LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hamburg mannheimer
Re: hamburg mannheimer
Nog ff voor lampekap;
Waarom heeft hij het je aangesmeerd?
Wie heeft er niet tijdig gebruik gemaakt van de 3 WEKEN opzegtermijn?
Wat was destijds jouw argument om voor het service pakket of het product te kiezen?
Er moet dus een reden zijn geweest waarom je ja hebt gezegd tegen de adviseur. Wanneer dit om z'n mooie blauwe ogen was is dat een verkeerd argument.
Er moet iets in zijn advies hebben gezeten waarop jij hebt besloten om ja te zeggen. Dat jij vervolgens zelfverzuimd om tijdig de opzeg termijn te gebruiken, is niet de nalatigheid van die "schilder". Hij heeft het je niet aangesmeerd maar jij wilde het zelf, anders had je nee gezegd tegen het voorstel.
Is er nog wel een agent geweest nadien, wanneer je dan voor een product van HM hebt gekozen heb je ook na die 21 dagen recht op het service pakket. Werd er binnen de betreffende 21 dagen een afspraak gepland met een HM agent en deze valt buiten die 3 weken dan blijven de voorwaarden tot na het gesprek met de agent van kracht.
Helaas wijzen mensen bij eigen nalatigheid te vaak naar de andere partij dan de hand eens in eigen boezem te steken. Waar er twee problemen hebben hebben er twee schuld.
Misschien was het advies niet helemaal duidelijk en waren er onbeantwoorde vragen. Misschien was de agent druk en kon niet binnen de gestelde termijn bezoeken. Misschien was de cliënt zelf druk en kon niet binnen de termijn een agent ontvangen. Misschien is de cliënt nalatig geweest om binnen de gestelde termijn een opzegging te versturen.
Mij maak je namelijk niet wijs dat jij binnen die 3 weken niet even 5 minuten tijd hebt om een briefje te schrijven dat je van de overeenkomst af wil en deze te posten.
Bij veel overige adviseurs van elke willekeurige maatschappij is het bij tekenen op het moment van advies, is het akkoord met de verzekering en zit je direct aan het geadviseerde product verbonden.
Waarom heeft hij het je aangesmeerd?
Wie heeft er niet tijdig gebruik gemaakt van de 3 WEKEN opzegtermijn?
Wat was destijds jouw argument om voor het service pakket of het product te kiezen?
Er moet dus een reden zijn geweest waarom je ja hebt gezegd tegen de adviseur. Wanneer dit om z'n mooie blauwe ogen was is dat een verkeerd argument.
Er moet iets in zijn advies hebben gezeten waarop jij hebt besloten om ja te zeggen. Dat jij vervolgens zelfverzuimd om tijdig de opzeg termijn te gebruiken, is niet de nalatigheid van die "schilder". Hij heeft het je niet aangesmeerd maar jij wilde het zelf, anders had je nee gezegd tegen het voorstel.
Is er nog wel een agent geweest nadien, wanneer je dan voor een product van HM hebt gekozen heb je ook na die 21 dagen recht op het service pakket. Werd er binnen de betreffende 21 dagen een afspraak gepland met een HM agent en deze valt buiten die 3 weken dan blijven de voorwaarden tot na het gesprek met de agent van kracht.
Helaas wijzen mensen bij eigen nalatigheid te vaak naar de andere partij dan de hand eens in eigen boezem te steken. Waar er twee problemen hebben hebben er twee schuld.
Misschien was het advies niet helemaal duidelijk en waren er onbeantwoorde vragen. Misschien was de agent druk en kon niet binnen de gestelde termijn bezoeken. Misschien was de cliënt zelf druk en kon niet binnen de termijn een agent ontvangen. Misschien is de cliënt nalatig geweest om binnen de gestelde termijn een opzegging te versturen.
Mij maak je namelijk niet wijs dat jij binnen die 3 weken niet even 5 minuten tijd hebt om een briefje te schrijven dat je van de overeenkomst af wil en deze te posten.
Bij veel overige adviseurs van elke willekeurige maatschappij is het bij tekenen op het moment van advies, is het akkoord met de verzekering en zit je direct aan het geadviseerde product verbonden.
Re: hamburg mannheimer
Of u heeft een product van HM en betaalt erg veel voor de bovenstaande verzakeringen. De tarieven hiervoor zijn zeker niet gespecificeerd ?Stel je eens de volgende vragen bij een vergelijkbaar product:
-wat gebeurd er met de premie op einddatum (fiscus)
-wat gebeurd er bij langdurige ziekte(premie vrijstelling)
-wat gebeurd er bij arbeidsongeschiktheid(uitkering kapitaal, doorsparen voor pensioen, premie vrijstelling)
-wat gebeurd er bij overlijden
-is er een aanvulling voor nabestaanden pensioen
Wanneer u dit allemaal in één product vind mag ik u feliciteren. U heeft of een HM product of u heeft zojuist € 5.000,- gewonnen.
Re: hamburg mannheimer
Ja hoor HBWOZ de premies die voor de betreffende verzekeringen betaald worden staan in de polis vermeld. Deze zijn afhankelijk van de verzekerde kapitalen en deze zijn weer afhankelijk van de maandelijkse premie die betaald worden. Kort gezegt, bij een premie van € 50 per maand vanaf je 25e tot je 65e zijn de premies nog geen 10% van je maandelijkse inleg.
Wanneer je de verzekerde kapitalen wil weten wil ik je daar graag eens vrijblijvend over informeren. Producten worden jaarlijks geïndexeerd met vast tarief of na de hand van het CIC (consumenten index cijfer)
Nogmaals, de producten van HM is niets mis mee en geven een betere dekking dan de producten die standaard in NL aangeboden worden.
persoonlijk betaal ik jaarlijks namelijk liever 1,2% vermogensrendement heffing in box3 over € 150.000, dan 16,5% inkomstenbelasting over € 30.000. Maak het reken sommetje zelf maar! Het kapitaal bij een bank onderbrengen tegen 3,6% rente p/j, blijft er 1,4% p/j in je eigenvoordeel over. Dan het kapitaal langzaam souperen met het bedrag waarvan men zelf vindt dat als aanvulling op het pensioen noodzakelijk is.
Kortom meer voordelen dan menig lijfrente bied, dan heb ik het nog eens niet over de nabestaanden regelingen bij een lijfrente (vaste termijn of levenslang). Dan heb je al die jaren namelijk fijn voor de maatschappij gespaart en niet voor je zelf of je nabestaanden.
Wanneer je de verzekerde kapitalen wil weten wil ik je daar graag eens vrijblijvend over informeren. Producten worden jaarlijks geïndexeerd met vast tarief of na de hand van het CIC (consumenten index cijfer)
Nogmaals, de producten van HM is niets mis mee en geven een betere dekking dan de producten die standaard in NL aangeboden worden.
persoonlijk betaal ik jaarlijks namelijk liever 1,2% vermogensrendement heffing in box3 over € 150.000, dan 16,5% inkomstenbelasting over € 30.000. Maak het reken sommetje zelf maar! Het kapitaal bij een bank onderbrengen tegen 3,6% rente p/j, blijft er 1,4% p/j in je eigenvoordeel over. Dan het kapitaal langzaam souperen met het bedrag waarvan men zelf vindt dat als aanvulling op het pensioen noodzakelijk is.
Kortom meer voordelen dan menig lijfrente bied, dan heb ik het nog eens niet over de nabestaanden regelingen bij een lijfrente (vaste termijn of levenslang). Dan heb je al die jaren namelijk fijn voor de maatschappij gespaart en niet voor je zelf of je nabestaanden.
Re: hamburg mannheimer
Als alles zo zuiver is van HMI of HM, waarom kunnen ze tijdens een huisbezoek nooit de gedetailleerde algemene voorwaarden achter laten?
Waarom staan de kosten NIET volledige vermeld in de algemene voorwaarden bij ondertekening van de polis?
Waarom wordt er verwezen naar een artikel om de kosten na te gaan, terwijl de derde paragraaf daar totaal niet bestaat?
Ik vind het ook heel moedig van Elisia haar verhaal bekend te maken en deze stap gezet te hebben! Zij geeft voorrang aan haar gezonde (!) familiale leven en niet aan snelle goede verdiensten waarmee ze later behoorlijk wat problemen kan krijgen met de klanten.
Iemand die zelf iet of wat kent van beleggingen praat de meeste adviseurs onder tafel.
Iemand die er echter niets van kent (wat vrij normaal is als je zelf niet in de financiële wereld tewerkgesteld bent), wordt door goede praters gemakkelijk overbluft en gaan er dan vanuit dat ze een schitterend product gekocht hebben, dat helemaal aan hun eigen profiel is aangepast, zoals waarschijnlijk Lampekap in eerste instantie ook overkomen is.
Lampekamp was bovendien niet de eerste en zéker nog niet de laatste die tijdig zijn fout inzag (dat het product niet tot zijn profiel behoorde), maar achteraf de eerste som niet terug kreeg.
Veel hiervan hangt ook af van de bedenkelijke opleiding van de adviseurs (enkel productie telt, de manier waarop is van ondergeschikt belang)!!
Let dus uiterst goed op bij adviseurs die aan huis komen en vraag altijd naar schriftelijke informatie en vraag ook steeds een weekje bedenktijd ofzo VOORALLEER iets te ondertekenen, zodat je eventueel bij familie, vrienden of kennissen die er misschien iets meer vanaf weten te rade te gaan!!
Waarom staan de kosten NIET volledige vermeld in de algemene voorwaarden bij ondertekening van de polis?
Waarom wordt er verwezen naar een artikel om de kosten na te gaan, terwijl de derde paragraaf daar totaal niet bestaat?
Ik vind het ook heel moedig van Elisia haar verhaal bekend te maken en deze stap gezet te hebben! Zij geeft voorrang aan haar gezonde (!) familiale leven en niet aan snelle goede verdiensten waarmee ze later behoorlijk wat problemen kan krijgen met de klanten.
Iemand die zelf iet of wat kent van beleggingen praat de meeste adviseurs onder tafel.
Iemand die er echter niets van kent (wat vrij normaal is als je zelf niet in de financiële wereld tewerkgesteld bent), wordt door goede praters gemakkelijk overbluft en gaan er dan vanuit dat ze een schitterend product gekocht hebben, dat helemaal aan hun eigen profiel is aangepast, zoals waarschijnlijk Lampekap in eerste instantie ook overkomen is.
