[quote="weetnietveel"]In juli 2012 krijg je een huurverhoging. Je weet dat dit normaal is en dat Uwoon dit gewoon kan doen.
Maar je wilt het hebben over
de kosten die je hebt gemaakt. Deze kosten zijn het gevolg van een woning die Uwoon verhuurde die nog niet te verhuren was en die ze ook nooit af hebben gemaakt? Dit heeft dus helemaal niets te maken met deze huurverhoging en hoeft dus ook niet naar de huurcommissie gestuurd te worden. Waarom Uwoon dit toch naar de huurcommissie stuurde is ook mij ook een raadsel.
Nu weet ik niet precies welke kosten je bedoelt. Misschien dat je dit nog duidelijk hier wilt neerzetten.
Hoi weetnietveel, kort samengevat: ik diende bezwaar in, door zoals het wettelijk gezegt word, ACHTERSCHALLIG ONDERHOUD EN OMDAT DE WONING NIET AF IS. Ik word in de Aldi gebeld en die dame wil het ter plekke door de telefoon afhandelen. En omdat ik in het gesprek aangeef, dat ik een antwoord van hun op mijn bezwaar wil hebben, stuurt zij het door naar de huurcommissie. Ik heb de huurcommissie hierover benaderd en info gevraagt. Daarna heb ik alle info omtrent de huurcommissie en bezwaren op het net gelezen. Ik belde de huurcommissie weer en liet hun weten dat ik NIET tegen het wettelijke toegestane percentage van de huurverhoging bezwaar had gemaakt. En dat ik alles WEL netjes elke maand, met de huurverhoging die pas is toegepast betaal. Dus vond dat de Uwoon, zonder een antwoord op mijn bezwaar, dit niet naar hun had mogen doorsturen...Dit verhaal heb ik ook de Uwoon op schrift laten weten, en ik heb ook een reden gevraagt, waarom ze dit hebben doorgestuurd, en waarom dit zo is gegaan. Uwoon bevestigt mijn zeggen hier, ook, in hun brief met de data augustus 2012.
Uitslag maanden later van de huurcommissie: Wettelijke toegestane huurverhoging is juist toegepast. Ik moest rond de 31euro kosten betalen.
Bij Uwoon wisten meerdere mensen dit alles. En ook dat ik met de overname, nog een tegoed van de nieuwe huurder had. En stond er ook dubbel garant voor. Het is niet die ene persoon die dit doet of die andere. Je weet daar nooit wie je te woord staat en wie je zal afzetten of oplichten of de boel zal verdraaien. Je draait het rat in het rond, en komt bijna iedere keer iemand tegen die jou te pakken neemt. Ze moeten eindelijk doorhebben dat mensen dit kunnen zien en niet meer de WETTEN naar hun hand verdraaien. Ik ben blij dat ik me verhaal hier neer kan zetten en dat er zulke sites als
www.trosradar.nl zijn, want wanneer zij zoiets, nog een keer met een andere huurder uithalen, kan hij/zij mij altijd aanwijzen. Dit geeft mij echt wel een beetje genoegdoening.
Verder is het zo dat ze 2 weken terug ofzo in een brief weer aangeven: Nieuwe huurder kreeg de sleutel van de aannemer..Alsof dat wat aanmaakt, want ze ontkenden eerst elke betrokkenheid en hadden nergens een weet van, en als paaltje bij puntje komt...kiezen zij het beste antwoord, uit de enige slechte smoesjes die zij nog bezitten.
Toen ik 10 jr oud was, kreeg ik van iemand te horen van, dus iedereen heeft ongelijk en jij niet? Ik moest het van hem toen accepteren. Ik weet nu, in dit geval, wel dat het aan mij ligt. Alleen zou ik, uit hun mond willen horen wat ik heb misdaan..