LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechtste Action

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door kweenie »

WRobN schreef:Ja ik zag dat veel mensen onzin uitkraamden.
Ik heb slechts gelinkt naar een site die consumenten recht goed uitlegt.

Mensen hebben meer recht van de wet uit, dan de winkel ze wil doen geloven.

En jou vaststelling van feiten... Laat me niet lachen zeg.
Welke feiten?

Ik heb idd verstand van detailhandel, mijn volledige studie is in die richting.
Dus nogmaals welke feiten?

Dat met dat poker zei ik al zelf, mijn vertrouwen is daarmee op.

Ik hoop dat de persoon Anti Action, dit wat ik linkte leest.
Want je hebt altijd recht op retour/omruil bij een ondeugdelijk product.
Ja, maar TS heeft het over het 'recht' om een artikel binnen 8 dagen (of 90 bij Ikea) zondermeer te kunnen ruilen. Dat heeft niets te maken met de garantie en rechten in geval van een ondeugdelijk product.

Dirkie
Berichten: 2942
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door Dirkie »

anti action schreef:De action is slechtste winkel die ik nu ken. Bij hen mag je toch niks ruilen. Ruilen is onmogelijk hoe dan ook. Goedkoop wil niet zeggen dat het goedkoopste is. Bij hen krijgen wij alleen rotzooi die wij niet langer kunnen gebruiken. Kwaliteit is slecht. Misschien was het vroeger met goede kwaliteit. Nu is het niet meer. Ook is de klantenservice zeer slecht. Koop gewoon niet bij dit soort winkels. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Wij willen meer garantie en zekerheid dat wij spullen mogen inruilen. Bij Ikea doen ze het niet moeilijk over. Bij hen mag je binnen 90 dagen inruilen, en krijg je meteen je geld terug zonder een waardebon.
De enige overeenkomst tussen Ikea en Action is het voorkomen van de letters i en a in de naam. Als je zo'n probleem hebt met een bepaalde winkel dan kun je 2 dingen doen. Het eerste is wat je gedaan hebt, namelijk een een account maken op een consumenten forum en daar je ongefundeerde mening uiten wat tot gevolg heeft dat er allerlei meestal leuke reacties op komen, maar verder niet.
Of je kunt ook gewoon besluiten om je eigen probleem op te lossen en niet meer naar de Action te gaan. Jij bent blij en wij ook, want dit topic is slechts leuk om te lezen, maar meer ook niet.

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

WRobN schreef:Ja ik zag dat veel mensen onzin uitkraamden.
Ik heb slechts gelinkt naar een site die consumenten recht goed uitlegt.

Mensen hebben meer recht van de wet uit, dan de winkel ze wil doen geloven.

En jou vaststelling van feiten... Laat me niet lachen zeg.
Welke feiten?

Ik heb idd verstand van detailhandel, mijn volledige studie is in die richting.
Dus nogmaals welke feiten?

Dat met dat poker zei ik al zelf, mijn vertrouwen is daarmee op.

Ik hoop dat de persoon Anti Action, dit wat ik linkte leest.
Want je hebt altijd recht op retour/omruil bij een ondeugdelijk product.

En natuurlijk is het zo dat je van een goedkoop iets een lagere kwaliteit verwacht.
Maar dan nog kun je spreken over een ondeugdelijk product.

Een ondeugdelijk product is een product dat niet bruikbaar is zoals aangegeven, of wat niet voldoet aan het verwachtingspatroon van dat product.

Van een fietsband kun je verwachten dat hij slijt, en kun je dus niet retourneren omdat hij slijt.
Maar, als je bijvoorbeeld om even bij een fiets te blijven, een fiets koopt, waarvan de as zodanig aanslijt, de dag dat je hem kocht, dat de frictie je erg afremt, kun je zeker weten spreken van een ondeugdelijk product.

Ook bij de aankoop van een fiets zit een algemeen verwachtingspatroon.
Een verwachtingspatroon kan zijn: De fiets moet minimaal maanden mee kunnen gaan voordat het frame zou kunnen breken. Zelfs de goedkoopste fiets wordt door de algemene bevolking geschat om aan dit verwachtingspatroon te voldoen.
Als dit niet het geval is dan heb je recht op retournering.

