Pagina 3 van 4
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 27 apr 2014 20:42
door mh73
alfatrion schreef:Lieke11 schreef:Als dit geen diefstal is dan weet ik het niet meer.
Het is geen diefstal omdat hier niets wordt weggenomen. Het gaat hier eerder om verduistering omdat hier goederen worden toegeëigend die ze reeds hebben.
Lieke11 schreef:Zo is het en niet anders, ze werken dit zelf in de hand en dat zal de politie met mij eens zijn.
De politie gaat heel moeilijk doen om aangifte op te nemen. En het openbaar ministerie zal genegen zijn de aangifte te seponeren. Dit alles ondanks dat ze het met je eens zijn.
Ik denk niet dat het verduistering is. Bol.com heeft TS de kans gegeven de bon op te maken. Dat TS die kans misbruikt om nog extra te bestellen, tja. Ik denk dat als Bol.com de bestelgeschiedenis van TS aan het openbaar ministerie laat zien, dat die het met Bol.com eens is wat betreft het vermoeden van misbruik.
[Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator] Als je elke keer zoveel boeken bestelt, en steeds verschillende daarvan retour stuurt, dan heeft Bol.com meer kosten aan het retour sturen dan dat het verdient op de boeken. En zo kan een winkel niet bestaan. Zulke klanten ben je liever kwijt dan rijk.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 27 apr 2014 21:13
door gilas
alfatrion schreef:En het openbaar ministerie zal genegen zijn de aangifte te seponeren. Dit alles ondanks dat ze het met je eens zijn.
Wie zegt dat het OM het met TS eens is? Dat kun jij niet weten want je weet totaal niet wat er gaande is en je hoort alleen maar 1 kant van deze zaak,de kant van TS.
Het zou zomaar kunnen zijn dat Bol.com sterker staat aangezien TS nou niet bepaalt een gunstige betrouwbare reputatie heeft als klant en het zou zomaar zo kunnen zijn dat Bol.com in hun recht staan vanwege de kosten die gemaakt zijn.
TS heeft dit over haar zelf afgeroepen door constant te bestellen en weer te retour te sturen.
TS kan wel beweren dat ze de boeken niet uit de verpakking haalt maar dat is al onzin want om de boeken in te kijken moeten ze uit de verpakking worden gehaalt.
Dus er zijn genoeg aanwijzingen dat Bol.com in hun recht staat en ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat TS mocht het zover komen,automatisch gelijk gaat krijgen.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 27 apr 2014 23:07
door alfatrion
mh73 schreef:Ik denk niet dat het verduistering is. Bol.com heeft TS de kans gegeven de bon op te maken.
Dat doet niets af aan de feiten. Als het zo is dat deze toegoedbon niet overdraagbaar is dan heeft zij zich iets toeëigent dat zij onder zich heeft van een ander toebehoort.
mh73 schreef:Dat TS die kans misbruikt om nog extra te bestellen (...)
Dat is geen misbruik. Wat let Bol.com om gewoon de waarde van de tegoedbon te vergoeden?
gilas schreef:Wie zegt dat het OM het met TS eens is?
Your missing the point. Het doet er niet zoveel toe dat de politie/OM aangeeft het wel/niet eens te zijn met TS. Het gaat er om wat ze doen met de aangifte.
[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator]
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 08:59
door mh73
alfatrion schreef:mh73 schreef:Ik denk niet dat het verduistering is. Bol.com heeft TS de kans gegeven de bon op te maken.
Dat doet niets af aan de feiten. Als het zo is dat deze toegoedbon niet overdraagbaar is dan heeft zij zich iets toeëigent dat zij onder zich heeft van een ander toebehoort.
Welke feiten? Als Bol.com de bestelling annuleert en het geld terugstort heeft Bol.com zich niets toegeëigend. Dat TS door haar eigen bestelgedrag dan een waardebon niet kan verzilveren is haar eigen probleem.
alfatrion schreef:mh73 schreef:Dat TS die kans misbruikt om nog extra te bestellen (...)
Dat is geen misbruik. Wat let Bol.com om gewoon de waarde van de tegoedbon te vergoeden?
Het is wel misbruik: ze mocht de cadeaubon opmaken. Maar ze bestelt voor meer dan de waarde van de cadeaubon. Ze maakt misbruik van de coulance van Bol.com.
