Op uw Thanatos website!
...het online register om uitvaartwensen vast te leggen.
Bij uw invullijst, staat er toch écht en alléén:
Uitvaartwensen vastleggen en verkrijgen akte
Op deze pagina van Thanatos kunt u uw uitvaartwensen vastleggen (lees meer). Na het verzenden van het formulier, krijgt u binnen twee werkweken een officiële Thanatos Uitvaartakte thuisgestuurd. Deze akte geeft uw nabestaanden houvast wanneer u komt te overlijden.
Nergens staat dat u na ontvangst éérst nog telefonisch contact opneemt alvorens de akte daadwerkelijk gestalte krijgt. 'Lees meer', geeft hierover ook geen soelaas. Nergens staat dat het inzenden van uw online formulier vrijblijvend is.
Uw repliek:
Het klopt dat er ook gratis invullijstjes rondgaan in de markt, maar deze lijstjes, die je zelf onbegeleid in zult moeten vullen, zijn niet te vergelijken met onze uitgebreide dienstverlening door mensen met verstand van zaken.
Is zwak. Ook uw uitvaartwensenlijst vult de persoon online, onbegeleid in en krijgt de persoon uw onderhandse akte 2 weken later toegestuurd. Waarbij u eist dat àlle gegevens van de persoon, met name de bankgegevens ingevuld worden!
Echter ontbreekt de info gesteld door de ACM.
https://www.acm.nl/nl/
Wat is hier voor u nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
provisieverbod schreef:
Uw aantijging over oneerlijke handelspraktijken raakt werkelijk kant noch wal. U bent zelf naar mijn weten niet eens cliënt van ons. De cliënten die wij benaderen zijn onze eigen cliënten. Zij kennen ons en maken gebruik van onze diensten.
(..) U beschadigt immers ten onrechte onze goede naam...
De veronderstelling dat ik geen cliënt van u zou zijn is een behoorlijk zwaktebod. U kan dit nergens op staven. Los van het feit dat dit helemaal niet belangrijk is.
U zegt cliënten te benaderen die uw eigen cliënten zijn en u kennen. Lees ik het verhaal van Jolinos, kende deze u helemaal niet. Sterker nog, hij/zij dacht in gesprek te zijn met de klantenservice van haar/zijn uitvaartverzekering Axent!
Lees ik pjvanwoensel : 'ik ben benaderd door een tussenpersoon Thanatos voor mijn uitvaartverzekering bij Axent'. Toegegeven, hieruit is niet concreet op te maken of u daadwerkelijk de tussenpersoon bent. Ik vraag me wel af of pjvanwoensel wist dat u de tussenpersoon bent, laat staan u kende.
Mss dat TS nog genegen is hierop antwoord te geven?
Ik zou uw goede naam beschadigen... Euhm, uw naam hebt uzelf beschadigd. Er hebben minimaal 2 verkopen plaatsgevonden, waaruit op te maken is dat deze gestalte hebben gekregen door het weg laten van elementaire info: het benoemen van de kosten. Waarbij bij de ander daarnaast nog in de voortdurende overtuiging heerste iemand van zijn eigen uitvaartverzekering aan de telefoon te hebben.
Sorrie, ik kan er dan echt niet meer of minder van maken. Consuwijzer bevestigd dit namelijk ook nog eens:
Geeft de verkoper u verkeerde informatie of te weinig informatie? En sluit u daardoor een overeenkomst die u met de goede informatie niet had gesloten? Dan kan er sprake zijn van misleiding. Dit is een oneerlijke handelspraktijk.
Onderhandse akte, (een niet authentieke akte) ... het is en blijft natuurlijk lekker bekken en interessant klinken. Net zoals certificaat dat ook doet.
Mijn eigen gratis ingevuld uitvaart wensenlijstje is evenveel waard en rechtsgeldig als uw onderhandse akte van €187,50.
Verder is opvallend dat u eigenlijk totaal geen antwoord geeft op mijn vragen. Vooral de vragende opmerking of er extra kosten zijn indien iemand zijn bij u gestalde uitvaart wensenlijst op een later moment wil aanpassen. Info die ook op uw website ontbreekt.