sephora30 schreef:Ik denk dat het zo is gegaan: jullie zitten daar te zitten zonder een bestelling, dat is uiteraard niet de bedoeling van een fastfood dus worden jullie er op aangesproken (op een nette manier), dat bevalt jou niet en spreekt de man op hoge toon tegen. Die pikt dat niet (terecht) en voila het probleem is een feit.
Zou maar zo eens kunnen :
daltrakop schreef:Mijn kennis was koffie aan het halen. Na ongeveer 10 minuten kwam hij met lege handen terug en vertelde dat er iets is en lang duurt dus straks even gaat. Prima, geen probleem.
Een mooi begin zou zijn een reconstructie van de feiten ter plekke!
Misschien valt er zelfs een korte film van te maken!
Leuk project voor iemand van de filmacademie.
Als je kennis daadwerkelijk koffie heeft besteld en heeft betaald,dan heeft hij dus een bon gehad dat hij betaald heeft.Is dat het geval,dan had je kennis deze kunnen/moeten laten zien en was dit hele probleem niet geweest.
Daarnaast,de keren dat ik bij mac donalds in Utrecht was met een vriendin en er was iets niet klaar,kregen wij een bordje met een nummer of een bonnetje mee die je op tafel moest zetten/leggen waardoor de medewerker kan zien welk tafeltje hij of zij voor de bestelling moet hebben.
Dat kan natuurlijk veranderd zijn maar dan nog blijft staan dat als kennis betaald heeft voor de koffie hij een bon heeft gekregen waarop stond dat hij betaald heeft.
Chocomelk schreef:Mc Donalds is in het algemeen een heel druk fastfoodrestaurant en als alle plaatsen bezet worden gehouden door mensen die niets nuttigen dan zorgt dat ervoor dat andere klanten weg blijven want
er is tenslotte geen zitplaats.
Mc. Donalds is eten en wegwezen.
Kan ik mij ook voorstellen maar raag dan aan iemand of je kunthelpen want je weet de oorzaak niet.. service heet dat... of fatsoen...
.
Nee, MacDonalds is de bestelling bij de kassa doen en daar ophalen en meenemen. Het is geen restaurant waar je de bestelling aan tafel doet.
Ik lees dat jij denkt... maar wat jij denkt is een ander verhaal, jouw verhaal.
ik geef toe, erg creatief maar voegt het wat toe?
Leest U wat ik schrijf?
wij zitten daar en sfeer is goed.
staat plotseling een man naast onze tafel en zegt "jullie hebben het restaurant te verlaten" op een dwingende strenge toon.
dat is wat ik schrijf en jij gelooft dat niet en verzind zelf een verhaal. Zoals je schrijft, je denkt.
denken is gekleurd maar uiteraard is dat jouw mening. Des o.k. maar zo kunnen we er nog veel meer bedenken..
We kunnen het ook anders benaderen.. stel dat het zo gebeurd is als ik vertel, mijn waarheid, hoe zou je dat dan vinden?
daltrakop schreef:Ik lees dat jij denkt... maar wat jij denkt is een ander verhaal, jouw verhaal.
Leest U wat ik schrijf?
staat plotseling een man naast onze tafel en zegt "jullie hebben het restaurant te verlaten" op een dwingende strenge toon.
dat is wat ik schrijf en jij gelooft dat niet en verzind zelf een verhaal. Zoals je schrijft, je denkt.
denken is gekleurd maar uiteraard is dat jouw mening. Des o.k. maar zo kunnen we er nog veel meer bedenken..
We kunnen het ook anders benaderen.. stel dat het zo gebeurd is als ik vertel, mijn waarheid, hoe zou je dat dan vinden?
daltrakop schreef:Ik lees dat jij denkt... maar wat jij denkt is een ander verhaal, jouw verhaal.
Leest U wat ik schrijf?
Dan nog is het volkomen terecht, als je gezellig wilt kletsen kun je dat ook op een bankje buiten doen. Daar is het nemen van een consumptie niet verplicht.
En verwijzen naar dat ene broodje dat u heeft geconsumeerd voordat u de zaak verliet en daarna weer binnenkwam is ook overdreven.
Dus, al met al, storm in een glas water. Voor niks gaat de zon op tegenwoordig en als je ergens "gezellig" wilt kletsen is afname van een consumptie heel normaal. Anders kan de sfeer zomaar "ongezellig" worden.