Lampekamp was bovendien niet de eerste en zéker nog niet de laatste die tijdig zijn fout inzag (dat het product niet tot zijn profiel behoorde), maar achteraf de eerste som niet terug kreeg.
Veel hiervan hangt ook af van de bedenkelijke opleiding van de adviseurs (enkel productie telt, de manier waarop is van ondergeschikt belang)!!
Let dus uiterst goed op bij adviseurs die aan huis komen en vraag altijd naar schriftelijke informatie en vraag ook steeds een weekje bedenktijd ofzo VOORALLEER iets te ondertekenen, zodat je eventueel bij familie, vrienden of kennissen die er misschien iets meer vanaf weten te rade te gaan!!
Re: hamburg mannheimer
@willem72
Noem mij eens één Nederlandse verzekeraar die bij een adviesgesprek direct alle algemene voorwaarden op tafel achterlaat? Wanneer dit zou gebeuren denk je dat er dan veel zullen zijn die ze lezen of zullen begrijpen? Je geeft zelf al aan dat niet iedereen thuis is in deze materie.
De bedenktijd van een week die bestaat bij HM, want er wordt eerst een voorstel van de klant richting de maatschappij gedaan. Daarna volgt een tegen voorstel van de maatschappij richting de klant en aan de hand van dat voorstel kan de klant beslissen of hij het product wenst of niet. Daar zit dus echt wel meer dan een week tussen.
Wat betreft de beleggingen, wij zijn adviseurs van HM wij zijn geen private bankers of vermogensbeheerders. Daar heeft HM dus hun eigen specialisten voor. Hoeveel van de adviseurs van de gerenomeerde Nederlandse maatschappijen hebben al hun belegingscertificaten, weinigen!!! Zelfs de financieel specialisten bij Nederlands grootste hypotheekketen hebben deze certificaten nog niet. Dus de adviseurs kan je enigzins om de tuin leiden waar het om de beleggingen gaat maar de specialisten die het voor HM beheren niet, dat bewijzen de resultaten van de laatste 15jr wel! Het betreft een vermogens Bank die de laatste 15jr (inclusief de ramp jaren) een gemiddeld rendement hebben laten noteren van bijna 17%, dat is dus gemiddeld hoger dan Robecco!
Er zijn adviseurs en insiders van andere maatschappijen die zich met dit forum mengen, deze weten precies te vertellen waar de haken en ogen zitten. Ze hanteren zelfs namelijk de zelfde tools!!!
Maar met een beter product met meer zekerheid heb ik ze nog niet zien schermen!? Als de concurentie van HM zo goed is en betere producten aanbied noem dan gewoon de naam en het product, dan hebben de consumenten echt vergelijkingsmateriaal.
Successierecht is van weinig tot geen belang met de huidige wettelijke vrijstellingen voor partners en kinderen op de producten van HM.
Maar wat gebeurd er met het in 40jr opgebouwde kapitaal bij de lijfrente producten wanneer de rechthebbende bv overlijd binnen 3 jaar? Hoelang en waar hebben de nabestaanden dan recht op, is het niet zo dat de maatschappijen dan maar verplicht zijn enkele jaren door te betalen aan de nabestaanden. Dus men spaart 40jr en vergaart voor de maatschappij een geweldig kapitaal die ze periodiek (slechts en enkel en alleen de rente) uitkeren en waar inkomsten belasting over geheven wordt, en bij vroegtijdig overlijden keren ze slechts een schijntje van de rente over dit kapitaal aan de nabestaanden uit? Dat is een prettig vooruitzicht voor de consument, sparen voor de grote jongens!!!
Wat Elisa betreft, zij heeft groot gelijk! De prive situatie mag en kan er niet onder leiden, daarom is het ook een wijs besluit geweest er mee te stoppen. HMI is geen sekte, het is een sales organisatie met targets (overigens niet vastgesteld zoals bij veel van onze collegae) die gerealiseerd dienen te worden. Wanneer je merkt dat je het werk niet leuk vind of aan kan, dan ben je vrij om te stoppen. Tuurlijk proberen de managers mensen te motiveren door te gaan, dat is niet meer dan logisch met een dergelijke functie. Het is ten slotte ook hun boterham.
Het vele geld valt wel mee aangezien de provisies van de producten van HM vele malen lager zijn dan die van lijfrentes en hypotheken.
Even over het niveau van de adviseurs:
Deze dienen allen minimaal over Mavo-D/MBO of tegenwoordig VBO-theoretische leergang (vergelijkbaar met mavo-d) te beschikken. Dit getuigd toch van enige inhoud, of je nu stratenmaker of bakker bent.
Maar de examens zijn des al niet te min pittig te noemen. Van het laatste examen (dat is voor dat men advies mag gaan geven) zijn er van de 63 slechts enkelen geslaagd, de gezakten krijgen een herkansing. Slagen ze wederom niet is het einde job voor hun!!! Zij die slagen hebben dus van rechtswege toestemming advies te geven volgens de AFM en WFD. Dit betekend dat er een advieswijzer afgegeven wordt een risicoprofiel wordt aangemaakt en een passend advies van de producten die geadviseerd mogen worden volgt.
Met de polis volgt standaard de algemene voorwaarden.
PS: Persoonlijk heb ik nog nooit reclame/folder materiaal ontvangen van een adviseur die mij maar wat dan ook kwam adviseren!!! Dat wordt mij slechts toegestuurd om die adviseur bij mij op de stoel te krijgen. Wanneer je het daar over had Willem, dan klopt het, want zo werkt HM toevallig niet. Evenmin werken ze met call-centres, te duur en weinig resultaat. Nog even over de kosten in de polis, er staat omtrent de kosten en kapitalen en de verdeling hiervan, meer in een Polis en AV van HM dan van de vergelijkbare Nederlandse concurrentie.
Maar hoor het graag wanneer iemand een beter product heeft, persoonlijk adviseer ik graag het beste naar mijn cliënten. Dus wanneer het beter is adviseer ik liever dat dan een product van HM. Dus laat het me a.u.b. horen.
Nou wanneer Lampekap gedeeltelijk of geheel arbeidsongeschikt raakt (wat ik overigens niet hoop natuurlijk) dan mag hij zijn nieuwe polis of premievrij gaan maken of lekker van zijn uitkeringkje (meer) door gaan sparen voor zijn nog slechtere pensioen (als wanneer hij had kunnen blijven werken). Ook moet hij dan maar hopen dat hij ergens een kapitaal krijgt die bij invaliditeit uitkeert.
Het valt allemaal appart te verzekeren zodat dit niet gebeurd en het goed geregeld is. Echter meerdere polissen en dus ook poliskosten en hogere premies, zowel de totaalpremie als voor de verzekeringen individueel.
Noem mij eens één Nederlandse verzekeraar die bij een adviesgesprek direct alle algemene voorwaarden op tafel achterlaat? Wanneer dit zou gebeuren denk je dat er dan veel zullen zijn die ze lezen of zullen begrijpen? Je geeft zelf al aan dat niet iedereen thuis is in deze materie.
De bedenktijd van een week die bestaat bij HM, want er wordt eerst een voorstel van de klant richting de maatschappij gedaan. Daarna volgt een tegen voorstel van de maatschappij richting de klant en aan de hand van dat voorstel kan de klant beslissen of hij het product wenst of niet. Daar zit dus echt wel meer dan een week tussen.
Wat betreft de beleggingen, wij zijn adviseurs van HM wij zijn geen private bankers of vermogensbeheerders. Daar heeft HM dus hun eigen specialisten voor. Hoeveel van de adviseurs van de gerenomeerde Nederlandse maatschappijen hebben al hun belegingscertificaten, weinigen!!! Zelfs de financieel specialisten bij Nederlands grootste hypotheekketen hebben deze certificaten nog niet. Dus de adviseurs kan je enigzins om de tuin leiden waar het om de beleggingen gaat maar de specialisten die het voor HM beheren niet, dat bewijzen de resultaten van de laatste 15jr wel! Het betreft een vermogens Bank die de laatste 15jr (inclusief de ramp jaren) een gemiddeld rendement hebben laten noteren van bijna 17%, dat is dus gemiddeld hoger dan Robecco!
Er zijn adviseurs en insiders van andere maatschappijen die zich met dit forum mengen, deze weten precies te vertellen waar de haken en ogen zitten. Ze hanteren zelfs namelijk de zelfde tools!!!
Maar met een beter product met meer zekerheid heb ik ze nog niet zien schermen!? Als de concurentie van HM zo goed is en betere producten aanbied noem dan gewoon de naam en het product, dan hebben de consumenten echt vergelijkingsmateriaal.
Successierecht is van weinig tot geen belang met de huidige wettelijke vrijstellingen voor partners en kinderen op de producten van HM.
Maar wat gebeurd er met het in 40jr opgebouwde kapitaal bij de lijfrente producten wanneer de rechthebbende bv overlijd binnen 3 jaar? Hoelang en waar hebben de nabestaanden dan recht op, is het niet zo dat de maatschappijen dan maar verplicht zijn enkele jaren door te betalen aan de nabestaanden. Dus men spaart 40jr en vergaart voor de maatschappij een geweldig kapitaal die ze periodiek (slechts en enkel en alleen de rente) uitkeren en waar inkomsten belasting over geheven wordt, en bij vroegtijdig overlijden keren ze slechts een schijntje van de rente over dit kapitaal aan de nabestaanden uit? Dat is een prettig vooruitzicht voor de consument, sparen voor de grote jongens!!!
Wat Elisa betreft, zij heeft groot gelijk! De prive situatie mag en kan er niet onder leiden, daarom is het ook een wijs besluit geweest er mee te stoppen. HMI is geen sekte, het is een sales organisatie met targets (overigens niet vastgesteld zoals bij veel van onze collegae) die gerealiseerd dienen te worden. Wanneer je merkt dat je het werk niet leuk vind of aan kan, dan ben je vrij om te stoppen. Tuurlijk proberen de managers mensen te motiveren door te gaan, dat is niet meer dan logisch met een dergelijke functie. Het is ten slotte ook hun boterham.
Het vele geld valt wel mee aangezien de provisies van de producten van HM vele malen lager zijn dan die van lijfrentes en hypotheken.
