LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] officier van justitie zonder naam

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
marcel75

Re: officier van justitie zonder naam

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je schulden kunnen volgens een andere redenering van Sacredfour nooit hoger worden omdat schulden in zijn gedachtenwereld niet bestaan. Schulden worden, volgens hem en zijn volgers, gemaakt van niet-bestaand geld, ergo bestaan de schulden niet.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

marcel75 schreef:Je schulden kunnen volgens een andere redenering van Sacredfour nooit hoger worden omdat schulden in zijn gedachten wereld niet bestaan. Schulden worden, volgens hem en zijn volgers, gemaakt van niet-bestaand geld, ergo bestaan de schulden niet.
Wat dan zou betekenen dat we in een feeërieke wereld leven; hypotheek = geen schuld (nou ja, geen rente enz. enz.) Heerlijk om zulke gedachtes te (kunnen) hebben en ook in te geloven. Is Griekenland, ander onderwerp, ook gelijk van de schuld af, gelijk de hele Staat der Nederlanden en zijn ingezetenen, schrijf over de rente, scheelt een berg! Sacrifice, keep dreaming, ik bedoel Sacredfour.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het saldo op je bankrekening is ook alleen maar een rij cijfertjes, het is geen echt geld.

Oeps...

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

witte angora schreef:Het saldo op je bankrekening is ook alleen maar een rij cijfertjes, het is geen echt geld.

Oeps...
Nou, bij de pinautomaat komt er toch echt "echt" geld uit. Of zit in elke pinautomaat een kleine geldpers?? :D

marcel75

puma73,
Daarop zal zijn antwoord zijn: het papier dat je uit de pinautomaat is vrijwel niets waard en dus geen echt geld.

Tenormin,
Zo denkt Sacredfour inderdaad. Hij vind dan ook volkomen onrechtvaardig en onterecht dat de bank zijn huis openbaar verkocht heeft toen hij weigerde de rente en aflossing van zijn hypotheek te betalen omdat hij volgens zichzelf geen echt bestaand geleend had en dus ook geen echt geld hoefde te betalen. Hierover voert hij al rechtszaken zonder enig succes, behalve dan dat het gemeenschap bakken met geld kost. En daar zijn we weer terug op windmolengevecht met bezwaarschriften.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klinkt als de inmiddels bekende en beruchte "mensen van vlees en bloed", Google maar eens... (als je een paar uur niets te doen hebt).

Of kijk eens op Vitalifeiten.nl... ;-)

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

marcel75 schreef:Zo denkt Sacredfour inderdaad. Hij vind dan ook volkomen onrechtvaardig en onterecht dat de bank zijn huis openbaar verkocht heeft toen hij weigerde de rente en aflossing van zijn hypotheek te betalen omdat hij volgens zichzelf geen echt bestaand geleend had en dus ook geen echt geld hoefde te betalen. Hierover voert hij al rechtszaken zonder enig succes, behalve dan dat het gemeenschap bakken met geld kost. En daar zijn we weer terug op windmolengevecht met bezwaarschriften.
Wow, echt waar? Dat is wel heel erg erg. :shock:

Maar ja, de wanbetalersmentaliteit is in het advies erg duidelijk terug te vinden, dus dit wil ik best geloven. Again: dit moet keer op keer gezegd worden wanneer mensen mogelijk dat advies op gaan volgen, want dat leidt dus tot dit soort gevolgen, en daar moeten we mensen toch voor behoeden.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
marcel75 schreef:Zo denkt Sacredfour inderdaad. Hij vind dan ook volkomen onrechtvaardig en onterecht dat de bank zijn huis openbaar verkocht heeft toen hij weigerde de rente en aflossing van zijn hypotheek te betalen omdat hij volgens zichzelf geen echt bestaand geleend had en dus ook geen echt geld hoefde te betalen. Hierover voert hij al rechtszaken zonder enig succes, behalve dan dat het gemeenschap bakken met geld kost. En daar zijn we weer terug op windmolengevecht met bezwaarschriften.
Wow, echt waar? Dat is wel heel erg erg. :shock:

Maar ja, de wanbetalersmentaliteit is in het advies erg duidelijk terug te vinden, dus dit wil ik best geloven. Again: dit moet keer op keer gezegd worden wanneer mensen mogelijk dat advies op gaan volgen, want dat leidt dus tot dit soort gevolgen, en daar moeten we mensen toch voor behoeden.
En hier sluit ik mij voor 110% bij aan.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

En waarom dien je dan zoveel bezwaren in? Je hebt volgens eerdere reactie al tijden geen boete meer gehad.

