LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de bijstand en vrij nieuwe auto

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
47712

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door 47712 »

gilas schreef:
47712 schreef:Ze heeft die auto toch nodig om te solliciteren dan helpen alle beetjes.
Gelul,ik zat ook in de bijstand en heb een baan gevonden zonder auto.
Gewoon fietsen en met het OV.
Fiona5 schreef:Een auto rijden van je ouders zie ik niets ernstigs in en bovendien heb ik hem nodig voor toekomstig werk, maar ook voor mijn vrijwilligerswerk, ouderen vervoeren, waarbij veiligheid bij mij wel voorop staat! Voor hun en voor mijzelf!
Nogmaals gelul,ik heb ook vrijwilligers werk gedaan en doe het nog steeds,geen auto voor nodig en als ik met mijn client weg ga dan wordt er voor vervoer gezorgd.
Gelul,ik zat ook in de bijstand en heb een baan gevonden zonder auto.
Voor hetzelfde geld had je een baan inclusief auto gevonden :D

Fiona5

Ongelezen bericht door Fiona5 »

Ha ha haa haaaa ja dan had Gilas 2 vliegen in 1 klap gehad, en er komt bij dat je zonder auto ook nog veel minder kansen maakt.

Ze konden wel gestoken worden door wespen, zo gefrustreerd reageren ze erop. En het is schijnbaar een grote schande als je ouders iets voor je kopen.

Fiona5

@Geip Suusje, denk dat het ook wel wat mee valt hoor.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

47712 schreef:oor hetzelfde geld had je een baan inclusief auto gevonden :D
Nee,dan had ik een auto met chauffeur gevonden.
Er zijn namelijk ook nog mensen die het niet nodig vinden om een rijbewijs te halen en ook prima zonder rijbewijs kunnen leven.
Maar ja,dat is voor de verpeste mensen met een rijbewijs niet te begrijpen,die gaan liever in de file staan om bij hun werk te komen.
Fiona5 schreef:Ha ha haa haaaa ja dan had Gilas 2 vliegen in 1 klap gehad, en er komt bij dat je zonder auto ook nog veel minder kansen maakt.
Nou nee,het hangt er meer vanaf hoe gemotiveerd jij bent en of je de boel niet belazerd zoals jij gaat doen.
En het is schijnbaar een grote schande als je ouders iets voor je kopen.
Het is geen grote schande dat je ouders iets voor je kopen,het is wel een grote schande dat je ouders je helpen om de boel te belazeren en te bedriegen.
Hou je er wel rekening mee dat je verrader niet slaapt en dat er maar 1 persoon in je buurt hoeft te zijn die doorgeeft aan de sociale dienst wat er gebeurd met de auto.
Dat kan je namelijk wel in problemen gaan brengen,vooral als je gaat doen wat je van plan bent.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Fiona5 schreef:Hallo,

Ik zit al een paar jaren in de bijstand, heb altijd een auto gehad, maar heb deze nu weg moeten doen omdat er teveel onkosten aankwamen en deze niet langer vertrouwd op de weg was.
Mijn ouders hebben besloten een vrij nieuwe auto voor mij te kopen en deze op hun naam te zetten. Het gaat om een kleine zuinige auto uit 2011 wat voor mij financieel gezien natuurlijk veel voordeliger is. Krijg ik nu problemen met de sociale dienst als ik in deze auto rijdt? en ook moet ik mijn ouders wel de maandelijkse onkosten vergoeden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Groetjes Fiona
Je kunt wel degelijk problemen (als je een bijstandsuitkering hebt) krijgen met de uitkeringsinstantie. Je betaald dus de auto en ook de wegenbelasting en verzekering. Kortom, je hebt het vruchtgebruik van de auto en dus kan je dat niet zomaar doen. Natuurlijk hoef je niets te melden maar je verrader slaapt nooit ( jaloerse buurman/vrouw) en als die dat meld heb je een flink probleem. Legaal is het niet mogelijk, niets melden en gewoon doen kan maar mag niet. Wettelijk ben je verplicht opening van zaken te geven over je financiële situatie bij het aanvragen van een uitkering en dat doe/deed je nu dus niet.
Laatst gewijzigd door trail46 op 17 jun 2014 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

