Ook dit kan ik nergens lezen.ruud_a schreef:misschien waren er niet veel mensen met een testament en een gedeelde bankrekening.eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.ruud_a schreef:
maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)
dat betekent dus dat het zonder die verklaring ook kan.
dan moet ABNAMRO toch eens uitleggen waarom alle andere mensen die 600 euro wel hebben moeten uitgeven.
ze lezen per ongeluk toch mee, dus misschien kunnen ze ook een reactie geven.
De ABNAMRO geeft blijkbaar toe dat er een probleem is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abn kan rekeningen overledene niet kosteloos sluiten
Re: abn kan rekeningen overledene niet kosteloos sluiten
Waar baseer je dat op???eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.ruud_a schreef:maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
dan moet ABNAMRO toch eens uitleggen waarom alle andere mensen die 600 euro wel hebben moeten uitgeven.
CB schreef:Waar baseer je dat op???eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.ruud_a schreef:
maar nu kan het dus opeens blijkbaar zonder die verklaring van erfrecht, tenzij de ABNAMRO dat geld op tafel legt.(grapje)
Gewoon een antwoord op deze stelling, die niemand weet!
Raar antwoord. In het verleden zullen er veel mensen zijn geweest die die kosten wel hebben moeten betalen, aangezien een verklaring van erfrecht toe wel verplicht was.
Wat raar, je ziet toch, dat er ook zonder verklaring van erfrecht de rekening kan gesloten worden.CB schreef:Raar antwoord. In het verleden zullen er veel mensen zijn geweest die die kosten wel hebben moeten betalen, aangezien een verklaring van erfrecht toe wel verplicht was.
Dus is het een aanname , dat er vele mensen die kosten moesten maken.
Zo te lezen zijn er al twee, met TS drie mensen welke geen verklaring nodig hadden om de rekening te sluiten. hier op het forum.
Maar je beweert, dat behalve TS niemand die kosten maakt en dat kun je toch niet hard maken. Wellicht zijn er mensen, die het verzoek om een verklaring van erfrecht zonder slag of stoot inwilligen of ben jij er 100% zeker van dat dit niet zo is.
Ik beweer niets.CB schreef:Maar je beweert, dat behalve TS niemand die kosten maakt en dat kun je toch niet hard maken. Wellicht zijn er mensen, die het verzoek om een verklaring van erfrecht zonder slag of stoot inwilligen of ben jij er 100% zeker van dat dit niet zo is.
Ruud beweert, dat ALLE mensen de kosten hebben moeten maken en dat is onjuist.
Gilas, TS ik mijzelf hebben geen kosten gemaakt, dus het zijn niet alle mensen., helemaal te zwijgen van de rest wat we hier niet weten.
Dus lees ook de rest van het topic.
Dat er mensen zijn, die wel een verklaring van erfrecht hebben aangevraagd, is misschien zo, maar het hebben niet ALLE een verklaring aangevraagd.
Gewoon een antwoord op deze stelling, die niemand weet!ruud_a schreef:
Volgens mij heb jij dit toch echt geschreven in jouw posting op "door ruud_a » 15 maart 2014 00:49".eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.
Ja, heb ik geschreven, maar ook "eventueel", misschien niet helemaal duidelijk, omdat de rest van de zin ondergegaan is,namelijk "hier op het forum".CB schreef:Volgens mij heb jij dit toch echt geschreven in jouw posting op "door ruud_a » 15 maart 2014 00:49".eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.
Dus opnieuw:
Behalve TS is er niemand hier op het forum, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.
Er zijn wel drie mensen, die het niet gedaan hadden en toch de rekening hebben kunnen opheffen.
Om dan meteen alles recht te zetten, wat niet juist is,dit bericht:
CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.
