LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Johanna Delmonte
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2012 21:44

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Johanna Delmonte »

gisteren de nieuwe bonusfolder in de bus gehad. Misschien dat er een paar cent teruggegeven wordt van de prijsverhogingen van de afgelopen tijd, daar staat tegenover dat de aanbiedingen volgende week te verwaarlozen zijn.
Wat met de ene hand gegeven wordt wordt met de andere teruggenomen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vanochtend tomaten gekocht bij AH voor 0,39/500gr en broccoli voor 0,69/500gr. Dat is in ieder geval fors goedkoper dan in het verleden. Ik kan me nog herinneren dat een kilo tomaten een paar euro kostten toen de euro net was ingevoerd.

Ik betwijfel overigens of er nog iemand iets aan kan verdienen, als je tomaten voor zulke lage prijzen in de winkel legt. Alleen de overheid verdient er aan middels de BTW.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Groente/fruitprijzen zijn seizoensgebonden en fluctueren derhalve sterk.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door plumber »

AH komt met veel poeha aan over duizenden prijsverlagingen
terwijl ze eerst een paar mnd. de prijs verhoogd hebben.Als je nu die prijsverlaging vergelijkt
met een paar mnd. geleden dan blijkt dus dat de boel gewoon belazerd wordt.Daar gaat het
dus om!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 sep 2013 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Quote verwijderd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Joh, koop je honing bij een goede zaak. Die supermarkthoning zit geen smaak, niks aan. Goede honing kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Bijkomend voordeel: je krijgt niet te maken met dit soort nep-verlagingen. Prijzen bij natuurwinkels en dergelijke liggen redelijk vast.
Wat een onzin. Prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. Als er een slecht bijenseizoen is, gaan de prijzen overal omhoog, ook bij de natuurwinkel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je een objectieve prijsvergelijking wilt, kun je dat idd het beste doen n.a.v. folders (of kassabonnen) vergelijken.
Dat is betrouwbaarder dan 'vlgs mij kostte een pak toverrijst 5 maanden geleden ............
Maar een supermarkt heeft wel meer artikelen dan die paar die in de folder staan.
Zelf weet ik echt niet van de artikelen die ik doorgaans bij AH koop, hoeveel die een maand en 3 maand geleden kosten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door tenormin »

@Jolijn, voor sommige artikelen ga ik naar AH. Ik weet dus werkelijk wat ik enige maanden geleden betaalde, dat die artikelen in prijs omhoog zijn gegaan, dus meer dan drie maanden geleden en nu naar gelang het artikel 5 of 10 cent zijn verlaagd; wat betekent dat ze altijd nog hoger zijn dan een kwartaal geleden. Los van alles: de meeste supers werken zo. Ik heb het dus niet over de hele toko maar over wat ik kocht en koop.

witte angora
Berichten: 32045
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, in tijden van crisis kennen we natuurlijk geen inflatie. :idea:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd let ik niet op als ik dingen in karretje gooi,
Alleen toevallig vorige week de sensodyne maar dat is overal...
Appie staat erom bekent iets duurder te zijn,maar als je de aanbiedingen weer pak,dus bv 2 halen 1 betaken en goed insla,dan ben je met alles over lange tijd weer voordelig( flinke voorraadkas dus)

Je mag aan de hand van reklame folders die je leest natuurlijk altijd je mening geven.
Kom op over boodschappen maken we toch gen ruzie...

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

AH is niet duur zit allemaal tussen de oren kan er zo 5 opnoemen die duurder zijn en een aldi/lidl kun je al helemaal niet vergelijken qua spullen met een AH of iets van die aart dat is appels met peren vergelijken.

Net als die kassabon tests AH allemaal A-Merken en dan een Lidl met C segment ja dat is geen vergelijk ik ben altijd goedkoper uit bij ah dan een lidl kwestie van boodschappen kunnen doen je prijzen/inhouden weten.

Aldi verkoopt nu de echte mars en iets goedkoper dan d eplus en ah ja niet dus de repen zijn 10 gram lichter jammer joh.Toch duurder uit :lol: :lol: en zo kan ik een hele waslijst opnoemen...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

SHS_Inc schreef:AH is niet duur zit allemaal tussen de oren kan er zo 5 opnoemen die duurder zijn en een aldi/lidl kun je al helemaal niet vergelijken qua spullen met een AH of iets van die aart dat is appels met peren vergelijken.

Net als die kassabon tests AH allemaal A-Merken en dan een Lidl met C segment ja dat is geen vergelijk ik ben altijd goedkoper uit bij ah dan een lidl kwestie van boodschappen kunnen doen je prijzen/inhouden weten.

Aldi verkoopt nu de echte mars en iets goedkoper dan d eplus en ah ja niet dus de repen zijn 10 gram lichter jammer joh.Toch duurder uit :lol: :lol: en zo kan ik een hele waslijst opnoemen...
Welke 5 winkels zijn duurder dan AH ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik kom maar tot 2 die duurder zijn: PLUS en de SPAR. Maar die hebben ook veel minder winkels tegenwoordig, de Spar dan.

evtav
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2013 14:05

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door evtav »

Albert Heijn verhoogd de prijzen! Albert Heijn zegt op zijn website: "Albert Heijn is gestart met een nieuw eigen merk, AH BASIC, en neemt stapsgewijs afscheid van Euro Shopper. Hiermee bieden we de vertrouwde AH-kwaliteit voor de laagste prijs. Er bestaat geen betere kwaliteit die u voor deze prijs kan kopen. De komende maanden stromen een groot aantal AH BASIC producten stapsgewijs in."
Een voorbeeld: Euro Shopper Cream Crackers voor € 0,39. Deze zijn vervangen door AH BASIC voor € 0,45.
Deze (exact dezelfde!!!) Cream Crackers worden bij Dirk van den Broek (€ 0,49) en Jumbo (€ 0,39) verkocht onder de naam Patria Cream Crackers.
Conclusie: met de invoering van het nieuwe merk AH BASIC verhoogd AH de prijzen en krijg je niet (meer) de laagste prijs. :(

Gesloten