Re: Misleiding bonusartikelen Albert Heijn
Geplaatst: 25 okt 2013 18:04
Vind het een fijne winkel, alles prima voor elkaar.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
NEE dat was niet met de 35% sticker.olaf79 schreef:Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Het was toen ik er nog werkte, wel degelijk mogelijk om een prijs in het systeem aan te passen, ook die van bonusartikelen. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar dat kon vroeger de bedrijfsleider wel doen. Het kwam namelijk wel eens voor dat op maandagmorgen de verkeerde prijs van een (bonus)artikel in het systeem stond.olaf79 schreef:NEE dat was niet met de 35% sticker.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.
sjohie schreef:Het was toen ik er nog werkte, wel degelijk mogelijk om een prijs in het systeem aan te passen, ook die van bonusartikelen. Ik weet niet hoe dat nu geregeld is, maar dat kon vroeger de bedrijfsleider wel doen. Het kwam namelijk wel eens voor dat op maandagmorgen de verkeerde prijs van een (bonus)artikel in het systeem stond.olaf79 schreef:NEE dat was niet met de 35% sticker.Chocomelk schreef:
He ?
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.
Het gebeurt ook met bonusaanbiedingen, hoor. Vooral als het gaat om aanbiedingen waarbij alle producten van een bepaald merk met korting zijn, zoals bv vla van een bapaald merk of bv mexicaanse maaltijden of zo. Komt dan regelmatig voor dat er toch een product niet met korting in 'het systeem' staat.olaf79 schreef:Nee dat is met de 35% sticker. Die moet de cassiere handmatig inbrengen. Soms maar niet altijd.Chocomelk schreef:He ?dhc schreef:Onzin, lariekoek en apekool. Bonusaanbiedingen staan centraal geregistreerd en wijzigingen zijn niet mogelijk. De computer geeft dat zelfs aan.... kletskoek !
Ik heb het weleens gehad hoor dat een bonus artikel niet voor de bonusprijs gescand
werd en naar de service bali moest om dat geld terug te vragen.
Had het waarachtig vandaag: een product uit de speciaal afgeprijsde grabbelbak, stond fout in de kassa.Jolijn schreef:Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik heb zelden dat soort problemen?
Denk het niet, want er zijn nog andere supermarkten, waar dit ook van pas kan zijn.testcase schreef:Zo zijn alle wereldproblemen weer opgelost.
Maar dan nog: kijk jij echt die bon na? Zeker als je een kar vol hebt dan weet je waarschijnlijk toch niet meer de specifieke aanbiedingen. Ik onthoud tijdens het winkelen hoeveel de bonuskorting ongeveer zal zijn en als dat op het display van de kassa klopt geloof ik het wel.sjohie schreef:Ik let gewoon even op wat er met scannen gebeurd bij de doordeweekse boodschappen, dat zijn meestal niet meer als 5 artikelen. En bij de grote kar vol op zaterdag, vragen we een bon. In 9 v/d 10 keer is dat overbodig, scanfouten komen bijna nooit voor, maar je weet het maar nooit.tenormin schreef:Kom ook weleens in de AH, niet frequent. Wat me dan als niet reguliere klant opviel was dat men wilde besparen op papier, dus "wilt u de kassabon of...". Klinkt sympathiek om als kruidenier aan de bomen te denken maar...wat doe je dan als het achteraf niet klopt en je hebt meegedaan aan die sympathieke actie om papier te sparen? Je hebt dan immers geen kassabon? Wat doen regelmatige AH bezoekers dan c.q. lost men dit op?
Mijn vriendin is daar erg goed in, en samen weten wij dan nog wel wat wel/niet in de aanbieding was. En het is natuurlijk wel zo, dat het in veruit de meeste gevallen gewoon goed in de computer staat.GJvdZ schreef:Maar dan nog: kijk jij echt die bon na? Zeker als je een kar vol hebt dan weet je waarschijnlijk toch niet meer de specifieke aanbiedingen. Ik onthoud tijdens het winkelen hoeveel de bonuskorting ongeveer zal zijn en als dat op het display van de kassa klopt geloof ik het wel.sjohie schreef:Ik let gewoon even op wat er met scannen gebeurd bij de doordeweekse boodschappen, dat zijn meestal niet meer als 5 artikelen. En bij de grote kar vol op zaterdag, vragen we een bon. In 9 v/d 10 keer is dat overbodig, scanfouten komen bijna nooit voor, maar je weet het maar nooit.tenormin schreef:Kom ook weleens in de AH, niet frequent. Wat me dan als niet reguliere klant opviel was dat men wilde besparen op papier, dus "wilt u de kassabon of...". Klinkt sympathiek om als kruidenier aan de bomen te denken maar...wat doe je dan als het achteraf niet klopt en je hebt meegedaan aan die sympathieke actie om papier te sparen? Je hebt dan immers geen kassabon? Wat doen regelmatige AH bezoekers dan c.q. lost men dit op?
35% bonus bestaat bij mijn weten niet, dat is dan een afgeprijsd product met een sticker erop à 35%. Bijvoorbeeld omdat de houdbaarheidsdatum nabij is, of het uit het assortiment gaat. Dan scannen ze de originele prijs (want geen officiële aanbieding) en wordt er met een speciale toets op de kassa 35% afgehaald van het laatst aangeslagen product. Maar goed, bij alle aanbiedingen staat op de schapkaartjes precies wat er wel en niet onder valt, en ook zijn er in elke AH scanpalen waar je bij twijfel met 1 beweging kan zien of het product in je handen daadwerkelijk onder een aanbieding valt of niet.Jantje321 schreef:Bij de Albertheijn aan de Koekoeklaan in Bussum gebeurt dit bijna altijd. We hebben er zelfs foto's van genomen (van meerdere bonus acties) en dit aan de bedrijfsleider getoond en hij doet net alsof het een foutje was. Vreemd dat ze dan alsnog niets aan de bonus schappen veranderen. Ze laten het gewoon zo.
Mijn advies is om daarom de producten Echt goed te controleren (je wordt namelijk misleidt waar je bij staat). Of...zoek een supermarkt op waar je tenminste niet wordt misleidt.
Voorbeeld:
-Dreft afwasmiddel wordt verkocht voor E1 en deze staan dan ook daadwerkelijk in de schappen. Maar....ze plaatsen in dezelfde schappen toevallig ook de Dreft flesjes die niet in de aanbieding zijn. Misleiding omdat je denkt dat het dan ook E1 kost!
-BBQ houtskool was in de aanbieding voor een paar euro. Maar ze plaatsten in dezelfde schappen de houtskolen die E6,50 kosten. Was bijna dubbele prijs.
-Er gaat ook zo vaak iets mis met dat 35% bonus.
Bij de kassa sta je voor gek omdat je het artikel uiteindelijk toch niet neemt. Dan heb je nog geregeld een kassa medewerker die je geïrriteerd weg kijkt. Hoe dan?!
Albert Heijn...doe hier wat aan!