Pagina 3 van 6

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 24 aug 2014 10:40
door sjoegel
Vorige week ben ik benaderd door een tussenpersoon Thanatos voor mijn uitvaartverzekering bij Axent. Als service stellen zij een uitvaartakte op zodat de nabestaanden bij mijn overlijden alle gegevens bij de hand hebben betreffende mijn wensen over muziek, kist, begrafenis of crematie, bloemen, muziek.
Nu heb ik de akte toegestuurd gekregen en blijkt dat deze akte mij maar liefst € 187,50 kost (per persoon). Dit is mij tijdens het gesprek helemaal niet kenbaar gemaakt. Het bedrag zal ook zonder mijn toestemming van mijn bankrekening afgeschreven worden. Ik vind dit oplichterij. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? De kosten van deze akte zullen ze op mijn uitvaartkosten in mindering brengen, maar wie ook wie weet dat straks nog. Ik hoop nl. heel oud te worden en ik vind € 350 voor twee personen heeeel erg veel geld. voor een a4-tje. Als men mij tijdens het gesprek kenbaar had gemaakt dat hieraan kosten zijn verbonden en hoeveel had ik dit nooit gedaan. Wie heeft hier nog meer ervaring mee en vooral wat kun je hier nog aan doen.
Bovendien staan er ook nog fouten in de akte. Men heeft zowaar zelf ook nog maar zaken ingevuld die ik nooit heb aangegeven. dit is oplichten, hier zijn geen woorden voor. dat het maar niet afhalen. want dan kom ik wel naar nijmegen en sloop ik alles, dus maakt het maar ondaan. oplichters

Wat gek hè Maurice, alweer een klacht ! En het ligt natuurlijk niet aan jou...

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 24 aug 2014 15:05
door Shine
Op uw Thanatos website!
...het online register om uitvaartwensen vast te leggen.
Bij uw invullijst, staat er toch écht en alléén:
Uitvaartwensen vastleggen en verkrijgen akte
Op deze pagina van Thanatos kunt u uw uitvaartwensen vastleggen (lees meer). Na het verzenden van het formulier, krijgt u binnen twee werkweken een officiële Thanatos Uitvaartakte thuisgestuurd. Deze akte geeft uw nabestaanden houvast wanneer u komt te overlijden.
Nergens staat dat u na ontvangst éérst nog telefonisch contact opneemt alvorens de akte daadwerkelijk gestalte krijgt. 'Lees meer', geeft hierover ook geen soelaas. Nergens staat dat het inzenden van uw online formulier vrijblijvend is.
Uw repliek:
Het klopt dat er ook gratis invullijstjes rondgaan in de markt, maar deze lijstjes, die je zelf onbegeleid in zult moeten vullen, zijn niet te vergelijken met onze uitgebreide dienstverlening door mensen met verstand van zaken.

Is zwak. Ook uw uitvaartwensenlijst vult de persoon online, onbegeleid in en krijgt de persoon uw onderhandse akte 2 weken later toegestuurd. Waarbij u eist dat àlle gegevens van de persoon, met name de bankgegevens ingevuld worden!
Echter ontbreekt de info gesteld door de ACM. https://www.acm.nl/nl/
Wat is hier voor u nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
provisieverbod schreef:
Uw aantijging over oneerlijke handelspraktijken raakt werkelijk kant noch wal. U bent zelf naar mijn weten niet eens cliënt van ons. De cliënten die wij benaderen zijn onze eigen cliënten. Zij kennen ons en maken gebruik van onze diensten.
(..) U beschadigt immers ten onrechte onze goede naam...
De veronderstelling dat ik geen cliënt van u zou zijn is een behoorlijk zwaktebod. U kan dit nergens op staven. Los van het feit dat dit helemaal niet belangrijk is.
U zegt cliënten te benaderen die uw eigen cliënten zijn en u kennen. Lees ik het verhaal van Jolinos, kende deze u helemaal niet. Sterker nog, hij/zij dacht in gesprek te zijn met de klantenservice van haar/zijn uitvaartverzekering Axent!
Lees ik pjvanwoensel : 'ik ben benaderd door een tussenpersoon Thanatos voor mijn uitvaartverzekering bij Axent'. Toegegeven, hieruit is niet concreet op te maken of u daadwerkelijk de tussenpersoon bent. Ik vraag me wel af of pjvanwoensel wist dat u de tussenpersoon bent, laat staan u kende.
Mss dat TS nog genegen is hierop antwoord te geven?

