ruud_a schreef:ja maar als je wilt parkeren, blijkt dat contant opeens niet te kunnen.
dan wordt dat kiezen opeens al een stuk lastiger.
Maar je kan nog steeds kiezen. Je keuze word iets beperkt. Alhoewel bij parkeren kun je ook met een app betalen.
dan moet je wel een smartphone hebben lijkt me.
ik heb een telefoon, waar je alleen mee kunt bellen.
Een auto heb ik overigens ook niet.
dat was alleen maar een voorbeeld.
en een smartphone moeten kopen om te kunnen parkeren?
CB schreef:Jij hoeft helemaal niets te kopen, want je hebt geen auto. Misschien heb je ook wel geen bankrekening, dan is je probleem helemaal opgelost.
een kluis was duurder dan een bankrekening, dus ik heb toch maar voor die bankrekening gekozen.
ruud_a schreef:ja maar als je wilt parkeren, blijkt dat contant opeens niet te kunnen.
dan wordt dat kiezen opeens al een stuk lastiger.
Maar je kan nog steeds kiezen. Je keuze word iets beperkt. Alhoewel bij parkeren kun je ook met een app betalen.
dan moet je wel een smartphone hebben lijkt me.
ik heb een telefoon, waar je alleen mee kunt bellen.
Een auto heb ik overigens ook niet.
dat was alleen maar een voorbeeld.
en een smartphone moeten kopen om te kunnen parkeren?
Je kunt ook sms-en of bellen om je aan en af te melden.
Ja, dat is handig als je een Prepaid telefoon hebt omdat je nooit belt. Kost elke keer aan of afmelden iets van 15 ct extra. En dan heb je ook nog een abonnement op die parkeerdienst nodig à x euro per jaar/maand.
kweenie schreef:Ja, dat is handig als je een Prepaid telefoon hebt omdat je nooit belt. Kost elke keer aan of afmelden iets van 15 ct extra. En dan heb je ook nog een abonnement op die parkeerdienst nodig à x euro per jaar/maand.
Nee hoor je kunt gewoon betalen per keer. Je hebt geen abonnement nodig. Vrijwel elke parkeerautomaat heeft trouwens een pinpas lezer.
CB schreef:Jij hoeft helemaal niets te kopen, want je hebt geen auto. Misschien heb je ook wel geen bankrekening, dan is je probleem helemaal opgelost.
een kluis was duurder dan een bankrekening, dus ik heb toch maar voor die bankrekening gekozen.
Ook met de kluis, had je niet kunnen betalen voor het parkeren.
kweenie schreef:Ja, dat is handig als je een Prepaid telefoon hebt omdat je nooit belt. Kost elke keer aan of afmelden iets van 15 ct extra. En dan heb je ook nog een abonnement op die parkeerdienst nodig à x euro per jaar/maand.
Nee hoor je kunt gewoon betalen per keer. Je hebt geen abonnement nodig. Vrijwel elke parkeerautomaat heeft trouwens een pinpas lezer.
uit de openings posting:
Mijn vaste parkeerterrein alsmede bedrijfsrestaurant biedt betaal mogelijkheid aan alleen via Chipknip.
uit de openings posting:
Mijn vaste parkeerterrein alsmede bedrijfsrestaurant biedt betaal mogelijkheid aan alleen via Chipknip.
Misschien heft TS de mogelijkheid om contactloos te betalen nog niet gehoord/gelezen.
uit de openings posting:
En zoals ik al eerder schreef moet TS dan bij de beheerder van dat restaurant resp. parkeerterrein zijn en niet bij KNAB. Het gaat om een technologie die over enkele maanden niet meer bestaat. Logisch dat een bank dat op niet op nieuwe passen stopt.
Ook wat voorbarig om te beweren dat ze die automaten niet op tijd zouden vervangen. De beheerders van die apparaten zijn daar gewoon mee bezig,maar dat kan natuurlijk niet overal tegelijk.
kweenie schreef:Ook wat voorbarig om te beweren dat ze die automaten niet op tijd zouden vervangen. De beheerders van die apparaten zijn daar gewoon mee bezig,maar dat kan natuurlijk niet overal tegelijk.
