LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doet u mee?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,
Hieronder even de stand van zaken op dit moment d.d. 19 april 2004 met betrekking tot de actie:
“Verklaringen cold calling van gedupeerden voor elkaar.”
Met verklaringen van anderen en die van uzelf uiteraard, kunt u straks bewijzen dat Dexia bij u en bij anderen wel degelijk aan telefonische verkoop deed.
Deze zogenaamde cold calling verkoopmethode was en is verboden.
Met dit soort bewijzen c.q. getuigenverklaringen sta je straks niet met lege handen voor het DSI of de Rechter.
Cold calling is verboden conform art. 26 Nadere Regeling toezicht effectenverkeer.
Door schending van deze regels uit de effectenregelgeving heeft Dexia wanprestatie gepleegd.
Voor de schade die hierdoor is ontstaan, is Dexia aansprakelijk.
Rest u en ons nog om dit te bewijzen, dat de rechtsvoorgangster van Dexia zich van dit verbod niets aantrok.
Hiertoe dienen de onderhavige verklaringen. ( uw juridisch adviseur zal er verheugd mee zijn)

Zoals jullie kunnen zien, zijn er al 9 stuks aanvragen voor " de verklaring" binnen en zijn er al 4 stuks verklaringen getekend retour ontvangen. ( bij 5 stuks vindt de eerste verzending van mij plaats aan degenen die hun getekende verklaring hebben ingestuurd, zie hieronder de eerste lijst van 4).
Waar blijven 5 verklaringen die ik "blanco" heb toegestuurd??????????????????????????
Hieronder kun je discreet en ter controle volgen of jouw c.q. jullie brief ontvangen is:

Verklaring getekend en opgestuurd:
1. P.N. te N.
2. H.v.B. te E-C.
3. T.v.A. te E.L.
4. N.G. te Z.

"Blanco" verklaring door mij toegezonden aan:
1. F.v.S te R.
2. W.B. te H.
3. J.E. te B.
4. F.D. te V.
5. C.v.d.B. te O.

Ik weet niet waarop F.v.S te R. -. W.B. te H. -. J.E. te B. .- F.D. te V. .en C.v.d.B. te O nog wachten met het insturen van de ondertekende verklaring? De eerste van hen die meedoet heeft diezelfde week al 5 stuks getekende verklaringen van medegedupeerden in huis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zou graag de eerste serie van 5 stuks getekende verklaringen op de post doen. Waar wachten jullie op??????
Dus mensen reageer s.v.p., ook in jullie eigen belang.
Mocht er commentaar of kritiek zijn op het concept van de verklaringen dan hoor ik dat graag.
Hetzij op dit forum of via mijn correspondentie adres:
LEGIO CLEANING
d'n Alleman 14
5511 MB Knegsel
Zoals jullie zien, hou ik zoals beloofd, jullie constant op de hoogte.
Hopende op (nog) wat meer respons!


Met vriendelijke groeten
Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,
Stand van zaken d.d. 3 mei 2004 met betrekking tot "onze"actie:
Zoals jullie kunnen zien, zijn er al 6 stuks verklaringen getekend retour ontvangen.
Deze week gaan de eerste 5 stuks op de post.
Hieronder kun je discreet en ter controle volgen of jouw c.q. jullie brief ontvangen is en of je bij degenen hoort die de “Verklaringen cold calling van gedupeerden voor elkaar.” eind deze week per post ontvangt.

Verklaring getekend en opgestuurd: ( zij krijgen deze week de verklaringen toegestuurd)
1. P.N. te N.
2. H.v.B. te E-C.
3. T.v.A. te E.L.
4. N.G. te Z.
5. J.E. te B.
6. F.v.S te R.

"Blanco" verklaring door mij toegezonden aan:
1. W.B. te H.
2. F.D. te V.
3. C.v.d.B. te O.

Mocht er commentaar of kritiek zijn dan hoor ik dat graag.
Tevens wil ik jullie ter info wijzen op de volgende uitspraak van een procedure in hoger beroep bij het DSI, waarin sprake is van precedentwerking en klanten telefonisch benaderen:
(zie forumbericht willem s d.d. 03 May 2004 15:03)
Uitspraak KCHB nr. 47 d.d. 12-11-2002 mr. J.B. Fleers, mr M.A. Goslings, mr S.P.G.M van Hooijdonk, drs H.P.J. Kruisinga en mr F.H.J. Mijnssen.

Zoals jullie zien, hou ik zoals beloofd, jullie op de hoogte en bedank ik hierbij alvast degenen die mee hebben gedaan met de actie.
Met de teleurstellende recente uitspraken van het Hof in Roermond lijkt het mij niet onverstandig om het ongeoorloofde cold calling in de strijd te gooien.
Hopende op nog meer respons!

