witte angora schreef:Ok ja, ik had even iets te snel gelezen blijkbaar. Maar als de zwager tandarts was, dan is dat in een verleden, en dingen uit het verleden kunnen nu eenmaal anders zijn dan in het heden... Misschien dat dit meespeelt in de teleurstelling?
Dat denk ik ook, denk dat zwager in het verleden altijd klaar stond voor zijn
familie leden.
Chocomelk schreef:
Vroem is tandarts dus die weet wel waar hij over praat.
Waar slaat deze opmerking op? Waar zeg ik dat dit niet zo is. Ik vind alleen dat gezeur van hoor en wederhoor belachelijk, tandarts, chirurg, minister-president, koningin of niet
Chocomelk schreef: TS heeft hier niet alles beschreven, andere leden haalde erbij wat TS op een ander
forum had beschreen en daar blijkt dat ze ook de tandarts niet echt menselijk behandeld heeft met
schelden, althans ik vind dat niet normaal.
Ik begrijp wel dat iemand teleurgesteld is, zeer zeker, maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier gezegd worden dan zonder te schelden.
Wanneer je hulp vraagt en je wordt afgewezen kunnen de gemoederen verhit raken. Dat heeft echter niets met de vraagstelling te maken.
Klopt maar als de gemoederen verhit raken omdat een tandarts zegt dat het geen spoed is en dat je s'morgens maar moet komen dan hoeft men niet te gaan schelden aan de telefoon.
Ik vind dat zelf niet normaal.
Dat ik niet naar mijn zwager ben gegaan is, omdat na de zelfmoord van mijn zus jaren geleden het contact is verbroken. Ik ben door 1 van de tandartsen na mijn scheiding als een hond behandeld, toen ik nog getrouwd was en geld had was ik mevrouw. Het geld dus dus 1 tandarts waar ik zo boos op was. De ander heb ik normaal behandeld. Blijf het raar vinden dar geen van de tandartsen ook maar iets vroeg, maar gewoon weigeren.
Chocomelk schreef:Klopt maar als de gemoederen verhit raken omdat een tandarts zegt dat het geen spoed is en dat je s'morgens maar moet komen dan hoeft men niet te gaan schelden aan de telefoon.
Nogmaals, het gaat om de vraagstelling, niet om het schelden.
En wat zou jij zeggen wanneer jij de spoedtandarts belt omdat je partner met hartklachten flauwgevallen van de pijn op de grond ligt en die tandarts zegt doodgewoon komt u maar morgen op het spreekuur?
Ja meneer?
stokroosje schreef:Dat ik niet naar mijn zwager ben gegaan is, omdat na de zelfmoord van mijn zus jaren geleden het contact is verbroken. Ik ben door 1 van de tandartsen na mijn scheiding als een hond behandeld, toen ik nog getrouwd was en geld had was ik mevrouw. Het geld dus dus 1 tandarts waar ik zo boos op was. De ander heb ik normaal behandeld. Blijf het raar vinden dar geen van de tandartsen ook maar iets vroeg, maar gewoon weigeren.
Kijk, dan zit er dus ook achter de boosheid een heel begrijpelijk verhaal. Niet om het goed te praten, maar ik kan me nu wel indenken dat er ergens een stop sprong.
Ik denk dat het toch het beste is te doen wat ik al eerder heb geschreven: een rustig en open gesprek voeren met de zorgverlener, om het respect over en weer weer terug te krijgen. Mocht dat niet lukken, dan is het misschien wijsheid een andere tandarts te zoeken, alhoewel niet iedere tandarts een goede tandarts is, tegenwoordig.
Chocomelk schreef:Klopt maar als de gemoederen verhit raken omdat een tandarts zegt dat het geen spoed is en dat je s'morgens maar moet komen dan hoeft men niet te gaan schelden aan de telefoon.
Nogmaals, het gaat om de vraagstelling, niet om het schelden.
En wat zou jij zeggen wanneer jij de spoedtandarts belt omdat je partner met hartklachten flauwgevallen van de pijn op de grond ligt en die tandarts zegt doodgewoon komt u maar morgen op het spreekuur?
Ja meneer?
De ene persoon is de andere persoon niet, de ene is beter in dingen verwoorden.
U haalt ook de hartklachten erbij, dit is helemaal niet van toepassing.
Het is vreselijk als je geweigerd word, kan me dat heel goed voorstellen maar ik zou wel een normaal
gesprek kunnen voeren ja zonder te schelden.