Ik zou uw goede naam beschadigen... Euhm, uw naam hebt uzelf beschadigd. Er hebben minimaal 2 verkopen plaatsgevonden, waaruit op te maken is dat deze gestalte hebben gekregen door het weg laten van elementaire info: het benoemen van de kosten. Waarbij bij de ander daarnaast nog in de voortdurende overtuiging heerste iemand van zijn eigen uitvaartverzekering aan de telefoon te hebben.
Sorrie, ik kan er dan echt niet meer of minder van maken. Consuwijzer bevestigd dit namelijk ook nog eens: Geeft de verkoper u verkeerde informatie of te weinig informatie? En sluit u daardoor een overeenkomst die u met de goede informatie niet had gesloten? Dan kan er sprake zijn van misleiding. Dit is een oneerlijke handelspraktijk.

Onderhandse akte, (een niet authentieke akte) ... het is en blijft natuurlijk lekker bekken en interessant klinken. Net zoals certificaat dat ook doet.
Mijn eigen gratis ingevuld uitvaart wensenlijstje is evenveel waard en rechtsgeldig als uw onderhandse akte van €187,50.

Verder is opvallend dat u eigenlijk totaal geen antwoord geeft op mijn vragen. Vooral de vragende opmerking of er extra kosten zijn indien iemand zijn bij u gestalde uitvaart wensenlijst op een later moment wil aanpassen. Info die ook op uw website ontbreekt.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 24 aug 2014 17:31
door encore
Provisieverbod schreef:@encore | Nogmaals, wij werken als tussenpersoon wel degelijk met Axent Nabestaandenzorg samen. En daarnaast met Coöperatie DELA, Monuta, PC Hooft, Klaverblad, REAAL en vele andere (uitvaart)verzekeraars. En nogmaals, Thanatos is geen initiatief van Axent, hetgeen Axent terecht heeft opgemerkt......
Blijkbaar weet je niet zo goed wat een samenwerking is. Dat jij de produkten en diensten van een derde partij aanbied en daar provisie over trekt is beslist geen samenwerking. Ik durf inmiddels zelfs te beweren dat je een "oplichter"genoemd mag worden want je doet feitelijk niks. Nou ja, een papiertje uitprinten voor 180 euri. Lijkt me "oplichterij" en ik ben voornemens je praktijken door de autoriteit te laten toetsen.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 25 aug 2014 13:57
door Provisieverbod
@diverse mensen | U gaat er steeds ten onrechte van uit dat Thanatos een online concept is, terwijl wij cliënten juist in een persoonlijk gesprek helpen om hun uitvaartwensen vast te leggen. U verklaart vervolgens tevens ten onrechte allerhande regels van toepassing op onze diensten die hier werkelijk niets mee van doen hebben. Wij voldoen aan alle wet- en regelgeving die op onze activiteiten van toepassing is.

@Shine | Nogmaals, wij zijn Axent Nabestaandenzorg niet en wij opereren ook niet als een verlengstuk van Axent. Wij zijn Thanatos, een onafhankelijk bedrijf dat zich richt op uitvaartgerelateerde dienten, en wij helpen cliënten die bij allerlei uitvaartverzekeraars verzekerd kunnen zijn, onder meer Axent.

@encore | Een samenwerking in de financiële dienstverlening betekent de facto dat je het recht hebt om in de producten van een aanbieder (in dit geval een uitvaartverzekeraar) te bemiddelen. Van provisie is sinds 2013 geen sprake meer als het gaat om 'complexe producten' zoals uitvaartverzekeringen (komst wettelijk provisieverbod). Er wordt sedertdien binnen de financiële dienstverlening (meestal) gewerkt met een advies- en bemiddelingsvergoeding.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 25 aug 2014 14:28
door ruud_a
Provisieverbod schreef:@diverse mensen | U gaat er steeds ten onrechte van uit dat Thanatos een online concept is, terwijl wij cliënten juist in een persoonlijk gesprek helpen om hun uitvaartwensen vast te leggen. U verklaart vervolgens tevens ten onrechte allerhande regels van toepassing op onze diensten die hier werkelijk niets mee van doen hebben. Wij voldoen aan alle wet- en regelgeving die op onze activiteiten van toepassing is.

