Bommeltje1913 schreef:krijg in Juli altijd 500 euro retour..
Kijk, en tel daar je vakantiegeld in mei bij op, en je hebt al een leuk bedragje dat je extra kan aflossen. Ik schat zo'n 1500-1600 euro, dat is in één keer 10% van je lening... Scheelt je ook weer 10% van wat je nu iedere maand aan rente kwijt bent, huppa!
Misschien dat je nog wat aan belastingteruggave kan claimen? Dat is, als je het voor 1 april indient, meestal ook al voor 1 juli binnen.
Hoe je waternota er uit ziet weet ik niet, maar 23 euro per maand is best wel fors. Ik verbruik in mijn uppie met kat (moet ik wel de boel in de gaten houden) per jaar ongeveer 60 m3, en kom daarmee op een nota van 14 euro per maand.
Elektra 40 euro zou misschien wat van af kunnen? Ik zit nu op een verbruik van zo'n 1500 per jaar, dat wil ik terug hebben naar maximaal 1000 Kwh. Gewoon door te zoeken wat er minder kan, en in mijn geval nog niet eens alleen voor het geld, maar ik wil ook mijn ecologische voetafdruk wat kleiner hebben.
Zoals gezegd, koffie zet ik met de hand, en het water kook ik in een fluitketel, dat komt, ik heb aan twee keer per dag een bak koffie genoeg. Maar met het apparaat moet je een minimale hoeveelheid zetten van twee kopjes, dus ik kan de helft weggooien, twee keer per dag. Dus behalve dat het aardig stroom scheelt (ca 2 euro pm), scheelt het me ook de helft van de koffie, scheelt ook al weer een eurootje per maand. Plus dat handmatig gezette koffie vele malen lekkerder blijkt te zijn, het is ietsje meer werk, maar och...
Tel al die kleine bedragen eens op, moet je eens kijken...