Met vriendelijke groeten
Sorrygast

EEE

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door EEE »

Sorry gast , ik zou ook wel mee willen doen

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste sorry gast, wij gaan de verklaringen zeker inbrengen,

dank je wel, Ton

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

beste EEE,
Wat let je om mee te doen, lees even deze topic wat je moet doen, anders moet ik alles weer herhalen en alles staat al uitvoerig uitgelegd.

Met vriendelijke groeten
Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste lezers,

De eerste 5 stuks "Verklaringen cold calling van gedupeerden voor elkaar.” zijn verzonden en moeten inmiddels bij jullie in bezit zijn.
indien je niets hebt ontvangen, meld dat hier dan even discreet met vermelding van je initialen.
Zonder tegenbericht ga ik er uiteraard vanuit dat eenieder zijn post c.q. de verklaringen heeft ontvangen.
zoja, dan sterkte toegewenst in de strijd.

afz sorrygast

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 04:21, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ook door mij, hartelijk dank, hier gaan we werk van maken, dit is echt top

Ton

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Hebben jullie deze topic al gelezen?
Geplaatst op 14 May 2004 18:46 door jebe


--------------------------------------------------------------------------------

ja,ja weer fanmail ontvangen van mijn vrienden!!dexia heeft toch altijd beweert nooit aan cold-calling gedaan te hebben??normaal vertrouw je iemand op zijn blauwe ogen,maar dat is bij dexia niet verstandig!!want wat schetst mijn verbazing,op een brief over het niet krijgen van een brochure(eerlijk waar,op mijn blauwe ogen!!)kreeg ik het volgende antwoord..WIJ HEBBEN ONZE MOGELIJKE CLIENTEN IN DE REGEL BENADERD VIA ADVERTENTIES EN HET TOEZENDEN VAN BROCHURES VAN VERGELIJKBARE STREKKING..en nu komt het...IN ANDERE GEVALLEN IS HET EERSRE CONTACT TELEFONISCH TOT STAND GEKOMEN..ik ben dan mischien geen jurist of advocaat,maar ik dacht dat dat verboden was..foei dexia..mischien een foutje??bedankt...maar het staat hier wel zwart op wit...prettig weekend.

afz Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,
Stand van zaken d.d. 19 mei 2004.

Verklaring getekend en opgestuurd:
1. P.N. te N.
2. H.v.B. te E-C.
3. T.v.A. te E.L.
4. N.G. te Z.
5. J.E. te B.
6. F.v.S te R.
7. C. v.d. B. te O. ( krijgt deze week de verklaringen toegestuurd)

"Blanco" verklaring door mij toegezonden aan:
1. W.B. te H.
2. F.D. te V.
3. I. W. te N.

Met vriendelijke groeten
Sorrygast

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door willy59 »

SORRYGAST

Zou je die brief hierop kunnen zetten aub

willy

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste willy 59,

Antwoord nee.
Waarom nee? Enerzijds heb ik nu een beetje een check dat ik nu met serieuze gedupeerden te maken heb, gezien uw reactie, en anderzijds vind ik het niet verstandig om Dexia te wijs te maken in deze.
Onderhavige verklaringen zouden Dexia nog wel eens juridisch flink op kunnen breken als ze gebruikt gaan worden in een rechtszaak bij de Rechtbank of bij het DSI.
Verder is er zoals u zelf kunt zien niets geheimzinnigs aan ( overigens best wel veel werk geweest ) , maar op het forum zullen ongetwijfeld Dexia medewerkers meekijken en laten we eerlijk zijn iedereen, elke gedupeerde op het forum mag uiteraard met deze actie meedoen.
Dus de meerwaarde voor ons gedupeerden ( voor Dexia wellicht wel) bij het plaatsen op internet van deze verklaring zie ik niet zitten en ik hoop dat de mensen die wel meegedaan hebben met deze actie aan mijn verzoek voldoen om dit ook niet te doen.
Je kunt meedoen als je wilt, maar neem dan de moeite om in deze posting goed te lezen wat je moet doen. Anderen is het ook gelukt.

m vr gr

Sorrygast

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door willy59 »