@Shine | Nogmaals, wij zijn Axent Nabestaandenzorg niet en wij opereren ook niet als een verlengstuk van Axent. Wij zijn Thanatos, een onafhankelijk bedrijf dat zich richt op uitvaartgerelateerde dienten, en wij helpen cliënten die bij allerlei uitvaartverzekeraars verzekerd kunnen zijn, onder meer Axent.

@encore | Een samenwerking in de financiële dienstverlening betekent de facto dat je het recht hebt om in de producten van een aanbieder (in dit geval een uitvaartverzekeraar) te bemiddelen. Van provisie is sinds 2013 geen sprake meer als het gaat om 'complexe producten' zoals uitvaartverzekeringen (komst wettelijk provisieverbod). Er wordt sedertdien binnen de financiële dienstverlening (meestal) gewerkt met een advies- en bemiddelingsvergoeding.

maar nog altijd geen antwoord op de vraag hoe het kan, dat mensen een waardeloos stukje papier aangesmeerd te hebben gekregen voor een bedrag van 187,50 euro, zonder dat zij van die kosten op de hoogte waren.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 25 aug 2014 15:55
door encore
Wel grappig dat "damage control" Werkelijk niemand die em nog gelooft. Briljant.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 25 aug 2014 16:13
door ruud_a
encore schreef:Wel grappig dat "damage control" Werkelijk niemand die em nog gelooft. Briljant.
zo een hebben we ook een keer gehad met een bouwpakket van de eenhoorn en bloedjes van kinderen die met het hele gezin dat schip in elkaar zaten te plakken.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 25 aug 2014 21:57
door Shine
Provisieverbod schreef:@diverse mensen | U gaat er steeds ten onrechte van uit dat Thanatos een online concept is, terwijl wij cliënten juist in een persoonlijk gesprek helpen om hun uitvaartwensen vast te leggen. U verklaart vervolgens tevens ten onrechte allerhande regels van toepassing op onze diensten die hier werkelijk niets mee van doen hebben. Wij voldoen aan alle wet- en regelgeving die op onze activiteiten van toepassing is.

@Shine | Nogmaals, wij zijn Axent Nabestaandenzorg niet en wij opereren ook niet als een verlengstuk van Axent. Wij zijn Thanatos, een onafhankelijk bedrijf dat zich richt op uitvaartgerelateerde dienten, en wij helpen cliënten die bij allerlei uitvaartverzekeraars verzekerd kunnen zijn, onder meer Axent.
Ik zeg nergens en beweer ook nergens dat u Axent Nabestaandenzorg bent. Ik zeg héél duidelijk: dat (naast het gegeven dat er niet over kosten was gesproken) Jolinos in de overtuigende veronderstelling verkeerde iemand van Axent klantenservice aan de lijn te hebben toen u belde. En deze veronderstelling is gedurende het gesprek bij Jolinos gebleven.
Ik stel dan vast dat er onvoldoende duidelijk naar Jolinos is gecommuniceerd.
Graag even beter lezen svp!

Uw bedrijf, Thanatos is niet alléén een online concept. Immers, zoals u eerder schreef benaderd u ook uw bestaande klanten telefonisch.
Echter gaat het hier om uw WEBSITE !!!, alwaar een online formulier klaarligt, u weet wel, uw online uitvaart invul wensenlijst, alwaar de invuller zelfstandig, zonder verdere begeleiding !!, het zelfstandig invult en vervolgens verzend. Op precies dit online formulier wilt u alles weten, tot en met de bankgegevens van de verzender. Na verzending krijgt de persoon 2 weken later de akte toegestuurd tegen het forse bedrag van € 187,50. Nergens op de website of bij het formulier staat vermeld dat er, na ontvangst van het ingevulde formulier, éérst nog een persoonlijk gesprek zal plaatsvinden alvorens de onderhandse akte daadwerkelijk, eventueel gestalte zal gaan krijgen.
Hier plaats ik namelijk mijn vraagtekens bij. Indien het formulier compleet ingevuld is, rammelt u volgens mij gewoon uw onderhandse akte uit het systeem en stuurt het op. Tenzij de persoon nog geen verzekering heeft, dan kan ik me zo voorstellen dat u toch nog even in de telefoon klautert. Want tja, bussines as usual....

