LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] diefstal albert heijn met zelfscannen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:
mensen maken fouten.
En daarvoor worden we dan ook gestraft. Of pleit je voor rechtsongelijkheid door de ene persoon die een foutje maakt wel te straffen en de andere niet? Op welke basis zou je onderscheid willen maken tussen "een foutje" en "bewust jatten en zeggen dat het een foutje is".

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef:
mensen maken fouten.
En daarvoor worden we dan ook gestraft. Of pleit je voor rechtsongelijkheid door de ene persoon die een foutje maakt wel te straffen en de andere niet? Op welke basis zou je onderscheid willen maken tussen "een foutje" en "bewust jatten en zeggen dat het een foutje is".
daar hoef ik geen onderscheid in te maken, daar hebben we rechters voor.
die hebben er voor gekozen en geleerd om dat onderscheid te maken (hoop ik).
ik refereer alleen aan de nederlandse wet.

maar een ander voorbeeld dan.
stel dat u een kind hebt dat per ongeluk een glas laat vallen en dat breekt, zou u het kind het zelfde behandelen, als dat kind het glas tegen de muur stuk zou gooien, of kijkt u daar dan anders tegenaan?
in beide gevallen is het glas kapot, dus beide keren straffen?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door gilas »

ruud_a schreef:en zoals gezegd, daar zal de aanklager een zware kluif aan hebben.

2 grote,niet te missen kratten bier niet scannen...ik denk dat de aanklager daar niet zo een hele zware kluif aan zal hebben,het is geen klein pakje boter of pak koffie die je over het hoofd kan zien.
Daarbij maakt TS zelf de keuze om zelf te scannen en heeft daar dus de verantwoording bij dat hij alles scant en betaald.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door ruud_a »

gilas schreef:
ruud_a schreef:en zoals gezegd, daar zal de aanklager een zware kluif aan hebben.

2 grote,niet te missen kratten bier niet scannen...ik denk dat de aanklager daar niet zo een hele zware kluif aan zal hebben,het is geen klein pakje boter of pak koffie die je over het hoofd kan zien.
Daarbij maakt TS zelf de keuze om zelf te scannen en heeft daar dus de verantwoording bij dat hij alles scant en betaald.
u blijft om het stuk opzet heendraaien.
dat je 2 kratjes bier niet kunt vergeten te scannen is alleen maar een veronderstelling.
het is dan aan de officier van justitie om dat te bewijzen.
en misschien zette u de 2 kratjes in uw kar en kwam de buurvrouw langs met de laatste roddels.
nooit meer aan het scannen gedacht.

de klant hoeft niet te bewijzen dat hij het bier niet met opzet heeft meegenomen.
de officier moet bewijzen, dat het wel opzet was.
alleen het onbetaald meenemen van dat bier bewijst geen opzet.
en als de opzet niet bewezen wordt, is het dus ook geen stelen.
zo werkt het strafrecht.
dat hoeft u niet leuk te vinden, maar zo zit het wel in elkaar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door dhc »

Ruud, stop met je onzin. Je hebt er geen verstand van....een winkelier hoeft niets te bewijzen. Zijn verklaring, ondersteund door camerabeelden en getuigen is voldoende om tot een veroordeling/aanhouding over te gaan. Ik heb - TIG jaar in de branche gewerkt en ken de spelregels.
En nogmaals, TWEE kratten bier vergeet je niet.....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Twee kratten bier kun je wel vergeten: het is TS gebeurd.
Groot, klein, 1,2, of een dozijn artikelen, vergeten is vergeten, vlgs kun je niet stellen dat je het ene artikel makkelijker kunt vergeten dan het andere.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:Twee kratten bier kun je wel vergeten: het is TS gebeurd.
Groot, klein, 1,2, of een dozijn artikelen, vergeten is vergeten, vlgs kun je niet stellen dat je het ene artikel makkelijker kunt vergeten dan het andere.
Tuurlijk kun je dat wel stellen. Dat zie je hier toch ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Twee kratten bier kun je wel vergeten: het is TS gebeurd.
Groot, klein, 1,2, of een dozijn artikelen, vergeten is vergeten, vlgs kun je niet stellen dat je het ene artikel makkelijker kunt vergeten dan het andere.
Tuurlijk kun je dat wel stellen. Dat zie je hier toch ook.
Inderdaad. :)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door ruud_a »

dhc schreef:Ruud, stop met je onzin. Je hebt er geen verstand van....een winkelier hoeft niets te bewijzen. Zijn verklaring, ondersteund door camerabeelden en getuigen is voldoende om tot een veroordeling/aanhouding over te gaan. Ik heb - TIG jaar in de branche gewerkt en ken de spelregels.
En nogmaals, TWEE kratten bier vergeet je niet.....
we zullen het niet eens worden.
ik heb al verteld dat er veel dingen gebeuren op basis van bluf.
daar heb ik ook een aantal voorbeelden van gegeven.
de meeste zaken komen niet bij de rechter, omdat mensen een schikking accepteren.
maar de wet is duidelijk en daar zal ook een rechter zich aan moeten houden.

