LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jij zou zeggen "als het je niet bevalt dan donder je maar op!".

Het rookverbod heeft zijn volle omvang nog niet bereikt. Wacht maar af.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door prem »

Mag je nou nog in de coffeeshops roken eigenlijk?
Straks krijgen we nog New-Yorkse taferelen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat je in het van oudsher rebellerende Nederland never nooit een algeheel rookverbod zult krijgen....heel Nederland rookvrij?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Ik denk dat je in het van oudsher rebellerende Nederland never nooit een algeheel rookverbod zult krijgen....heel Nederland rookvrij?
Dat betekent dat je denk dat dit wel een keer zal gebeuren. Ik verwacht overigens ook dat het roken niet volledig uitgeband zal worden. De genoemde punten zijn gebieden waarop ik nog wel iets verwacht. Thuis zal (voorlopig) overgelaten worden aan Verenigingen van Eigenaren en verhuurders. Ik verwacht dat steeds meer van hen zullen opnemen dat eigenaren en huurders anderen geen rookoverlast mogen bezorgen, ook niet als deze veroorzaakt wordt door het in de eigen woning te roken en de rook door de muren komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door moederslink »

@alfa , rook door de muren , stoom uit de oren..... en de BBQ dan in de tuin en de open haard lucht en de klussende lassers en de stinkende brommers voor de deur enz enz.....
Het kan toch niet zo zijn dat iemand mij vertelt wat ik doen en laten moet in mijn eigen huis :o

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door trail46 »

Rook door de muren, moet niet veel gekker worden. Natuurlijk ga ik niet roken als er mensen in mijn omgeving er echt last van hebben maar in mijn eigen huis steek ik gewoon mijn sigaartje op en wie dat niet zint gaat maar wieberen. Je mag jezelf wel een vet hart vreten met fastfood, dan zeurt niemand over de kosten van de gezondheidszorg maar owee als je rookt.stelletje hypocrieten.

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

Nogmaals: ik rook niet. Maar ik heb, om eens wat te noemen, ook geen houtkachel, buurman paar huizen verderop wel, en dat ruik je door de hele straat en tot in mijn huis. Ieder najaar denk ik dat ergens de flat in de fik staat, nee, het is de buurman. Zullen we houtkachels dan ook maar verbieden?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eerder weggehaalde quote verwijderd

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:De vrijheid van de een houd op daar waar de vrijheid van een ander wordt aangetast. Zolang rokers de vrijheid van niet-rokers om niet mee te roken respecteren mogen ze van mij zoveel van deze giftige stoffen tot zich nemen als ze zelf willen.

De vrijheid van niet rokers is dat ze altijd blijven drammen. ( rook zelf ook niet meer) , maar je kan wel overal zout op leggen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:
alfatrion schreef:Ja, nu ook terrassen, stranden, parken en bushokjes aanpakken. Dat zijn ten slotte ook publieke plaatsen.
Dan graag ook alle automobilisten overstappen op een elektrische auto!

Het roken levert de schatkist 2,5 miljard per jaar op! Je bent bereid tot het betalen van een fiks hogere inkomstenbelasting om die 2,5 miljard op te hoesten als er geen rokers meer zijn???

In de buitenlucht mag gerookt worden. Als jij daar niet tegen kunt, lekker binnen blijven zitten!
Da's iets meer dan 1% van het jaarlijkse overheidsbudget, om het even in perspectief te plaatsen.. :wink:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor het bushokje heb ik iets bedacht. Gewoon een fleswater meenemen en als een roker er dan eentje opsteekt dan gooi je wat water. Moet kunnen; toch?
moederslink schreef:@alfa , rook door de muren , stoom uit de oren..... en de BBQ dan in de tuin en de open haard lucht en de klussende lassers en de stinkende brommers voor de deur enz enz.....
Het kan toch niet zo zijn dat iemand mij vertelt wat ik doen en laten moet in mijn eigen huis :o
Je kunt dat gemakkelijk zelf uitvinden. Zet gewoon om 1 uur s'nachts de sterio op tien en houdt dat een uur aan. Doe dit de nacht daarna opnieuw en de nacht daarna opnieuw. En dan kijken wat de politie doet.

Er zijn gevallen waarbij rook echt door de muren heen gaat. Als je een eigen huis dan kun je de muren isoleren. Bij mijn VvE zijn daar meters aan te pas gekomen en de luchtkwaliteit daalde in huis naar 120 µg/m3 en dat is te kwalificeren als ernstig. De kwaliteit van de buitenlucht is nu 10 -30 µg/m3.

http://www.lml.rivm.nl/

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:
olaf79 schreef:
witte angora schreef:Ik vraag me nu toch af hoe het nu in de coffeeshops moet...
Dat is in feite geen openbare horeca gelegenheid. Maar het zou me niks verbazen als de rechter dat ook gaat verbieden.
Waar haal je die onzin vandaan, iedereen die wil kan zo een coffeeshop inlopen en daar de aangeboden waren kopen. Dus gewoon een openbare gelegenheid.

