LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%

Totaal aantal stemmen: 60

Chocomelk

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Degrelle schreef:Wanneer je een druk gezin hebt (zoals ik vroeger) is het fijn dat zondags de winkels dicht zijn. Je wordt dan gedwongen zoveel mogelijk door de week en zaterdags te doen zodat je op zondag LEUKE dingen kunt doen met de kinderen (en niet de boodschappen omdat je daar door de week geen zin in had)
Dat klopt wel ja.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Degrelle schreef:Wanneer je een druk gezin hebt (zoals ik vroeger) is het fijn dat zondags de winkels dicht zijn. Je wordt dan gedwongen zoveel mogelijk door de week en zaterdags te doen zodat je op zondag LEUKE dingen kunt doen met de kinderen (en niet de boodschappen omdat je daar door de week geen zin in had)
Eigenlijk best wel een sterk en steekhoudend argument. Maar ik vraag me af of 'de maatschappij' of de overheid (die tenslotte bepaalt of er wel of geen verruiming komt) daar gevoelig voor is. Al te vaak wordt zo'n argument dan als betuttelend gezien.

Chocomelk

@ Degrelle maar als je ziet hoe druk het is op een zondag als het centrum zelf dus geopend is
dus in een stad, vele mensen die er op trekken met kinderen/of zonder kinderen.

Chocomelk

Jolijn schreef:Is er al eens onderzoek gedaan naar welke mensen -zoveel mogelijk- 24/7 boodschappen doen (cq winkelen)?
Gezinssituatie, werk enz.?
Geen idee Jolijn.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Net als in de zorg: degenen die van ca. 8-17 u werken, hun leven lang dezelfde twee dagen achter elkaar vrij zijn + alle feestdagen, vragen vaak 24/7 beschikbaarheid en flexibiliteit van de werknemers op de vloer.
:wink:
(dit is natuurlijk heel zwart-wit gesteld, maar zit zeker een kern van waarheid in)

Degrelle

Ongelezen bericht door Degrelle »

Ja chocomelk, ik weet er alles van. Maar als de garages open zouden zijn zouden de mensen ook hun auto brengen, als de verzekeringskantoren open zijn maken de mensen die dagen ook afspraken en als je op zondag geopereerd zou kunnen worden zou je ook gaan enz enz. Ik vind dat iedereen recht moet hebben op een vrije zondag tenzij dat uit de aard van je beroep niet kan (storingsdienst, eerste hulp, horeca)

Degrelle

Jolijn schreef:Net als in de zorg: degenen die van ca. 8-17 u werken, hun leven lang dezelfde twee dagen achter elkaar vrij zijn + alle feestdagen, vragen vaak 24/7 beschikbaarheid en flexibiliteit van de werknemers op de vloer.
:wink:
(dit is natuurlijk heel zwart-wit gesteld, maar zit zeker een kern van waarheid in)
Niet zwart-wit maar de realiteit. En deze mensen gaan ook op zondag boodschappen doen want dat is zo makkelijk.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:Dat is precies wat mij stoort 'gemakkelijk'. In de gezondheidszorg (niet in alle 'takken') is het een noodzaak.
Maar ook daar zijn genoeg mensen die graag op feestdagen diensten draaien puur voor het geld.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Degrelle schreef:Die mensen die willen dat winkels 24/7 open zijn zijn meestal de mensen die moord en brand schreeuwen als aan hen een keer gevraagd wordt om vrijdags een uurtje langer te willen werken.
Zegt je onderbuik dat of heb je daar een goede bron voor? (o.b.v. wetenschappelijk onderzoek).

witte angora

GJvdZ schreef:
Jolijn schreef:Dat is precies wat mij stoort 'gemakkelijk'. In de gezondheidszorg (niet in alle 'takken') is het een noodzaak.
Maar ook daar zijn genoeg mensen die graag op feestdagen diensten draaien puur voor het geld.
Zolang werken op zondag een uitzondering is, zal die toeslag nog wel blijven, en blijf je liefhebbers houden. Maar als werken op zondag 'normaal' wordt, dan is er ook geen noodzaak voor die toeslag meer, dus dan wordt dat ineens een ander verhaal.

