die voorwaarden zijn namelijk nogal äpart" in sommige opzichten imho...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service Media Markt!!
Re: Slechte service Media Markt!!
voor de duidelijkheid; mijn stelling is/was, "MM is geen Nederlands bedrijf maar een Duits megaconcern, derhalve gelden er in haar algemene voorwaarden andere voorwaarden als normaal wél het geval zou zijn? "
inderdaad, precies mijn gedachten.Wij ga er in ieder geval nooit meer heen. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel, en kan indien nodig iets zonder schandalige boetes retourneren.
helaas ben ik er vaak naartoe gegaan voordat ik daar achter was, dat is echt kolder!
en zo goedkoop is MM helemaal niet! meer dan 70% van hun assorti [ballpark] is gewoon heel slimme marketingtruucjes toepassen waardoor iets heel goedkoop lijkt maar het eigenlijk helemaal niet is!
voorbeeld; pallet"aanbiedingen" > veel voor weinig, denk je..
/ grote borden met 3 x een prijs doorgekrast in het klein> is veel goedkoper als eerst, denk je...
grote brede gangen, hoog plafond, zorgen voor "groots gevoel" bij de klant, daardoor koop je meer als je eerst voornemens was... "hebzucht" bij de mensen wordt getriggerd door deze paden en natuurlijk alle andere klanten die met manden vol naar de kassa lopen..
Heel erg slim de kopschappen inrichten met meepakkers, .> een paar van die meepakkers op kopschappen en kassa's kosten ook gewoon bij elkaar weer [veel] geld...
etc etc
Je koopt iets en de vonken vliegen je om de oren --> gewoon garantie, want produkt is kapotjerwarm schreef:ik verdraai de zaken niet maar lees gewoon voor wat in hun EIGEN voorwaarden staat, en die alinea gaat over Retournering van een product en geld van de aankoop terugkrijgen.Je moet de zaken niet verdraaien. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een produkt wat niet werkt omdat het defect is of een geluidinstallatie die wel gewoon werkt, maar niet zo klinkt als je verwacht had.
En de MM kan wel gewoon service verlenen hoor, geen probleem
scenario; ik koop iets en de vonken vliegen mij om de oren/ niet alle onderdelen zitten in de doos/ heb voor verjaardag gewoon totaal verkeerd product gekregen en koper gaat ermee terug..
daar is door mij niets aan verdraaid.
Niet alle onderdelen zitten in doos --> gewoon garantie, want produkt is niet compleet
Verkeerd produkt gekregen voor verjaardag --> als het werkt, coulance en als het niet werkt garantie
Ik zie niet in wat daar zo moeilijk aan is.
In mijn geval was er geen sprake van coulance, immers het produkt was defect. En ik hoef ook niet persé gelijk te hebben, maar zaken door elkaar halen hoeft van mij ook niet.Dat MM ook van die voorwaarden kan afwijken uit coulantie dat geloof ik prima en is heel mooi voor umaar doet nu even niet ter zake, niet omdat ik persé gelijk wil halen oid, maar gewoon omdat we het nu hebben over de directe voorwaarden genoemd op hun eigen website.
En toen ik terug ging had ik niet eens de voorwaarden gelezen op de site, ben gewoon teruggegaan omdat mijn produkt defekt was, meer niet.
Ik ben nog altijd een vrouwjerwarm schreef:sorry mister Gilas, maar ik heb het niet over ruilen.
en dat is waar dit artikel grotendeels over gaat.
ik bedoel terugbrengen/retourneren en het aankoopbedrag helemaal terugkrijgen en niet min xx% zoals bij MM.
ruilen is in mijn ogen een artikel omwisselen voor een goed en nieuw exemplaar, maar dat is niet de discussie die ik voerde.
als de website doelt op; definitie van ruilen van het artikel > [om]ruilen voor geld?
dan heeft u wel gelijk, het is maar net hoe je het interpreteert.
Het is heel simpel,in een stenen winkel kan je het artikel bekijken voordat je het koopt.
Als je dan koopt en daarna terugbrengt omdat het je toch tegenvalt dan heb je geen recht op geld terug.
Als een winkel je wel je geld teruggeeft of een gedeelte dan heb je mazzel maar anders heb je geen poot om op te staan,je kan het dus niet zomaar retour brengen omdat je het toch niet leuk vindt.
Als je een artikel koopt dat om wat voor reden beschadigd uit de doos komt,kan je het omruilen voor een ander artikel wat wel heel is.
Als je artikel stuk gaat,bestaat de kans dat je recht hebt op garantie.
Je maakt het veel moeilijker dan het is.
En wat schrijf je nu eigenlijk.jerwarm schreef:inderdaad, precies mijn gedachten.Wij ga er in ieder geval nooit meer heen. Ik betaal liever iets meer in een andere winkel, en kan indien nodig iets zonder schandalige boetes retourneren.
helaas ben ik er vaak naartoe gegaan voordat ik daar achter was, dat is echt kolder!![]()
en zo goedkoop is MM helemaal niet! meer dan 70% van hun assorti [ballpark] is gewoon heel slimme marketingtruucjes toepassen waardoor iets heel goedkoop lijkt maar het eigenlijk helemaal niet is!
voorbeeld; pallet"aanbiedingen" > veel voor weinig, denk je..
