Maar dit getal klopt echt. Tja, zo ken ik er nog wel een paar.
Als ik zeg, ik heb ooit geleerd dat de aarde rond is, maar ik weet niet meer van wie, maar het is echt waar!
Zeg jij dan ook: ja zo lust ik er nog wel een paar?
Kennelijk ben je in het bezit van cijfers over deze omzetten, dus geef die dan meteen... Los hiervan is het feit nog steeds geldig.
Dus ondanks het feit dat je me gelijk geeft, heb ik gelijk. Olala, nou snap ik hoe studenten tegenwoordig afstuderen.
Maar om toch nog ff te antwoorden: Er zijn in Nederland zo'n 10 miljoen aansluitingen, inclusief zakelijk. Er zijn inmiddels zeker 160.000 aansluitingen op het particuliere net via MLM aanbieders en dat aantal stijgt zeer snel.
Jij kunt echt niet lezen he? Ik gaf je nergens gelijk, ik zei dat je kennelijk in het bezit bent van omzetcijfers. Geef die dan op, laat eens een berekening zien van marktpercentages e.d., daarmee ondersteun je je beweringen en kan iedereen zien of je beweringen kloppen. Met "het feit is nog steeds geldig" doelde ik uiteraard op het feit dat ikzelf aandroeg, dat klopt nog steeds ondanks dat er vast verschillen per specifieke branche zijn. Dit ging dus ook over een gemiddelde.
Het marktaandeel voor MLM op telefonie gebied is dus kennelijk 1,6% als je kijkt naar aantal aansluitingen (wat nix zegt over het marktaandeel qua omzet, even voor de duidelijkheid). Niet erg indrukwekkend, en daarbij, wat ik al zei, van 1 aansluiting naar 10 is een flinke stijging ja, maar dat maakt het ook nog steeds niet indrukwekkend.
Hier haal je 2 dingen door elkaar.
Ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt, maar mensen werken echt niet meer hun leven lang bij dezelfde baas. 5 jaar is al een hele lange tijd, dus zeker 20% gaat naar een andere baas. Bovendien spelen daar een heel aantal andere factoren mee, zoals pensioenverlies etc.
En hoezo is een distributeursschap anders als een eigen zaak beginnen. Een McDonalds franchiser is dus ook niet iemand die een eigen zaak begint??
Het is niet van belang of iemand z'n hele leven bij dezelfde baas werkt. Ten eerste is er bij een enkele baas al geen sprake van een uitval na 1 jaar van 50% (of het moet wel heel snel bergafwaarts gaan), dus dat haalt je eerste verweer al onderuit.
Ten tweede bracht ik dit aan omdat je mensen die MLM gaan doen ZELF anders beschouwd dan mensen die bij een baas werken (MLM = zelfstandige, beweer jij). Het aantal mensen dat dus niet failliet gaat is veel groter aangezien er ook mensen zijn die WEL bij een baas werken en gewoon maandelijks betaald krijgen.
Ten derde kun je wel spreken over pensioengaten en dergelijken, maar een MLM'er heeft helemaal geen opbouw! Of je moet zelf geloven dat een MLM'er op den duur niets meer hoeft te doen, maar je zult zelf ook wel weten dat dit maar voor een heel erg klein percentage opgaat.
Tot slot: een franchisenemer heeft een eigen bedrijf, maar maakt gebruik van de naam/winkelopzet/enz. van een franchisegever (dit is de definitie van franchising). Hij koopt dus in feite een concept, maar is zelf verder verantwoordelijk voor zijn bedrijf. Iemand die MLM gaat doen krijgt betaald door het MOEDERBEDRIJF, bijvoorbeeld Amway en zo zal het bij Euphony ook wel gaan: de klant ge- of verbruikt, betaalt aan de maatschappij, en de maatschappij betaalt daaruit bonussen. Je bent dus in dienst van de maatschappij want ZIJ BETALEN JOU. Je bent een IN-HOUSE DISTRIBUTEUR.
Als je een bv hebt ben je daar niet persoonlijk aansprakelijk voor. De MLM'er is in feite ook failliet.
A. Als eigenaar van een BV kun je wel degelijk persoonlijk aansprakelijk zijn. En een MLM'er die niet slaagt, is helemaal niet failliet, tenzij hij onverantwoorde uitgaven heeft gedaan. Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid en is NIET een resultaat van het concept MLM
Ik heb nog nooit gehoord van een persoonlijk aansprakelijke vennoot, tenzij er misschien sprake is van fraude of iets dergelijks. In een vennootschap onder firmanaam ben je wel aansprakelijk.
Verder gaat het om de definiering van failliet. Men is failliet als de schulden niet meer betaald kunnen worden, dat klopt. Maar op het moment dat een MLM'er op langere termijn steeds grotere uitgaven dan inkomsten heeft kun je hem ook als failliet zien. Immers hij zal ermee stoppen omdat zijn uitgaven uit andere inkomensbronnen worden betaald (dit kan een reguliere onderneming uiteraard niet, aangezien die geen andere inkomsten hebben!).