En hernieuwd stel ik vast dat u géén antwoord geeft op de door mij, inmiddels al 2-3 maal gestelde vraag.
Zijn er extra kosten verbonden indien de persoon zijn tegen betaling bij u gestald uitvaart wensenlijst op een later moment wil aanpassen???
Geef nou toch gewoon eens concreet antwoord. U draait om de brij heen. Als u dit ook doet bij klanten, ..... ,?!?!.,..

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 26 aug 2014 23:18
door Mallet
Provisieverbod schreef:@diverse mensen | U gaat er steeds ten onrechte van uit dat Thanatos een online concept is, terwijl wij cliënten juist in een persoonlijk gesprek helpen om hun uitvaartwensen vast te leggen. U verklaart vervolgens tevens ten onrechte allerhande regels van toepassing op onze diensten die hier werkelijk niets mee van doen hebben. Wij voldoen aan alle wet- en regelgeving die op onze activiteiten van toepassing is.
Sorry hoor maar onder je logo heb je staan: "Uitvaartwensen vastleggen in een ONLINE register". Die persoonlijke benadering waar je het over hebt kan je dus totaal niet terugvinden op de website hè? De grote button verwijst steeds naar het ONLINE formulier. Op het formulier moet je zelfs je IBAN invoeren. Ik neem aan zodat jullie na het knippen/plakken van de gegevens het bedrag van de rekening van de klant kunnen incasseren? Je noemt het geen online concept, maar het hele "concept" rammelt van alle kanten. Daarnaast draai je constant om de vragen heen die hier op het forum worden gesteld.

Gelukkig komt dit topic goed bovenaan bij Google zodat mensen hopelijk van tevoren weten wat ze te wachten staat.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 28 aug 2014 09:39
door Shine
Provisieverbod schreef:
@diverse mensen | U gaat er steeds ten onrechte van uit dat Thanatos een online concept is (...)
Onderstaand letterlijk gekopieerd van -een van uw vele- uw websites! Het zijn dus uw eigen woorden en presentatie!
Thanatos is een innovatief online concept dat mensen in staat stelt om hun uitvaartwensen accuraat en volledig vast te leggen voor hun nabestaanden, eventueel met vakkundige telefonische hulp.

http://www.uitvaart-verzekering.nl/#!we ... ggen/c1u12

Weet u eigenlijk zelf het concept van uw Thanatos wel?
Het vastleggen van de persoonlijke uitvaartwensen is normaliter een kostbare aangelegenheid.
Dit is enkel en alléén het geval als dit bij een notaris gebeurd. De door u gehanteerde term Normaliter is hier helemaal niet op zijn plaats, omdat normaliter je dit ook gewoon thuis, gratis en voor niets op papier kunt vastleggen wat absoluut niet minder rechtsgeldig is dan uw duur papiertje. Storend is dat u deze info achterwege laat en de indruk wekt dat uitvaartwensen alleen maar bij een notaris vastgelegd kunnen worden.

Wat dacht u er van om nog eens te antwoorden op de door mij gestelde vragen?

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 28 aug 2014 15:50
door Mariette1978
Goedemiddag,

Vandaag 28 augustus heeft een vriend van mij ook de akte ontvangen van Thanatos.

Onder de naam van axent benaderd en alles doorgesproken voor zijn wensen na zijn overlijden. Over eventuele kosten is niet gesproken, dus hij kreeg een hartverzakking toen hij de 187,50 zag staan!

Hier klopt dus werkelijk helemaal niks van. Hij heeft net ook telefonisch contact met de directeur (Dhr Vollebregt) om dit door te spreken. Hij heeft ondertussen een mail gestuurd dat hij afziet van de akte en dat dit netjes wordt opgelost...(niet betalen dus)!

We zullen zien of dit het geval is!