Even over het niveau van de adviseurs:
Deze dienen allen minimaal over Mavo-D/MBO of tegenwoordig VBO-theoretische leergang (vergelijkbaar met mavo-d) te beschikken. Dit getuigd toch van enige inhoud, of je nu stratenmaker of bakker bent.
Maar de examens zijn des al niet te min pittig te noemen. Van het laatste examen (dat is voor dat men advies mag gaan geven) zijn er van de 63 slechts enkelen geslaagd, de gezakten krijgen een herkansing. Slagen ze wederom niet is het einde job voor hun!!! Zij die slagen hebben dus van rechtswege toestemming advies te geven volgens de AFM en WFD. Dit betekend dat er een advieswijzer afgegeven wordt een risicoprofiel wordt aangemaakt en een passend advies van de producten die geadviseerd mogen worden volgt.
Met de polis volgt standaard de algemene voorwaarden.
PS: Persoonlijk heb ik nog nooit reclame/folder materiaal ontvangen van een adviseur die mij maar wat dan ook kwam adviseren!!! Dat wordt mij slechts toegestuurd om die adviseur bij mij op de stoel te krijgen. Wanneer je het daar over had Willem, dan klopt het, want zo werkt HM toevallig niet. Evenmin werken ze met call-centres, te duur en weinig resultaat. Nog even over de kosten in de polis, er staat omtrent de kosten en kapitalen en de verdeling hiervan, meer in een Polis en AV van HM dan van de vergelijkbare Nederlandse concurrentie.
Maar hoor het graag wanneer iemand een beter product heeft, persoonlijk adviseer ik graag het beste naar mijn cliënten. Dus wanneer het beter is adviseer ik liever dat dan een product van HM. Dus laat het me a.u.b. horen.
Nou wanneer Lampekap gedeeltelijk of geheel arbeidsongeschikt raakt (wat ik overigens niet hoop natuurlijk) dan mag hij zijn nieuwe polis of premievrij gaan maken of lekker van zijn uitkeringkje (meer) door gaan sparen voor zijn nog slechtere pensioen (als wanneer hij had kunnen blijven werken). Ook moet hij dan maar hopen dat hij ergens een kapitaal krijgt die bij invaliditeit uitkeert.
Het valt allemaal appart te verzekeren zodat dit niet gebeurd en het goed geregeld is. Echter meerdere polissen en dus ook poliskosten en hogere premies, zowel de totaalpremie als voor de verzekeringen individueel.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14
Re: hamburg mannheimer
Maar wat gebeurd er met het in 40jr opgebouwde kapitaal bij de lijfrente producten wanneer de rechthebbende bv overlijd binnen 3 jaar? Hoelang en waar hebben de nabestaanden dan recht op, is het niet zo dat de maatschappijen dan maar verplicht zijn enkele jaren door te betalen aan de nabestaanden. Dus men spaart 40jr en vergaart voor de maatschappij een geweldig kapitaal die ze periodiek (slechts en enkel en alleen de rente) uitkeren en waar inkomsten belasting over geheven wordt, en bij vroegtijdig overlijden keren ze slechts een schijntje van de rente over dit kapitaal aan de nabestaanden uit? Dat is een prettig vooruitzicht voor de consument, sparen voor de grote jongens!!!
Wat een enorme onzin! Zal ongetwijfeld wel iets te maken hebben met het niveau van de adviseurs waar jij zo mee schermt!
Ik zou me maar eens verdiepen in de materie van expirerende lijfrentes en de wijze van uitkeren. Het risico van overlijden van de verzekerde gedurende de uitkeringsperiode is namelijk op te vangen door een overgang van bijvoorbeeld 70 dan wel 100% op de medeverzekerde dan wel een contradekking voor eventueel kinderen. Hierbij moet wel vermeld worden dat de uit te keren rente lager zal zijn.
Ik hoop echt dat ik jou nooit over de vloer krijg! want inhoudelijk lijkt het nergens op
Groet
Re: hamburg mannheimer
@harderwijk
Hoeveel krijgen de nabestaanden dan bij de door jouw aangegeven constructie en wat zijn daar de consequenties van voor de cantraverzekerden? Kan dus allemaal onzin zijn echter bij HM en de handleiding succesierecht van de fiscus weet je wel precies wat er overblijft en wat er verschuldigd is.
Overtuigend antwoorden lukt jou even min, inhoudelijk kraakt daar de wagen dus ook wel iets. Alleen dure bewoordingen en constructies operen wil niet zeggen dat jouw advies zo denderend is. Een dergelijke constructie is nimmer aantrekkelijk voor de nabestaanden en zal ik dus ook nooit durven en willen adviseren.
Hoeveel krijgen de nabestaanden dan bij de door jouw aangegeven constructie en wat zijn daar de consequenties van voor de cantraverzekerden? Kan dus allemaal onzin zijn echter bij HM en de handleiding succesierecht van de fiscus weet je wel precies wat er overblijft en wat er verschuldigd is.
Overtuigend antwoorden lukt jou even min, inhoudelijk kraakt daar de wagen dus ook wel iets. Alleen dure bewoordingen en constructies operen wil niet zeggen dat jouw advies zo denderend is. Een dergelijke constructie is nimmer aantrekkelijk voor de nabestaanden en zal ik dus ook nooit durven en willen adviseren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2006 21:47
Re: hamburg mannheimer
Beste Elisia,
Afgelopen week heb ik gereageerd op een vacature van deze verzekeringsmaatschappij. Ik werd de volgende dag direct gebeld door een hele aardige man die me vertelde dat hij enthousiast was over mijn sollicitatiebrief. Of ik op gesprek wilde komen.
Natuurlijk wilde ik dat! Maar ik wilde eerst graag weten om welk bedrijf het ging, want dat stond nergens vermeld in de vacature. Dat wilde hij nog niet vertellen. Wat ik nog vreemder vond is dat hij wilde afspreken bij een hotel, in het restaurant, meteen dat weekend. Vooruit, ik ben goed van vertrouwen en heb daar afgesproken. Toen ik deze 'recruter' tussendoor probeerde te vragen om welk bedrijf het ging kreeg ik weer geen antwoord. "Dat vertel ik straks wel." Ok, een beetje vreemd.
Uiteindelijk werkte hij een heel verhaal af waaruit duidelijk werd om welk bedrijf het ging en welk product. Gezien ik al jaren ervaring heb in telefonische verkoop had ik zijn 'verkoopverhaal' al door. Jammer genoeg werd er niet 'gepraat' over het bedrijf waarbij over en weer vragen konden worden gesteld, maar ging hij in één ruk zijn verhaal af.
Toen kwam het. Ik moest dinsdag a.s. al op cursus, donderdag en in het weekend overnachten in een 4 sterren hotel á 160€ uit eigen zak. Daar was ik erg verbaasd over want wie hoeft nou voor een training naar een 4 sterrenhotel en moet dat ook nog eens uit eigen zak betalen?? Kan dat tegenwoordig niet meer gewoon op het kantoor waarbij je gewoon een vergoeding krijgt? Bovendien had ik hem aan de telefoon verteld dat ik student ben en op dit moment geen bijbaan had. Dus waar tover ik die 160€ vandaan? Toen ik voet bij stuk hield dat ik dat niet kon betalen (niet dat aankomende weekend al want ik betaal ook nog huur) vertelde hij ineens dat hij het wel voor mij zou betalen. Vreemd.
Tijdens het gesprek werd verteld dat ik inderdaad anderen zou 'ronselen' als adviseurs. Bovendien moest ik in mijn eigen kennisenkring klanten werven. Dat zie ik niet zitten want privé is privé en zaken zijn zaken. Ik zou tot slot in een half jaar tijd een traject afleggen naar 'hoofdconsulent' met een belachelijk hoog salaris. Dit soort dingen klinken te goed om waar te zijn en bovendien erg piramide achtig.
Na het lezen van al deze reacties over HM heb ik dan ook besloten dat ik deze werkwijze van HM niet goedkeur en dan ook niet met ze in zee zal gaan. Na het lezen van het verhaal van Elisia ben ik blij toe dat ik nog niets getekend heb...
Afgelopen week heb ik gereageerd op een vacature van deze verzekeringsmaatschappij. Ik werd de volgende dag direct gebeld door een hele aardige man die me vertelde dat hij enthousiast was over mijn sollicitatiebrief. Of ik op gesprek wilde komen.
Natuurlijk wilde ik dat! Maar ik wilde eerst graag weten om welk bedrijf het ging, want dat stond nergens vermeld in de vacature. Dat wilde hij nog niet vertellen. Wat ik nog vreemder vond is dat hij wilde afspreken bij een hotel, in het restaurant, meteen dat weekend. Vooruit, ik ben goed van vertrouwen en heb daar afgesproken. Toen ik deze 'recruter' tussendoor probeerde te vragen om welk bedrijf het ging kreeg ik weer geen antwoord. "Dat vertel ik straks wel." Ok, een beetje vreemd.
Uiteindelijk werkte hij een heel verhaal af waaruit duidelijk werd om welk bedrijf het ging en welk product. Gezien ik al jaren ervaring heb in telefonische verkoop had ik zijn 'verkoopverhaal' al door. Jammer genoeg werd er niet 'gepraat' over het bedrijf waarbij over en weer vragen konden worden gesteld, maar ging hij in één ruk zijn verhaal af.
Toen kwam het. Ik moest dinsdag a.s. al op cursus, donderdag en in het weekend overnachten in een 4 sterren hotel á 160€ uit eigen zak. Daar was ik erg verbaasd over want wie hoeft nou voor een training naar een 4 sterrenhotel en moet dat ook nog eens uit eigen zak betalen?? Kan dat tegenwoordig niet meer gewoon op het kantoor waarbij je gewoon een vergoeding krijgt? Bovendien had ik hem aan de telefoon verteld dat ik student ben en op dit moment geen bijbaan had. Dus waar tover ik die 160€ vandaan? Toen ik voet bij stuk hield dat ik dat niet kon betalen (niet dat aankomende weekend al want ik betaal ook nog huur) vertelde hij ineens dat hij het wel voor mij zou betalen. Vreemd.
