LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door olaf79 »

Twee weken vind ik heel redelijk. Ik bedoel ten eerste ligt de fout bij TS. Ten tweede is TS niet de enige klant. ER moet toch administratief het e.e.a. geregeld, gecontroleerd en afgehandeld worden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door dhc »

verdikkie...we zijn het eens:)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:Twee weken vind ik heel redelijk. Ik bedoel ten eerste ligt de fout bij TS. Ten tweede is TS niet de enige klant. ER moet toch administratief het e.e.a. geregeld, gecontroleerd en afgehandeld worden.
Je reageert nu op ts, tinniejanssen die dit topic heeft gekaapt gaat over iets anders, alleen de winkel is hetzelfde.

famkrikke
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 apr 2014 08:00

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door famkrikke »

Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......

Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door bprosman »

Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Van die 14 dagen rente gaan ze met zn allen op vakantie :wink: Al eens uitgerekend hoeveel t is ?.

mh73

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door mh73 »

famkrikke schreef:Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......

Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Tja, eerst even goed bedenken wat je wil bestellen voordat je de order plaatst scheelt een hoop gedoe.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.

mh73

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.
Je kan het een bedrijf niet aanrekenen dat iemand er niet van te voren over nadenkt wat ie kopen wil.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door GJvdZ »

famkrikke schreef:Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......

Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Als je alle flexibiliteit wilt hebben van de wereld moet je niet bij een groot procesgestuurd bedrijf bestellen maar bij een lokale speciaalzaak. Maar zoiets had je zelf ook wel kunnen verzinnen.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door alfatrion »

mh73 schreef:
alfatrion schreef:Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.
Je kan het een bedrijf niet aanrekenen dat iemand er niet van te voren over nadenkt wat ie kopen wil.
Bedrijven betalen deze bedragen niet sneller terug omdat dit scheelt in de liquide middelen die ze moesten hebben. Voor 13 juni 2014 duurde het altijd een maand, ook dat zou niet sneller kunnen. Na de wetswijziging was het op eens wel mogelijk om binnen 14 dagen te betalen. Dat kan nog sneller.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: IKEA online

Ongelezen bericht door Jefdus »

Tuurlijk kan het sneller. Maar daar hangt, zoals bij elke service, natuurlijk wel een prijskaartje aan. En laat de doorsnee consument in eerste instantie nou vooral kijken naar de prijs. Het is dan toch logisch dat bedrijven service gaan schrappen om kosten te besparen? Het ligt toch echt aan de doorsnee consument dat de term 'klant is koning' vaak niet meer opgaat. Bedrijven die dat namelijk nog wel proberen, worden massaal weggeconcureerd door de prijsvechters en dozenschuivers.

Gesloten