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 28 aug 2014 21:20
door encore
Mariette1978 schreef:...Onder de naam van axent benaderd ...
spartelaar schreef:...Nogmaals, wij zijn Axent Nabestaandenzorg niet en wij opereren ook niet als een verlengstuk van Axent...
Maar wèl het Pretium-trucje gebruiken. Foei hoor. Misleiden om te verkopen. Ook maar weer gemeld.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 29 aug 2014 10:10
door RonaldBuit
mij is het zelfde overkomen.
ze zeggen dat ze namens de uitvaartmaatschappij bellen en zeggen niks over kosten.
dan staat er ook nog eens in de brief dat zij hiervoor 187.50 euro automatisch afschrijven.
dit geeft mij een heel onprettig gevoel en hoop dat dit snel de kop wordt ingedrukt.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 29 aug 2014 15:32
door Dave1507
Wij ontvingen gisteren ook twee van deze "aktes". Mijn vrouw is recentelijk gebeld en de man deed zich voor als iemand van de uitvaartverzekering. Na een kort gesprekje zonder enige toezeggingen of toestemming hebben wij ook de brief gehad met de aankondiging dat er 2 * 187,50 wordt afgeschreven.
Na 10 belpogingen kreeg ik vanmiddag iemand aan de lijn. Bij het bellen naar 024 3601602 (Thanatos) krijg je een wirwar van ingesproken boodschappen maar iemand te spreken lukt niet. Zelfs de spoedlijn (optie 3) die je kunt kiezen wanneer er sprake is van een sterfgeval wordt niet beantwoord.
Ik kreeg een meneer aan de lijn en ik heb een tijd gesproken en gek genoeg kon hij me niet echt uitleggen wat de service en het zogenaamde concept van Thanatos inhoudt. Hij sprak ook niet tegen dat het hier om bedrog ging. Ik heb gevraagd om ons uit hun systeem te halen zodat ik straks niet verrast wordt door een afschrijving. Hij zou dat doen en dit ook via email bevestigen. Ik heb nog niks gezien.
Beste mensen dit is een laffe oplichterstruc. Gelijk het bedrag terug laten storten. Ik vraag me zelfs af of je bij een dergelijke afschrijving geen aangifte van diefstal kan doen. Na wat speurwerk op het internet lijkt Uitvaart-verzekering.nl hier achter te zitten. Even googlen op de naam van de medewerker die mij te woord stond in combinatie met uitvaart en ik beland op een site waar ook de veelgenoemde naam Vollebrecht staat. Verder vind ik het heel erg discutabel dat het blijkbaar mogelijk is om zonder enige toestemming geld te incasseren van een rekening zonder dat daar enige machtiging voor is gegeven.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 29 aug 2014 17:19
door Mootje1980
Ook mij is bovenstaande overkomen. Toen ik het bedrag onderaan de brief zag staan heb ik vol ongeloof opgebeld. Om mij 'tegemoet te komen' zou ik maar het halve bedrag moeten betalen en zou het in termijnen afgeschreven worden. Maar nog behield ik het gevoel dat me één poot werd uitgedraaid in plaats van twee.
Ik kon er nog steeds niet over uit en ben eens gaan googelen. Gelukkig ben ik bij de ervaringen die hier boven staan uitgekomen want ik ging nog bijna over mezelf twijfelen. Ik ga het er dan ook niet bij laten zitten en zal zo ver gaan als nodig is om te voorkomen dat deze oplichterij me ook maar één cent zal kosten.
Het bedrijf heeft me ten onrechte het gevoel gegeven dat het deel uitmaakte van mijn uitvaartverzekeraar en daarnaast is het bedrag nooit ter sprake gekomen.

Ik heb inmiddels ook de uitvaart verzekeraar gesproken en die heeft me geadviseerd waar en hoe ik mijn beklag kan doen en kan voorkomen dat het bedrag wordt geïncasseerd. Daarnaast hebben ze me ook verteld over de mogelijkheid om Vollebregt verzekeringen, als tussenpersoon uit mijn verzekering te schrappen.

Hoewel ik blij ben om te lezen dat ik niet de enige ben die erin is 'gestonken' betreur ik echt dat Thanatos zoveel mensen probeert op te lichten. Ik hoop dat iedereen er goed mee wegkomt.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 29 aug 2014 18:10
door Shine
NIET akkoord gaan met betaling van de helft!!
U bent misleid. Storneren en blokkade plaatsen.

