LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:Sorry van de wet van Dam, daar heb je gelijk in Alfa, bedoelde inderdaad de wet koop op afstand. Zit nog in mijn anderhalf jarige winterslaap.
De "nieuwe" wet van Dam ging al op 1 december 2011 in werking :lol: , kennelijk iets langer geslapen? Trouwens, geen kritiek hoor, alleen de zo broodnodig 'lichte toon' om het onderwerp weer in proportie te brengen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door gilas »

TS kan het beste gewoon doen wat het juridisch loket heeft gezegd en al dat moeilijke geklets en juridische gewip wap naast zich neerleggen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:TS kan het beste gewoon doen wat het juridisch loket heeft gezegd en al dat moeilijke geklets en juridische gewip wap naast zich neerleggen.
soulzusje schreef:Ik heb zojuist contact gehad met het Juridisch loket.
Ze gaat nog even uitzoeken hoe het zit met verborgen gebreken en mailt dit nog naar ons toe.
Voor nu adviseerde ze ons om het links te laten liggen.
Het Juridisch Loket zal in de Enkhuizer Almanak uitzoeken hoe het zit met verborgen gebreken ...

Voor de prijs van de tuinset zie Kassa forum.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Het Juridisch Loket zal in de Enkhuizer Almanak uitzoeken hoe het zit met verborgen gebreken ...
Dat is nog altijd duidelijker dan het juridisch taalgebruik en gewipwap.
Jolijn schreef:Voor de prijs van de tuinset zie Kassa forum.
Ik heb een balkon,dus helaas een tuinset past daar niet op.

witte angora
Berichten: 31226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk, en als ik naar Vara's Kassa ga dan wordt het ineens allemaal heel anders.
De schimmel is.mij nooit opgevallen ook niet toen ik de set 2 weken daarvoor.nog opnieuw in de beits heb gezet.
Wie o wie gaat een steigerhouten tuinset twee weken vóór hij/zij het ding wil verkopen in de tuinbeits zetten? Geen mens dus. Dat was, lijkt mij logischerwijze, dus om die schimmel te verbergen. Die dus na een paar dagen (en desnoods na een paar weken) door die beits heen kwam.

Dus inderdaad een gevalletje oplichting. Ik kan de koper dan ook alleen maar adviseren toch maar even aangifte te doen van oplichting, 250 euro vind ik nogal een bedrag. Al zal het waarschijnlijker een civiele procedure worden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:Kijk, en als ik naar Vara's Kassa ga dan wordt het ineens allemaal heel anders.
De schimmel is.mij nooit opgevallen ook niet toen ik de set 2 weken daarvoor.nog opnieuw in de beits heb gezet.
Wie o wie gaat een steigerhouten tuinset twee weken vóór hij/zij het ding wil verkopen in de tuinbeits zetten? Geen mens dus. Dat was, lijkt mij logischerwijze, dus om die schimmel te verbergen. Die dus na een paar dagen (en desnoods na een paar weken) door die beits heen kwam.

Wie o wie? TS misschien om de verkoop te bespoedigen?
Als TS dit gedaan zou hebben om schimmel te verdoezelen, had ze die opmerking ook beter op het Kassa forum kunnen verdoezelen.


Dus inderdaad een gevalletje oplichting. Ik kan de koper dan ook alleen maar adviseren toch maar even aangifte te doen van oplichting, 250 euro vind ik nogal een bedrag. Al zal het waarschijnlijker een civiele procedure worden.

soulzusje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2014 02:03

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door soulzusje »

witte angora schreef:Kijk, en als ik naar Vara's Kassa ga dan wordt het ineens allemaal heel anders.
De schimmel is.mij nooit opgevallen ook niet toen ik de set 2 weken daarvoor.nog opnieuw in de beits heb gezet.
Wie o wie gaat een steigerhouten tuinset twee weken vóór hij/zij het ding wil verkopen in de tuinbeits zetten? Geen mens dus. Dat was, lijkt mij logischerwijze, dus om die schimmel te verbergen. Die dus na een paar dagen (en desnoods na een paar weken) door die beits heen kwam.

Dus inderdaad een gevalletje oplichting. Ik kan de koper dan ook alleen maar adviseren toch maar even aangifte te doen van oplichting, 250 euro vind ik nogal een bedrag. Al zal het waarschijnlijker een civiele procedure worden.
Ik dus!! Dat is wel erg makkelijk gedacht, dat je hierdoor gelijk wordt bestempeld als oplichter. Een beetje goed denkend mens weet dat een beetje beits niet helpt tegen hardnekkige schimmel.

witte angora
Berichten: 31226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, beits helpt niet tegen schimmel, maar het is wel een paar weken onzichtbaar. Dát is dus de schijn die je tegen je hebt.

mh73

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je je huis wil verkopen, geef je de boel vaak ook een opknapbeurt. Ik vind dat niet zo vreemd.

witte angora
Berichten: 31226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, maar als dan twee dagen na verkoop de schimmel door de verf heen komt staat de nieuwe eigenaar toch ook even vreemd te kijken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door Jolijn »

Koper heeft foto's van de beschimmelde, niet meer te gebruiken set, ter verduidelijking opgestuurd?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Nee, maar als dan twee dagen na verkoop de schimmel door de verf heen komt staat de nieuwe eigenaar toch ook even vreemd te kijken.
Lijkt mij stug dat, als er schimmel op zat, met beits de schimmel na een paar dagen alweer te zien zou zijn. En wat mh73 schrijft is ook waar: je knapt je huis ook op als je wilt verkopen. Je poetst ook die auto op vóór je het te koop aanbied (wat er voor gebreken zijn moet je dan ook zelf achter komen). Maar de aankoop mevrouw heeft die steiger tuinset toch helemaal kunnen bekijken? Gaat er bij mij niet in dat, al zou verkoopster het in de beits hebben gezet, de schimmel er na zo'n korte tijd op te zien was? Inderdaad, recente foto zou de boel wat "opfrissen", duidelijker maken. Dus soulsister, vraag foto en plaats het hier.

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Dus inderdaad een gevalletje oplichting. Ik kan de koper dan ook alleen maar adviseren toch maar even aangifte te doen van oplichting, 250 euro vind ik nogal een bedrag.
Aangifte betekent dat TS twee uur kwijt is aan het zitten in een stoffige kamer om een paar weken later een brief te krijgen dat de zaak geseponeerd wordt wegens gebrek aan bewijs.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: koper wil geld terug na aankoop marktplaats

Ongelezen bericht door Quark »

Helemaal niet meer op reageren, ze heeft hem waarschijnlijk gekocht en zag later iets wat haar beter paste ( of goedkoper) en als je maar genoeg bluft lukt het je bij veel mensen onrust te veroorzaken gaan ze twijfelen en krijg je je geld terug.

Gesloten