedreigend, behalf als je er niks aan doet.
Als je hond geent is bestaat de kans dat hij/zij toch kennelhoest te pakken krijg omdat de vaccien niet voor 100% dekkend is.
voor me is het een kwestie van optellen en aftrekken, hoe groot is de kans dat mijn honden het te pakken krijgen? nihil, hoe groot is de kans dat mijn honden het te pakken krijgen met het vaccin? ook nihil, dus waarom zou ik ze laten vaccineren als het de zelfde kansen hebben?
ik hoop dat ik het duidelijk heb geschrijven :oops:
aangezien mijn honden niet verzwkt zijn of zogend of ene of andere ziekte hebben, vertriuw ik in hunlichamelijk kracht om het te kunnen bestrijden.
net zoals we mensen dat doen met een griep, maar als we verzwakt zijn of id de kan is er dat het een vervelende griep wordt.
trouwens het is ook bekent dat de antigriep bij mensen ook niet 100% dekkend is, ik behoor tot dezwakkere groep(atsma) dus ik moet jaarlijks ineenting hebben tegen griep, ik heb het nooit gedaan en wordt zelden of nooit ziek, mijn vader in tegendeel(ondanks zijn griepprik) word regelmatig verkouden of griepperig.

Christine

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Christine »

Inenten is geen overbodige luxe. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn dieren de entingen te onthouden. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als één van mijn dieren ziek wordt door mijn nalaten. :(

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

christine het is geen nalaten,
als je dat zegt betekent dus dat ik mijn honden niet goed verzorg(ik weet dat je dat niet bedoeld)
zo dacht ik ook, tot dat ik me erin verdiept heb en van alles gelezen heb en ook verslagen van DA, in de Dierengeneezkunden school weten de leerling al dat iedere jaar vaccineren overbodig is(dat he ik uit de eerste hand)
4 van de 10 DA vaccineren ook niet idere jaar, het is helaas nog een taboe en mensen schrikken ervan.
Het is heel makkelijk, waarom worden we 1 keer in onse leven gevaccineerd en de honden jaar in en jaar uit.
heb je ooit je zelf deze vraag gesteld en geprobeert echt aanrtword te krijgen? en ik bedoel niet alleen aan je eigen DA vragen maar echt erin duken en boeken er over lezen?
er zijn meer dan genoeg boeken er over geschrijven, over de vaccinatie monopolie of beleid hoe je dat wilt noemen.

ieni

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door ieni »

Inenten is geen overbodige luxe. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn dieren de entingen te onthouden. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als één van mijn dieren ziek wordt door mijn nalaten
Ga eens info doen HOE groot het risico is dat je hond ziek wordt nadat hij in zijn jeugd alle entingen heeft gehad en je het nu niet meer geeft.

Mijn d.a geeft eerlijk toe dat de honden achter een KUDDE piesende ratten aan moeten zwemmen,in water met hoge temperatuur willen ze risico lopen.Waarom hij het geeft?? De bezorgde klant wil het nu eenmaal,net zoals alle entingen,het geeft een veilig gevoel. bij de eigenaar..lees hier maar.

ik weet dat ik mijn hond doodspuit als zij nog een enting krijgt.

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

maar helaas zijn niet alle da eerlijk of weten het niet(?) gelukkig heb ik een DA die heel open is tegen me, maar dat komt omdat ik niet zomaar wat laat doen aan mijn honden, ik ga ook daar met papieren of verslagen en hij leest dat en geft me aantwordt, hij vind het heel interessant en denk met me mee.
Wat een geluk heb ik toch.

hr

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door hr »

lupa mijn labrador was tot op dat moment een kern gezonde hond dus niks verzwakt en de kans dat je hond kennelhoest krijgt is groter dan je denkt bij jou in de buurt hoeft er maar een tezijn die het heeft en jou honden zijn ook de klos ook als je aan sport doet met je honden zoals ik is het risico groter dat ze het op lopen de honden van tegenwoordig zijn toch al zwakker door het vele fokken volgens mij komen daar ook veel van de allergien en andere problemen uit voort en niet uit het enten wat we doen ik ben het wel met je eens dat je dat niet te veel moet doen maar overdaad schaad altijd