Sterker nog, je schijnt wiet puur te kunnen roken en dan mag dat gewoon binnen gerookt worden.
Dit is geen onzin. Een coffeeshop is geen openbare ruimte en geen horeca gelegenheid.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door ciske »

Er zijn gevallen waarbij rook echt door de muren heen gaat
Een hout krotje misschien , maar dit klopt echt niet, je zou jou maar als buurman hebben . pffft

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:Het blijft lastig , de rokers zijn in de minderheid , dat is waar , maarrrr verslaafd en daar kun je nauwelijks mee omgaan.Een kroeg die blauw vd rook staat is niet te doen , mee eens , maar rokers worden wel door een grote groep als paria behandeld , ook weer niet nodig , toch?
Alcohol maakt uiteindelijk meer kapot.....
verkeer-agressie-geweld, bv.
Een beetje begrip aan beide kanten doet wonderen... :wink:
Rokers worden als paria behandeld omdat ze denken dat de overlast die zij veroorzaken maar door iedereen geaccepteerd moet worden. Als ik zie hoe vaak zo'n verstokte roker op het terras zijn sigaret in mijn richting houd en zijn rook in mijn gezicht uitblaast vind ik dat zeker zeer asociaal.
Roken op het terras zou ook verboden moeten worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:Dit is geen onzin. Een coffeeshop is geen openbare ruimte en geen horeca gelegenheid.
Een coffeeshop is wel een horeca gelegenheid en is openbaar (behalve in het zuiden van het land waar het een besloten club is/was vanwege drugs toerisme).

Er mag ik een coffeeshop gerookt worden omdat de meeste coffeeshops 1 grote rookruimte zijn en de persoon welke wiet etc. verkoopt in een afgesloten hokje zit en dus een rookvrije werkplek heeft.
NEE een coffeeshop is een winkel (vandaar het woord shop) en geen hotel, restaurant of cafe. Dus geen horeca. Een coffeeshop mag ook geen alcohol serveren. Wat het wel ingewikkeld maakt is dat veel gemeentes een horecavergunning voor een coffeeshop eisen, maar dat is wat anders.

Strikt genomen is roken van tabak verboden in een coffeeshop. Roken van producten waar alleen hennep in zit is wel toegestaan.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 23 okt 2014 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door ciske »

sigaret in mijn richting houd en zijn rook in mijn gezicht uitblaast vind ik dat zeker zeer asociaal.
Dat is aso, maar alsnog ben jij niet mans genoeg om er wat van te zeggen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:Dit is geen onzin. Een coffeeshop is geen openbare ruimte en geen horeca gelegenheid.
Een coffeeshop is wel een horeca gelegenheid en is openbaar (behalve in het zuiden van het land waar het een besloten club is/was vanwege drugs toerisme).

Er mag ik een coffeeshop gerookt worden omdat de meeste coffeeshops 1 grote rookruimte zijn en de persoon welke wiet etc. verkoopt in een afgesloten hokje zit en dus een rookvrije werkplek heeft.
NEE een coffeeshop is een winkel (vandaar het woord shop) en geen hotel, restaurant of camping. Dus geen horeca. Een coffeeshop mag ook geen alcohol serveren. Wat het wel ingewikkeld maakt is dat veel gemeentes een horecavergunning voor een coffeeshop eisen, maar dat is wat anders.

Strikt genomen is roken van tabak verboden in een coffeeshop. Roken van producten waar alleen hennep in zit is wel toegestaan.
Je weet niet hoe je om de hete brij heen moet draaien blijkbaar. Of een coffeeshop nou een winkel is of een horecagelegenheid, het is en blijft een openbare ruimte. Je zit er zoals gewoonlijk gewoon naast en kraamt een hoop onzin uit.

Het enige correcte in je antwoord is dat men er alleen pure hennepproducten mag roken en geen tabak.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:Je weet niet hoe je om de hete brij heen moet draaien blijkbaar. Of een coffeeshop nou een winkel is of een horecagelegenheid, het is en blijft een openbare ruimte. Je zit er zoals gewoonlijk gewoon naast en kraamt een hoop onzin uit.

Het enige correcte in je antwoord is dat men er alleen pure hennepproducten mag roken en geen tabak.
Prima, dan is het een openbare ruimte. Waar je alleen 18 jarige ingezetenen van Nederland mag toelaten. Maar verder is het openbaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerkingen verwijderd

Gesloten