LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spookbedragen 090x nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 16 Mei 2009 12:38 door marjorin
Mijn zoon heeft iets dergelijks gedaan, al betrof het hier geen spelsite maar een webcamsite. Binnen een tijdsduur van drie dagen ontdekte ik het, doordat hij de telefoon na het inbellen van de haak liet ligen, ook terwijl hij al lang niet meer met internet bezig was.

De rekening is 836 Euro, voor drie dagen. UPC reageert schriftelijk alsof ik me ervan bewust had moeten zijn dat dit kon, hoewel bij hen bekend is dat ik zelf nog nooit gebruik gemaakt heb van 0906 diensten - buiten deze 3 dagen is er nooit vanaf mijn lijn zo'n nummer gebeld. Maar volgens hen heb ik daar voor getekend toen ik mijn abonnement afsloot, ook al was ik me daar niet van bewust. Ik had die nummers dan maar moeten blokkeren als ik ze niet wilde en moet het nu zelf maar uitzoeken dus.

Het gaat om 2 nummers en ik heb beide exploitanten een brief gestuurd en aangevoerd dat mijn zoon minderjarig en niet handelingsbekwaam is voor het doen van transacties waarbij veel geld gemoeid
Bij UPC kunnen 0900 nummers gemakkelijk worden geblokkeerd met pincode. Deze kinderen mogen dan wel niet handelingsbekwaam zijn maar zoals u ziet wel degelijk in staat dergelijke 0900nummers draaien met alle gevolgen voor de ouders.UPC de schuld geven vind ik wel wat kort door de bocht, u heeft wel een eigen verantwoording in deze.Trouwens het feit dat u meerdere draadjes heeft lopen(over hetzelfde onderwerp) in meerdere topics is niet echt fijn.
Laatst gewijzigd door jor op 16 mei 2009 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR ver***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

@ jor; al deze topics gaan over misbruik van 0906 nummers.

Inderdaad kunnen 0906 nummer makkelijk worden geblokkeerd met pincode. Waarom gebeurt dit niet al vóórdat de klant een keer de dupe is geworden van misbruik?

Het feit dat er zo veel topics over dit onderwerp gaan, geeft wel aan dat het - in licht verschillende vormen - veel voorkomt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door jor »

eplaatst op 16 Mei 2009 14:49 door marjorin
@ jor; al deze topics gaan over misbruik van 0906 nummers.
Dat weet ik, helaas is het toch verboden op dit forum en leest niet lekker.
Zelfs voor u.
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door jor »


Geplaatst op 16 Mei 2009 14:49 door marjorin

Inderdaad kunnen 0906 nummer makkelijk worden geblokkeerd met pincode. Waarom gebeurt dit niet al vóórdat de klant een keer de dupe is geworden van misbruik?
Kom op nu, wel eens gehoord van eigen verantwoording? . U schuift alles door naar anderen.Ik begrijp best dat het een hard gelag is om zoveel geld kwijt te raken en ik hoop dat de 0900aanbieder coulance zal betrachten in u geval, maar de telefoonprovider de schuld geven van iets dat u verzuimt gaat me te ver.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Interessante reactie. Dus als ik een potentieel gevaarlijke dienst onbeveiligd krijg toegeleverd als ongewenst bijprodukt van een abonnement, en ook zonder duidelijk op die gevaren te zijn gewezen, dan ben ik volgens u nalatig als ik die dienst niet blokkeer?
de telefoonprovider de schuld geven van iets dat u verzuimt gaat me te ver.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door jor »

Er is niets potentieel gevaarlijks aan 0900nummers. Niemand word gedwongen deze dure nummers te bellen. In u geval zou u net als mijn kennissen met de boys met downsyndroom even moeten denken waar deze kids toe in staat zijn( zijn op bepaalde punten zeer slim). Om narigheid te voorkomen lieten hun de 0900 optie afsluiten, u dacht er niet over na en zit met de brokken. Ik laat het hierbij.

Sterkte Jor.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: spookbedragen 090x nummers

Ongelezen bericht door marjorin »

Dat is geen antwoord op de vraag.

Het is mijn probleem niet meer, ik heb mijn vaste telefoon helemaal opgezegd, skype is sowieso goedkoper en wat deze dingen betreft ook nog veilig.

Ik wens de toekomstige nieuwe bezoekers van dit forum sterkte, want ongetwijfeld ben ik niet de laatste die iets dergelijks overkomt.

Gesloten