Wij wilde niet zomaar zitten maar een kopje koffie drinken.
ik val in herhalingen.
alles heeft een tegenbeweging ook hier.
als ik op een bankje wil praten, wat ik nooit doe, dan ga ik wel op een bankje praten maar wat is hier de bedoeling van? Wat is dit voor discussie?
Als je wilt adviseren vanuit al je wijsheid dan lees ik dat graag en wil best van je leren maar krijg het idee dat dit de bedoeling niet is. Je hoeft mij geen gelijk te geven en ik hoef niet te winnen.
ik heb mijn ervaring en waarheid gedeeld om daarover van informatie te wisselen.
We hoeven niet elkaars gelijke te zijn maar misschien kunnen we elkaar (leren) begrijpen.
anders heeft deze ontmoeting geen zin.
Als je een ander verhaal heb is ook prima, open dat draadje en ik zal komen in de hoop jou te kunnen helpen. Want dat is toch de bedoeling?
tnx
daltrakop schreef:Wij wilde niet zomaar zitten maar een kopje koffie drinken.
ik val in herhalingen.
als ik op een bankje wil praten, wat ik nooit doe, dan ga ik wel op een bankje praten maar wat is hier de bedoeling van? Wat is dit voor discussie?
Als je wilt adviseren vanuit al je wijsheid dan lees ik dat graag en wil best van je leren maar krijg het idee dat dit de bedoeling niet is. Je hoeft mij geen gelijk te geven en ik hoef niet te winnen.
ik heb mijn ervaring en waarheid gedeeld om daarover van informatie te wisselen.
We hoeven niet elkaars gelijke te zijn maar misschien kunnen we elkaar (leren) begrijpen.
Als je een ander verhaal heb is ook prima, open dat draadje en ik zal komen in de hoop jou te kunnen helpen. Want dat is toch de bedoeling?
tnx
Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.
ik val in herhalingen.
tnx
Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.
Wat heeft een handicap te maken met het optreden van de bedrijfsleider te maken.
Naar mijn idee heeft het hele verhaal over gehandicapt zijn niks met het hele verhaal te maken. Mensen die dit opvoeren in hun klacht proberen daarmee juist te bereiken dat men meer begrip heeft voor de situatie.
Deze situatie kan op iedereen, met of zonder handicap geprojecteerd worden.
ik val in herhalingen.
tnx
Ik denk ondertussen dat je gewoon bezig bent met stangen en zuigen. Sorry hoor. Je wilt een discussie en je wil leren, maar als iemand het niet met je eens is dan ga je er dwars tegen in, en vertel je dat die ander er maar van alles bij verzint. De enige discussie die jij wil is dat jij gelijk hebt en dat jouw waarheid overeenkomstig de feiten is. Maar dat is geen discussie natuurlijk, en echt leren wil je ook niet, dat is me ook wel duidelijk. Er zijn genoeg tegenargumenten gegeven, maar die negeer je gewoon/wil je niet onder ogen zien.
daltrakop schreef:Die man vertelde dat hij de baas van deze Mc Donalds is en wilde dat wij zijn zaak verlaten. Ik zij dat dit asociaal gedrag is.
Redelijk onbeschoft van u, dunkt mij. U beticht een medewerker, bedrijfsleider zelfs van asociaal gedrag met als enige reden dat hij u verzoekt bij het niet nemen van een consumptie het pand te verlaten?
De rest van het verhaal is kul en doet niet terzake - de bedrijfsleider heeft géén onvertogen woord geuit vóór dat u hem meteen al van asociaal gedrag betichtte. Als de man al open stond voor enige uitleg dan heeft u zèlf ter plekke die deur keihard dichtgeknald.
Voortaan eerst even nadenken en rustig aanbieden om alsnog consumpties te gaan halen lijkt me een beter plan van aanpak.
Uzelf belachelijk maken door bovenstaand kulverhaal op een consumentensite te zetten is wel het láátste wat u gedaan zou moeten hebben. Ik zou vooral eens terug gaan om excuus aan te bieden als ik u was.
olaf79 schreef:Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.
Het hebben van een handicap geeft niemand een vrijbrief om onbeschoft te zijn of te denken dat de wereld zich maar aan jou heeft aan te passen.
Ik heb gewerkt met gehandicapten waar ik ook regelmatig mee dagjes uit ging of kleding kopen of iets in die trant en ik heb nog nooit een probleem gehad met onbeschoft personeel ten opzichte van de gehandicapte persoon.