Sorrygast

Ik bedoel niet de verklaring
sorry hiervoor maar dat zou ik nooit vragen.
Ik bedoelde de andere brief
ja,ja weer fanmail ontvangen van mijn vrienden!!dexia heeft toch altijd beweert nooit aan cold-calling gedaan te hebben??normaal vertrouw je iemand op zijn blauwe ogen,maar dat is bij dexia niet verstandig!!want wat schetst mijn verbazing,op een brief over het niet krijgen van een brochure(eerlijk waar,op mijn blauwe ogen!!)kreeg ik het volgende antwoord..WIJ HEBBEN ONZE MOGELIJKE CLIENTEN IN DE REGEL BENADERD VIA ADVERTENTIES EN HET TOEZENDEN VAN BROCHURES VAN VERGELIJKBARE STREKKING..en nu komt het...IN ANDERE GEVALLEN IS HET EERSRE CONTACT TELEFONISCH TOT STAND GEKOMEN..ik ben dan mischien geen jurist of advocaat,maar ik dacht dat dat verboden was..foei dexia..mischien een foutje??bedankt...maar het staat hier wel zwart op wit...prettig weekend.
Willy

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

willy

Ik heb die brief ook niet.
Zie de posting van jebe.
Op deze topic heb ik zoals je kunt zien jebe verzocht mij een kopie te sturen van die brief. ik zou hem nl. ook wel op internet willen zien.
Sorry van ons communicatiefoutje.

ps verzoek jij jebe ook maar om deze brief.

groeten
Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,
Stand van zaken d.d. 26 mei 2004.

Verklaring getekend en opgestuurd: ( eenieder 5 stuks ontvangen)
1. P.N. te N.
2. H.v.B. te E-C.
3. T.v.A. te E.L.
4. N.G. te Z.
5. J.E. te B.
6. F.v.S te R.
7. C. v.d. B. te O.

"Blanco" verklaring door mij toegezonden aan:
1. W.B. te H.
2. F.D. te V.
3. I. W. te N.
4. E.S. te R.( blanco verklaring wordt deze week toegezonden)
5. M.V. te B.( blanco verklaring wordt deze week toegezonden)

Met vriendelijke groeten
Sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,
Stand van zaken d.d. 14 juni 2004.

Verklaring getekend en opgestuurd: ( eenieder 5 stuks ontvangen)
1. P.N. te N.
2. H.v.B. te E-C.
3. T.v.A. te E.L.
4. N.G. te Z.
5. J.E. te B.
6. F.v.S te R.
7. C. v.d. B. te O.
8. M.V. te B. ( 6 st. verklaringen en kopie brief van "jebe" toegezonden)

"Blanco" verklaring door mij toegezonden aan:
1. W.B. te H.
2. F.D. te V.
3. I. W. te N.
4. E.S. te R.

Verder "JEBE " heel erg bedankt voor je kopie van je brief, die ik inmiddels heb mogen ontvangen.
Citaat in deze brief van Dexia: WIJ HEBBEN ONZE MOGELIJKE CLIENTEN IN DE REGEL BENADERD VIA ADVERTENTIES EN HET TOEZENDEN VAN BROCHURES VAN VERGELIJKBARE STREKKING..EN...IN ANDERE GEVALLEN IS HET EERSTE CONTACT TELEFONISCH TOT STAND GEKOMEN.

Ik denk dat juridisch gezien nu met een 8 tal verklaringen en onderhavige tekst in bovengenoemde brief het bewijs is geleverd dat Dexia's rechtsvoorgangster als professionele partij toentertijd wel degelijk cold calling pleegde voor het aan de man brengen van aandelenleasecontracten bij onervaren consumenten.
Ook staat vast dat niet iedereen een zogenaamde brochure heeft ontvangen, alhoewel zij veelal consumenten lieten tekenen voor ontvangst van zo'n brochure via het aanmeldingsformulier.

veel succes iedereen en vriendelijke groeten,
Sorrygast

erhan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2004 15:56

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door erhan »

ik heb zelf bij een call center gewerkt in Den Haag voor de wv3d en er is daar wel degelijk aan telefonische verkoop gedaan.Ik heb sinds kort kontact met een advocaat en die is zeer geinteresseerd in mijn verhaal.
Ik heb zelf met mijn mooie groene ogen gezien (en gehoord) hoe consumenten willekeurig of ze nu jong of oud, arm of rijk waren op een agressieve manier zijn bedonderd.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

beste Ehran,

Zou je ( discreet) met "onze' actie " verklaringen voor elkaar mee willen doen aub?
laat even iets weten, bvd

afz sorrygast.

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door EEE »

Sorrygast

hoi

heb jij alles al terug gestuurd naar mij...wil je dan aub ook die verklaring er bij doen die ik gevraagd heb ( jebe )
bij voorbaat dank

groet

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

beste EEE,

Als jij M.V.te B. bent, dan is het antwoord ja, zie mijn laatste bericht op 14 juni 2004 te 12.56u.
anders is het antw. nee.

afz. sorrygast

Gesloten