Degrelle

GJvdZ schreef:
Zegt je onderbuik dat of heb je daar een goede bron voor? (o.b.v. wetenschappelijk onderzoek).

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Degrelle schreef:Ja chocomelk, ik weet er alles van. Maar als de garages open zouden zijn zouden de mensen ook hun auto brengen, als de verzekeringskantoren open zijn maken de mensen die dagen ook afspraken en als je op zondag geopereerd zou kunnen worden zou je ook gaan enz enz. Ik vind dat iedereen recht moet hebben op een vrije zondag tenzij dat uit de aard van je beroep niet kan (storingsdienst, eerste hulp, horeca)
ik vind dat iedereen recht heeft op een vrije dag, maakt niet uit welke dat is.
het is blijkbaar goed dat de winkels open zijn op zondag, want het is er dan gewoon druk.
als mensen niet willen gaan omdat het "de dag des Heerens" is, gaan ze lekker niet. Iedereen roept wel schande over het feit dat moslims hun geloof op dringen aan anderen, maar deze zwarte kousen brigade vindt blijkbaar wel dat ze hun geloofsovertuiging door middel van het beplakken/bekladden aan de eigenaar van de winkel op mogen dringen.

witte angora

GJvdZ schreef:
Degrelle schreef:Die mensen die willen dat winkels 24/7 open zijn zijn meestal de mensen die moord en brand schreeuwen als aan hen een keer gevraagd wordt om vrijdags een uurtje langer te willen werken.
Waarom moet nou iedere poep en scheet wetenschappelijk onderzocht worden? Sommige dingen weet je gewoon uit ervaring, daar is geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig, en dat hoeft ook geen onderbuikgevoel te zijn.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dus is jouw probleem dat je de discipline niet kunt opbrengen om leuke dingen te doen op zondag. Moet je daarom mij gaan verbieden op Zondag boodschappen te doen? Misschien wil ik wel leuke dingen doen op maandag

Chocomelk

kokka schreef:Iedereen roept wel schande over het feit dat moslims hun geloof op dringen aan anderen, maar deze zwarte kousen brigade vindt blijkbaar wel dat ze hun geloofsovertuiging door middel van het beplakken/bekladden aan de eigenaar van de winkel op mogen dringen.
Mee eens.

Chocomelk

Tussenstand van de poll is :

Ja 13 stemmen 68%
Nee 6 stemmen 32%
Totaal aantal stemmen : 19

Roned70

Ongelezen bericht door Roned70 »

Ik vind het wel prettig, dat de super op zondag open is. Wij halen dan samen de wekelijkse boodschappen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Jolijn schreef:Is er al eens onderzoek gedaan naar welke mensen -zoveel mogelijk- 24/7 boodschappen doen (cq winkelen)?
Geen idee Jolijn.

We zouden hier op dit topic kunnen beginnen.

Wat is de gezins- en werksituatie van degenen die gebruik maken van zon- en feestdagen geopende winkels? ( de 'ja' stemmers)

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Yep, weet dat er ooit een onderzoek is geweest in Amersfoort Noord voordat winkelcentrum Emiclear openging met welke openingstijden.
De supermarkt en overige food zaken waren afgestemd op twee verdieners. Dus avonden open tot 22:00 en weekendopenstelling.

En dan praat ik over reeds zeker 15 jaar gelee

Chocomelk

Jolijn schreef:
We zouden hier op dit topic kunnen beginnen.

Wat is de gezins- en werksituatie van degenen die gebruik maken van zon- en feestdagen geopende winkels? ( de 'ja' stemmers)
Denk dat mensen weinig behoefte hebben om hier hun gezins-en werksituatie neer te zetten.
Ik in ieder geval niet.

Gesloten