Waarom zou Bol.com de waarde van de kadobon vergoeden? Die is waarschijnlijk cadeau gegeven aan TS, dus is dit geld niet eens door TS bij Bol.com besteed. Ik weet niet wat er in de voorwaarden staat van de kadobon van Bol.com, maar ik denk niet dat Bol.com deze hoeft te vergoeden.
Als jij een kaartje voor een voetbalwedstrijd hebt gekocht, maar jij komt het stadion niet in omdat jij een stadionverbod hebt, krijg jij de kosten van je kaartje ook niet vergoed. Eigen schuld, dikke bult heet dat.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 09:58
door Jolijn
Lieke11 schreef:Nou, ik kan nog een keer bestellen blijkbaar, moet wel van te voren betalen maar dat kan met mijn bon:)
Ik bestel never nooit meer iets bij Bol.com, ik blijf dit een rare zaak vinden ook al is het vervelend dat mensen vaak iets terug sturen, zo behandel je jarenlange klandizie niet.
Je bestelling (met vooruitbetaalde bijbetaling) is geannuleerd?
Wat geeft Bol.com als reden?
Vanwege: "Meer besteld hebt dan bon waard is?"
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 10:51
door alfatrion
mh73 schreef:Welke feiten? Als Bol.com de bestelling annuleert en het geld terugstort heeft Bol.com zich niets toegeëigend. Dat TS door haar eigen bestelgedrag dan een waardebon niet kan verzilveren is haar eigen probleem.
Nee, dat is het probleem van Bol.com. In de eerste plaats mocht TS zo handelen. En in de tweede plaats leiden de handelingen van Bol.com er toe dat ze ten kosten van een ander verrijkt worden. Bol.com moet gewoon de bon onbruikbaar maken en het geld teruggeven.
mh73 schreef:Waarom zou Bol.com de waarde van de kadobon vergoeden? Die is waarschijnlijk cadeau gegeven aan TS, dus is dit geld niet eens door TS bij Bol.com besteed. Ik weet niet wat er in de voorwaarden staat van de kadobon van Bol.com, maar ik denk niet dat Bol.com deze hoeft te vergoeden.
Ik weet zeker dat ze het wel moeten. En niets in de algemene voorwaarden kan daar verandering in brengen. Dit is een gevalletje ongerechtvaardigde verrijking (art. 6:212 BW).
mh73 schreef:Als jij een kaartje voor een voetbalwedstrijd hebt gekocht, maar jij komt het stadion niet in omdat jij een stadionverbod hebt, krijg jij de kosten van je kaartje ook niet vergoed. Eigen schuld, dikke bult heet dat.
Maar in dat geval heeft de eigenaar van het stadion schade omdat hij dat kaartje niet opnieuw verkoopt of kan verkopen.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 10:59
door Guardian72
alfatrion schreef:
mh73 schreef:Als jij een kaartje voor een voetbalwedstrijd hebt gekocht, maar jij komt het stadion niet in omdat jij een stadionverbod hebt, krijg jij de kosten van je kaartje ook niet vergoed. Eigen schuld, dikke bult heet dat.
Maar in dat geval heeft de eigenaar van het stadion schade omdat hij dat kaartje niet opnieuw verkoopt of kan verkopen.
Die snap ik niet. Hoe kan de eigenaar/uitbater van het stadion schade hebben van een kaartje dat gewoon gekocht is, maar de persoon komt niet?
Hij heeft toch al betaald gekregen?
Nogmaals verkopen is dan 'winst' maar niet verkopen is m.i. geen schade.
(tenzij je de graaiersmentaliteit zou hebben )
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 11:11
door alfatrion
Laat ik me anders formulieren: als hij dat kaartje zou moeten terugbetalen dan zou hij schade hebben t.w.v. de aanschafprijs van dat kaartje en daarom hoeft hij het niet terug te betalen.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 11:16
door angel1978
Ik zal er overheen gelezen hebben, maar waar in de OP heeft de TS een kaartje voor een voetbalwedstrijd besteld bij Bol.com?
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 13:34
door mh73
angel1978 schreef:Ik zal er overheen gelezen hebben, maar waar in de OP heeft de TS een kaartje voor een voetbalwedstrijd besteld bij Bol.com?