Tijdens het gesprek werd verteld dat ik inderdaad anderen zou 'ronselen' als adviseurs. Bovendien moest ik in mijn eigen kennisenkring klanten werven. Dat zie ik niet zitten want privé is privé en zaken zijn zaken. Ik zou tot slot in een half jaar tijd een traject afleggen naar 'hoofdconsulent' met een belachelijk hoog salaris. Dit soort dingen klinken te goed om waar te zijn en bovendien erg piramide achtig.
Na het lezen van al deze reacties over HM heb ik dan ook besloten dat ik deze werkwijze van HM niet goedkeur en dan ook niet met ze in zee zal gaan. Na het lezen van het verhaal van Elisia ben ik blij toe dat ik nog niets getekend heb...
Re: hamburg mannheimer
Het enige wat je nu kunt is een indicatie geven van het op te bouwen kapitaal. Pas wanneer de einddatum van exipreren nadert kun je aan de hand van de lijfrentetarieven enigzins inschatten hoe hoog de mogelijke uitkeringen worden. En deze zijn - zoals Harderwijk terecht opmerkt- weer afhankelijk van je keuze om de uitkeringen over te laten gaan op anderen, al dan niet voorzien van een contradekking.Hoeveel krijgen de nabestaanden dan bij de door jouw aangegeven constructie en wat zijn daar de consequenties van voor de cantraverzekerden? Kan dus allemaal onzin zijn echter bij HM en de handleiding succesierecht van de fiscus weet je wel precies wat er overblijft en wat er verschuldigd is.
Wellicht is het raadzaam voor Lars75 nog wat aanvullende studies te gaan volgen bij de daarvoor geschikte instanties.
Mocht je over een periode ook de term inflatie tegenkomen en willen betrekken in je HM-advies dan zou je een cursus financiële rekenkunde kunnen overwegen....
Re: hamburg mannheimer
VEEL BELANGSTELLING ROND HAMBURG-MANNHEIMER
WIST U DAT DE ERGO-GROEP WAAR HAMBURG-MANNHEIMER ONDER VALT, EEN AANDEEL VAN MAAR LIEFTS 9 % HEEFT VAN DE VERZEKERINGSMARKT IN GEHEEL EUROPA?
DAT BETEKEND DAT 1 OP DE 10 MENSEN INDIRECT VERZEKERD IS BIJ DE ERGO GROEP.
HET ZOU DUS ZO MAAR KUNNEN ZIJN DAT U HIER GAL LOOPT TE SPUGEN, TERWIJL U GEWOON BENT VERZEKERD BIJ DE ERGO GROEP.
DENKT U MAAR AAN DE ING-BANK, BOUWFONDS, LONDON VERZEKERINGEN, DAS RECHTSBIJSTAND ENZ.ENZ.
WAT OOK GRAPPIG IS; "HAMBURG-MANNHEIMER TELD 9,5 MILJOEN KLANTEN. IETS WAAR AEGON ALLEEN MAAR VAN KAN KWIJLEN MET 2 MILJOEN KLANTEN. BETEKEND DAT ER WEL EVEN WAT MEER VERTROUWEN IS BIJ HAMBURG-MANNHEIMER.
BEGRIJPELIJK IS DAT HIER GAL WORDT GESPUUGD! NA ALLEN BERICHTEN GELEZEN TE HEBBEN GAAT HET HIER OVER HET ALGEMEEN OVER DE MANIER VAN WERKEN. WAT IS HIER MIS MEE?
IK BEN JUIST BLIJ DAT ER EEN ADVISEUR BIJ MIJ OP DE STOEP STOND. DIPLOMA'S? GEEN IDEE? IS DAT BELANGRIJK? NEE, BELANGRIJK IS DAT DATGEEN WAT WORDT VERTELD OOK DAADWERKELIJK IN DE POLIS STAAT!!!! EN DAT IS OOK ZO!
DE MENSEN DIE HIER LOPEN TE BLAZEN STAAN JAMMER GENOEG NIET ZO STERK IN DE SCHOENEN DAT ZE DE ADVISEUR ER ZELF OP AANSPREKEN.
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ DEXIA BELAZERD?
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ SPAARBELEG BELAZERD?
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ NATIONALE NEDERLANDEN BELAZERD?
ALLEMAAL OP TV GEWEEST! HEEFT U HAMBURG MANNHEIMER WELEENS OP TV GEZIEN MET HET BELAZEREN VAN KLANTEN?
SERVICE-PAKKER > SOMMIGE SPREKEN HIER OVER SNIKSNIKSNIK IK BEN € 160 EURO KWIJT, DAN HEB JE HET ALS KLANT NIET BEGREPEN! WANT ER ZIT 3 JAAR GRATIS INVULLING BELASTINGAANGIFTE BIJ!
INMIDDELS BEN IK OOK ADVISEUR, IK LAAT ME NIET GEK MAKEN MET; "PIRAMIEDEN SPEL" "RARE WERKWIJZE" "VREEMD" DITDATDIT ENZ.
VOORLOPIG HEB IK NOG EEN LEUK LOONTJE WAAR EEN IEDER JALOERS OP ZAL ZIJN!
DE VRAAG IS ECHTER OF U WEL AMBITIES HEEFT? MISSCHIEN BLIJFT U LIEVER VOOR EEN WERKGEVER WERKEN, MEESTAL HOU JE AAN HET EIND VAN DE MAAND DAGEN OVER.............EN GEEN GELD!
IEDEREEN DENKT HET ALLEMAAL WEL TE WETEN, NOEM MIJ EENS EEN BEDRIJF WAAR JE ALLE OPLEIDINGEN MAG VOLGEN DIE JE WENST? ZONDER "TERUGDOKREGELING"?.
HOE KOMT HET DAT HAMBURG-MANNHEIMER ELK JAAR ± 28% MEER WINST MAAKT TEN OPZCHTIGE VAN HET VOORGAANDE JAAR?
ZOUDEN AL DIE AGENTSCHAPKANTOREN DIE BIJ HAMBURG MANNHEIMER AANGESLOTEN ZIJN HET NIET BEGRIJPEN? HET EEN VREEMDE MANIER VAN WERKEN VINDEN?
ZOU STANDAARD & POORS ZOMAAR EEN TRIPLE A RATING AAN HAMBURG MANNHEIMER TOEWIJZEN?
LARS 75 LOOND EEN BELONING UIT VOOR DIEGENE DIE MET EEN BETER PRODUCT OP TAFEL KOMT, WAARSCHIJNLIJK HEEFT HIJ GEEN ENKELE REACTIE GEHAD. VERVELEND VOOR HEM, NU BLIJFT HIJ MET EEN OVERSCHOT VAN € 5000 ZITTEN.
ZAL IK HET NOG STERKER VERTELLEN.......
IK ZET ER € 10.000.-- BOVENOP
HOE MAKKELIJKER KUN JE HET VERDIENEN. JULLIE ZIJN ER VAN OVERTUIGD DAT ER WEL BETERE PRODUCTEN ZIJN!!!!!!
ZO, HEHHE NU KAP IK ERMEE!
BEN NIET GEFRUSTREERD OFZO....GEWOON EVEN UITDAGEND.......
ALS JE SPIJT KRIJG, GEEN PROBLEEM
PAK JE ZAKDOEK ER BIJ,EN BEL JE ADVISEUR NOG EENS OP!!
MET VRIENDELIJKE GROETEN,
CIAO
Bud
WIST U DAT DE ERGO-GROEP WAAR HAMBURG-MANNHEIMER ONDER VALT, EEN AANDEEL VAN MAAR LIEFTS 9 % HEEFT VAN DE VERZEKERINGSMARKT IN GEHEEL EUROPA?
DAT BETEKEND DAT 1 OP DE 10 MENSEN INDIRECT VERZEKERD IS BIJ DE ERGO GROEP.
HET ZOU DUS ZO MAAR KUNNEN ZIJN DAT U HIER GAL LOOPT TE SPUGEN, TERWIJL U GEWOON BENT VERZEKERD BIJ DE ERGO GROEP.
DENKT U MAAR AAN DE ING-BANK, BOUWFONDS, LONDON VERZEKERINGEN, DAS RECHTSBIJSTAND ENZ.ENZ.
WAT OOK GRAPPIG IS; "HAMBURG-MANNHEIMER TELD 9,5 MILJOEN KLANTEN. IETS WAAR AEGON ALLEEN MAAR VAN KAN KWIJLEN MET 2 MILJOEN KLANTEN. BETEKEND DAT ER WEL EVEN WAT MEER VERTROUWEN IS BIJ HAMBURG-MANNHEIMER.
BEGRIJPELIJK IS DAT HIER GAL WORDT GESPUUGD! NA ALLEN BERICHTEN GELEZEN TE HEBBEN GAAT HET HIER OVER HET ALGEMEEN OVER DE MANIER VAN WERKEN. WAT IS HIER MIS MEE?
IK BEN JUIST BLIJ DAT ER EEN ADVISEUR BIJ MIJ OP DE STOEP STOND. DIPLOMA'S? GEEN IDEE? IS DAT BELANGRIJK? NEE, BELANGRIJK IS DAT DATGEEN WAT WORDT VERTELD OOK DAADWERKELIJK IN DE POLIS STAAT!!!! EN DAT IS OOK ZO!
DE MENSEN DIE HIER LOPEN TE BLAZEN STAAN JAMMER GENOEG NIET ZO STERK IN DE SCHOENEN DAT ZE DE ADVISEUR ER ZELF OP AANSPREKEN.
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ DEXIA BELAZERD?
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ SPAARBELEG BELAZERD?
HOEVEEL KLANTEN ZIJN ER BIJ NATIONALE NEDERLANDEN BELAZERD?
ALLEMAAL OP TV GEWEEST! HEEFT U HAMBURG MANNHEIMER WELEENS OP TV GEZIEN MET HET BELAZEREN VAN KLANTEN?
SERVICE-PAKKER > SOMMIGE SPREKEN HIER OVER SNIKSNIKSNIK IK BEN € 160 EURO KWIJT, DAN HEB JE HET ALS KLANT NIET BEGREPEN! WANT ER ZIT 3 JAAR GRATIS INVULLING BELASTINGAANGIFTE BIJ!
INMIDDELS BEN IK OOK ADVISEUR, IK LAAT ME NIET GEK MAKEN MET; "PIRAMIEDEN SPEL" "RARE WERKWIJZE" "VREEMD" DITDATDIT ENZ.
