Pagina 3 van 3
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 19 okt 2013 21:11
door Bob Schurkjens
Als je in een stedelijke omgeving woont, biedt glasvezel geen toegevoegde waarde. ADSL is al lang vervangen door een betere techniek, namelijk VDSL2. Ik betaal voor 20mbps en krijg dat ook gewoon geleverd. Op dit forum lees ik voornamelijk klachten over glasvezel nog afgezien van het feit dat het duur is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 19 okt 2013 22:23
door 16again
Bob Schurkjens schreef:Als je in een stedelijke omgeving woont, biedt glasvezel geen toegevoegde waarde. ADSL is al lang vervangen door een betere techniek, namelijk VDSL2.
vdsl upload snelheid is beperkt tot 3 a 5 Mb/s, daar biedt glas veel meer bandbreedte.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 19 okt 2013 22:31
door Bob Schurkjens
Dat is voor de gemiddelde internetter volkomen irrelevant.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 19 okt 2013 22:37
door 16again
Bob,
hoezo irrelevant?
bestanden uploaden naar je dropbox, filmpjes van je mobiel on-line zetten, on-line backup diensten...
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 20 okt 2013 00:13
door Bob Schurkjens
Je leest over het woordje "gemiddelde" heen.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 20 okt 2013 00:53
door sjohie
soedah schreef:16again schreef:soedah schreef:
Reggefiber is de eigenaar van de glasvezelkabel (monopolist) en hoe ben ik als klant hiertegen juridisch beschermd?
Volgens mij doe je als particulier geen zaken met reggefiber.
Dit is alleen de club die infra verzorgt, meerdere partijen bieden eigen diensten aan op die infrastructuur.
Met oude koperdraden was dit niet anders: onderliggende koper verbinding naar je huis is/was altijd KPN, elke adsl aanbieder gebruikt KPN voor de laatste meters naar je huis.
Het zou wat worden als elke aanbieder zelf zou moeten graven voor eigen klanten....
Ik ben minder goed uit met mijn glasvezel: Deze is niet van reggefiber maar van CIF.
Deze laat geen andere aanbieders toe op zijn netwerk, en zit ik vast aan Caiway.
Dat betekent voor mij: Dan maar geen glas en verder met adsl, aansluiting in meterkast blijft ongebruikt ........of neemt reggefiber hier ooit het spul over?
In ons geval is de situatie als volgt KPN en Reggifiber zijn beiden aandeelhouder 51/49% van de Fysieke Glasvezelkabel firma en die leggen na 30 % afgesloten abbonnementen een 100% Glasvezelkabelnet in ons dorp. Dat betekend 2 dingen, 1e die 30% aansluitingen/abbonnementen zijn de voorfinanciers van het hele projekt, en dat is erg veel geld per maand elke later aangesloten huis lift dan in principe mee met deze ontwikkeling maar betaald op zijn minst dezelfde hoge maandlasten voor de rest van de looptijd. m.a.w. het maand bedrag wordt niet of nooit meer aangepast naar beneden naar gelang er meer aansluitingen komen. 2e wat gebeurd er met de bestaande en betrouwbare koperkabel van de KPN die in vorige eeuw is aangelegd ZONDER voorfinancieren door de klanten zoals dit nu gebeurd.
3e wat gebeurd er met mijn abonnement wanneer de Provider ( KPN, Ziggo etc ) straks overgenomen worden door buitenlandse investeringsmaatschappijen. Want uiteindelijk gaat het hier niet meer om levering van Produkten aan Klanten maar om grote finaciële beursgenoteerde hopen geld.
De klanten van Nuon hebben nog gewoon stroom sinds ze van vattenfall zijn, en die van Essent ook sinds ze overgenomen zijn voor RWE. Een buitenlandse eigenaar zegt dus niks, en sowieso kunnen die met iets wat fysiek in de grond ligt in Nederland alleen dáár ook geld verdienen, en nergens anders.
En voordat je af gaat lopen geven op beursgenoteerde bedrijven die geld verdienen, zou ik eens kijken waar je pensioenfonds namens jou in belegd..
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 20 okt 2013 13:03
door 16again
Bob Schurkjens schreef:Je leest over het woordje "gemiddelde" heen.
Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 20 okt 2013 15:56
door ciske
16again schreef:
Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.
Denk niet dat het zozeer om de behoefte gaat, maar meer om het nieuwe wat er is. Tot ze er achter komen dat er bij glasvezel veel problemen zijn.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 17:53
door soedah
Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 19:17
door Har06
soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Jouw topic was dus een losse vlodder???
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 19:39
door sjohie
ciske schreef:16again schreef:
Als 30% bereid is tot abonnement, dan voorziet glas weldegelijk in behoefte, die blijkbaar niet gedekt wordt door VDSL.
Denk niet dat het zozeer om de behoefte gaat, maar meer om het nieuwe wat er is. Tot ze er achter komen dat er bij glasvezel veel problemen zijn.
Tsja, die zijn er met A-/VDSL ook wel, zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 19:40
door sjohie
soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Leuk om te horen dat je dit topic meent te kunnen "sluiten", maar zo werkt het hier natuurlijk niet..
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 21:05
door Prolix
soedah schreef:Ik wil na een week lang in dit forum een discussie aangezwengeld te hebben over Glasvezelkabel, deze nu sluiten.
Omdat iedereen voldoende mogelijkheid is geboden om te reageren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt.
Daarom wil ik ook jullie danken voor deze medewerking en ga ervan uit dat elkeen wel iets geleerd heeft van de Galsvezelkabel discussie, ik in elk geval wel en weet nu dank zij jullie wat me te doen staat indien de kabelaar aan mijn deur klopt.
Sowieso ga ik GEEN klant worden, want mijn "oude "koperdraad van KPN doet het goed voor vaste lijn en internet router, en communicatie gaat grotendeels via Handphones, TV al 25 jaar via eigen satelietschotel
Je denkt dat je mod bent geworden omdat je een topic hebt geopend? En eigenlijk wilde je dus iets anders dan wat je zei in het openingstopic. Beetje misleiding en niet zo netjes van je. Bovendien ben je behoorlijk voorbarig en gebruik je alleen de delen uit reakties die jou naar de mond praten. Op zijn zachtst gezegd nogal dubieus...
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 21:09
door ciske
zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 21:11
door Prolix
ciske schreef:zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.
Daarom juist
Re: KPN dringt bewoners Brunssum Glasvezelkabel abonnement op
Geplaatst: 21 okt 2013 21:12
door sjohie
ciske schreef:zoek hier op het forum maar eens naar Telfort internet.
Die hebben nu ook glasvezel.
De topics vol ellende/problemen over hen, gaan toch voornamelijk over de ADSL/VDSL abonnementen heb ik het idee..