LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Autobedrijf Sanders te Apeldoorn

Ongelezen bericht door witte angora »

We zijn inderdaad niet slim genoeg om te weten wat een drukgroepsensor is. Leg eens uit wat dat is en waar die voor dient?

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb een hbo-opleiding gevolgd en ben op dat niveau werkzaam.

Linda-H

Ongelezen bericht door Linda-H »

Driving Cars: waar blijft mijn geld?

Slechte ervaringen. Doe nooit een aanbetaling. Mijn advies: koop hier geen auto.

Mijn aankoop heb ik door een zeer onprettige proefrit kunnen terugdraaien. Dat kon doordat we dit als extra vereiste aan het contract hadden toegevoegd. Toch heb ook ik de hele trukendoos voorbij zien komen.

Mijn aanbetaling van 450 euro heb ik nog steeds niet terug. Zelfs niet na het bezoeken van Driving Cars, de beloofde toezeggingen, herhaaldelijk mailen en telefonische gesprekken. Blijkbaar zit Driving Cars te wachten op procedures in plaats van snel en vriendelijk de zaken af te handelen.

Jammer hoor. Voor Driving Cars betekent klantvriendelijk blijkbaar veel beloven, niet reageren en afspraken niet nakomen. En niet te vergeten: geld vangen en niet terugbetalen. Ik ben benieuwd wanneer ik daadwerkelijk mijn geld terug op mijn rekening zie staan. Wordt vervolgd.

Nikkie19

Ongelezen bericht door Nikkie19 »

Ik zou graag wat meer willen weten van deze meneer, ook ik heb een aanbetaling gedaan maar krijg me geld niet terug. Wie heeft er tips?

Meester M

Ongelezen bericht door Meester M »

Graag iets meer info over de toedracht waarom u een aanbetaling niet terug krijgt.
wat heeft/had u willen kopen?
Wat heeft de auto gekost?
Waarom wilt u de aanbetaling terug.

Singu

Ongelezen bericht door Singu »

Ik kan alle negatieve ervaringen van mensen bevestigen. Begin dit jaar een auto gekocht bij dit bedrijf, mechanisch is ie gelukkig in orde, maar er is wel degelijk e.a. aan de hand met de elektronica.
Ook bij het afleveren/ophalen waren vele zaken die waren toegezegd niet gedaan, geen nieuwe matten, geen batterij in de sleutel ook heb ik grote twijfel bij de toezegging dat de distributieriem vervangen is (dit was niet eens afgevinkt op het onderhoudsblad) toen ik de opmerking maakte dat het niet eens afgevinkt was, was de simpele reactie: ooh maar ik kan daar wel even een vinkje zetten... Te slecht voor woorden.

Ook waren alle instellingen nog in het Duits, heb dat allemaal zelf moeten bijwerken en wijzigen.

Gelukkig hoeft de distributieriem formeel pas over 5000 km gedaan te worden en laat dat tzt bij een echte dealer doen.

Maar het ergste van die gasten is dat ze van alles beloven en niets nakomen, er wordt een toneelstuk opgevoerd, ik heb wel 6 a 7 keer de toezegging gehad dat zaken nagestuurd zouden worden, telkens als ik belde werd er een toneelstuk opgevoerd: Hans was erg verbaasd dat het niet gebeurd was en zou er per direct achteraan gaan, vervolgens gebeurde er helemaal niets. Ook heb ik smoezen gehoord over begrafenissen, geboortes van kleinkinderen etc.., waardoor dingen vertraagden.

Ik had nog weinig ervaring met het kopen van auto's, en heb wel geleerd om vooraf even een zoektocht te doen naar ervaringen bij verkopers. Mocht je zelf zo slim zijn om dit te lezen voordat je daar iets wilt kopen, koop daar niet tenzij je gedonder wilt, er zijn zat autobedrijven die wel doen wat ze zeggen.

Singu

Ongelezen bericht door Singu »

antonbarneveld schreef:Driving cars is een prima garage klachten worden gelijk afgehandeld
auto gekocht citroen c1 netjes afgeleverd radio stoorde mog gelijk komen probleem werd gelijk op gelost zou er zo weer heen gaan
Wat voor een klacht had u en hoe is ie afgehandeld?? Graag wat meer info met name hoe U het voor elkaar kreeg dat dit bedrijf wat mij wel 10 keer iets heeft toegezegd zonder iets na te komen, U wel heeft bediend?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ach Singu, je snapt toch wel dat dat een nepbericht is?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Singu schreef: Ook waren alle instellingen nog in het Duits, heb dat allemaal zelf moeten bijwerken en wijzigen.

