LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Gezelschap tegen betaling' steeds populairder onder ouderen

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
tenormin

Re: 'Gezelschap tegen betaling' steeds populairder onder ouderen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou ja, 'Gezelschap tegen betaling' steeds populairder onder ouderen. :mrgreen:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Nou ja, 'Gezelschap tegen betaling' steeds populairder onder ouderen. :mrgreen:

Tja , van vogels hoef je niet veel te verwachten :mrgreen: dommer dan die kan iemand niet zijn.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

vogels schreef:
Zoiets kan alleen iemand schrijven, die niets van vrijwilligerswerk afweet.
Ik geloof dat je niet kan lezen! Ik heb er DAGELIJKS mee te maken!
Een vrijwilliger krijgt niet meer taken, maar is als ondersteuning voor het personeel.
Juist ja! En het betaalde personeel wordt steeds minder en de vrijwilligers steeds meer! ZONDER vrijwilligersaanbod zijn instellingen wel verplicht MEER betaalde krachten aan te houden!
Als je er dagelijks mee te maken hebt, dan kan je het ook onderbouwen, hoe je aan de info komt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

vogels schreef:
Zoiets kan alleen iemand schrijven, die helemaal niets van vrijwilligerswerk afweet.
Grappig, ik zie dagelijks wat er gebeurt: vrijwilligers in de zorg krijgen steeds meer taken die eerder door betaalde krachten werden gedaan! Die worden er uitgegooid!!!
Je bedoelt dat ze de dingen moeten gaan doen waar ze voor aangenomen zijn. En dat ze alle zaken daar omheen (die zeker waardevol zijn maar niet tot hun taak behoren) moeten laten.
Blijf jij maar vrijwilligerswerk doen, hoor. Geeft zo'n nuttige dagbesteding en zo'n goed gevoel.
Er is heel veel vrijwilligerswerk dat wel de kwaliteit heeft van betaald werk, maar waar simpelweg geen geld voor is. Neem als heel ander voorbeeld al de vrijwilligers die de sportverenigingen draaiende houden. Zouden die vervangen moeten worden door betaalde krachten? Zou een mooie blijk van waardering zijn voor die vrijwilligers, maar is nogal onrealistisch, omdat de verenigingen dan in no-time failliet zouden zijn. En zo is het ook bij de senioren-hulp. Wat niet tot de basis van de zorg hoort, dat is zeker waardevol, maar als al die zaken door de bewoners of de samenleving betaald zouden moeten worden, dan houdt het snel op.

47712

Ongelezen bericht door 47712 »

De berichten van vogels gelezen te hebben is dat iemand uit de praktijk en ja hij/zij heeft voor 80% gelijk.

De mensen die hem/haar aanvallen zeggen 2 plus 2 is een heleboel. Terwijl vogels gewoon zegt dat is : 4

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben het ermee eens dat het mooi zou zijn als ervoor betaald zou worden. Dat is in het verleden impliciet natuurlijk ook gebeurd, doordat het personeel veel tijd nam voor zaken die eigenlijk niet tot hun taak behoorden. Keerzijde daarvan was/is,dat de seniorenzorg mede daardoor onbetaalbaar is geworden.

Voor deze zaken is nou eenmaal geen,of te weinig, geld. Als ervoor moet worden betaald, dan zal het niet gebeuren, op een enkele uitzondering na. Net als dat, ik noem maar wat, het overblijven op scholen vaak op vrijwilligers leunt. Zijn er geen vrijwilligers, dan is er ook geen overblijf.

eleven

47712 schreef:De berichten van vogels gelezen te hebben is dat iemand uit de praktijk en ja hij/zij heeft voor 80% gelijk.

De mensen die hem/haar aanvallen zeggen 2 plus 2 is een heleboel. Terwijl vogels gewoon zegt dat is : 4
Dus je kent vogels?
Ik kan uit zijn berichten niet uitmaken, dat hij uit de praktijk komt. :shock:
Maar misschien komt nog een onderbouwing, want roepen kan ik ook.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

eleven schreef:
47712 schreef:De berichten van vogels gelezen te hebben is dat iemand uit de praktijk en ja hij/zij heeft voor 80% gelijk.

Dus je kent vogels?
Dat doe je ook genoeg. Ik bent het ook met vogels eens. Het is ook gewoon in de actualiteit, het verschijnsel van verdringing. En anders klik eens op de geplaatste link.

eleven

Josephien12 schreef:
eleven schreef:

