LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gilette scheermesjes

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moedt schreef:Bij de rekenkamer (tv programma) onderzochten ze vorig jaar de kostprijs van de Gillette Fusion.
We betalen er in de winkel zo'n 4,50 euro voor maar het metaal kost 9 cent en de totale kostprijs (ontwikkelingskosten, vervoer, maken, aanschaf machines) was 24 cent.
Dat moet je voor de gein ook eens uitrekenen voor de producten of diensten die ze bij jou op het werk leveren. De Rekenkamer vergeet heel veel kosten mee te nemen waar je wel mee te maken hebt.

Even terugrekenen:

4,50 winkelprijs = 3,72 excl BTW.
Winkelier moet al gauw een brutomarge (per product) van zo'n 30% (als het niet meer is) maken om een paar procent overall (na aftrek van alle kosten) over te houden --> 2,60 inkoopprijs.
Dan heb je nog de importeur/groothandel kosten, en dan kom je al een stuk dichter bij de productiekostprijs.

mjcbakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2014 22:35

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door mjcbakker »

Heren Natscheerders,

Graag wil ik het volgende melden. De levensduur van scheermesjes hangt sterk af van Hoe je scheert.

Voor een lange levensduur van een natscheersysteem is het belangrijk om de haren goed te hydrateren.
Dat wil zeggen: voordat je gaat scheren, eerst even snel je gezicht/de haren goed nat maken, pas dan scheerschuim/gel erop.
Het water op je gezicht wordt dan vastgehouden door de scheerschuim, die op zichzelf onvoldoende hydrateert, maar meer bedoeld is om water op de plek te houden.
Wanneer na 2 a 3 minuten de haren echt goed doorweekt zijn, glijdt het mes er doorheen bijna zonder te beschadigen.
Ga je echter meteen/te snel scheren terwijl de haren (nog) droog zijn, dan slaan er meteen kraters in het scheerblad, en kan het mes al binnen 1 scheerbeurt stomp zijn.
Deze informatie en procedure is van cruciaal belang voor een duurzaam scheersysteem.
Het spaart bovendien kosten voor de gebruiker, voelt prettiger aan, en het spaart het mileu.

Helaas geven de natscheerfabrikanten geen gebruikshandleiding. Het lijkt alsof dit voor fabrikanten een geheim moet blijven. Ze geven deze kennis niet prijs omdat ze dan meer mesjes kunnen slijten. :)

Ik ben zelf als productontwikelaar even in de natscheersystemen actief geweest, en ben getuige geweest van microscopisch onderzoek hieromtrent.
Het is belangrijk dat alle NATscheerders weten dat het haar ook echt NAT dient te zijn alvorens te scheren.

Groetjes, Marcel

Baffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2017 11:22

Re: Gilette scheermesjes

Ongelezen bericht door Baffie »

Ik woon bij de grens met Duitsland en koop de mesjes steevast bij "Kaufland". Sinds geruime tijd valt me op dat ze het gewoon slecht doen dus maar even googlen en zie dus dat ik niet alleen dit probleem heb.

Gesloten