Gelukkig hoeft de distributieriem formeel pas over 5000 km gedaan te worden en laat dat tzt bij een echte dealer doen.
Ik zou dat t.z.t. maar veranderen in z.s.m. !! Driving Cars-import-lage km.standen..... ja hoor, ik geloof ook in de Kerstman en Sinterklaas.
Met een gemanipuleerde teller en een ontbrekende, sluitende onderhoudshistorie wil je geen risico lopen op een distributieriem die kapot loopt.

v.d.Heyden

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Op hun website overigens geen kenteken te bekennen. Waarom zou je er dan überhaupt heengaan, als je niet eens van te voren de figures bij RDW kan checken?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Julie4444 schreef:Op hun website overigens geen kenteken te bekennen. Waarom zou je er dan überhaupt heengaan, als je niet eens van te voren de figures bij RDW kan checken?
Dat is inderdaad het meest eenvoudige filter: bestaand kenteken verstoppen = wegwezen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ooit daar iets gezien.

Er werd een auto APK klaar gemaakt, even wielen geleend van andere uit Showroom en goedgekeurd.
Enkele minuten later de gladde banden weer terug maar tijdens de keuring bij Bovag bedrijf was het goed.

Zo doen ze het vaak.
Ze beloven alles en met flink handgeld vragen, andere klant weigerde en ik had al genoeg gezien.
De beloofde garantie en een boze eerdere klant die na woordgebruik dat ik liever niet herhaal,
ik wist genoeg en ze verkopen mooie voordelige voertuigen maar garantie, die beloven ze alleen maar.

Snel wegwezen en ik kijk wel verder.
De import, ja geen kenteken is niet te controleren op de RDW site, dus extra risico want de Duitsers weten dat je
zelden enkele honderden KM gaat rijden.
Ook die verhalen, ja hij was bij dealer in onderhoud maar als het te duur word gooit een dealer deze ook in de handel,
en hij hoopt deze nooit meer terug te zien, ook met keurige dealer stempel in boekjes niet!

Tandriem; Ik ontdekte dat er stickers geplakt worden op oude riemen met vieze bouten, alleen kapje was
schoongemaakt dus ook daar is flinke fraude in!

Julie4444

stofzuigertje schreef:Ooit daar iets gezien.
Weet je stofzuiger, ik geloof er helemaal niets van. Jij lijkt bij iedere zaak te zijn geweest en te weten wat ze wel of niet regelmatig doen, en schrijft er dan een heel onzinverhaal omheen.

Kun je niet bij de feiten blijven?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:
stofzuigertje schreef:Ooit daar iets gezien.
Weet je stofzuiger, ik geloof er helemaal niets van. Jij lijkt bij iedere zaak te zijn geweest en te weten wat ze wel of niet regelmatig doen, en schrijft er dan een heel onzinverhaal omheen.

Kun je niet bij de feiten blijven?
Nee, duidelijk niet :roll: :lol: :wink:

stofzuigertje

Ooit gekeken op zoek naar... en nooit iets gekocht.
Wel kwam er een auto binnen terug van APK en de koper stond te wachten.
Daar gingen wielen af en andere onder....
Ik had zicht op hun werkplaats, veel poets en weinig andere die normale monteurs gebruiken....

Ik was daar ooit en dat mag ik melden.
Ook heb ik goede oren dus een boze klant..... ik wist genoeg.

Julie4444

Met andere woorden: je hebt iets van afstand gezien, en je beweringen dat ze het "vaak zo doen" en "van alles beloven" en "flink handgeld vragen" zijn dus ongefundeerd en niet gebaseerd op jouw eigen ervaring.

Hoe je vanaf een afstand zonder inspectie ook gelijk de werkplaats afschrijft vind ik discutabel.

stofzuigertje

Als ik rond kijk naar een auto kijk ik ook altijd naar inhoud werkplaats indien mogelijk.
Ook houd ik mijn oren open als iemand komt klagen.

De auto stond achteraan dus proefrit onmogelijk en ik zag al genoeg dus ben weg gelopen.
Ik zocht dit type wat vrij zeldzaam is maar deze hoef ik niet.
Ja, ik ben liefhebber en wissel regelmatig.
Enige defecten geen probleem mits de prijs daar ook naar is, en deze was gezien de problemen te duur.