En hoe staaf je je vermoedens op basis waarvan je een conclusie trekt? Misschien zijn je bezwaren wel de gebruikelijke smoesjes en dus geen valide argumenten. Wees dus origineel in je bezwaren en probeer de big-brothercomputer om de tuin te leiden.
Ik behandelde vroeger ook bezwaren voor andere mensen, hier ben ik mee gestopt, en Ik probeer zelf zoveel mogelijk boetes te vermijden.
En je hebt gelijk, het zijn vermoedens. Zijn de beslissingen niet genomen door een computer dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de mensen die deze beslissingen nemen nog dommer zijn dan computers.
Ik maak ook geen bezwaar meer als ik vind dat de boete terecht is, maar dan verwacht ik wel dat de afhandeling van de boete correct verloopt. Ook ben ik het niet eens met de hoogte van sommige boetes en de verhoging ervan bij te late betaling. Is de overheid van mening dat een kleine vergissing onmiddellijk gestraft moet worden, dan verwacht ik deze overheid dezelfde stiptheid en naleving van de Awb bij het opstellen en uitvoeren van hun beschikkingen.

Julie4444

sacredfour schreef:Ik maak ook geen bezwaar meer als ik vind dat de boete terecht is, maar dan verwacht ik wel dat de afhandeling van de boete correct verloopt. Ook ben ik het niet eens met de hoogte van sommige boetes en de verhoging ervan bij te late betaling. Is de overheid van mening dat een kleine vergissing onmiddellijk gestraft moet worden, dan verwacht ik deze overheid dezelfde stiptheid en naleving van de Awb bij het opstellen en uitvoeren van hun beschikkingen.
Even naast het feit dat computers geen intelligentie hebben... Over de dikgedrukte stukjes van je post...

Je maakt wél bezwaar tegen terechte boetes waar je van te voren over gewaarschuwd bent. Jij vind die misschien niet terecht, maar ook zo vinden veel mensen dat ze best hun huur maanden te laat kunnen betalen, of zelfs gewoon niet betalen terwijl ze dat wél moeten.

En die boete moet je gewoon betalen als je te laat bent/niet betaalt. Dat is gewoon terecht, en ik denk dat iedereen (behalve gezondheid) het daar hier wel mee eens is. Als mensen grootschalig dan bezwaren gaan indienen en proberen te traineren zal je dus zeker mensen hebben die dan zulke hoge boetes krijgen dat ze er zwaar van in de financiële problemen komen.

Is wat Marcel zei over je hypotheek waar?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Julie4444 schreef:
sacredfour schreef:Ik maak ook geen bezwaar meer als ik vind dat de boete terecht is, maar dan verwacht ik wel dat de afhandeling van de boete correct verloopt. Ook ben ik het niet eens met de hoogte van sommige boetes en de verhoging ervan bij te late betaling. Is de overheid van mening dat een kleine vergissing onmiddellijk gestraft moet worden, dan verwacht ik deze overheid dezelfde stiptheid en naleving van de Awb bij het opstellen en uitvoeren van hun beschikkingen.
Even naast het feit dat computers geen intelligentie hebben... Over de dikgedrukte stukjes van je post...

Je maakt wél bezwaar tegen terechte boetes waar je van te voren over gewaarschuwd bent. Jij vind die misschien niet terecht, maar ook zo vinden veel mensen dat ze best hun huur maanden te laat kunnen betalen, of zelfs gewoon niet betalen terwijl ze dat wél moeten.

En die boete moet je gewoon betalen als je te laat bent/niet betaalt. Dat is gewoon terecht, en ik denk dat iedereen (behalve gezondheid) het daar hier wel mee eens is. Als mensen grootschalig dan bezwaren gaan indienen en proberen te traineren zal je dus zeker mensen hebben die dan zulke hoge boetes krijgen dat ze er zwaar van in de financiële problemen komen.

Is wat Marcel zei over je hypotheek waar?
Kijk eens hier: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=151314
Of hier: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=150068

Met een beetje moeite zijn de rest van de topics ook nog wel te vinden..

Julie4444

Oh dat verklaart.

Sorry hoor, Sacred, maar dat is echt gewoon belachelijk. Schandalig dat u pretendeert advies te kunnen geven aan mensen. Die gaan dan ook dik in de problemen komen. Echt niet okay. Laat dat mensen met problemen in godsnaam duidelijk zijn.

Geld lenen = geld terugbetalen. Niet de volledige waarde van je huis proberen te eisen van de bank als zij je huis verkopen dat van geleend geld gekocht is als jij weigert terug te betalen.