En veel mensen laten zich een mouw aanknopen door winkels die denken dat ze boven de wet staan met hun huisregels.
De realiteit is dat de Nederlandse wetgeving altijd boven de regelgeving van de winkel gaat.
Net zoals EU wetgeving weer boven de NL staat.
Toen ik met hen heb gesproken over de wet. Ze hebben gezegd dat ze eigen huisregels hebben. Ze doen het er moeilijk over.

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

harley68 schreef:De Action is een uitstekende winkel en geeft waar voor je geld. Meeste dingen prima van kwaliteit. En anders, ach dan ben je eens een paar euro kwijt.

Mijn conclusie is dat anti action ingehuurd is door de Ikea om deze laster aan ons te verkondigen. iets anders kan ik er niet van maken.
Nee, ik werk ook bij ikea

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door puma73 »

Toen ik met hen heb gesproken over de wet. Ze hebben gezegd dat ze eigen huisregels hebben. Ze doen het er moeilijk over.
Zullen we het maar op de zoveelste lastercampagne tegen action houden? Er is namelijk een andere winkelketen dia action dolgraag ziet verdwijnen

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

witte angora schreef:
anti action schreef:
witte angora schreef:O maar je bent ook niet verplicht bij de Action te kopen hoor. Ik ben er een tevreden klant - voor de spulletjes die wél goed zijn. Dat hebben ze namelijk ook nog. Spulletjes die ik niet hoef te ruilen, omdat ik weet wat ik koop.

Op het moment dat je moet inruilen. Ben je dan tevreden? Ik zou geen risico lopen. :D
Ik heb een keer wat teruggebracht, was geen enkel probleem. Misschien ligt het er ook aan hóe je de mensen daar benaderd?

Ik praat normaal met hen. Ik zei dat ik kwam inruilen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door eleven »

anti action schreef:
witte angora schreef:
anti action schreef:

Op het moment dat je moet inruilen. Ben je dan tevreden? Ik zou geen risico lopen. :D
Ik heb een keer wat teruggebracht, was geen enkel probleem. Misschien ligt het er ook aan hóe je de mensen daar benaderd?

Ik praat normaal met hen. Ik zei dat ik kwam inruilen.

Bij geen winkel kan je inruilen. :lol:
Misschien bij een autobedrijf of meubelzaak.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door gilas »

anti action schreef:
Bob Schurkjens schreef:Over circa 3 jaar betaalt iedereen in Nederland meer huisvuilbelasting omdat ze de extra troep van al die Action-winkelaars moeten verwerken.

Dat vind ik ook
Ach,Ikea maakt uit spullen van plastic of denk je daadwerkelijk dat alles bij Ikea milieu vriendelijk is.
anti action schreef:Toen ik met hen heb gesproken over de wet. Ze hebben gezegd dat ze eigen huisregels hebben. Ze doen het er moeilijk over.
Klopt,hebben ze ook en als je die leest zie je dat die gewoon gebaseerd zijn op de wet en dat je gewoon kan ruilen.
anti action schreef:Ik praat normaal met hen.
Als je net zo praat bij Action,als dat je hier post dan heb ik daar hele grote twijfels bij.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door ruud_a »

anti action schreef:
Ik praat normaal met hen. Ik zei dat ik kwam inruilen.
u kwam met een bonnetje waarop stond ruilen binnen 8 dagen.
en waarom wilden zij dan niet ruilen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door olaf79 »

harley68 schreef:De Action is een uitstekende winkel en geeft waar voor je geld. Meeste dingen prima van kwaliteit. En anders, ach dan ben je eens een paar euro kwijt.

Mijn conclusie is dat anti action ingehuurd is door de Ikea om deze laster aan ons te verkondigen. iets anders kan ik er niet van maken.
Dat heeft Ikea niet nodig. Is een heel ander kaliber winkel.

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

eleven schreef:
witte angora schreef:
anti action schreef:



Bij geen winkel kan je inruilen. :lol:
Misschien bij een autobedrijf of meubelzaak.
Bij alle winkel m.u.v. Action

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

anti action schreef:Ik praat normaal met hen.
Als je net zo praat bij Action,als dat je hier post dan heb ik daar hele grote twijfels bij.[/quote]

Ze zag dat de verpakking folie open was en wou die niet inruilen. Het ging niet om het product, wel om de verpakking. Het gaat nergens over.

anti action
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2014 23:51

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door anti action »

ruud_a schreef:
anti action schreef:
Ik praat normaal met hen. Ik zei dat ik kwam inruilen.
u kwam met een bonnetje waarop stond ruilen binnen 8 dagen.
en waarom wilden zij dan niet ruilen?