Het is wel flinke tijd terug dat ik daar was, maar zag ook andere voertuigen zoals de auto die binnenkwam,
de goede banden gelijk geruild werden en afleveren aan klant die stond te wachten.
De APK was dus op prima banden met mooie velgen en weer snel het blik eronder met gladde sloffen.....

Julie4444

Maar dat geeft geen fundering om te zeggen dat ze het vaak zo zouden doen. Ik wil best geloven dat er dingen niet kloppen bij die zaak, maar als je niet vanuit je eigen ervaring spreekt ben je lasterlijke uitspraken aan het verspreiden. Dat is niet OK.

stofzuigertje

@Julie4444,

Ik heb inderdaad geen bewijs maar ook geen auto gekocht dus sta met lege handen.

Verder zag ik banden ruil en dat mag, wel verdacht maar als ik thuis mooie velgen heb en tijdelijk blik met gladde kreeg mag dat.
Alleen wel verdacht.

De Tandriem, volgens sticker was deze minder als 6 maanden terug vervangen.
Geen bewijs van of zij of vorige eigenaar dit heeft gedaan.
Ik heb niet op RDW gekeken hoelang deze garage deze al had staan.
maar.... boven nette schone kap, maar onder met mijn make up spiegeltje, daarmee zag ik hoopjes vuil waar wel eens
een boutje achter zou kunnen zitten.
Dus niet geloofwaardig dat deze kap minder als 6 maanden terug los is geweest.

Als ik in de werkplaats naast de banden wissel ook veel poets en weinig herstel spullen zie, geeft dat voor mij de indruk
dat de garantie niet veel voor zal stellen.
Ook kon ik meeluisteren met boze klant en die was duidelijk niet tevreden.

Ik oordeel of veroordeel niemand maar kreeg gezien de voertuigen die er nog meer stonden en deze feiten geen betrouwbare indruk.
Als het voertuig goedkoper was had ik hem vermoedelijk op goed geluk wel meegenomen maar voor de gevraagde prijs moet je
wel enige garantie of coulance kunnen verwachten.

Ik mag half Nederland afzoeken naar zeldzame voertuigen en dan kom je wel eens bedrijven tegen en ik moest eerst kijken in mail archief en hij
zat er tussen... ik mail en vraag want met bellen heb je geen bewijs.
Perfect onderhouden van 2e eigenaar was antwoord dus ik nam het risico op brandstof en tijd verspillen.
Wel bij andere op korte afstand een betere en goedkopere gehaald dus niet helemaal voor niets.

Echter, de proefrit is altijd mogelijk was mail, maar als ik zie dat er 7 andere krap geparkeerde eerst hiervoor weg moeten?
Ik kom wel vaker zelf geprinte of dubieuze stickers tegen, en heb ook wel eens gedacht....
Als ik het zelf doe lijkt de auto perfect onderhouden en de tandriem van sommige is soms meer dan €1000,- kosten.
Die zitten zo lastig weggewerkt dat het erg veel tijd kost.
En als ze denken perfect onderhouden en die dure post is al gedaan......
Fraude is dus rendabel maar als ze dan een jaartje later met gebroken 5 jaren of oudere riem aankomen krijg je
wel een rechtszaak en daarom nooit gedaan... wel aan gedacht.

Als je weet hoe gewetenloos deze handelaren soms zijn en onderling doorverkopen zodat niemand meer weet wie deze sticker fraude
uitvoerde is de tandriem zelfs met verse sticker niet meer betrouwbaar.
De kap moet eraf voor aankoop en ik had daar toen geen interesse in om dat te controleren omdat ik nog meer zag wat ik niet wilde.

Je hebt gelijk, ik heb geen bewijs maar wel sterke vermoedens en dat mag ik hier uitspreken.

Julie4444

stofzuigertje schreef:@Julie4444,

Ik heb inderdaad geen bewijs maar ook geen auto gekocht dus sta met lege handen.
Exact. En daarom ben je dus alleen maar op onderbuikgevoelens of vermoedens aan het spreken. Dat zijn niets anders dan ongefundeerde beweringen.
stofzuigertje schreef:Je hebt gelijk, ik heb geen bewijs maar wel sterke vermoedens en dat mag ik hier uitspreken.
Je schrijft ze hier alsof het feiten zijn en dat mag dus niet. Ongefundeerde beschuldigingen mogen niet op het forum worden gepost volgens de gedragsregels, dus zet er als je vermoedens wil delen duidelijk bij dat het een vermoeden is.

Probeer bij de feiten te blijven.

Gesloten