Iets kul noemen heb ik jouw toestemming niet voor nodig, dat maak ik nog altijd zelf uit.16again schreef:WiFi is verzamelnaam voor alle 802.11 communicatieangel1978 schreef:Wat een kul. De naam Wifi is niet beperkt tot de wifi van de gebruiker zelf. Wifi staat synoniem voor draadloos netwerk en mag net zo goed zo gebruikt worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Indien communicatie camera-ontvanger andere protocollen/frequenties gebruikt, dan is dit geen WiFi maar wireless!
WiFi bridge moet dus aan 1 kant ingebouwde 802.11 functionaliteit hebben , anders is benaming echt fout.
Je mag het kul noemen, mits voldoende onderbouwd.
Je hebt de tekst (wiki) blijkbaar niet helemaal gelezen, aangezien daar ook in staat dat wifi tegenwoordig in het dagelijks woordgebruik staat voor draadloos (thuis)netwerk. Aan welke standaard het wel of niet voldoet, doet er niet zoveel toe. Daarnaast zeg ik ook nergens dat het niet aan de standaard zou voldoen. Het enige wat ik zeg is dat de wifi niet slaat op de wifi van de gebruiker zelf, maar op een zelf gecreëerd ( dedicated en hidden ) wifi van luvion. Die zou net zo goed wel aan de wifi-standaard kunnen voldoen als niet, dat doet er vrij weinig toe.