Ze zag dat de verpakking folie open was en wou die niet inruilen. Het ging niet om het product, wel om de verpakking. Het gaat nergens over.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
harley68 schreef:De Action is een uitstekende winkel en geeft waar voor je geld. Meeste dingen prima van kwaliteit. En anders, ach dan ben je eens een paar euro kwijt.

Mijn conclusie is dat anti action ingehuurd is door de Ikea om deze laster aan ons te verkondigen. iets anders kan ik er niet van maken.
Dat heeft Ikea niet nodig. Is een heel ander kaliber winkel.
Je zou verbaasd zijn. Ook ik denk dat dit gewoon een lasterbericht is in het kader van een grotere lastercampagne.

Er is namelijk een winkelketen die action heel erg graag weg wil hebben. En dat is niet Ikea.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door puma73 »

anti action schreef: Ze zag dat de verpakking folie open was en wou die niet inruilen. Het ging niet om het product, wel om de verpakking. Het gaat nergens over.
Inderdaad uw postings gaan nergens over. Ik krijg steeds meer de indruk van zwartmakerij.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door ruud_a »

anti action schreef:
ruud_a schreef:
anti action schreef:
Ik praat normaal met hen. Ik zei dat ik kwam inruilen.
u kwam met een bonnetje waarop stond ruilen binnen 8 dagen.
en waarom wilden zij dan niet ruilen?

Ze zag dat de verpakking folie open was en wou die niet inruilen. Het ging niet om het product, wel om de verpakking. Het gaat nergens over.
het hangt er natuurlijk ook van af wat er in de verpakking zat.
als het de verpakking van losse drop was, kan ik mij voorstellen dat ze niet willen ruilen.
als het product niet meer verkoopbaar is ook niet.
dan is ook nog de vraag waarom u wilde ruilen en waarvoor u wilde ruilen.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door 47712 »

Prima artikelen bij de Action....of toch niet ?

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... Boys.dhtml

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door dhc »

Bij alle winkel m.u.v. Action
Grote onzin.
En doe iets aan je taalgebruik. Van iemand die naar eigen zeggen, gestudeerd heeft, verwacht je fatsoenlijk, foutloos Nederlands.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door puma73 »

47712 schreef:Prima artikelen bij de Action....of toch niet ?

http
Net alsof dit bij andere winkels/bedrijven nooit gebeurd en nooit de krant halen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: slechtste Action

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kan me herrineren dat nokia! Jaren terug ook een batch had dat batterijen ontplofte...

Trouwens je wordt gewaarschuwd om originele batterij te kopen,een man hier ook in de strat dacht oh kapot samsung batterij,koop wel zo,n goedkoop chinees ding...fout!! Ontplofte op hotelkamer...kon nog net op tijd ,ding op balkon gooien anders gingen sprinklers aan ahhaha had ik wel geweldig gevonden.

Vorige week was idd op tv dat acrion best groeiende zaak is!,en dat bep winkels er niet blij mee zijn,
Nee maar als je spulletjes kan kopen die maar even nu mode zijn,huisartikelen is het leuk!! En daar is B en de H niet blij mee,nee allicht,maar moeten ze wat aan prijzen doen!

Ts ik heb ooit 1 x iets terug gebracht bij action,niet ingeruild,dat woord klopt niet!
En verpakking was opengeweest logisch anders kan je niet zien of iets niet werkt...snappen ze zelf ook wel..maar ligt eraan hoe je het openmaakt...openmaken of openraggen.......verschilletje hoor..en staat gewoon huisregels,8 dg terug brengen..

Dus om eerlijk te zijn...nou ga je voortaan naar bart smit of weet ik veel welke speelgoedzaak,maar u koos voor goedkopere versie,maar dat......is natuurlijk niet zo...u wist toch dat action goedkopere spullen verkocht..
Verwacht u dan kwaliteit van levenslang... :lol:

Als ik bv een handdoek zou kopen( zeg maar wat) die gaan minder lang mee dan die van de hema of textielzaak,maar ja ...ja handdoek is leuk voor kaartje maar dan slijten en de hema,u wilt niet weten hoe oud mij theedoeken zijn!!

Alle waarvoor zijn geld...

Gesloten