Zou je supplementen moeten kopen? (Engelstalig)
No You MLM Does NOT Work over medische claims die al dan niet gedaan worden.
Ook wil ik opmerken dat het feit dat er hier op 1 dag 3 nieuwe accounts komen vertellen over Lifeplus geen toeval kan zijn.
Dat gezegd hebbende, op naar het financiele cq. MLM gedeelte van Lifeplus.
Die 65 euro (voor slechts 30 porties multivitamine) is veel te duur. Zoals jij ook al gelezen hebt (en als je echt een chemicus bent ook zou moeten weten lijkt mij?) is de losse ingredienten, met name de werkzame stoffen, los kopen een stuk goedkoper. Reken het zelf maar eens na aan de hand van het lijstje met ingredienten en werkzame stoffen.Laten we het main-product van Lifeplus erbij halen: Daily Biobasics (compleet spectrum vitaminen en mineralen, met daarnaast goede vezels en probiotica). Deze pot kost 65 euro, maar als je de inhoud van dit supplement gewoon in winkels koopt, kom je veel hoger uit (minimaal 100 euro).
MLM is per definitie duurder dan een gewoon systeem omdat er een hele piramide aan mensen passief denkt te moeten gaan verdienen aan de verkoop van de troep plus dat het logistieke distributiemodel van MLM enorm onhandig is. Jij kan niet een vrachtwagen met potjes verplaatsen en jij kan niet een hele loods vol leggen met spul. Omdat alles in kleine hoeveelheden gaat is het stukken duurder om dat te transporteren en op te slaan. Dat maakt het nog eens duurder.
Hier legt een kerel uit hoe Life Plus werkt. Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=F6k1DsTOhlU
Hij zegt letterlijk dat je nergens verstand van hoeft te hebben, je moet alleen maar mensen inschrijven en je gaat verdienen aan het (citaat) 'bijna perfecte businessmodel'.
Vervolgens bekeek ik dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=qC0tsw7COjQ
Ik wilde een serieus betoog gaan houden over waarom Life Plus, net als alle MLM, bagger is. Ik denk dat dit filmpje dat wel aardig onderstreept.
De meneer begint door te vertellen over hoe moeilijk het is om, als je lid geworden bent van bepaalde clubs, om er weer onder uit te komen dan wel hoe moeilijk het is om er van te profiteren.
Vervolgens gaat hij praten over ASAP, wat Auto Shipping Advancement Program betekent. HIj vertelt hoe mensen wel eens vergeten hoe goed een product is en dat ze het vergeten bij te bestellen. Geen nood, met ASAP zit je er aan vast en stuurt het bedrijf gewoon periodiek producten toe. Hatseflats, hier, nog meer ongevraagde troep. En wel even de rekening betalen natuurlijk! En dan durft de meneer het ook nog uit te leggen als dat dit de mensen helpt.. Wat een boeven.
Behoeft geen verdere uitleg denk ik.
Mochten er mensen van Life Plus een serieuze discussie willen, plaats dan eens een link naar een goede uitleg van jullie compensatieplan, oftewel, wat jullie er voor moeten doen en wat jullie er aan verdienen cq. wat het jullie kost.
EDIT:
En ethische MLM? Dat is een contradictio in terminis, wat heel moeilijke woorden zijn voor iets dat per definitie al onmogelijk is. Een vierkante cirkel is onmogelijk, zo ook ethische MLM. Dat zie je ook terug in het eerste filmpje dat ik linkte. Ergens geld aan verdienen zonder dat je er verstand van hebt of moet hebben is meestal niet heel ethisch en duidt meestal op oplichting. Dit zagen we bijvoorbeeld recent nog bij OptionAlert, waarbij je geen verstand van beleggen hoefde te hebben maar toch grof ging verdienen aan het unieke systeem van aanbeveling. In de praktijk bleek je er niet aan te verdienen omdat het veel meer kostte dan dat het opleverde.