LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas deze wet voor deze tijd ? Atuteurs worden slapend rijk.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BenFree

Re: Pas deze wet voor deze tijd ? Atuteurs worden slapend rijk.

Ongelezen bericht door BenFree »

Hallo Kweenie,

6.05 euro is wel +/- 30% van 19,99 maar ik wil ook 2.50 betalen, maar die wet zegt ook dit, als je boven 16GB kan gebruiken, dan moet je 5 euro betalen, dat is incl. BTW 6.05 euro..
Als je wilt, dan mag je proberen bij te bestellen bij Kijkshop..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
GJvdZ schreef:
BenFree schreef:
Auteurs zijn gewent om milionen geld te verdienen, nu verdienen ze als gewone mens. Dat vinden ze niet leuk.
Dat betreft slechts enkelen. De gemiddelde muzikant in Nederland moet erg z'n best doen om boven de bijstandsnorm te komen.
Dat komt omdat de vergoeding via de platenmaatschappij schikbarend laag is. Vooral de platenmaatschappij wordt erg rijk. Nu streamingdiensten als spotify en deezer de rol van de platenmaatschappij overnemen verdienen artiesten ZELF voor hun populariteit. Dit kan oplopen tot miljoenen per jaar voor een top artiest, terwijl die miljoen vroeger vooral naar de platenmaatschappij gingen. De platenmaatschappij is vooral hard getroffen.
1- Streamingdiensten nemen de rol van de retailer over, niet die van platenmaatschappijen. Streamingdiensten geven geen voorschotten aan artiesten en doen niets aan marketing voor de artiesten.
2- Streamingdiensten betalen de rechten aan de rechthebbenden. Dat kan een uitgeverij, platenmaatschappij of artiest die alles in eigen beheer doet zijn. Dat is dus niets anders dan in het oude model.
3- De lage vergoedingen die een artiest krijgt hangt van verschillende factoren af. Als je als artiest een contract hebt hangt daar ook een voorschot aan vast dat gebruikt wordt voor opnames, marketing e.d. Dat voorschot wordt uit de opbrengsten terugbetaald, waardoor het lijkt dat er weinig overblijft. Daarnaast neemt de platenmaatschappij het risico, waardoor nieuwe artiesten een relatief lage vergoeding krijgen. Gevestigde artiesten (met een lager risico) kunnen meer bedingen.
4- Het is een illusie om te denken dat artiesten alles zelf kunnen gaan doen nu de technologie een hoop barrieres heeft weggenomen. Opnemen is nog steeds duur (als je het goed wilt doen) en als je dat als zelfstandig artiest wilt ophoesten moet je toch een suikeroompje hebben. Zorgen dat je in Spotify komt is inderdaad makkelijker dan een CD fabriceren en distribueren, maar je moet wel marketing doen om bekend te maken dat je iets gemaakt hebt. Artiesten hebben daar helemaal de tijd niet voor om dat allemaal zelf te doen en hebben dus de platenmaatschappijen en uitgeverijen nodig voor heel veel activiteiten. De meeste succesvolle eigen beheer artiesten zijn eerst succesvol geworden m.b.v. een platenmaarschappij en toen er genoeg middelen waren hebben ze hun eigen platenmaatschappij opgericht. Er is vooralsnog geen enkele artiest die in eigen beheer is doorgebroken.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

BenFree schreef:Hallo Kweenie,

6.05 euro is wel +/- 30% van 19,99 maar ik wil ook 2.50 betalen, maar die wet zegt ook dit, als je boven 16GB kan gebruiken, dan moet je 5 euro betalen, dat is incl. BTW 6.05 euro..
Alsjeblieft een nokia mobiel zonder extra kosten.
http://www.kijkshop.nl/product/132222/t ... nokia-100/

BenFree

gilas schreef:
BenFree schreef:Hallo Kweenie,

Alsjeblieft een nokia mobiel zonder extra kosten.
http://www.kijkshop.nl/product/132222/t ... nokia-100/
Ik wil graag een telefoon met camera en mp3 speler om eigen kinderen photo op te slaan en mp3 om te kunnen gesprekken van kinderen op te nemen en opslaan op jou telefoon en dat later op nieuwe kunnen luisteren..
Ik luister geen muziek op mijn telefoon, waarom moet ik die heffing betalen ?
in Den Haag 2de kamer geef ze meer tijd en aandacht voor auteurs dan belasting betalers over deze probleem..

Auteurs moeten hun producten zelf beschermen, niet hun probleem aan andere mensen overdragen.
Als auteurs dat niet kan of niet weten (moeten ze stopen met zingen en schrijven), dan moeten een opleiding volgen bij Apple (itunes). Ze weten wel hoe dit kunnen beschermen en verkopen. Ze doen al goed

Deze probleem lijk zoo : Bijvoorbeeld, Ik gooi geld op de straat, als dat iemand pakt en weg loopt, dan moet ik dat geld krijgen via een of andere heffing (op dit moment via thuiskopieheffing) . Welke wereld leven we nu ?

BenFree

Now, ik denk de feest is voorbij voor die mensen die slapend geld verdienen van Thuiskopieheffing.....

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... -Hof.dhtml

encore

Ongelezen bericht door encore »

Volgens mij begrijp jij het echt helemaal niet. Maar dan ook echt HELEMAAL niet.

BenFree

maar, het gaat wel goede kant op.
Zodat we af komt van thuiskopieheffing....

Met deze verbod worden niet iedereen geraakt, terwijl 5 tot 10% mensen muziek luister op hun telefoon of PC.

Telefoon : om te bellen.
Computer : om te werken
exc.....................

We kopen niet alle apparaten om muziek te luisteren. maar alleen radia kopen we voor. Dus daar mag wel die heffing.

encore schreef:Volgens mij begrijp jij het echt helemaal niet. Maar dan ook echt HELEMAAL niet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BenFree, in welke eeuw leef jij?

Gesloten