Teunbosseman schreef:
Hoezo anders ? Op moment van controleren lag er geen kaartje zichtbaar op het dasboard. Bij TS ook niet maar wel een schrijven hoe en wat ipv blauwe schijf.
Bij TS ontbrak gewoon een parkeerschijf, dat is heel wat anders dan een van het dashboard gewaaid, maar nog steeds aanwezig parkeerkaartje.
Klopt, TS krijgt een boete hiervoor en gaat hiervoor wel / niet een bezwaarschrift indienen.
In mijn geval was inderdaad het kaartje aanwezig maar blijkbaar moet dit - zichtbaar - aanwezig zijn. Dat was althans het schrijven wat ik erbij kreeg toen mijn boete werd kwijt gescholden.
Beide verplichtingen ( blauwe kaart, parkeerkaartje ) niet zichtbaar aanwezig.
bedankt voor de interessante discussie! Ik heb de 97 euro al ingecalculeerd zij het met een gevoel van ongenoegen...
En nog even voor de duidelijkheid, ik ben geen zakenman, maar had wel een zakelijke afspraak
Het is natuurlijk jammer van het geld, maar ook hier geldt de veroorzaker betaald.
Ik denk ook, dat het ook andere gebeurd is( mij ook), om ff snel zonder een kaartje te kopen, naar de winkel voor twee minuten te gaan.
Meestal komt dan de parkeerwachter en jawel bij ons € 60.00 , Kassa.
Zelfs als je een parkeerschijf gebruikt die niet de juiste afmetingen heeft loop je al het risico op een bekeuring! Ik gebruikte een bezoekersvergunning die verbleekt was (tijden, kaartnummer ect. nog duidelijk leesbaar). Ik kreeg een waarschuwing dat ik de volgende keer een bekeuring zou krijgen omdat de begin en eindtijden niet leesbaar zouden zijn? Max. parkeertijd 5 uur, een pijl wijst naar 12, de andere naar 17, rara, wat zou de begintijd zijn...? Als gemeenten dergelijk personeel in dienst hebben zullen ze een handgeschreven briefje nooit begrijpen.
Een parkeerschijf hoort gewoon standaard in het dashboardkastje van iedere auto. Kost geen drol en is op sommige plekken verplicht.
Terechte boete dus.
erikm80 schreef:Bonopmerking In voertuig lag alleen een briefje met tekst geparkeerd vanaf ma 11-11 15.00 uur
Mijns inziens heb ik prima voldaan aan gedachte achter de regeling wat kan worden bewezen door de tekst op de bon maar heb ik de parkeerschijf niet fysiek geplaatst.
Heeft het zin om beroep aan te tekenen tegen de beschikking en is hier mogelijk al jurisprudentie over bekend?
Je kunt het altijd proberen. De parkeerschijf dient om aan te gegeven af wanneer je hebt geparkeerd. Met het briefje heb je hetzelfde gedaan. Ik vindt de boete dan ook onterecht. Je kunt op rechtspraak.nl zoeken naar jurisprudentie.
erikm80 schreef:Bonopmerking In voertuig lag alleen een briefje met tekst geparkeerd vanaf ma 11-11 15.00 uur
Mijns inziens heb ik prima voldaan aan gedachte achter de regeling wat kan worden bewezen door de tekst op de bon maar heb ik de parkeerschijf niet fysiek geplaatst.
Heeft het zin om beroep aan te tekenen tegen de beschikking en is hier mogelijk al jurisprudentie over bekend?
Je kunt het altijd proberen. De parkeerschijf dient om aan te gegeven af wanneer je hebt geparkeerd. Met het briefje heb je hetzelfde gedaan. Ik vindt de boete dan ook onterecht. Je kunt op rechtspraak.nl zoeken naar jurisprudentie.
En straks een briefje achter de ruit leggen met de tekst "ik ben gehandicapt" als je op een gehandicaptenparkeerplaats parkeert??
En straks een briefje achter de ruit leggen met de tekst "ik ben gehandicapt" als je op een gehandicaptenparkeerplaats parkeert??
+1
En een briefje: Ben vergunninghouder en woon boven aan de straat.
@Alfatrion
Da jij de boete onterecht vind, zegt nog niet, dat er een jurisprudentie is.
Voor TS was het handig, dat je deze hier kunt plaatsen, dan weet de rest van het forum ook, dat dit zo mag.
Da jij de boete onterecht vind, zegt nog niet, dat er een jurisprudentie is.
Voor TS was het handig, dat je deze hier kunt plaatsen, dan weet de rest van het forum ook, dat dit zo mag.
Ik denk dat alfatrion denkt dat ie advocaat is of tenminste alles weet over wat al dan niet mogelijk is; dit keer met de verkeersreglementen. Heb alleen nog geen wetsnummer en artikel gelezen waar dit alles kan.
puma73 schreef:En straks een briefje achter de ruit leggen met de tekst "ik ben gehandicapt" als je op een gehandicaptenparkeerplaats parkeert??
In tegenstelling tot een parkeerschijf moet je een gehandicaptenkaart bij de gemeente aanvragen. Een parkeerambtenaar kan aan die kaart zien dat de parkeerder gehandicapt is, omdat de gemeente zo'n kaart alleen verstrekt aan mensen die gehandicapt zijn.