Daarnaast herhaal ik nog maar eens wat ik eerder geschreven heb,als je kennis daadwerkelijk koffie heeft besteld en betaald dan heeft hij dus een bon ontvangen die hij kon laten zien.
eleven schreef:Niemand van de aanwezige leden was er bij deze voorval betrokken, toch weten wederom bepalde mensen, dat TS niet de waarheid spreekt.
TS spreekt ZIJN waarheid, dat hoeft niet DE waarheid te zijn. Ieder mens kan wel bedenken dat als er echt geen enkele reden is, je niet een winkel hoeft te verlaten! Bovendien heeft ieder verhaal 2 kanten, hier hoor je er maar 1.
Als ieder TS ZIJN waarheid verteld, dan zijn alle topic´s ongeloofwaardig, want in de meeste topic hoor je maar 1 verhaal.
En op je opmerking over trollen zal ik maar niet in gaan! Vooral niet omdat JIJ die opmerking maakt (ja, ga maar meteen weer melden)
Oh ja, vertel, weet namelijk niet wat je bedoeld!
Melden doen wel andere, hoef ik niet te doen, of heb jij mijn bericht gemeld!
olaf79 schreef:Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.
Het hebben van een handicap geeft niemand een vrijbrief om onbeschoft te zijn of te denken dat de wereld zich maar aan jou heeft aan te passen.
Ik heb gewerkt met gehandicapten waar ik ook regelmatig mee dagjes uit ging of kleding kopen of iets in die trant en ik heb nog nooit een probleem gehad met onbeschoft personeel ten opzichte van de gehandicapte persoon.
Daarnaast herhaal ik nog maar eens wat ik eerder geschreven heb,als je kennis daadwerkelijk koffie heeft besteld en betaald dan heeft hij dus een bon ontvangen die hij kon laten zien.
Wat schrijft TS?
Mijn kennis was koffie aan het halen. Na ongeveer 10 minuten kwam hij met lege handen terug en vertelde dat er iets is en lang duurt dus straks even gaat. Prima, geen probleem.
Mijn kennis was koffie aan het halen. Na ongeveer 10 minuten kwam hij met lege handen terug en vertelde dat er iets is en lang duurt dus straks even gaat. Prima, geen probleem.
Dat zegt niks over het feit ok die kennis ook daadwerkelijk koffie heeft besteld en betaald. Blijkbaar is dit niet gebeurd want dan had TS of haar kennis wel melding van gemaakt richting bedrijfsleider.
Wat schrijft TS?
Lezen blijft moeilijk voor sommige.
ALS hij daadwerkelijk heeft besteld.Bij mac kan je bestellen en betalen.,dan wordt het of gebracht of er wordt geroepen dat je bestelling klaar is.(Het kan zelfs bij de mac gebeuren dat het even niet klaar staat.)Dan heeft hij dus wel besteld en betaald maar komt op dat moment met lege handen naar het tafeltje.
Als hij niet heeft besteld en dus ook niet betaald,dan komt hij ook met lege handen naar het tafeltje maar staat de bedrijfsleider dus gewoon in zijn recht om hem weg te sturen.
Er is dan geen bestelling gedaan en iedereen kan wel zeggen dat ze zo gaan bestellen,dat wil niet zeggen dat ze dat ook gaan doen.
gilas schreef:
Wat schrijft TS?
Lezen blijft moeilijk voor sommige.
ALS hij daadwerkelijk heeft besteld.Bij mac kan je bestellen en betalen.,dan wordt het of gebracht of er wordt geroepen dat je bestelling klaar is.(Het kan zelfs bij de mac gebeuren dat het even niet klaar staat.)Dan heeft hij dus wel besteld en betaald maar komt op dat moment met lege handen naar het tafeltje.
Als hij niet heeft besteld en dus ook niet betaald,dan komt hij ook met lege handen naar het tafeltje maar staat de bedrijfsleider dus gewoon in zijn recht om hem weg te sturen.
Er is dan geen bestelling gedaan en iedereen kan wel zeggen dat ze zo gaan bestellen,dat wil niet zeggen dat ze dat ook gaan doen.
Inderdaad is lezen moeilijk!
TS schrijft nergens, dat koffie besteld is, maar omdat er te veel mensen aan de balie stonden, wilde hij later terugkomen.