LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prive nummer zonder toestemming doorgeven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
VioletPrue

Re: prive nummer zonder toestemming doorgeven

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Barre Barry schreef:In de openingspost staat voldoende informatie. De reden waarom doet er niet toe. De school mag geen privé gegevens van de ene ouder doorgeven aan een andere, ongeacht de omstandigheden.
Kijken hoe jij reageert op zo'n opmerking van een decaan als jouw dochter al een dag vermist is....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Barre Barry schreef:In de openingspost staat voldoende informatie. De reden waarom doet er niet toe. De school mag geen privé gegevens van de ene ouder doorgeven aan een andere, ongeacht de omstandigheden.
Mwoa, zou de genoemde politie die gegevens bijvoorbeeld wél op mogen eisen, en in het kader van het onderzoek naar de vermiste dochter doorgeven aan de ouders? Het is, anders dan wat vage posts van TS helemaal niet onomstotelijk vastgesteld dat de school deze gegevens 1 op 1 hebben doorgeven. Zij hebben die gegevens, en die zijn bij die vader terecht gekomen. Echter, ertussen zit ten minste de politie die veel verder gaande bevoegdheden heeft op dit vlak, en bijvoorbeeld de school dit gesommeerd kunnen hebben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het hangt er toch echt helemaal van af wat er precies gaande is, sorry hoor. Misschien is de dochter gewoon weggelopen na een boze puberbui? Of is een van de ouders, netjes gezegd, niet de makkelijkste? Misschien is de dochter er met een vriendje vandoor? Misschien gaat het om een tokkie-gezin?

Niemand hier die het weet. Maar in sommige gevallen kan ik me indenken dat ouders er niet op zitten te wachten dat, na een bezoek van een paar blauwe petten, ook nog eens de ouders gaan bellen of langs komen.

Feit is: de wouten zijn er mee bezig geweest. Als die het nodig hadden gevonden dat de telefoonnummers door de school aan de ouders werd gegeven, dan hadden de wouten daar wel toestemming voor gegeven. Dat is kennelijk niet gebeurd. Waarom de school het wel deed? Misschien niet nagedacht, misschien bedreigd, wie zal het zeggen?

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

witte angora schreef:eit is: de wouten zijn er mee bezig geweest. Als die het nodig hadden gevonden dat de telefoonnummers door de school aan de ouders werd gegeven, dan hadden de wouten daar wel toestemming voor gegeven. Dat is kennelijk niet gebeurd.
Feit is dat we dat dus niet weten.We weten alleen dat school dat gedaan heeft.
En zoals ik al eerder gezegd heb,dit verhaal is al zoveel veranderd van het begin,dat het zelfs zo kan zijn dat school dit gedaan heeft op aanraden van de politie.
Ik begin namelijk steeds meer te twijfelen dat school dit zomaar heeft gedaan,aangezien dochterlief al een paar keer is benaderd door de politie.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Laten we hopen dat het meisje terecht is. Ik weet niet, net als iedereen, het hoe en waarom, anders zou dit toch in de nationale pers hebben gestaan? Kan iets gemist hebben natuurlijk. Plus we zijn weer een paar dagen verder: misschien is ze allang weer thuis. Hopelijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De topicstarter reageert niet meer, dus het meisje zou inderdaad wel eens terecht kunnen zijn.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

VioletPrue schreef:
Kijken hoe jij reageert op zo'n opmerking van een decaan als jouw dochter al een dag vermist is....
Dan zou ik kwaad worden, wat heel logisch is, maar dat doet er niet toe. Daar moet de school maar mee omgaan. De school mag gewoon die informatie niet zonder mijn toestemming aan een derde geven.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

sjohie schreef:Mwoa, zou de genoemde politie die gegevens bijvoorbeeld wél op mogen eisen, en in het kader van het onderzoek naar de vermiste dochter doorgeven aan de ouders?
Ze kunnen er altijd om vragen. Doorgeven mag nooit.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

witte angora schreef:De topicstarter reageert niet meer, dus het meisje zou inderdaad wel eens terecht kunnen zijn.
Laten we het hopen want dat is toch een stuk belangrijker dan klagen over een telefoonnummer.

Gesloten