VOORLOPIG HEB IK NOG EEN LEUK LOONTJE WAAR EEN IEDER JALOERS OP ZAL ZIJN!
DE VRAAG IS ECHTER OF U WEL AMBITIES HEEFT? MISSCHIEN BLIJFT U LIEVER VOOR EEN WERKGEVER WERKEN, MEESTAL HOU JE AAN HET EIND VAN DE MAAND DAGEN OVER.............EN GEEN GELD!
IEDEREEN DENKT HET ALLEMAAL WEL TE WETEN, NOEM MIJ EENS EEN BEDRIJF WAAR JE ALLE OPLEIDINGEN MAG VOLGEN DIE JE WENST? ZONDER "TERUGDOKREGELING"?.
HOE KOMT HET DAT HAMBURG-MANNHEIMER ELK JAAR ± 28% MEER WINST MAAKT TEN OPZCHTIGE VAN HET VOORGAANDE JAAR?
ZOUDEN AL DIE AGENTSCHAPKANTOREN DIE BIJ HAMBURG MANNHEIMER AANGESLOTEN ZIJN HET NIET BEGRIJPEN? HET EEN VREEMDE MANIER VAN WERKEN VINDEN?
ZOU STANDAARD & POORS ZOMAAR EEN TRIPLE A RATING AAN HAMBURG MANNHEIMER TOEWIJZEN?
LARS 75 LOOND EEN BELONING UIT VOOR DIEGENE DIE MET EEN BETER PRODUCT OP TAFEL KOMT, WAARSCHIJNLIJK HEEFT HIJ GEEN ENKELE REACTIE GEHAD. VERVELEND VOOR HEM, NU BLIJFT HIJ MET EEN OVERSCHOT VAN € 5000 ZITTEN.
ZAL IK HET NOG STERKER VERTELLEN.......
IK ZET ER € 10.000.-- BOVENOP
HOE MAKKELIJKER KUN JE HET VERDIENEN. JULLIE ZIJN ER VAN OVERTUIGD DAT ER WEL BETERE PRODUCTEN ZIJN!!!!!!
ZO, HEHHE NU KAP IK ERMEE!
BEN NIET GEFRUSTREERD OFZO....GEWOON EVEN UITDAGEND.......
ALS JE SPIJT KRIJG, GEEN PROBLEEM
PAK JE ZAKDOEK ER BIJ,EN BEL JE ADVISEUR NOG EENS OP!!
MET VRIENDELIJKE GROETEN,
CIAO
Bud
Re: hamburg mannheimer
HMI Belux
Secure & Golden Future, beheerd en verkocht door de besten van de markt!
De pijler van ons nieuw Secure Future fonds is het obligatiefonds van Petercam (PAM Bonds Universalis). Deze beursvennootschap viel onlangs in de prijzen als beste beheerder over alle investeringscategorieën bij de Belgische kwaliteitskrant De Tijd. Petercam scoorde vooral sterk op vlak van return en risicobeheersing. Ze spelen naar eigen zeggen snel in op marktevoluties, en plukken daar nu de vruchten van.
Ook Bank Degroof, de drijvende kracht achter ons Golden Future fonds, werd door De Tijd gelauwerd en wel als beste beheerder van Belgische aandelen.
Kortom, Secure & Golden Future worden beheerd en verkocht door de besten van de markt!
Petercam kroont zich tot beste fondsbeheerder
Beursvennootschap wint Super Tijd Award
(tijd) - Petercam Asset Management was gisteravond de grote slokop bij de Tijd Awards. De beheersvennootschap van Petercam is over alle investeringscategorieën heen de beste beheerder in termen van return en risicobeheersing. Het onafhankelijke beurshuis is ook de beste beheerder voor vastrentende effecten en wint ook vier individuele awards. 'Door onze vlakke bedrijfsstructuur kunnen we snel inspelen op marktveranderingen', luidt het bij Petercam.
Voor het tiende jaar reikte De Tijd gisteren de Tijd Awards uit. Ze bekronen de beheerders die de afgelopen vijf jaar consistent beter presteerden dan hun sectorgenoten en een relatief laag risico namen. De awards zijn gebaseerd op een eigen, methodologie en worden toegekend voor 14 investeringscategorieën.
Petercam Asset Management onderscheidt zich als fondsbeheerder zowel voor aandelen die hun investeringen internationaal spreiden, internationaal gediversifieerde obligaties, monetaire fondsen in dollar als voor pensioensparen. Petercam wint ook twee Super Tijd Awards, als beste beheerder voor vastrentende effecten en als beste beheerder over alle investeringscategorieën heen.
'We besteden heel veel tijd aan het begrijpen van de markt. De bewegingen op de markt zijn vaak een goede vooruitlopende indicator', zeggen Johnny Debuysscher en Guy Lerminiaux van Petercam.
Dat je geen mastodont moet zijn om goede beheersprestaties neer te zetten, illustreren ook de onafhankelijke spelers Bank Degroof en Carmignac Gestion. Bank Degroof gaat lopen met de trofee voor beste beheerder in Belgische aandelen. De Franse beheerder Carmignac is primus voor aandelenbeleggingen in groeimarkten.
Toch laten de grote spelers niet betijen. Fortis Investment Management wint de Jubileum Award omdat het de voorbije tien jaar de meeste awards won, en de prijs als beste beheerder van obligaties in euro. KBC Asset Management ziet zijn specialisatie in het segment van de fondsen met kapitaalbescherming bekroond met een award voor die bij beleggers erg populaire fondsen.
Bij de buitenlandse beheerders springt Fidelity Investments eruit met twee individuele awards en een Super Tijd Award als beste aandelenbeheerder. PVM/DM
21/02/2006 - Copyright © De TIJD
Download artikel als PDF
(id: 1778)
Terug
Secure & Golden Future, beheerd en verkocht door de besten van de markt!
De pijler van ons nieuw Secure Future fonds is het obligatiefonds van Petercam (PAM Bonds Universalis). Deze beursvennootschap viel onlangs in de prijzen als beste beheerder over alle investeringscategorieën bij de Belgische kwaliteitskrant De Tijd. Petercam scoorde vooral sterk op vlak van return en risicobeheersing. Ze spelen naar eigen zeggen snel in op marktevoluties, en plukken daar nu de vruchten van.
Ook Bank Degroof, de drijvende kracht achter ons Golden Future fonds, werd door De Tijd gelauwerd en wel als beste beheerder van Belgische aandelen.
Kortom, Secure & Golden Future worden beheerd en verkocht door de besten van de markt!
Petercam kroont zich tot beste fondsbeheerder
Beursvennootschap wint Super Tijd Award
(tijd) - Petercam Asset Management was gisteravond de grote slokop bij de Tijd Awards. De beheersvennootschap van Petercam is over alle investeringscategorieën heen de beste beheerder in termen van return en risicobeheersing. Het onafhankelijke beurshuis is ook de beste beheerder voor vastrentende effecten en wint ook vier individuele awards. 'Door onze vlakke bedrijfsstructuur kunnen we snel inspelen op marktveranderingen', luidt het bij Petercam.
Voor het tiende jaar reikte De Tijd gisteren de Tijd Awards uit. Ze bekronen de beheerders die de afgelopen vijf jaar consistent beter presteerden dan hun sectorgenoten en een relatief laag risico namen. De awards zijn gebaseerd op een eigen, methodologie en worden toegekend voor 14 investeringscategorieën.
Petercam Asset Management onderscheidt zich als fondsbeheerder zowel voor aandelen die hun investeringen internationaal spreiden, internationaal gediversifieerde obligaties, monetaire fondsen in dollar als voor pensioensparen. Petercam wint ook twee Super Tijd Awards, als beste beheerder voor vastrentende effecten en als beste beheerder over alle investeringscategorieën heen.
'We besteden heel veel tijd aan het begrijpen van de markt. De bewegingen op de markt zijn vaak een goede vooruitlopende indicator', zeggen Johnny Debuysscher en Guy Lerminiaux van Petercam.
Dat je geen mastodont moet zijn om goede beheersprestaties neer te zetten, illustreren ook de onafhankelijke spelers Bank Degroof en Carmignac Gestion. Bank Degroof gaat lopen met de trofee voor beste beheerder in Belgische aandelen. De Franse beheerder Carmignac is primus voor aandelenbeleggingen in groeimarkten.
Toch laten de grote spelers niet betijen. Fortis Investment Management wint de Jubileum Award omdat het de voorbije tien jaar de meeste awards won, en de prijs als beste beheerder van obligaties in euro. KBC Asset Management ziet zijn specialisatie in het segment van de fondsen met kapitaalbescherming bekroond met een award voor die bij beleggers erg populaire fondsen.
Bij de buitenlandse beheerders springt Fidelity Investments eruit met twee individuele awards en een Super Tijd Award als beste aandelenbeheerder. PVM/DM
21/02/2006 - Copyright © De TIJD
Download artikel als PDF
(id: 1778)
Terug
Re: hamburg mannheimer
2/2/2006HM Golden Future laat AEX ver achter zichDe grafiek hieronder brengt erg goed nieuws voor Hamburg-Mannheimer. Ons beleggingsfonds HM Golden Future is maar liefst....75% (vijf-en-zeventig procent!) meer waard dan twee jaar geleden! De Amsterdamse beursindex AEX steeg over dezelfde periode met 27%. Een mooi resultaat, maar lang niet zo spectaculair als de stijging van onze HM Golden Future! Ook de Belgische beursindex Bel20 presteerde goed, maar haar rode grafiek strandde toch nog 19% lager dan ons zorgvuldig geselecteerd beleggingsfonds. We maakten de juiste keuze!
Re: hamburg mannheimer
Een vervolg op de letselschade-uitzending van vorige week: ruim 60.000 mensen probeerden RADAR na afloop te bereiken.......
TOP 5
Na onze vorige uitzending Radar bedolven onder de reacties. Veel mensen herkenden zich in de verhalen en klaagden over de behandeling door hun verzekeringsmaatschappij. Veel maatschappijen passeerden de revue; klachten over zo'n 40 maatschappijen bereikten ons en allen bleken moeilijk te doen over het uitbetalen van schadevergoedingen. Radar besloot een TOP 5 te maken van verzekeraars met de meeste klagers.
Van 1 naar 5
Op nummer 1 met stip staat de grootste verzekeraar van Nederland: Nationale Nederlanden. lastig met een grote L...... Zij steken met kop en schouders boven de anderen uit.