Dus je kent vogels?
Dat doe je ook genoeg. Ik bent het ook met vogels eens. Het is ook gewoon in de actualiteit, het verschijnsel van verdringing. En anders klik eens op de geplaatste link.
Stel je zelf eens de vraag, waarom vrijwilligers zijn.
Het is niet zo, dat eerst de vrijwilligers gekomen zijn en dan bezuinigd is, maar wel dat er bezuinigd is en daarom vrijwilligers nodig zijn, om de boel draaiend te houden.
Denk jij en vogels nu, als de vrijwilligers verdwijnen, dan weer mensen in dienst genomen worden, dan gaan jullie toch aan de realiteit voorbij.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Nabuur zorg is toch iets van zelf sprekends, wat een gezwam erover :mrgreen:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Bij het woord "nabuurschap" zie ik alleen een klein 'ons kent ons' buurtje; daar kan men nog wel iets verwachten van de buren. Waarom kunnen er dan mensen wel jaren dood in huis liggen, zonder zelfs gemist te worden? Mooi woord maar in feite heeft men er weinig aan.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Har06 schreef:
tenormin schreef:
Radar schreef:Kinderen en kleinkinderen hebben er niet altijd tijd voor: een eindje wandelen of foto's bekijken met hun oudere vader of moeder.
Zou liever willen lezen: Kinderen en kleinkinderen hebben er vaak geen zin in om.....
En allemensen, wat een duur grapje zou dat worden om met een vreemde "foto's te kijken". €12,50 - €25,00 per uur nog wel. Zoiets moet voor niets gaan, uit 't hart zogezegd.
Wat een dwaze veroordeling van de goedwillende familie, die niet altijd tijd / mogelijkheden hebben om naar hun familie te gaan :

werk woonplaats kleine kinderen etc etc etc, veroordeel niet zo gemakkelijk
Mmmmm sommige gevallen wel,maar degene die ik dan ken,zeggen keihard nee hoor ga naar duitsland( vader gaat slecht ligt op sterven)
En vervolgens man een opleving van een week en wie staat er jankend boven zijn bed,yep...jak...
Pa 2 dg later alsnog overleden,maar goed...

Kinderen kunnen wel tijd maken,maaaar willen zoveel..werl,sporten,winkelen,etc,,liefst 36 uur in 1 dag..
En als dan puntje bij paaltje komt,tja had ik maar meer tijd besteed..
Je hoeft er geen verplicht nr van te maken,maar ern telefoontje zijn de mensen al blij..

En betalen voor gezeldschap,idd moet uit. Hart komen..
Mensen hebben amper geld om rond te komen..de doorsnee ouderen...
Als je hier geld voor aanneemt brrrr

Snap wel wat je bedoelt,als je moeder bv frieslsnd woont en jij rdam,is niet 123, maar zeker 1x omnd moet toch kunnen en elke wk keer bellrn of vaker...

tenormin

rozemarijntje schreef: Snap wel wat je bedoelt, als je moeder bv Friesland woont en jij Rotterdam, is niet 123, maar zeker 1x per maand moet toch kunnen en elke week keer bellen of vaker...
Juist, jij hebt het begrepen: als bezoeken niet kan is bellen hartstikke fijn. Oma of Opa zit lekker en dan belt er iemand, kan men (indien niet ziek) toch hart luchten. Ik ken dat persoonlijk en dat doet goed. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat de kop van het topic: Gezelschap tegen betaling steeds populairder onder ouderen wordt. Als ik al kon betalen, dan nog, mij lijkt het niks.

moederslink

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:Precies .......zelfs - bellen - doet mijn familie ook al niet ....
Ouderen missen hun kinderen , ik schreef het immers al....dieptreurig!
zelf bellen is ook een mogelijkheid :mrgreen:

moederslink

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Har06 schreef:
moederslink schreef:Precies .......zelfs - bellen - doet mijn familie ook al niet ....
Ouderen missen hun kinderen , ik schreef het immers al....dieptreurig!
zelf bellen is ook een mogelijkheid :mrgreen:
Har wat een..kl.o.t. Opmerking.,.
Hoop toch dat jij leuke kids hebt en nog leuke vrouw,
Nu egste scenario( hoop heel mijn hart van niet,maar realiteit veel)
Je vrouw overlijd ineens....je kinderen komen dan niet veel meer hebben eigen verdriet en eigen dingen...
Nu ben jij nog fit geloof ik har,maar echte ouderen...kunnen l niet veel meer...is beetje in leven nou zo moeilijk....

Nogmaals hoop dat je nooit zo eindigd,gun ik niemand...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Nu ben jij nog fit geloof ik har,

Dat weet jij niet, en zo'n rot opmerking vind ik het niet van Har. Als je leest "zelfs bellen doet familie al niet ", kan je het ook anders opvatten.

rozemarijntje

ciske schreef:
Nu ben jij nog fit geloof ik har,

Dat weet jij niet, en zo'n rot opmerking vind ik het niet van Har. Als je leest "zelfs bellen doet familie al niet ", kan je het ook anders opvatten.

Noudan zou ik toch dat ouderen fonds eens volgen ciske.....hoeveel ouderen er vereenzamen,omdat hun kinderen( ook logisch deze tijd) te druk hebben...

Wat bedoel je met dat bellen....

Lijkt me dat vd 1000 ouderen niet allemaal irritant,seniel,of veel vragen vd kids alleen ff hallo ma of pa hoe gaat het...
Dat er soms meet achter kan zitten,oohh dat weet ik heel goed,maar heel veel ook niet.

Ik zeg ook geloof har,dat haal ik uit har zijn verhalen nog lekker vak met caravan weg etc,ik zeg ook geloof...geloof is bij mij,denk ik??

Gesloten