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

hoho ik heb wel een hond die het gehad heeft, binnen 1 week was het voorbij, hoestdrank en honing gegeven.
Met mijn ander hond doe ik ook intensief aan jacht dus we komen ook genoeg honden tegen en genoeg kadavers . ik heb ook een trimsalon waar mijn honden gewoon ertussen lopen.
Als zij kennelhoest zouden krijgen zou ik echt niet in paniek raken.

hr

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door hr »

lupa
ik raak ook niet in paniek ben wel wat gewent met de heren maar ik neem toch het zekere voor het onzekere en laat ze lekker voor kennelhoest enten

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: 8) Toen mijn honden kennel hoest hadden gaf ik ze automatisch honing ie neem ik mee als ik uit griekenland kom net als de vee kruiden.
En het helpt. Sander :!: :!: :arrow:

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

Enten is niet alleen bedoeld voor het immuun maken van je hond of kat,
het is ook bedoeld om ervoor te zorgen dat deze ziektes niet meer kunnen bestaan.
Zie de pokken. Hiervoor werd wereldwijd bij de mens gevaccineerd en de pokken komen NIET meer voor. Omdat iedereen er immuun voor was, 'stierf' de ziekte uit en is ook vaccineren niet meer nodig. Dat is het grote geheel achter vaccinaties.
(pokken niet verwarren met waterpokken, is iets heel anders)

MKZ is inderdaad niet dodelijk voor een koe of schaap etc.
Het is inderdaad net een soort griep. Heel vervelend voor het beest, maar het gaat wel weer over.
Door economische belangen met de V.S. en Japan, die absoluut geen gevaccineerd vlees willen, hebben onze boeren grote, onnodige schades geleden. En dat terwijl de Americanen wel hun eigen vleesproductie oppompen met groeihormonen! Je vraagt je soms af waar zij hun wijsheden vandaan halen.
De overheid en de journalistiek maken van de Nederlanders een paniekerig volk.

Naast MKZ is ook de varkenspest een ziekte die wel weer over gaat. Ook die slachting was niet nodig.

BSE? Zolang je geen merg en hersenen eet, is de rest van het vlees geen probleem. Dit is inderdaad wel een ziekte waar veel zorgmaatregelen voor nodig zijn, maar de grote paniek had niet gehoeven. Dat je beter helemaal geen rundvlees meer mocht eten.

Wat enten betreft, mijn honden zijn nog nooit geënt tegen kennelhoest. Wel heeft er een een keer kennelhoest gehad. Gaat vanzelf weer over.
Dit is naar mijn idee ook geen aandoening die je noodzakelijkerwijs de wereld uit moet bannen.
In tegenstelling tot Ziekte van Weil. Hier worden mijn honden wel jaarlijks tegen ingeënt. En hopelijk 'sterft' ok deze ziekte ooit uit, maar dat zal moeilijk zijn, gezien de hoeveelheid zwerfhonden, die dan ook gevaccineerd moeten worden.
Rabiës krijgen ze ook jaarlijks, maar dat is omdat zij mee gaan op vakantie naar het zuiden. En dan is het in bepaalde landen verplicht.

Wormenkuur? Als we terug zijn van vakantie wel, anders niet.
Tegen vlooien en teken? Alleen in het buitenland een band.

Veel DA schrijven ook veel antibiotica (AB) uit, naar mijn mening. Voor iedere pukkel weer AB.
Eén van mijn katten had een abces aan de poot...AB.
Mijn andere kat had later ook eens een abces, die heb ik 2 x daags goed uitgespoeld met lauw, fysiologisch zout water in een spuit (dus met kracht uitspoelen). Wel even handschoenen aan en met zijn 2-en werken! :lol:
Na drie dagen was het abces helemaal verdwenen. Zonder AB. Daar heb ik wel iets op tegen! Het zorgt alleen voor resistentie van verschillende bacteriën.

Soms is AB wel echt nodig. Longontstekingen e.d. Grote infecties waar je huisdier ziek van is. Maar altijd? Nee, van mij niet.

Preventief AB voor vee? Onzin, zorgt ook voor resistentie.

Vaccineren inderdaad met beleid. Alleen is het beleid bij iedereen weer anders. AB alleen in geval van heftige ontstekingen, niet voor ieder wissewasje.

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

En Lupa,

De mens wordt in zijn leven 5 x geënt tegen polio. Niet maar 1x.
Maar dat terzijde.
Hij is dan inderdaad wel levenslang resistent.

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Lupa »

dankje
ik dacht 1 x,maar het gebuurd wel in de kindertijd toch?

Gesloten