Op nummer 2 vinden we centraal Beheer, op de voet gevolgd door het Tilburgse Interpolis. Ook zij doen, volgens de klagers erg moeilijk over het uitbetalen van schadevergoedingen.
Verzekeringsgigant Delta Lloyd vinden we op nummer 4 en op een gedeelde vijfde plaats vinden we Aegon en Royal Nederland terug.
Een notering in deze top 5 is volgens ons nou niet echt iets om als
verzekeringsmaatschappij trots op te zijn.
TOP 5
Na onze vorige uitzending Radar bedolven onder de reacties. Veel mensen herkenden zich in de verhalen en klaagden over de behandeling door hun verzekeringsmaatschappij. Veel maatschappijen passeerden de revue; klachten over zo'n 40 maatschappijen bereikten ons en allen bleken moeilijk te doen over het uitbetalen van schadevergoedingen. Radar besloot een TOP 5 te maken van verzekeraars met de meeste klagers.
Van 1 naar 5
Op nummer 1 met stip staat de grootste verzekeraar van Nederland: Nationale Nederlanden. lastig met een grote L...... Zij steken met kop en schouders boven de anderen uit.
Op nummer 2 vinden we centraal Beheer, op de voet gevolgd door het Tilburgse Interpolis. Ook zij doen, volgens de klagers erg moeilijk over het uitbetalen van schadevergoedingen.
Verzekeringsgigant Delta Lloyd vinden we op nummer 4 en op een gedeelde vijfde plaats vinden we Aegon en Royal Nederland terug.
Een notering in deze top 5 is volgens ons nou niet echt iets om als
verzekeringsmaatschappij trots op te zijn.
Re: hamburg mannheimer
Grootschalige schadeclaims dreigen voor Aegon, omdat de verzekeraar deelnemers aan een spaarbeleggingsproduct niet vooraf op de risico's heeft gewezen. De rechtbank in Utrecht bepaalde woensdag dat Aegon-dochter SpaarBeleg de zogeheten wettelijke zorgplicht tegenover de deelnemers heeft geschonden door ze vooraf niet te informeren over de risico's van het aandelenleaseproduct SprintPlan.
,,Dit vonnis biedt hiermee nu een basis om op grootschalige wijze schadevergoedingen te gaan claimen bij Spaarbeleg'', aldus de Vereniging Consument & Geldzaken. De belangenorganisatie spande eind 2003 de zaak aan tegen Aegon-dochter Spaarbeleg.
Tussen eind 1997 en halverwege 2002 werden volgens de vereniging meer dan 120.000 contracten van het zogeheten aandelenleaseproduct 'SprintPlan' afgesloten. Alle deelnemers aan de beleggingsconstructie verloren hun hele inleg of nagenoeg hun hele inleg.
Volgens Anton Weenink, juridisch adviseur van de Vereniging Consument & Geldzaken, probeert de vereniging inmiddels voor 20.000 beleggers hun contracten in het aandelenleaseproduct terug te draaien. In totaal schat hij dat er ongeveer 60.000 tot 70.000 beleggers zijn gedupeerd door het beleggingsproduct. De schikking die wijlen Wim Duisemberg eind vorig jaar bereikte in de rel rond de aandelenlease, gaat voor hen niet op. Die gold voor een kleine groep Dexia-gedupeerden, aldus Weenink.
De belangrijkste klacht van de vereniging, namelijk dat Spaarbeleg niet de juiste papieren had om beleggingen met geleend geld aan de man te brengen, werd woensdag door de rechter echter verworpen. Hiermee hadden de beleggingscontracten nietig kunnen worden verklaard, waardoor de beleggers hun geld zouden terugkrijgen. Ook werd de beschuldiging van de vereniging aan het adres van Spaarbeleg dat die zich zou hebben bediend van misleidende reclame, door de rechter verworpen.
Omdat de Aegon-dochter nu wel is veroordeeld voor schending van de zorgplicht, verwacht de Vereniging van Consument & Geldzaken dat de verzekeraar in hoger beroep gaat bij het gerechtshof. Eerder kreeg een andere groep beleggers in Sprintplan al op dit punt van zorgplicht gelijk van de rechter, waarna Aegon beroep aantekende.
De vereniging zal dan ook een hoger beroep van Aegon aangrijpen om de woensdag door de rechtbank afwezen vorderingen van de vereniging aan het gerechtshof voor te leggen.
Bij Aegon was woensdag niemand bereikbaar voor commentaar.
Bron: ANP
,,Dit vonnis biedt hiermee nu een basis om op grootschalige wijze schadevergoedingen te gaan claimen bij Spaarbeleg'', aldus de Vereniging Consument & Geldzaken. De belangenorganisatie spande eind 2003 de zaak aan tegen Aegon-dochter Spaarbeleg.
Tussen eind 1997 en halverwege 2002 werden volgens de vereniging meer dan 120.000 contracten van het zogeheten aandelenleaseproduct 'SprintPlan' afgesloten. Alle deelnemers aan de beleggingsconstructie verloren hun hele inleg of nagenoeg hun hele inleg.
Volgens Anton Weenink, juridisch adviseur van de Vereniging Consument & Geldzaken, probeert de vereniging inmiddels voor 20.000 beleggers hun contracten in het aandelenleaseproduct terug te draaien. In totaal schat hij dat er ongeveer 60.000 tot 70.000 beleggers zijn gedupeerd door het beleggingsproduct. De schikking die wijlen Wim Duisemberg eind vorig jaar bereikte in de rel rond de aandelenlease, gaat voor hen niet op. Die gold voor een kleine groep Dexia-gedupeerden, aldus Weenink.
De belangrijkste klacht van de vereniging, namelijk dat Spaarbeleg niet de juiste papieren had om beleggingen met geleend geld aan de man te brengen, werd woensdag door de rechter echter verworpen. Hiermee hadden de beleggingscontracten nietig kunnen worden verklaard, waardoor de beleggers hun geld zouden terugkrijgen. Ook werd de beschuldiging van de vereniging aan het adres van Spaarbeleg dat die zich zou hebben bediend van misleidende reclame, door de rechter verworpen.
Omdat de Aegon-dochter nu wel is veroordeeld voor schending van de zorgplicht, verwacht de Vereniging van Consument & Geldzaken dat de verzekeraar in hoger beroep gaat bij het gerechtshof. Eerder kreeg een andere groep beleggers in Sprintplan al op dit punt van zorgplicht gelijk van de rechter, waarna Aegon beroep aantekende.
De vereniging zal dan ook een hoger beroep van Aegon aangrijpen om de woensdag door de rechtbank afwezen vorderingen van de vereniging aan het gerechtshof voor te leggen.
Bij Aegon was woensdag niemand bereikbaar voor commentaar.
Bron: ANP
Re: hamburg mannheimer
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
vijf jaar land iemand laten sparen en vervolgens na zwart op wit een "gegarandeerd"eindkapitaal te hebben , vervolgens niets uitgekeerd krijgen. Hier heb ik slapeloze nachten van. Alles weg!!
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
aegon haalt ongevraagd de inboedelpremie van mijn ex van mijn rekening af.ik kom er achter,dat ze die fout maken en krijg vervolgens van aegon te horen,dat ik zelf maar moet zien de premie terug te vorderen bij mijn ex.het was niet hun probleem.totale schade 600 euro
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Axent heeft de naam een klantgerichte organisatie te zijn. Mijn man en ik wilden samen in een uitvaartpolis, per 1 januar 2005. Er kwam een adviseur langs en die heeft een polis aangemaakt en alles geregeld. De jaarpremie ad EUR 256,00 werd binnen 2 werkdagen afgeschreven. Er was echter 1 puntje wat apart geregeld moest worden: mijn man stond tot aan 1 januari 2005 bij zijn vader op de uitvaartpolis. Het was enkel een kwestie van afsluiten en toetreden tot onze gezamenlijke polis. We zijn nu drie maanden verder en we krijgen nog steeds aanmaningen dat mijn man nog een jaarpremie moet betalen. Hebben ze hem daar dubbel geregistreerd! Onze adviseur heeft al die tijd niks gedaan. Wij hebben gebeld, ge-emaild en klachtenbrieven gestuurd. Op laatst genoemde kregen we een brief terug: 'spijtig dat wij een klacht hebben want zij zijn zo klantgericht...'! En nu, vlak voor Pasen, plofte er weer een aanmaning op de mat. Is het nu zo moelijk om te bedenken dat je als mens maar 1 keer doodgaat? En dus niet dubbel geregistreerd moet staan?