Networkmarketing wordt ook in Oostenrijk aan de universiteit gedoceerd en er worden ook modules bij Nederlandse bedrijfskunde gegeven.
Nogmaals mensen, trap hier niet in, de marketingvorm zoals MrTelecom hem brengt wordt NERGENS ter wereld op universiteiten gedoceerd! De termen lijken wellicht op elkaar, maar het gaat om totaal verschillende zaken!
Ik begrijp wel degelijk wat een gemiddelde is. Een gemiddelde is het totale inkomen gedeeld door het totale aantal. Daarbij kun je forse uitschieters beide kanten ophebben. Bij Euphony heb je wel forse uitschieters naar boven, maar het gros van de mensen verdient er een leuke cent bij. We praten echt niet over een paar procent.
Euphony is ook nog een jong concept. Maar naar gelang er meer losers instappen zal de top steeds meer gaan verdienen ten opzichte van de bodem.
Overigens nog eens ter verduidelijking: waarom is hier sprake van een piramide? Omdat de top verdient aan de bodem. Waarom is een normaal bedrijf geen piramide? Een chef in een bedrijf krijgt meer betaald krijgt dan het voetvolk, omdat hij VERANTWOORDELIJKHEID draagt die het voetvolk niet draagt, en omdat hij LEIDING geeft aan het voetvolk. Omdat zijn verantwoordelijkheden groter zijn, krijgt hij meer betaald, dit is LOGISCH want als het misgaat, wordt HIJ erop aangesproken en het voetvolk NIET. Bij MLM krijgen in het algemeen 5 lagen boven de werkelijke distributeur betaald, terwijl zij NIETS met de verkoop te maken hebben, ze geven geen leiding (want iedereen is zo lekker zelfstandig) en hebben er ook geen verantwoordelijk over (lees MrTelecom's berichten maar goed).
Het is altijd balanceren op het randje van de legaliteit bij dit soort ondernemingen...
Welk succesvol bedrijf heeft nou geen rechtzaken tegen zich. Als dat jouw beoordelingsfactor is of een bedrijf legaal is, kun je beter een ander vak kiezen.
Daar gaat het niet om, ben je echt niet slimmer dan dat??? Het gaat erom dat MLM bedrijven rechtszaken tegen zich hebben lopen die betrekking hebben op de core-business, namelijk de MANIER VAN ZAKENDOEN, niet op bijvoorbeeld boekhoudschandalen. Dit kun je toch niet met elkaar gaan zitten vergelijken?!
Tsja van nix naar iets is altijd een grote groei he... Over een aantal jaar gebeurt bij Euphony precies hetzelfde.... Weer zo'n lekkere, op niks gebaseerde dooddoener.
Gebaseerd op ervaringen in het verleden met dit type bedrijven. Overigens heb je wel gelijk dat ik deze uitspraak verder niet hard kan maken met feiten.
Tsja voor je 3000 persoonlijke klanten hebt ben je wel ff bezig. 1 grote, sja zou kunnen, ik heb geen idee hoeveel een groot bedrijf aan telefoonkosten heeft. Je zegt het overigens ook zelf al: zolang die klanten blijven bellen. Aangezien in iedere branche uitval onder de klanten is blijf je dus bezig met werving...
Een recent klanttevredenheidsonderzoek bij ons wees uit dat ruim 90% tevreden, tot zeer tevreden was. Dat onderzoek werd overigens niet door ons uitgevoerd.
Een recent klanttevredenheidsonderzoek onder mezelf wijst uit dat ik zeer tevreden ben over Toyota. Toch heb ik mijn auto laatst verkocht en heb ik nu een Ford. Tevredenheid zegt niets lieverd, het gaat om retentie!
Overigens herriner ik je er nogmaals aan dat we het over MLM hadden, en niet over specifiek Euphony.
En ik wil je er op mijn beurt aan herinneren dat ik je helemaal niet probeer te overtuigen dat er geen misstanden zijn in MLM, maar dat dat geen reden is om elke MLM af te kraken en zeker niet om te zeggen: "MLM, begin er niet aan" Alles wat je moet doen is je goed voorlichten en voor JEZELF beslissen of MLM wat voor je is EN of het bedrijf waar je naar kijkt bij je past.
JIJ wilt iedereen voor elke MLM waarschuwen en dat is net zo dom als zeggen dat MLM dé oplossing voor alles is of dé ideale marketingmethode.
Ik wil iedereen waarschuwen voor MLM omdat MLM als marketingmethode vol "fouten" zit. De marketingmethode bestaat al ruim 50 jaar en heeft bewezen in de meeste gevallen niet goed te werken. En ja, er zijn inderdaad gevallen waar het redelijk werkt (hoewel ik nooit een tupperware party meer heb gezien), maar in de meeste gevallen is dit tijdelijk en wordt de omzetgroei meestal veroorzaakt door nieuw instappende distributeurs. Daarna bloedt het meestal dood.