Ik zou mijn gevoelens toch wel kunnen zeggen tegen tandarts zonder te schelden.
dat de eerste tandarts, die niet in de kring dienst had waar patiënt ingeschreven is in de praktijk niet hielp is logisch Als ik het goed begrijp stuurde die wel door naar de goede dienst. die heeft dus niets verkeerd gedaan. De scheldpartij die daarop volgde is denk ik ook meer ingegeven door een stuk voorgeschiedenis dan andere dingen, erg subjectief allemaal.
Als het zo is de wel dienstdoende tandarts niet eens wat basisvragen heeft gesteld is dat fout, niet het niet helpen op zich. Met de wetenschap van hartklachten en dat flauwvallen had ik denk ik ook niet behandeld op zon tijdstip, onverantwoord namelijk. Eerst zou ik de uitslag willen weten van onderzoek, om te weten of patiënt in een voldoende conditie is om überhaupt verdoofd (bij ernstige kiespijn heb je best zware verdoving nodig) en behandeld te worden....dus dan zou ik zeggen: eerst naar de huisarts/huisartsenpost.
Een behandeling dan gaan afdwingen is niemand bij gebaat , in de eerste plaats patiënt zelf niet.
M\aar die keuze moet wel op basis van de goede gegevens genomen worden.
Als het zo is de wel dienstdoende tandarts niet eens wat basisvragen heeft gesteld is dat fout, niet het niet helpen op zich. Met de wetenschap van hartklachten en dat flauwvallen had ik denk ik ook niet behandeld op zon tijdstip, onverantwoord namelijk. Eerst zou ik de uitslag willen weten van onderzoek, om te weten of patiënt in een voldoende conditie is om überhaupt verdoofd (bij ernstige kiespijn heb je best zware verdoving nodig) en behandeld te worden....dus dan zou ik zeggen: eerst naar de huisarts/huisartsenpost.
Een behandeling dan gaan afdwingen is niemand bij gebaat , in de eerste plaats patiënt zelf niet.
M\aar die keuze moet wel op basis van de goede gegevens genomen worden.
Kijk, dit is duidelijker. Daar is n.l. niet (zo goed) op gereageerd: hartpatiënt en verdoving. Dat herken ik heel goed: Echtgenoot had ooit eenzelfde probleem (en ik mag een boon worden waarom die dingen altijd in een weekend plaatsvinden, maar is waar) maar hij werd 's-nachts bij de toen nog EHBO geholpen. Wel in het Ziekenhuis die alle gegevens hadden. En nee, dat ging niet zomaar, want het bloed was veel te dun (Marcoumar). Moest toen dagen stoppen daarmee en kreeg tussentijds fikse pijnstillers in de vorm van injecties. Wel werd hij in het ziekenhuis gehouden. Pas na 5 dagen (ja, weer in het weekend) heeft de kaakchirurg hem kunnen helpen; maar zijn gezondheid was toen al te fragiel voor behandeling (gewone) tandarts, omdat hij ook nog darm- en blaaskanker behandelingen kreeg. Daarom kan ik me wel een beetje voorstellen waarom Stokroosje eventjes door het lint ging.
Sorry zit niet de hele tijd achter internet, mijn vriend heeft een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Heb ook andere dingen te doen, zoals sporten om stress uit mijn lichaam te krijgen
Dan bedoel ik ook echt stress, als het zo doorgaat zit ik binnenkort in een scootmobiel, dus ik sport onder begeleiding, omdat ik niet kan lopen van de rugpijn.
stokroosje schreef:Sorry zit niet de hele tijd achter internet, mijn vriend heeft een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Heb ook andere dingen te doen, zoals sporten om stress uit mijn lichaam te krijgen
Sorry, ik weet wat een pijn het kan doen als je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan, maar ik kan nou niet zeggen dat zoiets een spoedgeval is. Ik heb laatste keer bijna 14 dagen moeten wachten tot de tandarts de benodigde anderhalf uur vrij kon maken...
Sorry, ik weet wat een pijn het kan doen als je een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan, maar ik kan nou niet zeggen dat zoiets een spoedgeval is. Ik heb laatste keer bijna 14 dagen moeten wachten tot de tandarts de benodigde anderhalf uur vrij kon maken...
Dan had je een aanvaardbare, met paracetamolletjes opvangbare pijn of een tandarts zonder gevoel. Ik kon gelijk de volgende dag (tussendoor) terecht voor die "fijne behandeling". Sorry.