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Alleen inleg spaarpolis moet gewijzigd worden, 28 keer gebeld, brieven verstuurd. Is iets heel moeilijks bij Aegon. Veel geld kwijt door alleen al in de wacht te worden gezet of per ongeluk opgehangen, zodat je weer van voren af aan kan beginnen. Hoe kan dit bestaan in deze tijd? Heb vandaag weer een brief verstuurd. Dan maar niet meer, Wil niks meer met ze te maken hebben.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Dat zo een gerenomeerd bedrijf de mensen geld afhandig maak. ( Koersplan )
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
*Beloven niet nakomen maar na 5 jaren sparen/beleggen..'Sorry het is niet verlopen als wij het hadden voorzien'...*excuus nou,nouzij de bank kan beter denk ik!?(Leaseplan maar dan anders) 1)Geen uitbetaling van belegging /spaargeld en of compasatie daarover ,restschuld wordt wel kwijtgescholden maar wat heb ik hieraan ! 2) Eigen geld foetsie na 5 jaren beleggen!? 3)Overleg haast niet mogelijk,en tussentijds stoppen kost boete+ uitstaande bedrag! 4) ze worden rijk van andermans goed vertrouwen in de door hen opgestelde experts die geen enkele poging zullen ondernemen bij slecht tij de boot te keren!? 5) bieden een bod aan waar je als consument geen uitzicht heb op verbetering ( 3jaren verlengen dan heel misschien je winst+ inleg terug , 4 de jaar geen betaling te moeten doen , bij falen van belegging in Sprintplan valt het gehele bedrag opeisbaar door de bank AEGON/Spaarbeleg.. Weer een misselijke grap dat geld uit mensen hun zakken probeert te kloppen. PS: Waarschuwing is op zijn plaats voor toekomstige klanten van SPRINTPLAN. Voor mij is het immers telaat mijn Uitkering,zuur verdiende geld is naar de zwijnen !? Hoogachtend: EEN ZEER Boze klant
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Ik ben nu al 2 maanden bezig om mijn geld te krijgen uit deze spaarkas,nu mag ik weer opnieuw een verzoek indienen tot uitbetaling en waarom?Ik heb officieel 3 voornamen:Jqacobus Hendrikus Andreas,nu heb ik een papier van Aegon ondertekend met alleen mijn roepnaam:André.Handtekening geven zij toe is correct,alleen staat boven deze handtekening A.Stompé ipv J.H.A.Stompé.................afgewezen,dus. Dit is burocratie ten top,nu mag ik weer opnieuw de mallemolen in.Bellen helpt niet,honderd keer uitgelegd dat ik mijn voornamen nagenoeg niet gebruik,enz.Nog even dit,de firma Aegon stuurt mij wel brieven en haalt wel geld van de rekening van A.Stompe,ja let wel zonder streepje.Kan het nu volgende keer zo zijn dat de heer Stompé geen geld krijgt.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
ik ben al drie jaar bezig om een spaarpolis naar een lager bedrag tekrijgen.is me al drie jaar geleden toegezegd,maar ik weet niet wie daar werken.ik ben erg boos.gaat om meer dan 750 per jaar,moet naar 11,50 per maand.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Mijn sprintplan loopt volgend jaar september af, en ik ben gewoon verplicht om tot die tijd door te betalen, terwijl ik nu al bijna kan nagaan dat ik alles direct in de "prullenbak" gooi, ik kan ook niet stoppen dan betaal ik een boete, en als ik mijn inleg verlaag is mijn garanitewaarde niet meer geldig !!?? En daarbij kom ik erachter dat ik een lening heb afgesloten van f 52.500,- toen ik 18 jaar was, sorry hoor maar ik weet nergens van!!!! Mij is onder de garantiewaarde verteld: De garantiewaarde is het bedrag dat je gegarandeerd over 5 jaar ontvangt......... tja ik vertrouw erop dat iemand de waarheid spreekt, ma helaas kom je er na 4 jaar achter dat dat niet zo is, en nu moet ik gewoon nog een jaar lang maandelijks een bedrag van € 160,- betalen, waar ik nooit meer iets van zie, dus in totaal ben ik gewoon € 10.000,- kwijt, en ben 22 jaar ???!!! Al mijn krantengeld en bijbaantjes voor nix gedaan, en werk nu dus nog steeds voor nix!!! Ben echt pisst-off ! !!!
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Mijn sprintplan bij AEGON loopt in december af. Ik heb vijf jaar € 250,- p/m betaald en krijg nu geen euro! Sterker, ik mag mij gelukkig prijzen dat ik niets hoef te betalen. Dit weekend zie ik bij het schaatsen de Aegon reclame weer over het scherm gaan, schandalig. Ook in de media gaan de reclame uitingen weer gewoon door, vind u ook niet dat dit moet stoppen?
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Veel hoef ik niet uit te leggen; hun Sprintplan-praktijken zijn inmiddels alom berucht. Hun bedrijsnaam vind ik dan ook ongepast: Spaarbeleg ??? Spaargeldweg!!!
MISSCHIEN KUN JE BETER BIJ HAMBURG MANNHEIMER SPAREN!
vijf jaar land iemand laten sparen en vervolgens na zwart op wit een "gegarandeerd"eindkapitaal te hebben , vervolgens niets uitgekeerd krijgen. Hier heb ik slapeloze nachten van. Alles weg!!
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
aegon haalt ongevraagd de inboedelpremie van mijn ex van mijn rekening af.ik kom er achter,dat ze die fout maken en krijg vervolgens van aegon te horen,dat ik zelf maar moet zien de premie terug te vorderen bij mijn ex.het was niet hun probleem.totale schade 600 euro
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Axent heeft de naam een klantgerichte organisatie te zijn. Mijn man en ik wilden samen in een uitvaartpolis, per 1 januar 2005. Er kwam een adviseur langs en die heeft een polis aangemaakt en alles geregeld. De jaarpremie ad EUR 256,00 werd binnen 2 werkdagen afgeschreven. Er was echter 1 puntje wat apart geregeld moest worden: mijn man stond tot aan 1 januari 2005 bij zijn vader op de uitvaartpolis. Het was enkel een kwestie van afsluiten en toetreden tot onze gezamenlijke polis. We zijn nu drie maanden verder en we krijgen nog steeds aanmaningen dat mijn man nog een jaarpremie moet betalen. Hebben ze hem daar dubbel geregistreerd! Onze adviseur heeft al die tijd niks gedaan. Wij hebben gebeld, ge-emaild en klachtenbrieven gestuurd. Op laatst genoemde kregen we een brief terug: 'spijtig dat wij een klacht hebben want zij zijn zo klantgericht...'! En nu, vlak voor Pasen, plofte er weer een aanmaning op de mat. Is het nu zo moelijk om te bedenken dat je als mens maar 1 keer doodgaat? En dus niet dubbel geregistreerd moet staan?
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Alleen inleg spaarpolis moet gewijzigd worden, 28 keer gebeld, brieven verstuurd. Is iets heel moeilijks bij Aegon. Veel geld kwijt door alleen al in de wacht te worden gezet of per ongeluk opgehangen, zodat je weer van voren af aan kan beginnen. Hoe kan dit bestaan in deze tijd? Heb vandaag weer een brief verstuurd. Dan maar niet meer, Wil niks meer met ze te maken hebben.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Dat zo een gerenomeerd bedrijf de mensen geld afhandig maak. ( Koersplan )
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
*Beloven niet nakomen maar na 5 jaren sparen/beleggen..'Sorry het is niet verlopen als wij het hadden voorzien'...*excuus nou,nouzij de bank kan beter denk ik!?(Leaseplan maar dan anders) 1)Geen uitbetaling van belegging /spaargeld en of compasatie daarover ,restschuld wordt wel kwijtgescholden maar wat heb ik hieraan ! 2) Eigen geld foetsie na 5 jaren beleggen!? 3)Overleg haast niet mogelijk,en tussentijds stoppen kost boete+ uitstaande bedrag! 4) ze worden rijk van andermans goed vertrouwen in de door hen opgestelde experts die geen enkele poging zullen ondernemen bij slecht tij de boot te keren!? 5) bieden een bod aan waar je als consument geen uitzicht heb op verbetering ( 3jaren verlengen dan heel misschien je winst+ inleg terug , 4 de jaar geen betaling te moeten doen , bij falen van belegging in Sprintplan valt het gehele bedrag opeisbaar door de bank AEGON/Spaarbeleg.. Weer een misselijke grap dat geld uit mensen hun zakken probeert te kloppen. PS: Waarschuwing is op zijn plaats voor toekomstige klanten van SPRINTPLAN. Voor mij is het immers telaat mijn Uitkering,zuur verdiende geld is naar de zwijnen !? Hoogachtend: EEN ZEER Boze klant
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Ik ben nu al 2 maanden bezig om mijn geld te krijgen uit deze spaarkas,nu mag ik weer opnieuw een verzoek indienen tot uitbetaling en waarom?Ik heb officieel 3 voornamen:Jqacobus Hendrikus Andreas,nu heb ik een papier van Aegon ondertekend met alleen mijn roepnaam:André.Handtekening geven zij toe is correct,alleen staat boven deze handtekening A.Stompé ipv J.H.A.Stompé.................afgewezen,dus. Dit is burocratie ten top,nu mag ik weer opnieuw de mallemolen in.Bellen helpt niet,honderd keer uitgelegd dat ik mijn voornamen nagenoeg niet gebruik,enz.Nog even dit,de firma Aegon stuurt mij wel brieven en haalt wel geld van de rekening van A.Stompe,ja let wel zonder streepje.Kan het nu volgende keer zo zijn dat de heer Stompé geen geld krijgt.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
ik ben al drie jaar bezig om een spaarpolis naar een lager bedrag tekrijgen.is me al drie jaar geleden toegezegd,maar ik weet niet wie daar werken.ik ben erg boos.gaat om meer dan 750 per jaar,moet naar 11,50 per maand.
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Mijn sprintplan loopt volgend jaar september af, en ik ben gewoon verplicht om tot die tijd door te betalen, terwijl ik nu al bijna kan nagaan dat ik alles direct in de "prullenbak" gooi, ik kan ook niet stoppen dan betaal ik een boete, en als ik mijn inleg verlaag is mijn garanitewaarde niet meer geldig !!?? En daarbij kom ik erachter dat ik een lening heb afgesloten van f 52.500,- toen ik 18 jaar was, sorry hoor maar ik weet nergens van!!!! Mij is onder de garantiewaarde verteld: De garantiewaarde is het bedrag dat je gegarandeerd over 5 jaar ontvangt......... tja ik vertrouw erop dat iemand de waarheid spreekt, ma helaas kom je er na 4 jaar achter dat dat niet zo is, en nu moet ik gewoon nog een jaar lang maandelijks een bedrag van € 160,- betalen, waar ik nooit meer iets van zie, dus in totaal ben ik gewoon € 10.000,- kwijt, en ben 22 jaar ???!!! Al mijn krantengeld en bijbaantjes voor nix gedaan, en werk nu dus nog steeds voor nix!!! Ben echt pisst-off ! !!!
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Mijn sprintplan bij AEGON loopt in december af. Ik heb vijf jaar € 250,- p/m betaald en krijg nu geen euro! Sterker, ik mag mij gelukkig prijzen dat ik niets hoef te betalen. Dit weekend zie ik bij het schaatsen de Aegon reclame weer over het scherm gaan, schandalig. Ook in de media gaan de reclame uitingen weer gewoon door, vind u ook niet dat dit moet stoppen?
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Veel hoef ik niet uit te leggen; hun Sprintplan-praktijken zijn inmiddels alom berucht. Hun bedrijsnaam vind ik dan ook ongepast: Spaarbeleg ??? Spaargeldweg!!!
MISSCHIEN KUN JE BETER BIJ HAMBURG MANNHEIMER SPAREN!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mar 2006 19:46
Re: hamburg mannheimer
ik moet nog de opleiding beginnen. Maar ik ben wel sceptisch, eerst zelf ondervinden dan oordelen.
