nibt schreef:Lukraak de rubriek 'scooters' doorpluizen met alle advertenties van nieuwe scooters, uitlaten, scooterstickers etc. is voor mensen uit de generatie jonger dan 60 jaar niet gebruikelijk.
Dat ben ik niet met je eens. Ben zelf net over de helft van de 60 en gebruik meestal niet de zoekfunctie. Ik koop en verkoop regelmatig zaken voor mijn gitarenhobby(gitaren, versterkers, effecten en accessoires). Meestal ben ik dan gewoon door de rubrieken aan het grasduinen, gewoon kijken of er wat interessants bij zit.
Als ik weer een andere auto zoek ook. Vaak heb ik een bepaald model voor ogen, dus ga ik naar de categorie auto's, dan selecteer ik het merk, zet wat filters aan qua afstand, bouwjaar en dergelijke en zie dan wel wat er voorbij komt.
Mede doordat velen op marktplaats zulke wazige titels gebruiken ben ik veelal gestopt met het gebruiken van de zoekfunctie. Ben waarschijnlijk ook nog nooit een advertentie van u tegen gekomen
Ik ben ook niet eens. Ben nog lange na niet boven de 60 dus zou ik in de doelgroep van -nibt- moeten vallen betreffende de zoekfunctie, maar ik doe precies hetzelfde als - berndv - want wellicht valt mijn oog op een advertentie van een scooter welke buiten het merk valt waar ik eerst opzoek naar was.
Of auto, of caravan, of wat dan ook......belangrijkste is voor mij de afstand. Ik ga geen 100 km rijden of moet wel iets heel unieks zijn waar ik naar op zoek ben.
nibt schreef:Ik heb inderdaad nog nooit iets in die rubrieken neergezet.
Maar als ik een scooter wil kopen zoek ik op de naam van het model wat ik zoek en ga ik niet doorpluizen wat men allemaal in de gelijknamige rubriek heeft geplaatst.
Zo is een scooter die je voor vakantie gebruikt al gauw een kampeerartikel.
Daarom dus.
Maar willen kopen en te koop aanbieden zijn 2 verschillende zaken he. Een koper betaalt niet voor de advertentie en daar hebben we het over.
Als jij een scooter aanbiedt en deze in de ?? kampeerrubriek ?? zet.....zal je deze niet snel kwijtraken. Sterker, deze zal vrij snel verwijderd worden of een bericht krijgen dat je in de verkeerde rubriek hebt geplaatst met als gevolg dat je alsnog moet betalen.
Zie de eerdere link welke ik heb gegeven.
Zoals ik al aangaf gebruiken mensen die op zoek zijn naar een scooter de zoekfunctie. Lukraak de rubriek 'scooters' doorpluizen met alle advertenties van nieuwe scooters, uitlaten, scooterstickers etc. is voor mensen uit de generatie jonger dan 60 jaar niet gebruikelijk.
Er is van mij nog nooit een advertentie verwijderd vanwege verkeerde rubriek en raak mijn spullen wel kwijt.
Jij gebruikt de zoekfunctie op een andere manier dan o.a. ikzelf en ik ben toch een stuk onder de 60.
Betreffende verkeerde rubrieken......dan heb jij mazzel. Als jij ( bewust of onbewust ) zaken in verkeerde ( gratis of niet gratis ) plaatst worden deze veelal door MP verwijderd of bericht dat in verkeerde rubriek staat.
Lijkt mij ook logisch anders zou iedereen zijn auto in een gratis rubriek plaatsen.