/ grote borden met 3 x een prijs doorgekrast in het klein> is veel goedkoper als eerst, denk je...
grote brede gangen, hoog plafond, zorgen voor "groots gevoel" bij de klant, daardoor koop je meer als je eerst voornemens was... "hebzucht" bij de mensen wordt getriggerd door deze paden en natuurlijk alle andere klanten die met manden vol naar de kassa lopen..
Heel erg slim de kopschappen inrichten met meepakkers, .> een paar van die meepakkers op kopschappen en kassa's kosten ook gewoon bij elkaar weer [veel] geld...
etc etc
Ten eerste dat de MM heel goed is in Marketing. Daar is niets mis mee want de MM is een commercieel bedrijf.
Ten tweede dat de gemiddelde MM klant blijkbaar daar heen gaat om produkt A te kopen en vervolgens met produkten B en C (en misschien ook wel A) de winkel uitgaat. Dat zegt meer echter meer over de klant dan over de MM.
MM haar marketing is vele malen beter als de kwaliteit van de [niet eens zo goedkope] artikelen die ze verkopen.
dat is mijn mening, de rest is/vind ik wat minder goed van hun...
hier houdt ik het verder bij, fijne discussie mensen.
dat is mijn mening, de rest is/vind ik wat minder goed van hun...
hier houdt ik het verder bij, fijne discussie mensen.
tis lastig, heel lastig om sekse te herkennen op dit forum. sorry daarvoor!gilas schreef:Ik ben nog altijd een vrouwjerwarm schreef:sorry mister Gilas, maar ik heb het niet over ruilen.
en dat is waar dit artikel grotendeels over gaat.
ik bedoel terugbrengen/retourneren en het aankoopbedrag helemaal terugkrijgen en niet min xx% zoals bij MM.
ruilen is in mijn ogen een artikel omwisselen voor een goed en nieuw exemplaar, maar dat is niet de discussie die ik voerde.
als de website doelt op; definitie van ruilen van het artikel > [om]ruilen voor geld?
dan heeft u wel gelijk, het is maar net hoe je het interpreteert.![]()
Het is heel simpel,in een stenen winkel kan je het artikel bekijken voordat je het koopt.
Als je dan koopt en daarna terugbrengt omdat het je toch tegenvalt dan heb je geen recht op geld terug.
Als een winkel je wel je geld teruggeeft of een gedeelte dan heb je mazzel maar anders heb je geen poot om op te staan,je kan het dus niet zomaar retour brengen omdat je het toch niet leuk vindt.
Als je een artikel koopt dat om wat voor reden beschadigd uit de doos komt,kan je het omruilen voor een ander artikel wat wel heel is.
Als je artikel stuk gaat,bestaat de kans dat je recht hebt op garantie.
Je maakt het veel moeilijker dan het is.
ik ben een man trouwens.
-
vakantiegast
Feit is dat mediamarkt zich nogal tegenspreekt op dit punt.
In de voorwaarden staat dat een geopend artikel niet meer geruild mag worden punt..... MAAR..... bij 10% mindering kan het wel dus wat willen ze nu ?
In de winkel word door de verkopers gewoon verkocht dat je iets kan ruilen (bijvoorbeeld tv bij neerzetten misschien toch een paar inch groter ? mag je gewoon komen omruilen er word niets gezegd over 10% in mindering brengen) dus ook daar in de winkel word eigenlijk hun eigen voorwaarden tegengesproken.
Mocht zoiets voorkomen dan heb je als klant gewoon een punt ze maken het zelf behoorlijk onduidelijk en eigen personeel spreekt hun voorwaarden tegen.
In de voorwaarden staat dat een geopend artikel niet meer geruild mag worden punt..... MAAR..... bij 10% mindering kan het wel dus wat willen ze nu ?
In de winkel word door de verkopers gewoon verkocht dat je iets kan ruilen (bijvoorbeeld tv bij neerzetten misschien toch een paar inch groter ? mag je gewoon komen omruilen er word niets gezegd over 10% in mindering brengen) dus ook daar in de winkel word eigenlijk hun eigen voorwaarden tegengesproken.
Mocht zoiets voorkomen dan heb je als klant gewoon een punt ze maken het zelf behoorlijk onduidelijk en eigen personeel spreekt hun voorwaarden tegen.
-
Guardian72
- Contacteer:
De slogan is toch 'Media markt, je bent toch niet gek'..
Altijd al een vreemde gevonden, want je kan het uitleggen als "Bij de MediaMarkt iets kopen? Je bent toch niet gek?" ..
Maar, alleen al qua service bij hen zou ik daar alleen iets kopen als ik weet wat het is/kan/doet en geen advies nodig heb, want veel van de medewerkers daar weten erg weinig van de diverse producten - met ontevreden klanten als TS tot gevolg.
Waar ik wel goede ervaring mee heb is garantie afhandeling van een defect.. maar da`s een andere discussie.
Altijd al een vreemde gevonden, want je kan het uitleggen als "Bij de MediaMarkt iets kopen? Je bent toch niet gek?" ..
Maar, alleen al qua service bij hen zou ik daar alleen iets kopen als ik weet wat het is/kan/doet en geen advies nodig heb, want veel van de medewerkers daar weten erg weinig van de diverse producten - met ontevreden klanten als TS tot gevolg.
Waar ik wel goede ervaring mee heb is garantie afhandeling van een defect.. maar da`s een andere discussie.