Je moet je schulden gewoon betalen, en ook je rente. Je gaat verplichtingen aan met een hypotheek, en als je die dan niet nakomt en gaat roepen dat je naar de rechter wilt ben je gewoon echt heel dom bezig.

Niemand zal je ooit nog een hypotheek geven, en je huis ben je kwijt... en dan toch mensen aanmoedigen het zelfde te doen? Ik snap dat niet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
Wat dan zou betekenen dat we in een feeërieke wereld leven; hypotheek = geen schuld
Slecht voorbeeld: je geeft een hypotheek op je huis waardoor je in principe geen schuld hebt.

Julie4444

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:
Wat dan zou betekenen dat we in een feeërieke wereld leven; hypotheek = geen schuld
Slecht voorbeeld: je geeft een hypotheek op je huis waardoor je in principe geen schuld hebt.
Alleen als de verkoop van het huis minimaal het bedrag van de hypotheek plus rente zou opleveren. Lijkt me bij de meerderheid van executieverkopen niet het geval.

marcel75

GJvdZ,
Door een hypotheekrecht te verlenen op je huis, verleen je een zekerheidsrecht aan de geldverstrekker. Een zekerheidsrecht is geen vordering. Je redenering dat je door een hypotheekrecht op je huis te verlenen in principe geen schuld hebt, gaat daardoor dus al volledig mank.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Laat het duidelijk zijn, dat ik niemand aanbeveel het tot een executieveiling te laten komen en dit ook nooit in het verleden gedaan heb. Het is geen grapje op je huis te verliezen.Ook voer ik geen rechtszaak met de bank. Ik heb wel bij de bank een tegenclaim ingediend voor 175.000 euro. Dit mogen ze verrekenen met de restschuld. Alhoewel ik de bank vele malen heb verzocht om nu eens met die rechtszaak te beginnen waarmee ze dreigen, is er nog niks gebeurt. Dit loopt nu al meer dan een jaar. Ik heb de bank ook niet beschuldigd van geldcreatie zoals marcel75 dit doet voorkomen, maar van dwaling omdat ze mij het idee gaven dat ze hun eigen geld uitleenden. De beschuldiging aan de ING bank heeft niks met mijn hypotheek te maken.

marcel75

En waarom zou de bank jou € 175.000,-- moeten betalen?

Ik kan trouwens ook heel goed andermans geld uitlenen en daar rente voor vragen. Ik zal dan aan mijn uitlener ook een rente moeten betalen en als ik het slim speel is de rente die ik ontvang hoger dan de rente die ik moet betalen. Dat heet winst maken en ondernemen. Dat heeft dus helemaal niets met dwaling te maken, wel het, onder meer, mij opzadelen met allerlei kosten omdat jij de bank weigert terug te betalen.

Julie4444

marcel75 schreef:En waarom zou de bank jou € 175.000,-- moeten betalen?

Ik kan trouwens ook heel goed andermans geld uitlenen en daar rente voor vragen. Ik zal dan aan mijn uitlener ook een rente moeten betalen en als ik het slim speel is de rente die ik ontvang hoger dan de rente die ik moet betalen. Dat heet winst maken en ondernemen. Dat heeft dus helemaal niets met dwaling te maken, wel het, onder meer, mij opzadelen met allerlei kosten omdat jij de bank weigert terug te betalen.
+1
Ik snap ook nog steeds niet waarom, Sacred. Wil je dat uitleggen?
Volgens mij is het namelijk andersom: zíj lenen geld uit, jij weigert te betalen, en dan wil jij dat geld ook nog eens een keer extra van ze krijgen?

Waarom vind jij dat je de restschuld niet hoeft te betalen, en wat geeft jou het recht dit niet te doen? Je hebt immers dat geld geleend en niet terugbetaald, terwijl je dit wél verplicht bent.

marcel75

Julie44444
Omdat Sacred, volgens zichzelf, helemaal geen "echt" geld geleend heeft van de bank en er dus geen schuld is. Als je hem vervolgens vraagt of hij dat wel een echt huis heeft gekocht of dus zijn verkopers heeft bedonderd en bereidt is om de schade aan zijn verkopers te vergoeden, blijft het in de regel erg stil.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

't Zal toch bij Sacred wel om een 'echt' huis gaan. Of misschien zitten we er allemaal naast en heeft hij het over Monopoly huis in Ons Dorp b.v. Tja, je weet het maar nooit, althans op dit moment is het me een raadsel waarom hij denkt dat de bank hem €175.000,00 schuldig zou zijn. Maar goed, monopoly heeft ook een bank. :D

Gesloten