Het doel van de wetgeving met betrekking tot de parkeerschijf-zone is om het parkeergedrag van bestuurders te reguleren. Het doel is om er voor te zorgen dat een optimaal aantal bestuurders gebruik kunnen maken van deze parkeerplaatsen. Een parkeerkaart is slechts een hulpmiddel waardoor te controleren is hoe lang iemand ergens geparkeerd staat.
eleven schreef:Da jij de boete onterecht vind, zegt nog niet, dat er een jurisprudentie is.
puma73 schreef:En straks een briefje achter de ruit leggen met de tekst "ik ben gehandicapt" als je op een gehandicaptenparkeerplaats parkeert??
In tegenstelling tot een parkeerschijf moet je een gehandicaptenkaart bij de gemeente aanvragen. Een parkeerambtenaar kan aan die kaart zien dat de parkeerder gehandicapt is, omdat de gemeente zo'n kaart alleen verstrekt aan mensen die gehandicapt zijn.
Het doel van de wetgeving met betrekking tot de parkeerschijf-zone is om het parkeergedrag van bestuurders te reguleren. Het doel is om er voor te zorgen dat een optimaal aantal bestuurders gebruik kunnen maken van deze parkeerplaatsen. Een parkeerkaart is slechts een hulpmiddel waardoor te controleren is hoe lang iemand ergens geparkeerd staat.
eleven schreef:Da jij de boete onterecht vind, zegt nog niet, dat er een jurisprudentie is.
Wat houd je tegen hiernaar te zoeken?
Dit is natuurlijk een argumentatie die geen hout snijdt. Als iets wettelijk geregeld is en je voldoet niet aan de wettelijke regels (parkeerschijf duidelijk zichtbaar en goed ingesteld) is dit duidelijk een sanctiewaardige overtreding en is de boete correct.
Anders kunnen we overal wel briefjes achter de voorruit gaan leggen zoals bij een gehandicapte parkeerplaats of in een blauwe zone.
Bezwaar maken dit is een principe kwestie en u heeft mi gelijk. U geeft aan sinds wanneer u daar staat dat doet een blauwe plastic schijf ook. Natuurlijk kunt u terugkomen en het briefje aanpassen maar dat kan met die schijf ook. Het gaat om de mededeling en het kenbaar daarvan maken. Succes!
TS, wat let je om bezwaar te maken, ik kan mij enigszins de argumentatie van enige andere posters begrijpen maar de bekeuring zal ben ik bang terecht zijn......de hoogte van de straf daarentegen buiten proportie.
97,- voor het vergeten van een parkeerschijf.....ppppff.
Teunbosseman schreef:TS, wat let je om bezwaar te maken, ik kan mij enigszins de argumentatie van enige andere posters begrijpen maar de bekeuring zal ben ik bang terecht zijn......de hoogte van de straf daarentegen buiten proportie.
97,- voor het vergeten van een parkeerschijf.....ppppff.
Alle verkeersboetes zijn buiten proportie.
Alleen moet iedereen die een boete krijgt zich zelf afvragen, is deze boete terecht.
Dat aan de boete dan een prijskaartje hangt, ja, dat weten wij allemaal.
eleven schreef:Jij roeptoeterd iets, dan moet je het ook onderbouwen volgens de gedragsregels.
Waarom moet ik naar iets zoeken, wat jij beweerd!
Jij bent niet de aangewezen persoon om de gedragsregel hier te handhaven. Daar komt nog bij dat je zelf in jouw eerste bericht hebt geroeptoeterd dat de boete terecht was. Jij wilt graag jurisprudentie hebben, maar deze wens is kennelijk niet zo sterk dat je hier tijd voor wilt uittrekken.
Ik heb slechts aangeven dat ik de boete onterecht vind en waarom ik dat vind. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar je kunt je eigen gelijk niet baseren op het feit dat een ander geen sluitende onderbouwing geeft.
Chocomelk schreef:Kokka er zijn ook roze parkeerschijven, ook hele leuke lollige parkeerschijven
te koop maar daar kunnen en mogen ze je voor bekeuren.
Want de parkeerschijf moet blauw zijn !
Leuke link, alfa, maar het in jouw link gaat het om iets anders. Degene die een boete kreeg had een parkeerschijf uit Italië in de auto liggen. Die voldeed niet aan de Nederlandse maatstaven, het formaat was te klein. Maar wat er in lag was nog steeds een parkeerschijf. Geen briefje met een tijd er op.
Chocomelk schreef:Kokka er zijn ook roze parkeerschijven, ook hele leuke lollige parkeerschijven
te koop maar daar kunnen en mogen ze je voor bekeuren.
Want de parkeerschijf moet blauw zijn !
Deze uitspraak betekent alleen maar dat goedgekeurde parkeerschijven uit EU landen ook in Nederland gebruikt mogen worden. Een handgeschreven briefje is in geen enkel EU land een alternatief voor een parkeerschijf. Bedrijven als Budget en Big Bazar verkopen ijskrabber/parkeerschijven. Deze hebben een schuine zijde met tanden en zijn dus in geen enkel EU land geldig als parkeerschijf (ondanks dat ze blauw zijn).