En natuurlijk zoals altijd alles op het laatste moment. Dan nog is het niet het probleem van KNAB maar van de beheerders van die automaten. Het is toch van de zotte om KNAB de schuld te geven terwijl zij juist voorop lopen bij het introduceren van nieuwe technologie.
uit de openings posting:
Dat parkeerterrein is geen probleem, want je hebt geen auto. Voor dat bedrijfsrestaurant wordt het dus toch een rekening bij een andere bank waar ze nog wel een chipknip hebben of zelf brood meenemen. Kun je niet pinnen bij dat bedrijfsrestaurant?
Grote kans dat de automaten worden vervangen door automaten waar je met pin en met nfc kunt betalen. Beetje jammer dat veel mensen niet met nfc kunnen betalen. En dat veel van diegenen die dat wel kunnen er waarschijnlijk niet echt van op de hoogte zijn, net als dat veel mensen blijkbaar niet op de hoogte zijn van het afschaffen van chippen. Wordt dus heel wat langer in de rij staan in de kantine.
Tjonge sjonge wat een reacties op mijn 7 augustus bericht. Uiteraard heb ik KNAB op 7 augustus gebeld en zij vertelden dat meer klanten onaangenaam verrast waren dat Chipknip afwezig was en zij beloofden dit beter te communiceren (website). En dank voor de link "KNAB product-en-services" die ikzelf (de link) vanaf de Home page niet ben tegengekomen. Ik zie dat er inderdaad meer ''producten'' zijn die ik graag van hun afneem. Overigens ben ik zeer tevreden met KNAB tot nog toe, zij houden mij middels SMS vrijwel dagelijks op de hoogte over incasso's, buitenlandse betalingen etc. Blij dat ik overgestapt ben en de Chipknip overleven wij wel.
JKME schreef:Tjonge sjonge wat een reacties op mijn 7 augustus bericht. Uiteraard heb ik KNAB op 7 augustus gebeld en zij vertelden dat meer klanten onaangenaam verrast waren dat Chipknip afwezig was en zij beloofden dit beter te communiceren (website). En dank voor de link "KNAB product-en-services" die ikzelf (de link) vanaf de Home page niet ben tegengekomen. Ik zie dat er inderdaad meer ''producten'' zijn die ik graag van hun afneem. Overigens ben ik zeer tevreden met KNAB tot nog toe, zij houden mij middels SMS vrijwel dagelijks op de hoogte over incasso's, buitenlandse betalingen etc. Blij dat ik overgestapt ben en de Chipknip overleven wij wel.
@ruud: valt wel mee als je dit saldeert met de ontvangen rente. Ik ben in ieder geval nu veel goedkoper uit dan bij mijn vorige bank en voor de services die ik nu ontvang wil ik best wel iets meer betalen wat nu dus niet het geval is (ik betaal minder). Ik had echter een reactie verwacht van kweenie, die zit immers op bijna gemiddeld 3 reacties per dag (ruim 6400 totaal).
JKME schreef:@ruud: valt wel mee als je dit saldeert met de ontvangen rente. Ik ben in ieder geval nu veel goedkoper uit dan bij mijn vorige bank en voor de services die ik nu ontvang wil ik best wel iets meer betalen wat nu dus niet het geval is (ik betaal minder). Ik had echter een reactie verwacht van kweenie, die zit immers op bijna gemiddeld 3 reacties per dag (ruim 6400 totaal).
je moet flink wat geld op die rekening hebben staan om geld te kunnen verdienen, als je het vergelijkt met een priverekening, gecombineerd met een spaarrekening, waar je direct alle overtollig geld van de priverekening naar toe boekt.
de kosten van die knab rekening knabbelen flink aan je tegoed.
Ja inderdaad, helaas is het rente percentage niet echt hoog, maar hoger dan bij de meeste andere banken. Daarnaast kan je niet rood staan, wordt automatisch aangevuld door de spaarrekening en rood staan is bij de (andere) banken erg duur. Bovendien een creditcard die erbij inbegrepen is (& partner) waarvoor ik nu nog steeds bij de oude bank enige tientjes per jaar betaal. O ja en ik werk niet bij KNAB hoor.
JKME schreef:Overigens ben ik zeer tevreden met KNAB tot nog toe, zij houden mij middels SMS vrijwel dagelijks op de hoogte over incasso's, buitenlandse betalingen etc. Blij dat ik overgestapt ben en de Chipknip overleven wij wel.
Natuurlijk een beetje tegenstrijdig, maar blijkbaar heb je toch vrede met deze situatie.
JKME schreef: Het ontbreken van Chipknip zou voor mij een reden geweest zijn om niet met KNAB in zee te gaan. .