Wat betreft de automatische incasso:
Deze is onrechtmatig door Thanatos. Storneren dus!
Zie de nieuwe strenge regels mbt automatische incasso regels. U moet namelijk een schriftelijke handtekening plaatsen, anders is de automatische incasso onrechtmatig.
(Iets wat Thanatos ook al aan haar laars lapt)

http://www.consuwijzer.nl/nieuws/geld-t ... assoregels

Nou meneer Vollebregt, alias provisieverbod, het gaat lekker....! De klachtentikker telt gestaag door.


Verder vraag ik me even hardop af in hoeverre dit Thanatos uitvaart wensenlijstje(s) gedoe valt onder financiële dienstverlening. Want anders geldt hiervoor toch ook de officiële bedenktijd van 14 dagen.?
Iemand een idee?
Overigens staat Thanatos niet bij Kifid geregistreerd. Vollebregt Beheer Bv daarentegen weer wel.
http://www.kifid.nl/consumenten/wat-kan ... r-mij-doen

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 30 aug 2014 11:25
door jolinos
Ik heb online aangifte gedaan bij Politie omdat ik het als oplichting zie en vooral omdat ze mijn gegevens hebben die ik niet prijs heb gegeven. De politie is mij bij dag later aan huis geweest en alles genoteerd kopieeen meegenomen van nep akte (want politie zei dit is geen officiele akte) en de brief. Het werd in computer gezet zodra er bij mij geld werd afgeschreven moest ik weer contact opnemen met politie want dan gaan ze over op actie . Dit werd in computer gezet zodat gehele politie in nederland hier inzicht op heeft mochten er meerdere aangiften komen. Kan alleen maar zeggen doe aangifte want dit moet de kop in gedrukt worden denk dat veel ouderen hierin trappen.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 30 aug 2014 11:35
door prem
AXENT reactie schreef:AXENT vindt het belangrijk te melden en te benadrukken dat Thanatos geheel los staat van AXENT. De benadering door Thanatos heeft niets te maken met de dienstverlening vanuit AXENT. Wij betreuren het indien polishouders van AXENT door de benaderwijze vanuit Thanatos mogelijk de indruk hebben gekregen dat Thanatos en AXENT samenwerken. Voor vragen en opmerkingen met betrekking tot Thanatos raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met Thanatos. Vanzelfsprekend zijn wij bereikbaar op telefoonnummer (050) 76 76 500 voor alle vragen en informatie met betrekking tot uw AXENT uitvaartverzekering. Wij helpen u dan graag verder.

Alex Jongema
Klachtencoördinator
AXENT Nabestaandenzorg N.V.
Hoe komen ze aan uw adressenbestand?

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 30 aug 2014 11:36
door prem
rozemarijntje schreef:Is zo,n akte rechts geldig?notarieel...zo niet...ian je dus net zo goed,wat hoop mensen doen.
Zelf een wilsbeschikking invullen bij je polis stoppen.
Dan weten de naberaanden ook waar ze goed aan doen,en eervol de overledene zijn of haar uitvaart te geven.
Mijn tante had dat,makkelijk,ik moestbregelrn maar alles stond op papier,

En wat de mogelijkheden zijn,de begrafenis ondernemer weet op dat moment meer,als bv over 30 jr wat je in akte vast laat zetten??
Mischien kunnen we over 30 jr wel naar de man geschoten worden...ja kan je nu nog niet in je akte zetten..

Vind het grof geld verdiennen over mensen de rug die eigen mond vol tanden staan en denken oh oke..

Idd twee klachten gelijk....neeee opdringerig,,
Even ter aanvulling, zo'n stuk papier moet met de hand geschreven, met plaats en datum.