Dus deze kosten zijn dan aan de bank verschuldigd.Eric321 schreef: Nu had ik direkt zoiets van: dan blijven ze maar ongebruikt open, maar nu realiseer ik me dat dat niet kosteloos kan, kost toch zo'n 20 euro per jaar, als ik nog 30 jaar te leven heb kost dat dus 600 euro. dat is dan ongeveer gelijk aan een akte van erfrecht. dit is toch een belachelijke situatie?
Tevreden?
Nee, want mijn bericht is wel juist. TS verwijst met de kosten die hij moet betalen als de rekeningen blijven lopen, naar de kosten die hij kwijt zou zijn voor een akte van erfrecht.eleven schreef:Ja, heb ik geschreven, maar ook "eventueel", misschien niet helemaal duidelijk, omdat de rest van de zin ondergegaan is,namelijk "hier op het forum".CB schreef:Volgens mij heb jij dit toch echt geschreven in jouw posting op "door ruud_a » 15 maart 2014 00:49".eleven schreef:Behalve TS is er niemand, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.
Dus opnieuw:
Behalve TS is er niemand hier op het forum, die eventueel 600 Euro heeft moeten betalen.
Er zijn wel drie mensen, die het niet gedaan hadden en toch de rekening hebben kunnen opheffen.
Om dan meteen alles recht te zetten, wat niet juist is,dit bericht:
CB schreef:Die € 600 zijn ook geen kosten om de rekening af te sluiten, maar om een verklaring van erfrecht door de notaris op te laten maken. Het zijn dus kosten, die aan de notaris moeten worden betaald en niet aan de bank. Lees het eerste bericht van TS nog maar eens goed.Dus deze kosten zijn dan aan de bank verschuldigd.Eric321 schreef: Nu had ik direkt zoiets van: dan blijven ze maar ongebruikt open, maar nu realiseer ik me dat dat niet kosteloos kan, kost toch zo'n 20 euro per jaar, als ik nog 30 jaar te leven heb kost dat dus 600 euro. dat is dan ongeveer gelijk aan een akte van erfrecht. dit is toch een belachelijke situatie?
Tevreden?
Het gaat dus om de kosten voor het beëindigen van de rekeningen en niet om de kosten voor het handhaven van de rekeningen.
CB schreef: Nee, want mijn bericht is wel juist. TS verwijst met de kosten die hij moet betalen als de rekeningen blijven lopen, naar de kosten die hij kwijt zou zijn voor een akte van erfrecht.
Het gaat dus om de kosten voor het beëindigen van de rekeningen en niet om de kosten voor het handhaven van de rekeningen.
Juist, maar de kosten voor het handhaven van de rekening worden aan de bank betaald.
Als hij de rekeningen aanhoud heeft hij precies dezelfde kosten als voor een verklaring van erfrecht, dat is alles wat hij heeft geschreven.
Intussen heeft hij toch zonder een cent te betalen, de rekeningen kunnen opheffen.Punt
Alleen was het de bedoeling van TS om de rekeningen niet te handhaven. Punt
ik geef toe, dat mijn stelling alle mensen niet onderbouwd is.
dat is een aanname gebaseerd op het feit dat de ABNAMRO volgens TS om een vrijstelling vraagt.
en dat bij TS ook hardnekkig vol heeft gehouden.
je neemt aan dat dit dan van toepassing is op alle mensen in haar situatie.
maar de ABNAMRO voelt zich blijkbaar niet geroepen om de verwarring over die vrijstelling op dit forum uit te leggen.
mogelijk heeft de ABNAMRO liever dat we niet te veel weten over dit verhaal.
dat is een aanname gebaseerd op het feit dat de ABNAMRO volgens TS om een vrijstelling vraagt.
en dat bij TS ook hardnekkig vol heeft gehouden.
je neemt aan dat dit dan van toepassing is op alle mensen in haar situatie.
maar de ABNAMRO voelt zich blijkbaar niet geroepen om de verwarring over die vrijstelling op dit forum uit te leggen.
mogelijk heeft de ABNAMRO liever dat we niet te veel weten over dit verhaal.