mh73 schreef:@eleven
Jouw link gaat over een Duits gezin. Ik wil iets lezen over een Nederlands gezin met een volwassen kind dat in het buitenland woont. Of voor mijn part een gezin uit een ander land, maar geen binnenlandse kwestie.
In de verordening van 16again wordt dit specifiek genoemd: 'Deze onderhoudsverplichtingen vloeien voort uit de plicht om behoeftige familieleden te helpen en betreffen bijvoorbeeld alimentatie die betaald wordt aan een kind of aan een ex-echtgenoot of -echtgenote na een scheiding.'
Lees ik dus weer niets over een volwassen kind dat geholpen moet worden.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden dat je een volwassen zoon, waar je dan ook nog eens geen contact mee hebt, moet gaan helpen in het onderhoud. Ik begrijp dat in Duitsland kinderen hun ouders ook moeten helpen als dat nodig is. Vind dat toch een vreemde situatie.
Jij schreef in eerste instantie, niets op internet te vinden.
In tweede instantie schrijf je dit:
Juist. En omdat daar niets over te vinden is, ook niet van andere ouders die hetzelfde hebben meegemaakt, vraag ik me dus ernstig af of dit geen fraude is, en zo niet, waarom er dan niets over te vinden is?
Hier krijg je mijn link van ouders die hetzelfde hebben meegemaakt met een volwassene zoon.
Nu vraag je om een link, waar Nederlandse gezinnen hetzelfde meegemaakt hebben.
Deze link moet ik schuldig blijven, maar ik heb dus een link laten lezen, dat dit wel op Europese niveau wel speelt, hoe, zoals gezegd ik ben geen jurist en wil alleen aantonen, dat het de mogelijkheid is, dat TS moet betalen.
Seit 2011 findet die europäische Unterhaltsverordnung (EuUntHVO) in allen Mitgliedstaaten der Europäischen Union Anwendung. Ebenso gilt seitdem das Haager Protokoll von 2007 über das auf Unterhaltspflichten anzuwendende Recht.
Weitere Entwicklungen hinsichtlich der grenzüberschreitenden Geldendmachung und Durchsetzung von Unterhalt stehen bevor. 2007 haben über 70 Länder das Haager Unterhaltsübereinkommen über die internationale Geltendmachung der Unterhaltsansprüche von Kindern und anderen Familienangehörigen signiert. Die Änderung des Gesetzes zur Geltendmachung von Unterhaltsansprüchen im Verkehr mit ausländischen Staaten ist in Deutschland bereits in Kraft getreten.
Als je verder info wilt, dan moet je zelf ook een zoeken,i.p.v. opmerkingen, die nergens op slaan, te maken.
De zinnen moeten natuurlijk ook verstaan en begrepen worden.
Op ieder geval, is na het bericht van TS fraude uit te sluiten.
Maar nog een keer. Mijn intentie was en is het, te laten lezen, dat het wel kan.
Hoe en wat moeten andere uitzoeken.
witte angora schreef:Dan zou, kijkend naar die link van 16again, het zomaar kunnen dat er bij die Duitse gemeente een ambtenaar werkt die het niet helemaal snapt. Gebeurt in Nederland ook wel.
Ik denk, dat meerdere hier het niet snappen.