Re: Uitvaartakte Thanatos

Geplaatst: 30 aug 2014 11:58
door reintje10
Laat ik ook even reageren. Het is inmiddels alweer zo'n twee weken geleden dat ik telefonisch werd benaderd door (blijkbaar) iemand van Thanatos. Ik was in de veronderstelling, net als zovelen, dat het hier ging om iemand van de klantenservice van mijn eigen uitvaartverzekering en dat ze wilden inventariseren of mijn wensen nog up-to-date waren. Op zich niet gek gedacht, aangezien mijn verzekering alweer 5 jaar loopt en wensen kunnen veranderen naarmate je ouder wordt.
Vandaar dat ik ook netjes antwoord gaf op alle vragen en ik dacht dat alles afgerond was zodra het gesprek werd beëindigd.

Echter, gister kwam ik terug van een weekje weg en lag er tot mijn verbazing een heuse uitvaartakte op de mat. Eerst deed ik er nog een beetje lacherig over, ik had totaal geen idee dat ik er überhaupt een akte van zou krijgen. Op zich zegt dit al genoeg over hun vermogen mensen goed in te lichten over de gang van zaken natuurlijk.. Het lachen verging mij echter zodra ik in de begeleidende brief las dat dit sullig stukje papier maar liefst €187,50 zou kosten! Ik was helemaal overdonderd en weet 100, nee 1000% zeker dat hier NIKS over is gezegd in het telefoongesprek. Ik vind het echt belachelijk dat er op deze manier geld wordt verdiend.

Dit is overigens niet de eerste keer dat ik deze vervelende ervaring heb met een onderneming van dhr Vollebregt. Vorig jaar werd ik benaderd over mijn uitvaartverzekering bij Yarden, dat deze te duur zou zijn en dat ik veel beter over kon stappen naar een andere verzekering die me hetzelfde zou bieden tegen een lagere prijs. Tja, je wordt hierdoor overdonderd en ik ben misschien ook wat naïef, maar in ieder geval wist die man aan de telefoon me zo te beïnvloeden dat ik blijkbaar zou hebben gezegd dat ik het wel wilde (dit laatste kan ik me niet echt meer goed herinneren, maar ik geef ze de voordeel van de twijfel). Toch had ik er liever nog wat langer over na wilde denken en de mogelijkheid gehad om de situatie te bespreken met anderen. Na te hebben overlegd met een familielid leek het me inderdaad handiger gewoon bij Yarden te blijven, aangezien ik hier tevreden over ben en ik hier al het nodige had opgebouwd. Toen ik later een brief kreeg (van Vollebregt) om naar Yarden op te sturen om mijn verzekering op te zeggen heb ik deze dus ook naast me neergelegd.
Ik had echter niet door dat ik onbewust mijn toestemming had gegeven alles in gang te zetten en me over te laten schrijven naar een andere verzekeraar, maar iets later kreeg ik ineens een polis voor mijn nieuwe verzekering thuis! Ik heb gelijk opgebeld, maar nee ik kon het niet meer ongedaan maken want ik zou mijn toestemming nou eenmaal hebben gegeven. Helaas heb ik het hier toen bij gelaten nadat de telefonist me weer mooie praatjes verkocht over dat het echt beter was me af te laten kopen en dat mijn nieuwe verzekering een stuk goedkoper was. Toen heb ik alsnog mijn Yarden verzekering opgezegd. Hierdoor zat ik wel ongeveer 3 maanden met een dubbele premie, want mijn nieuwe verzekering kon ook niet later ingaan!
Ik kreeg een mooie afkoopsom van Yarden, ware het niet dat ik even later nóg weer een brief kreeg van Vollebregt met de mededeling van zogenaamde bemiddelingskosten twv €218. Op zich niet erg om bemiddelingskosten te moeten betalen, maar het is gewoon schandalig dat ook hier weer niks van werd vermeld! Doordat ik rond de €300 van Yarden terugkreeg en ik maandelijks goedkoper uit was heb ik er verder niks meer mee gedaan, maar heb daar nu spijt van! Ik vind de gang van zaken erg crimineel!

Deze organisatie is er puur op uit om geld te verdienen over de rug van hard-werkende en eerlijke mensen die hun geld wel op een normale manier verdienen! Ik ga het er deze keer in ieder geval niet bij laten zitten en storneer het geld zodra het wordt afgeschreven. Ook zal ik proberen de mensen telefonisch te pakken te krijgen, om hen even goed de waarheid te vertellen. Proberen, want zoals ik hierboven ook wel lees wordt dat nog een hele klus.