overigens vergeet je TWEE kratjes bier net zo makkelijk als 1 kratje bier.
1 je pakt een kratje (met twee handen, want het is zwaar en je kunt dus geen scanner vasthouden).
2 je pakt het volgende kratje, omdat eerst twee kratjes pakken makkelijker is dan 1 kratje pakken en scannen en dan het tweede kratje (weer met twee handen, dus weer geen scanner)
3 je laat je afleiden door een schone jonkvrouw, of de buurvrouw met roddels.
4 je loopt door zonder de kratjes te hebben gescand.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door dhc »

Prachtig verhaal, maar de praktijk is anders. In al de jaren dat ik werkzaam was in de branche alle smoezen en excuses wel gehoord....TWEE kratten bier vergeten? Dan moet je naar de oogarts.....en niet zoveel drinken. Korsakov tast je geheugen aan....
En je actie klopt niet: je scant eerst krat één, dan op de kar,vervolgens herhaal je dit bij krat twee. Moeilijk? Neu......

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

ruud_a schreef:
dhc schreef:Ruud, stop met je onzin. Je hebt er geen verstand van....een winkelier hoeft niets te bewijzen. Zijn verklaring, ondersteund door camerabeelden en getuigen is voldoende om tot een veroordeling/aanhouding over te gaan. Ik heb - TIG jaar in de branche gewerkt en ken de spelregels.
En nogmaals, TWEE kratten bier vergeet je niet.....
we zullen het niet eens worden.
ik heb al verteld dat er veel dingen gebeuren op basis van bluf.
daar heb ik ook een aantal voorbeelden van gegeven.
de meeste zaken komen niet bij de rechter, omdat mensen een schikking accepteren.
maar de wet is duidelijk en daar zal ook een rechter zich aan moeten houden.

overigens vergeet je TWEE kratjes bier net zo makkelijk als 1 kratje bier.
1 je pakt een kratje (met twee handen, want het is zwaar en je kunt dus geen scanner vasthouden).
2 je pakt het volgende kratje, omdat eerst twee kratjes pakken makkelijker is dan 1 kratje pakken en scannen en dan het tweede kratje (weer met twee handen, dus weer geen scanner)
3 je laat je afleiden door een schone jonkvrouw, of de buurvrouw met roddels.
4 je loopt door zonder de kratjes te hebben gescand.
Maar dan moet je wel een beetje voorstellingsvermogen hebben om je dit in te kunnen denken.
Als je geen inlevingsvermogen hebt en vasthoudt aan hoe het zou moeten (en 99 vd 100 x gedaan wordt) is het moeilijk daar van af te wijken.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Twee kratten bier kun je wel vergeten: het is TS gebeurd.
Groot, klein, 1,2, of een dozijn artikelen, vergeten is vergeten, vlgs kun je niet stellen dat je het ene artikel makkelijker kunt vergeten dan het andere.
Hou toch op.een pak koffie,een pakje boter,etc die kleine zaken kun je vergeten maar 2 kratten bier vergeet je niet zomaar.
Dat TS dit wel gebeurd zegt gewoon heel veel over TS en ik geloof niet in het verhaal van TS.
Het is wel vaker gebeurd dat mensen iets vergeten en die worden niet op deze manier behandeld,dus er is gewoon meer gebeurd of TS verteld niet de waarheid.
ruud_a schreef:3 je laat je afleiden door een schone jonkvrouw, of de buurvrouw met roddels.
Helaas voor jou maar dat is geen excuus om maar niet te scannen.
Dan scan je je boodschappen maar nog een keer in plaats van niet te scannen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Schade, 400 euro bekeuring, winkelverbod en een strafblad.
Waar komt dat strafblad vandaan? Meen je dat, dat dit voor eeuwig vermeld blijft, 1 x vergeten te scannen?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef: Schade, 400 euro bekeuring, winkelverbod en een strafblad.
Waar komt dat strafblad vandaan? Meen je dat, dat dit voor eeuwig vermeld blijft, 1 x vergeten te scannen?
Nee, 1x diefstal. Niet 1x vergeten te scannen.