Ik heb tot nu toe een goed gevoel bij.
Bedankt voor de uitleg en argumenten
Ik heb tot nu toe een goed gevoel bij.
Bedankt voor de uitleg en argumenten
Re: hamburg mannheimer
DE MOLENAAR
LAAT JE ZELF NIET GEK MAKEN DOOR WAT SCHAAPACHTIG GEDOE VAN BEPAALDE MENSEN DIE ER NIETS VAN WETEN OF NOG NIETS BEREIKT HEBBEN EN OOK NIETS ZULLEN BEREIKEN! DAT IS MIJN OVERTUIGING.
KNAPPE JONGEN DIE MIJ WAT BETERS OP PAPIER KANATEN ZIEN!
KNAPPE JONGEN DIE MIJ EEN BAAN AAN KAN BIEDEN WAT MEER OPLEVERD ALS DE GEMIDDELDE TOPPER MET SLECHTS 2500,- NETTO > 173 UUR MAAND
MVGR
Bud
LAAT JE ZELF NIET GEK MAKEN DOOR WAT SCHAAPACHTIG GEDOE VAN BEPAALDE MENSEN DIE ER NIETS VAN WETEN OF NOG NIETS BEREIKT HEBBEN EN OOK NIETS ZULLEN BEREIKEN! DAT IS MIJN OVERTUIGING.
KNAPPE JONGEN DIE MIJ WAT BETERS OP PAPIER KANATEN ZIEN!
KNAPPE JONGEN DIE MIJ EEN BAAN AAN KAN BIEDEN WAT MEER OPLEVERD ALS DE GEMIDDELDE TOPPER MET SLECHTS 2500,- NETTO > 173 UUR MAAND
MVGR
Bud
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28
Re: hamburg mannheimer
De producten van HM buiten beschouwing latende en onthouden dat HM de verzekeringsmaatschappij is (die zich nog steeds niet officieel in Nederland met een kantoor gevestigd, wegens in de financiele sector bekende redenen) en HMI de verkooporganisatie
het volgende:
Een opleiding Assurantie B met succes afgerond (gecertificeerd en erkend dus) en voor 120 uur in de maand vang ik € 2632, netto. En dat is exclusief mijn fee-afhankelijke beloning.
Even voor de leken onder ons: fee-afhankelijk betekent niet provisie-afhankelijk. Ik verdien geen provisie, maar breng werkelijk gewerkte uren in rekening.
Gewoon bij een net verzekeringskantoor dat mensen in loondienst heeft en dat volledig aansprakelijk is voor een eventueel slecht uitpakkend advies van een medewerker voor een klant. Die zelf wél onder het toezicht valt van de AFM en netjes een WFD-vergunning heeft aangevraagd.
Hoe je het ook went of keert: de "adviseurs" van HMI die het daadwerkelijk afsluiten van een verzekering doorspelen naar tussenpersonen omzeilen de wet om deze manier.
Want de HMI adviseurs mogen de verzekering niet zelf afsluiten omdat daar wettelijke regels voor zijn. Niet voor niets overigens.
En de tussenpersonen verdienen op die manier hun brood.
Soit, ieder heeft er recht op een eerlijke boterham te verdienen, maar moreel gezien zijn ze (en dat is niet alleen mijn mening) nogal laakbaar bezig.
Over de pyramide-spel/MLM achtige manier inlijven van adviseurs: die is gewoon nodig. Het is een heel slim selectieproces van HMI, want alleen mensen die vatbaar zijn voor deze methoden zijn dezelfde personen die zonder wroeging van hun familie en vrienden namen opeisen (want dat is het) om hun werkzaamheden voort te zetten.
Hoe dan ook: de komst van de WFD betekent dat regels omtrent verzekeringen alleen maar meer en meer aangescherpt worden.
En tja, als WFD-vergunninghoudend kantoor, met een aansluiting bij het Klachteninstituut Verzekeringen een GIDI-registratie, een deugdelijke beroepsaansprakelijkheidsverzekering en zelf voor de volle 100% zeker weten wat een klant is verteld/geoffreerd hoef je je als goed verzekeringstussenpersoon niet druk te maken.
Dat in tegenstelling tot een tussenpersoon die niet weet wat de adviseurs van HMI tegen een klant zeggen, maar daar tegelijkertijd onder de WFD wel voor 100% verantwoordelijk zijn.
HMI als verkooporganisatie heeft zijn langste tijd gehad.
het volgende:
Een opleiding Assurantie B met succes afgerond (gecertificeerd en erkend dus) en voor 120 uur in de maand vang ik € 2632, netto. En dat is exclusief mijn fee-afhankelijke beloning.
Even voor de leken onder ons: fee-afhankelijk betekent niet provisie-afhankelijk. Ik verdien geen provisie, maar breng werkelijk gewerkte uren in rekening.
Gewoon bij een net verzekeringskantoor dat mensen in loondienst heeft en dat volledig aansprakelijk is voor een eventueel slecht uitpakkend advies van een medewerker voor een klant. Die zelf wél onder het toezicht valt van de AFM en netjes een WFD-vergunning heeft aangevraagd.
Hoe je het ook went of keert: de "adviseurs" van HMI die het daadwerkelijk afsluiten van een verzekering doorspelen naar tussenpersonen omzeilen de wet om deze manier.
Want de HMI adviseurs mogen de verzekering niet zelf afsluiten omdat daar wettelijke regels voor zijn. Niet voor niets overigens.
En de tussenpersonen verdienen op die manier hun brood.
Soit, ieder heeft er recht op een eerlijke boterham te verdienen, maar moreel gezien zijn ze (en dat is niet alleen mijn mening) nogal laakbaar bezig.
Over de pyramide-spel/MLM achtige manier inlijven van adviseurs: die is gewoon nodig. Het is een heel slim selectieproces van HMI, want alleen mensen die vatbaar zijn voor deze methoden zijn dezelfde personen die zonder wroeging van hun familie en vrienden namen opeisen (want dat is het) om hun werkzaamheden voort te zetten.
Hoe dan ook: de komst van de WFD betekent dat regels omtrent verzekeringen alleen maar meer en meer aangescherpt worden.
En tja, als WFD-vergunninghoudend kantoor, met een aansluiting bij het Klachteninstituut Verzekeringen een GIDI-registratie, een deugdelijke beroepsaansprakelijkheidsverzekering en zelf voor de volle 100% zeker weten wat een klant is verteld/geoffreerd hoef je je als goed verzekeringstussenpersoon niet druk te maken.
Dat in tegenstelling tot een tussenpersoon die niet weet wat de adviseurs van HMI tegen een klant zeggen, maar daar tegelijkertijd onder de WFD wel voor 100% verantwoordelijk zijn.
HMI als verkooporganisatie heeft zijn langste tijd gehad.
Re: hamburg mannheimer
Je bent niet echt op de hoogte hé echtemeisje
Lieverd, alle HMI medewerkers hebben het Certificaat Verbonden Bemiddelaar wat verplicht is volgens de A.F.M.
Als je voor 120 uur 2600 piek krijgt laat je jezelf in je kont kijken, maar veel plezier waar je nu werkt. Er gaat nog weleens een lampje bij je branden.
Volgens mij is een piramide-spel nog steeds verboden in Nederland. Hoelang denk jij dat een Maatschappij als ons het vol houdt als we op basis van een piramide-spel werken?
Mag ik vragen; hebben jullie wel eens een triple A Rating toegekend gekregen van Standaard & Poors?
CDV nr. 32985
SER nr. 1034590B
Onderneming toegelaten onder codenummer 0735
Vertel mij jullie eens waar jullie herverzekerd zijn? is hier wel sprake van?
Verkooporganisatie de langste tijd gehad?? wij groeien ten opzichte van het voorgaande jaar met 28%!
Heb je hier wat voor terug?
Als jullie kantoor zo goed is, geef dan de naam eens vrij..........
iedereen die het leest, zal bij jullie gaan sparen!
Hoeveel spaarders hebben jullie? 9,5 miljoen???????
Ik begrijp dat de concurentie moeilijk voor je is.......maar je moet ondanks dat geen onzin uitkramen vrouwtje......
Prettige werkweek nog
Ciao,
Bud
Lieverd, alle HMI medewerkers hebben het Certificaat Verbonden Bemiddelaar wat verplicht is volgens de A.F.M.
Als je voor 120 uur 2600 piek krijgt laat je jezelf in je kont kijken, maar veel plezier waar je nu werkt. Er gaat nog weleens een lampje bij je branden.
Volgens mij is een piramide-spel nog steeds verboden in Nederland. Hoelang denk jij dat een Maatschappij als ons het vol houdt als we op basis van een piramide-spel werken?
Mag ik vragen; hebben jullie wel eens een triple A Rating toegekend gekregen van Standaard & Poors?
CDV nr. 32985
SER nr. 1034590B
Onderneming toegelaten onder codenummer 0735
Vertel mij jullie eens waar jullie herverzekerd zijn? is hier wel sprake van?
Verkooporganisatie de langste tijd gehad?? wij groeien ten opzichte van het voorgaande jaar met 28%!
Heb je hier wat voor terug?
Als jullie kantoor zo goed is, geef dan de naam eens vrij..........
iedereen die het leest, zal bij jullie gaan sparen!
Hoeveel spaarders hebben jullie? 9,5 miljoen???????
Ik begrijp dat de concurentie moeilijk voor je is.......maar je moet ondanks dat geen onzin uitkramen vrouwtje......
Prettige werkweek nog
Ciao,
Bud
Re: hamburg mannheimer
De verbonden bemiddelaar kan echter actief zijn zonder over een vergunning te beschikken. Uiteraard geldt hiervoor een aantal voorwaarden. De belangrijkste hiervan zijn:
* De verbonden bemiddelaar moet werken onder volledige verantwoordelijkheid van een verzekeraar of een bankinstelling;
* De verbonden bemiddelaar mag uitsluitend de producten van deze verzekeraar of bank voeren;
* De verbonden bemiddelaar mag niet zelf de premies of voor de consument bestemde bedragen innen.
Onder meer de NVA heeft grote bezwaren tegen het fenomeen "verbonden bemiddelaar". Deze organisatie vindt het niet terecht dat er groepen adviseurs gaan ontstaan die zonder vergunning toch complexe verzekeringsproducten kunnen gaan adviseren