Niet natuurlijk. Heb ik aangehaald een paar posten hierboven als voorbeeld ter verduidelijking van de situatie, maar wordt door alfatrion volledig uit zijn verband gerukt.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 16:16
door alfatrion
Nee, jij bent bezig appels met peren te vergelijken.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 18:00
door Lieke11
Opgelost, ik mag eindelijk mijn kadobon opmaken bij Bol, ze kunnen ook niet anders lijkt mij want daar heb ook gewoon recht op! Ik ben gewoon blijven aandringen.
Bol moet maar eens heel duidelijk in zijn voorwaarden zetten dat je best boeken mag bestellen maar niet teveel naar hun zin mag terug sturen want dat je anders geblokkeerd wordt. Ik heb die regel echt neegens kunnen vinden en vind het ook nog steeds nergens op slaan en daar blijf ik bij. Bol zit gewoon verkeerd. Ik koop er iig nooit meer iets!
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 18:42
door eleven
Lieke11 schreef:Opgelost, ik mag eindelijk mijn kadobon opmaken bij Bol, ze kunnen ook niet anders lijkt mij want daar heb ook gewoon recht op! Ik ben gewoon blijven aandringen.
Bol moet maar eens heel duidelijk in zijn voorwaarden zetten dat je best boeken mag bestellen maar niet teveel naar hun zin mag terug sturen want dat je anders geblokkeerd wordt. Ik heb die regel echt neegens kunnen vinden en vind het ook nog steeds nergens op slaan en daar blijf ik bij. Bol zit gewoon verkeerd. Ik koop er iig nooit meer iets!
Dat is dan netjes van Bol.com, maar ik geloof er persoonlijk niets van.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 18:50
door Lieke11
Wat precies geloof je niet dan?
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 18:55
door gilas
Lieke11 schreef:Opgelost, ik mag eindelijk mijn kadobon opmaken bij Bol,
Maar hou je dan ook aan het bedrag van die kadobon en zorg dat je niet iets extra moet betalen.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 19:03
door Lieke11
Dat wordt lastig he, of ik moet een boek uitzoeken voor precies 25 euro. Ik betaal dus iets extra dus dan verdiend Bol ook nog wat extra's
Ik heb eens even nagekeken hoeveel boeken ik exact heb terug gestuurd. Dat waren er 7 in vijf maanden en 4 heb ik gehouden. Ik vind het nu nog belachelijker om heel eerlijk te zijn, maar ja, dat zal ook wel niemand met me eens zijn hier..
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 19:35
door Jolijn
Jolijn schreef:Lieke11 schreef:Nou, ik kan nog een keer bestellen blijkbaar, moet wel van te voren betalen maar dat kan met mijn bon:)
Ik bestel never nooit meer iets bij Bol.com, ik blijf dit een rare zaak vinden ook al is het vervelend dat mensen vaak iets terug sturen, zo behandel je jarenlange klandizie niet.
Je bestelling (met vooruitbetaalde bijbetaling) is geannuleerd?
Wat geeft Bol.com als reden?
Vanwege: "Meer besteld hebt dan bon waard is?"
Lieke 11 schreef: Ik kan trouwens toch geen boeken meer bestellen, had een mail gekregen dat dat wel kon als ik van te voren betaalde. Nou prima toch, besteld en van te voren betaald met cadeaubon dn 13 euro via Ideal, annuleren ze de bestelling weer!!
Jolijn: Wat was de reden om deze bestelling te annuleren?
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 20:17
door gilas
Lieke11 schreef:Dat wordt lastig he, of ik moet een boek uitzoeken voor precies 25 euro
Gewoon met aandacht de boeken uitzoeken.
Voor 25 euro kan je best wel boeken vinden bij Bol.com.
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 20:27
door Lieke11
Ja hahaha, jij bent grappig, moet ik zeker ook nog verplicht boeken uitzoeken om niet boven de 25 euro uit te komen! Misschien moet je bij Bol gaan werken..
Re: Problemen met Bol.com over retouren en kadobon
Geplaatst: 28 apr 2014 20:38
door newmikey
Lieke11 schreef:Ja hahaha, jij bent grappig, moet ik zeker ook nog verplicht boeken uitzoeken om niet boven de 25 euro uit te komen! Misschien moet je bij Bol gaan werken..
Nee, jij bent grappig! 11 Boeken kopen in 5 maanden en er 7 van terugsturen. En dan nog de vermoorde onschuld uithangen ook...hij blijft hilarisch