En ja, natuurlijk blijft dat voor eeuwig staan. Hoe moet anders het verleden van iemand gecontroleerd worden?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:
Jolijn schreef:Twee kratten bier kun je wel vergeten: het is TS gebeurd.
Groot, klein, 1,2, of een dozijn artikelen, vergeten is vergeten, vlgs kun je niet stellen dat je het ene artikel makkelijker kunt vergeten dan het andere.
Hou toch op.een pak koffie,een pakje boter,etc die kleine zaken kun je vergeten maar 2 kratten bier vergeet je niet zomaar.
Dat TS dit wel gebeurd zegt gewoon heel veel over TS en ik geloof niet in het verhaal van TS.
Houd ook op, net zo goed als jij je kunt voorstellen dat je kleine dingen makkelijk kunt vergeten, is er een 'logica' ( zie bijv. berichten @wa en @ruud-a) dat je grote dingen vergeet.
Wat zegt dit over TS? Dat hij een beetje verstrooid was, hoofd bij het klussen? Dat hij normaal gesproken nooit 2 kratten bier haalt?

Wat zegt het over jou dat jij je niet kunt voorstellen dat je twee kratten bier vergeet? :wink:
ik geloof niet in het verhaal van TS.
Dat maakt een hoop duidelijk.

witte angora
Berichten: 31973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik het zo zeggen: als ik iets zou willen stelen, zou ik iets stelen dat niet zo gauw opvalt. Iets dat ik in de binnenzak van mijn jas kan steken. Of een winkelwagen vol met zooi, en dat ligt er 'ineens' iets tussen, wat iedereen gedaan kan hebben, tot en met de kleuter drie gangpaden verderop. Maar twee grote kratten bier in een winkelwagen, nou...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef: Schade, 400 euro bekeuring, winkelverbod en een strafblad.
Waar komt dat strafblad vandaan? Meen je dat, dat dit voor eeuwig vermeld blijft, 1 x vergeten te scannen?
Nee, 1x diefstal. Niet 1x vergeten te scannen.

En ja, natuurlijk blijft dat voor eeuwig staan. Hoe moet anders het verleden van iemand gecontroleerd worden?
Officieel is het diefstal, maar TS had niet de intentie niet te betalen, dus voor hem is het 1x vergeten te scannen.
:) Ach dan valt het ook nog wel weer mee, als je op de vraag "U heeft een strafblad??!!! :shock: Waarvoor??!!" kunt antwoorden "Ik ben 1 x vergeten bier te scannen".

Ik ben zelf dan blijkbaar door het oog van de naald gekropen :wink: toen niemand ( ik ook niet - buiten pas) heeft gezien dat er bij het verlaten van de AH een (niet betaald) stokbrood rechtop in de hoek van het winkelwagentje stond.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Ja en dan heb ik ook geluk met mijn 4 onbetaalde taarten. Die vergeet ik ook nooit meer. Als je veel boodschappen hebt en die barcode van die kratjes zit op een onmogelijke plaats en je bent druk druk druk op een drukke zaterdag, je zet ze alvast onderop, de buurvrouw spreekt je aan of je wordt gebeld. Afgeleid en dan gebeuren zulk soort dingen. Gebeurd mij ook met een boodschappenbriefje. Alles wat erop staat neem je mee plus wat je ziet in de winkel maar de doos eieren waarvan je op het laatst voor je wegging dacht oje die moet ik ook halen vergeet je want je heb het op het laatste moment niet op het briefje geschreven dus tegen de tijd dat je bij de winkel bent vergeet je het. En ik ben pas 35. Ach ja, als we allemaal foutloos door het leven gingen dan werd het toch saai.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door dhc »

Ach ja, als we allemaal foutloos door het leven gingen dan werd het toch saai.
Zeker...vooral als de kosten van winkeldiefstal worden doorberekend in de prijs van de bloemkool...gehaktbal en maandverband...

Kulredenatie van je, ik hou me gewoon aan de regels en mijn leven is niet bepaald saai, zeker niet met al mijn Radarvriendjes en vriendinnetjes:)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: diefstal albert heijn met zelfscannen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jolijn schreef: Schade, 400 euro bekeuring, winkelverbod en een strafblad.
Waar komt dat strafblad vandaan? Meen je dat, dat dit voor eeuwig vermeld blijft, 1 x vergeten te scannen?
door te betalen beken je schuld en krijg je een strafblad.
dit heb ik ooit ergens gelezen.
geen idee meer waar.
misschien wel op tros radar.
maar dat strafblad krijgen staat waarschijnlijk in de kleine lettertjes van de boete.

Gesloten