47712 schreef:De ouders van Fiona vinden het natuurlijk heel belangrijk dat hun dochter
in een veilige auto rijdt en gelijk hebben ze en als ze daarmee een leuke baan vindt, dan kan ze later de auto van haar ouders misschien wel zelf overnemen. Bovendien worden we in dit land toch allemaal voor de gek gehouden door dit kabinet. U als bejaarde wordt daar ook de dupe van toch !
TS zit al jaren in de bijstand, dus dat vinden van een leuke baan, zal zo'n vaart niet lopen.

trail46

Bijstandsuitkering + auto = onderzoek

Alleenstaande ouders die in de bijstand zitten, maar wel een auto rijden, kunnen binnenkort een bezoekje verwachten van een Werkplein-ambtenaar. Tenminste, als ze in Helmond en omgeving wonen. De gemeentes aldaar gaan namelijk controleren hoe het toch kan dat deze mensen in een auto kunnen rijden, terwijl ze moeten leven van de bijstand.

Enkele gemeentes zijn tot de conclusie gekomen dat niet alleen de auto, maar ook het onderhoud, verzekering en brandstof de nodig duiten kosten, vandaar dat ze willen weten hoe deze mensen het kunnen betalen.
Binnenkort ook in u theater. :mrgreen:

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Nogmaals, het is en word nooit u auto, en u betaald er niets voor, toch?? :wink:
En een bloemetje mag u altijd geven als dank.
leuke ouders, proficiat, en lekker rijden.

Fiona5

gilas schreef:
47712 schreef:oor hetzelfde geld had je een baan inclusief auto gevonden :D
Nee,dan had ik een auto met chauffeur gevonden.
Er zijn namelijk ook nog mensen die het niet nodig vinden om een rijbewijs te halen en ook prima zonder rijbewijs kunnen leven.
Maar ja,dat is voor de verpeste mensen met een rijbewijs niet te begrijpen,die gaan liever in de file staan om bij hun werk te komen.

Ja zie, daar gaan we al, je hebt zelf natuurlijk geen rijbewijs, nu houd je dan ook maar stil als je niets zinnigers te zeggen hebt.
Fiona5 schreef:Ha ha haa haaaa ja dan had Gilas 2 vliegen in 1 klap gehad, en er komt bij dat je zonder auto ook nog veel minder kansen maakt.
Nou nee,het hangt er meer vanaf hoe gemotiveerd jij bent en of je de boel niet belazerd zoals jij gaat doen.
Belazeren? omdat ik een auto rijdt van mijn ouders? Nu worden wij Nederlanders dan al niet genoeg belazerd? Heel Nederland wordt immers bij de poot genomen door dit Kabinet, zelfs ik ben er al onderdeel van geworden. Werken voor niets, en dan mag ik niet eens een fatsoenlijke auto rijden? Het moet niet gekker worden.

En het is schijnbaar een grote schande als je ouders iets voor je kopen.
Het is geen grote schande dat je ouders iets voor je kopen,het is wel een grote schande dat je ouders je helpen om de boel te belazeren en te bedriegen.
Hou je er wel rekening mee dat je verrader niet slaapt en dat er maar 1 persoon in je buurt hoeft te zijn die doorgeeft aan de sociale dienst wat er gebeurd met de auto.
Dat kan je namelijk wel in problemen gaan brengen,vooral als je gaat doen wat je van plan bent.

Daar komt het anders wel op neer, en dat ben ik met je eens dat de verrader nooit slaapt, maar dan nog, ik heb hem niet op naam, het is nog altijd mijn vader zijn auto. Degene die zo nodig spreken wil moet maar eens bewijzen dat het niet zo is.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Fiona5 schreef:Daar komt het anders wel op neer, en dat ben ik met je eens dat de verrader nooit slaapt, maar dan nog, ik heb hem niet op naam, het is nog altijd mijn vader zijn auto. Degene die zo nodig spreken wil moet maar eens bewijzen dat het niet zo is.
Betonnen plaat | kop

F.van Holten

trail46 schreef:
Bijstandsuitkering + auto = onderzoek

Alleenstaande ouders die in de bijstand zitten, maar wel een auto rijden, kunnen binnenkort een bezoekje verwachten van een Werkplein-ambtenaar. Tenminste, als ze in Helmond en omgeving wonen. De gemeentes aldaar gaan namelijk controleren hoe het toch kan dat deze mensen in een auto kunnen rijden, terwijl ze moeten leven van de bijstand.

Enkele gemeentes zijn tot de conclusie gekomen dat niet alleen de auto, maar ook het onderhoud, verzekering en brandstof de nodig duiten kosten, vandaar dat ze willen weten hoe deze mensen het kunnen betalen.
Binnenkort ook in u theater. :mrgreen:

Zal veel bezoekers trekken, hoe praat ik iemand de kelder in !!

trail46

Heeft met de kelder inpraten niets te maken wel met het sjoemelen met een bijstandsuitkering. Kennelijk vind jij dat heel normaal en ik vind het heel abnormaal. Krijg door de antwoorden van Fiona eigenlijk een vreemd gevoel, iets met een tr**.Nee toch.

Fiona5

Iets met een wat? Je mag het ook wel voluit noemen hoor, de meesten hebben hun oordeel al klaar hier.

En meneer van Holten, U gunt me tenminste een goede auto! en een bloemetje zal zeker gegeven worden! :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

trail46 schreef:Heeft met de kelder inpraten niets te maken wel met het sjoemelen met een bijstandsuitkering. Kennelijk vind jij dat heel normaal en ik vind het heel abnormaal. Krijg door de antwoorden van Fiona eigenlijk een vreemd gevoel, iets met een tr**.Nee toch.
Dat gevoel heb ik al wat langer, maar niet alleen met Fiona. Maar goed, de ervaring leert dat mijn gevoel niet altijd klopt, al heb ik wel een ongemakkelijk gevoel bij dit topic.
Laatst gewijzigd door witte angora op 17 jun 2014 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten

trail46 schreef:Heeft met de kelder inpraten niets te maken wel met het sjoemelen met een bijstandsuitkering. Kennelijk vind jij dat heel normaal en ik vind het heel abnormaal. Krijg door de antwoorden van Fiona eigenlijk een vreemd gevoel, iets met een tr**.Nee toch.

Sjoemelen met een bijstandsuitkering, vind ik een groot woord, maar ja het zijn uw woorden, met de nadruk op uw :wink:
Want ik kan u persoonlijk niet !
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 17 jun 2014 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ F.van Holten, hoe zou je het zelf dan noemen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heren, het zijn uW woorden, en het is uW theater. Het Goddelijke U (met hoofdletter) lijkt me ook wat overdreven. Sorry, ben geen taalpurist maar hier werden de bezittelijke voornaamwoorden wel erg vaak verkracht.
En aan TS...
De suggestie dat als je geld hebt om zaken aan een auto (mee) te betalen je dan meteen zwart moet werken gaat me ook veel te ver. Ik ken ook mensen in de bijstand (ik geef toe, het zijn er niet veel) die ook kunnen SPAREN.

En wat dat zwartwerken betreft, wie hier altijd alle werkzaamheden in- en om het huis netjes via een BTW bonnetje laat doen werpe de eerste steen, of "forever hold your peace" zou ik zeggen.

F.van Holten

@bprosman

op uw verzoek het "uw" aangepast.
Zo ben ik ook weer.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

F.van Holten schreef:Want ik kan u persoonlijk niet !
Nou, ik kan :mrgreen: u ook niet, wel weet ik dat u het niet goed heeft gelezen; ze betaald haar ouders per maand voor de auto, dus ik neem aan dat ook de benzine zelf betaald word. 't Is, als ouders dat kunnen, heel gewoon om zoiets te doen maar de ouders moeten toch ook bedenken dat een dochter met een uitkering die een, vrij nieuwe, auto kan rijden toch vraagtekens doet oproepen. Maar goed, zij heeft geen gewetensbezwaar, nr.47712 ook niet en ook u vind het prima. Dus alles prima geregeld, toch.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Of je nou met het openbaar vervoer gaat of met de auto, het is allemaal even duur.
Of neem een brommer met verzekering en al. Da's hartstikke duur. Of liever een brommobiel?
Waarom moet een bijstandsfiguur thuis blijven zitten? Lijkt me echt niet gezond.
Met zo'n Samsung Galaxy hoef je misschien niet de deur uit, maar die is ook niet gratis. Gaan ze je korten omdat je een 4G smartphone hebt?

Sorry, maar het hebben van een auto hoeft geen schande te zijn. Al helemaal niet als je niet in het centrum van de stad woont. Woon je op het platteland dan kun je haast niet zonder.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 17 jun 2014 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten